Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με την Μαρίλλη Μαστραντώνη, σκηνοθέτρια

Συνέντευξη με την Μαρίλλη Μαστραντώνη, σκηνοθέτρια

AddThis Social Bookmark Button

M-Mastrantoni- Γιατί κάνετε θέατρο;
Είναι ο τρόπος μου να αντιλαμβάνομαι και να ερμηνεύω τον κόσμο.

- Ποια είναι η ΕΝΤΡΟΠΙΑ και τι σημαίνει;
Ο όρος προέρχεται από τη θερμοδυναμική. Για να το πω απλά, εντροπία είναι η συνάρτηση που δείχνει την αταξία των μορίων της ύλης πάνω σε μια θερμοδυναμική διαδικασία. Χρησιμοποιείται επίσης στην κυβερνητική, όπου δείχνει το μέγεθος γνώσης ή αγνωσίας πάνω σε μια πληροφοριακή διαδικασία. Συνεκδοχικώς, το μέτρο τάξης ή αταξίας, γνώσης ή αγνωσίας πάνω σε οποιαδήποτε διαδικασία. Κι επειδή θεωρώ ότι και στη ζωή και στην τέχνη, προσπαθούμε κάθε φορά να βάλουμε εκ νέου μια τάξη στο χάος των δεδομένων, έδωσα αυτό το όνομα στην καλλιτεχνική μας εταιρεία, που παρουσιάζει και παράγει θέατρο, live-art και multimedia project, προωθώντας το δημιουργικό διάλογο μεταξύ των διαφόρων μορφών τέχνης και τις ανταλλαγές μεταξύ της Ελλάδας και της διεθνούς σκηνής των σύγχρονων Performing Arts. Η βάση μας είναι στην Αθήνα, αλλά δραστηριοποιούμαστε διεθνώς με project που ανατέμνουν επίκαιρα ζητήματα. Το μότο μας είναι «Διερευνώντας την εντροπία της πραγματικότητας...».

D-Alexandris-1-900- Πείτε μας λίγα λόγια σχετικά με την παράσταση Manifesto 2083 που κάνει πρεμιέρα 19 Ιανουαρίου στο Θέατρο ΣΗΜΕΙΟ.
Είναι η ελληνική εκδοχή ενός έργου που αρχικά εμπνεύστηκαν και δούλεψαν ο συγγραφέας και σκηνοθέτης Christian Lollike και ο Δανός πρωταγωνιστής του Olaf Højgaard, μια δραματουργική σύνθεση και επεξεργασία κειμένων, που ανατέμνει το φαινόμενο της ανόδου του ακροδεξιού εθνικισμού στη σημερινή Ευρώπη. Με αφορμή την περίπτωση του Νοβηγού Anders Breivik πoυ εκτέλεσε το αιματηρό χτύπημα στο Όσλο και την Ουτόγια τον Ιούλιο του 2011, και με βάση κείμενα από το πάνω από 1.500 σελίδες Μανιφέστο που ο ίδιος έγραψε, καθώς και έρευνα σε ντοκουμέντα, πρακτικά της δίκης, ψυχιατρικές αναφορές και άλλο υλικό, το έργο εξετάζει τους λόγους που μετέτρεψαν έναν επιφανειακά φυσιολογικό νέο άντρα σ' έναν από τους μεγαλύτερους μαζικούς δολοφόνους της εποχής μας.

Πρόκειται για θέατρο-ντοκουμέντο, μια σόλο περφόρμανς, με οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις και ερμηνευτή τον Δημήτρη Αλεξανδρή. Στην παράσταση δεν αναπαριστούμε τον Breivik, αλλά ως καλλιτέχνες επιχειρούμε να «εκτεθούμε» στη σκέψη του, ώστε να διερευνήσουμε το υπαρξιακό υπόβαθρο, καθώς και το κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο των επιλογών του.

- Σε τι αναφέρεται ο αριθμός 2083;
Είναι το έτος που ο Breivik πιστεύει πως η ιδεολογία του θα θριαμβεύσει, μετά την πολύχρονη σύρραξη μεταξύ Δύσης και Ισλάμ, την οποία διεξοδικά αναλύει στα γραπτά του.

- Είναι η τέχνη, εν προκειμένω το θέατρο, «είδος πολυτελείας» μέσα στη δίνη μιας τόσο μεγάλης οικονομικής δυσχέρειας;
Η τέχνη δεν είναι ποτέ πολυτέλεια, αλλά καταστατική συνθήκη της ανθρώπινης ιδιότητας. Μια σημαντική οπτική, που συμβάλλει στην αποκρυπτογράφηση και την υπέρβαση των φαινομένων που μας προβληματίζουν και μας απασχολούν.

- Ποιος κατά τη γνώμη σας μπορεί να είναι ο ρόλος του καλλιτέχνη σε καιρούς κοινωνικής και πολιτικής κρίσης;
Κριτικός, παρεμβατικός, οραματικός, ανατρεπτικός. Ενδεχομένως, η ευθύνη των επιλογών του να γίνεται ακόμη περισσότερο βαρύνουσα.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την παράσταση διαβάστε ΕΔΩ

Δημοσκόπηση

Ποιες δράσεις ακτιβισμού θα κάνατε;

 
Τρίτη, 25 Ιουλ. 2017 - 22:40:30
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με την Μαρίλλη Μαστραντώνη, σκηνοθέτρια Top of Page