Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με την ηθοποιό Βίκυ Μαστρογιάννη

Συνέντευξη με την ηθοποιό Βίκυ Μαστρογιάννη

AddThis Social Bookmark Button

omada 7-2-800Γνώρισέ μας την «Ομάδα 7»

Το 2003, ιδρύσαμε με τον Βαγγέλη Παπαδάκη την ομάδα, με αφορμή την παρουσίαση, για πρώτη φορά, ενός σύγχρονου θεατρικού έργου, στην πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Τότε δεν είχαν, συνειδητά, διαμορφωθεί κάποιοι συγκεκριμένοι στόχοι. Είχαμε ολοκληρώσει τις βασικές μας θεατρικές σπουδές, και αναζητούσαμε έναν τρόπο ύπαρξης, νοιώθοντας όμως ότι για μας, « κάτι είναι σάπιο στο Βασίλειο».....του Θεάτρου!

Αφού πέρασαν αρκετά χρόνια, θεατρικές εμπειρίες, συναντήσεις με ανθρώπους κοινής αισθητικής και ατελείωτες συζητήσεις, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην δεύτερη παραγωγή της Ομάδας, όπου από επιλογή μας, το Θέατρο της Επινόησης ( Devised), γίνεται βασικό εργαλείο έρευνας.
omada 7-5-800Μετά από άλλα δύο χρόνια συνεχούς προσωπικής δουλειάς και αναζητήσεων, άρχισα να καταλαβαίνω, ότι η Ομάδα μπορεί να γίνει μια ένωση καλλιτεχνική, όπου ηθοποιοί, σκηνοθέτες, εικαστικοί, μουσικοί ,video artists, φωτογράφοι, θεατρολόγοι, κ.λπ, μπορούμε να λειτουργήσουμε με καλλιτεχνική αυτοτέλεια, με εναλλασόμενους ρόλους και με μοναδικό κίνητρο, την ανάγκη μας να ερευνήσουμε, να πειραματιστούμε, να δουλέψουμε, ορίζοντας εμείς – όσο είναι αυτό δυνατό- τις συνθήκες αυτής της δουλειάς και χωρίς να βάζουμε όρους, παρά μόνο καλλιτεχνικούς. Από το 2009 η ομάδα έχει μια συνεχή παρουσία, προσπαθώντας μάλιστα να παρουσιάζει τη δουλειά της σε χώρους ιδιαίτερους, (δημόσιους και ιδιωτικούς), που επιτρέπουν την σκηνογραφική –in situ- έρευνα.

omada 7-3-800Η λειτουργία μιας ομάδας, νομίζεις ότι είναι απαραίτητη στο θέατρο?

Δεν το νομίζω καθόλου! Απλά, σε εμένα ταιριάζει καλύτερα αυτός ο συλλογικός τρόπος συν- ύπαρξης, που ταυτόχρονα όμως, αποφεύγει την ασφυξία του εγκλεισμού. Δηλαδή η ελευθερία των μελών-συνεργατών της ομάδας, να δουλέψουν εκτός ή να προχωρήσουν σε μόνο δικά τους πράματα και στη συνέχεια, αν νοιώσουν την ανάγκη, να επανέλθουν με καινούργιες εμπειρίες και ζητούμενα στην ομάδα, είναι η καλύτερη δυνατή συνθήκη για μένα, και κοπιάζω πολύ να μην την ξεχνώ!
Ταυτόχρονα, πιστεύω ότι μια μόνιμη ερευνητική διαδικασία, στα πλαίσια της λειτουργίας μιας ομάδας, είναι πιο ουσιαστική και δημιουργική, αν ο στόχος είναι η ο διάλογος με τις φόρμες του μεταμοντέρνου θεάτρου, ο διάλογος με την πολιτισμική ιδιαιτερότητα της χώρας, ο διάλογος με την σύχρονη δραματουργία, με την έννοια τι «είναι» και τι «μπορεί» να αποτελέσει κείμενο παράστασης, πώς η σύνθεση – επαναδόμηση διαφορετικών μορφων τέχνης μπορούν να αποτελέσουν ένα κοινό παραστασιακό γεγονός και τελικά, η αναζήτηση μιας οικουμενικής θεώρησης της ύπαρξης και του θεάτρου.

omada 7-1-800Κρίση. Τι σημαίνει για σένα αυτή η εποχή.

Η Ομάδα 7 δεν διαθέτει μόνιμη θεατρική στέγη και δεν έχει επιχορηγηθεί ποτέ από το Υπουργείο Πολιτισμού, σε αυτά τα 11 χρόνια παρουσίας της. Οπότε καταλαβαίνετε ότι η κρίση για την ομάδα, δεν είναι σημερινή. Απλά τώρα έχουμε γίνει μια μεγάλη παρέα!
Η προσωπική μου πεποίθηση είναι ότι τώρα είναι μια καλή ευκαιρία να επαναπροσδιοριστούν οι στόχοι αλλά και τα ζητούμενα, από την πλευρά των δημιουργών και όχι των μεσαζόντων στο θέατρο, αλλά και τον πολιτισμό γενικότερα. Θέλω να ελπίζω πως αυτές οι εποχές θα οδηγήσουν σε νέες αντιλήψεις, που καμιά σχέση δεν θα έχουν με την αναζήτηση μιας καρέκλας στους θεσμούς που ήδη υπάρχουν και λειτουργούν στρεβλά και οικονομίστικες διεκδικήσεις, που τελικά πουθενά δεν έχουν οδηγήσει, παρά μόνο σε προσωπικά βολέματα και την δημιουργία κλειστών κυκλωμάτων, όπου αποκλείονται νέοι καλλιτέχνες από το να δουλέψουν ουσιαστικά, αν δεν έχουν γνωριμίες, τύχη ή προσωπική περιουσία, που τους γλυτώνει από το βάρος του βιοπορισμού.

omada 7-4-800Τι θα ζητούσες από την Πολιτεία?

Να βρει εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης, όπου δεν θα υπάρχει χρηματική συναλλαγή! Για παράδειγμα, η διάθεση ανεκμετάλευτων κρατικών κτιρίων, είναι για μας στέγη, την οποία τώρα, πληρώνουμε αδρά. Η παροχή των ασφαλιστικών μας εισφορών, και για μας θα ήταν τεράστια βοήθεια, αλλά και για τα ταμεία (ειναι κοινό μυστικό ότι όχι μόνο δεν πληρωνόμαστε, ακόμα και αν βρούμε «δουλειά», αλλά είμαστε και χωρίς ένσημα, χρόνια τώρα, ακόμη και από τους μεγαλοπαραγωγούς που εκμεταλεύονται φυσικά την κρίση, και την κρατική ανοχή).

omada 7-800Η γνώμη μου είναι ότι το υπουργείο Πολιτισμού απλά δεν ενδιαφέρεται για τον πολιτισμό, και πόσο μάλλον για το θέατρο. Άν ήθελε να λύσει προβλήματα, θα τα έλυνε! Απλά η πολιτική είναι ξεπουλάμε τα πάντα, και ότι δεν μπορεί να πουληθεί, το κλείνουμε!
Συνεπώς το μόνο που μπορώ να ζητήσω είναι, να μας αφήσει ήσυχους! Δηλαδή, τα 1000 ευρώ το χρόνο, που πρέπει να πληρώνουν οι ομάδες, ως φόρο επιτεδεύματος, (ανεξάρτητα από το αν έχουν έσοδα!) ,θα είναι και το τέλος της ύπαρξης τους. Ήδη έχουν οδηγηθεί σε παύση πολλές.
Όπως και σε όλη την τακτική που ακολουθείται στην χώρα, έτσι και στο θέατρο η Πολιτεία οδηγεί σχεδιασμένα, σε «τραστ» θεατρικά, δηλαδη 5,10 παραγωγούς που θα μπορούν να κάνουν ότι θέλουν στο θέατρο, στη διακοπή της λειτουργίας όλων των ομάδων σαν την δική μας, που οι οικονομικοί τους πόροι, είναι ανύπαρκτοι, και στο κλείσιμο των εναλλακτικών χώρων, (γιατί ΚΑΙ αυτοί υπερφορολογούνται), που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν με λογικά ενοίκια, παραστάσεις no budget.

Και τώρα, τι?

Δουλειά και πάλι δουλειά! Ανασυντάσουμε δυνάμεις και προχωρούμε με νέους και παλιότερους συνεργάτες, με το βλέμμα στον Κόσμο και εντός μας. Πιστεύω βαθειά, ότι κάτι καινούργιο και συναρπαστικό θα γεννηθεί στους καιρούς που ζούμε. Ελπίζω εγώ και η ομάδα, να είμαστε μέρος του.

 

Και η σελίδα μας........ https://sites.google.com/site/omadaepta17071966/

Η Ομάδα 7 έχει παρουσιάσει:
«Μη σκοτώνεις τους Αγγέλους»,Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου,Μάιος2003 https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MC_W5k73TiQ

«Plastic People», Αντιθέατρο Στούντιο Πρώτες Ύλες, Ιανουάριος - Απρίλιος 2007 http://www.youtube.com/watch?v=X4GMzDIv7eE

«Χρονομηχανή Καβάφης», Αθηναϊδα - Πανευρωπαϊκός Λογοτεχνικός Μαραθώνιος, Mάιος 2007 http://www.youtube.com/watch?v=-b5p4oeNY7s

«Λειτουργία '09», Φεστιβάλ Devised Theatre, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Μάιος 2009, 1ο Athens Fringe Festival,Θέατρο Δίπυλον, Ιούνιος 2009, Pocket Festival, Art House,

«Λειτουργία '09, μέρος 2ο», Θέατρο Άρτι,Οκτώβριος 2009 http://www.youtube.com/watch?v=C4ERjPGJPX4

«Από την Αρχή...», συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου του Καΐρου, Αίθουσα Black box, Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, Δεκ. 2010 – Ιαν.2011.
http://www.youtube.com/watch?v=_Qcwo2moxHs

«Αναμονές», εικαστικό δρώμενο με τη συνεργασία της Αγγελικής Μπόζου, Foyer του Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης, Νοέμβριος 2011 http://www.youtube.com/watch?v=Lcn2BYfxUHE

«Οίκοι Ανοχής», Δεκέμβριος - Φεβρουάριος 2012
Ρέθυμνο, Αποθήκες Κουμπέ, Θεσσαλονίκη, Ακτίς Αελίου, Πάτρα Θέατρο ACT, Θέατρο Εμπρός, Ελευσίνα -Φεστιβάλ Αισχυλείων http://www.youtube.com/watch?v=WnsXhR21zQU&list=PL2F1B5EB8C816ECCA
http://www.youtube.com/watch?v=4iBT7NM128Y&list=PL2F1B5EB8C816ECCA

«Ο Γλάρος» του Α.Τσέχωφ, Θέατρο Βυρσοδεψείο, Νοέμβριος -Δεκέμβριος 2012, Θέατρο ACT, Πάτρα, Ιανουάριος 2013 http://www.youtube.com/watch?v=tSpGbSBQC4U
«Ο κόσμος που πεθαίνει και ο κόσμος που έρχεται....είναι η ζωή!» (Γ.Καζαντζάκη).

Σε ακολουθία του πολυσύνθετου χαρακτήρα που πρεσβεύει και υποστηρίζει καλλιτεχνικά η Ομάδα συνυπάρχοντας και «συνομιλώντας» με τις άλλες τέχνες και τους εκφραστές τους, παράλληλα με την παρουσίαση του «Γλάρου», κάλεσε καλλιτέχνες να εκθέσουν και να αλληλεπιδράσουν με αφορμή το παραπάνω θέμα.
Το project εξελίχθηκε για ένα μήνα και οι καλλιτέχνες είτε ενέταξαν το έργο τους στη δράση της Ομάδας 7 είτε παρουσιάστηκαν αυτοτελώς:

• Γιώργος Ζαφειρίου, φωτογράφος
« Χθεσήμερον» (φωτογραφίες)
«Φωτογράμματα σώματος» (εγκατάσταση)

• Dream31
Η θεατρική ομάδα Dream31 στηριγμένη στην σελίδα 31 του «Ονείρου Καλοκαιρινής Νυκτός» του Ου.Σέξπιρ, δημιούργησε μια performance με στόχο να επικεντρωθεί στις διάφορες μορφές της εξουσίας και τα αποτελέσματα που μπορεί αυτή να επιφέρει.

• Αγγελική Μπόζου, εικαστικός
«DININGTABLE 2 – ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΥΛΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ» (Performance-video)
Δέκα περφόρμερς (χορός) γύρω από ένα τραπέζι. Τα πρόσωπά τους, καλυμμένα με μαντίλια Στο τραπέζι, ανάμεσα στα χέρια, εμφανίζονται τα σύμβολα: όπλο, στάχτη, φωτιά, κουτί, βιβλίο, ψαλίδι, νερό, τράπουλα, κλαδιά, σώμα. Η supermarionetta θα πει το χρησμό, με σκοπό να διεισδύσουν όλοι μαζί στην καμπύλη του χρόνου.
«Με το τρένο... του μυαλού μου»,του Γιάννη Τζέμη σε συνεργασία με την ομάδα7 Αμαξοστοιχία - Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ, Φεστιβάλ "τα 12 κουπέ",
Μάιος – Ιούνιος 2013https://www.youtube.com/watch?v=zduJBJpvI9E

«Yapi, "A very nice place", Vol.1 & Vol.2», Θέατρο Βυρσοδεψείο, Θέατρο Κινητήρας Studio, Ιούνιος 2013

«Yapi, "A very nice place", Θέατρο act, Πάτρα, Οκτώβριος 2013

"Μετά, Yapi, "A very nice place",Κέντρο ΕλέγχουΤηλεοράσεων,Μάρτ.- Απρ.2014
http://www.youtube.com/watch?v=pU2AzJ695io www.youtube.com/watch?v=eLOIU9q3Wd0

«Εντός των τειχών», ταινία μικρού μήκους του Γιώργου Ζαφειρίου με τη συμμετοχή της Ομάδας 7. http://www.youtube.com/watch?v=pCk8glh7QQk

Δημοσκόπηση

Με ποιον τρόπο ανταλλάσετε ευχές τις εορτές;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Απρίλιος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Κυριάκη, 23 Απρ. 2017 - 21:51:34
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με την ηθοποιό Βίκυ Μαστρογιάννη Top of Page