Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τον Ηλία Παναγιωτακόπουλο

Συνέντευξη με τον Ηλία Παναγιωτακόπουλο

AddThis Social Bookmark Button

DSC 8183-800δημιουργό του θεατρικού οργανισμού urbn-theatr και σκηνοθέτη του "The random effect"

Τι σημαίνει για σας θέατρο;
Καταρχήν, κοινωνικό γεγονός. Στην καθαρή του έννοια. Και μόνο η συν-κίνηση κάποιον ατόμων ώστε να παραβρεθούν μια συγκεκριμένη στιγμή, σε έναν συγκεκριμένο τόπο για να παρακολουθήσουν κάτι συγκεκριμένο με την δυνατότητα να το εκλάβουν-διαχειριστούν όπως αυτοί επιθυμούν είναι σημαντικό. Το πώς αυτό το «κάτι» συγκροτείται και διαμορφώνεται, ποια τα ιδιαίτερά του χαρακτηριστικά και τι ρόλο θα παίξει σε παρόντα ή μέλλοντα χρόνο για αυτούς αλλά και ευρύτερα είναι άλλη ιστορία. Είναι, ίσως, η ιστορία του Θεάτρου. Όσον αφορά εμένα και το urbn-theatr, επικεντρωνόμαστε στο σύνολο της διαδικασίας, στον εκάστοτε παρόντα χρόνο-τόπο εμπνεόμενοι από σειρά ερεθισμάτων εντός και εκτός μας. Πράττουμε, θέλω να πιστεύω, έχοντας επίγνωση του εφήμερου της φύσης μας αλλά κάπου εκεί τελικά, ίσως, να κρύβεται και το αιώνιο...

Γιατί αυτή η μορφή τέχνης;
Γιατί αυτή μπορεί να είναι προέκταση της ύπαρξής μας και πεδίο δράσης μας.

TRE-FB-10-800Γιατί τέχνη ειδικά την εποχή της κρίσης;
Τέχνη πάντα. Εποχή κρίσης πάντα. Η διαδικασία εξέλιξης του είδους μας ήταν και είναι συνυφασμένη με την κρίση, χρησιμοποιώντας τη λέξη σε όλες της τις διαστάσεις. Η τέχνη είναι μέρος της εξέλιξης μας ως είδος. Κομμάτι του είναι μας.

Ποια τα όρια του θεάτρου;
Όρια υπάρχουν για αυτούς που καταγράφουν την ιστορία του, χάριν συνεννοήσεως. Στην ουσία του όμως δεν υπάρχουν γιατί δεν είναι εκεί το θέμα. Εξάλλου, στιγμές της ιστορίας του θεάτρου μνημονεύονται ακριβώς γιατί κάποιοι ξεπέρασαν, τρόπον τινά, κάποια παραδεδομένα όρια. Αρκεί να μην γίνεται αυτοσκοπός. Τότε κινδυνεύει να καταστεί αντικείμενο αποκομμένο, απομονωμένο και υπαρκτό μόνον ως καταβεβλημένη ενέργεια. Δεν είναι λίγο και αυτό αλλά δεν είναι και ότι καλύτερο. Παρόλα αυτά η ουσία του, νομίζω, δεν συνδέεται, επ'ουδενί λόγω, με «τοπογραφικούς» προσδιορισμούς.

Πρακτικά πόσο εύκολο είναι να κάνει κανείς τέχνη αυτή την εποχή;
Δεν είναι και είναι. Δεν είναι για τους γνωστούς λόγους και είναι γιατί υπάρχει πλούτος ερεθισμάτων και αίσθηση αδιεξόδου. Αυτά, βέβαια, αφορούν εμάς ως διαδικασία αντίστασης στον αφανισμό της ύπαρξής μας, σε όλα τα επίπεδα. Το θέατρο, αδιαμφισβήτητα, υπήρχε και θα υπάρχει εξαντλώντας την παροιμιώδη προσαρμοστικότητά του.

Στο μέλλον, τι υπάρχει κατά νου;
Το θέμα, κάθε φορά, δεν είναι τι υπάρχει κατά νου αλλά ότι γίνεται. Οπότε...

TRE-FB-7-800Στο παρόν;
The Random Effect. Είμαστε συντονισμένοι σε αυτό και δε θα δίσταζα να πω ότι εκφράζει απόλυτα ότι έχει σχεδιαστεί. Η πρόσκληση είναι ανοιχτή προς όλους.

Πως βλέπετε τη ζωή σας 10 χρόνια μετά;
No comment. Προς το παρόν προσπαθώ να απαντήσω κάθε πρωί που ξυπνάω αν είμαι ζωντανός ή όχι.

Δημοσκόπηση

Με ποιον τρόπο ανταλλάσετε ευχές τις εορτές;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Μάρτιος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Κυριάκη, 26 Μαρ. 2017 - 21:01:06
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τον Ηλία Παναγιωτακόπουλο Top of Page