Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τον Δημοσθένη Γαλλή, φωτογράφο

Συνέντευξη με τον Δημοσθένη Γαλλή, φωτογράφο

dimosthenis-gallisΗ φωτογραφική σας έκθεση με τίτλο "Λουόμενοι" είναι ένα παιχνίδι με το φως αλλά και με την ξεγνοιασιά των ανθρώπων. Μιλήστε μας λίγο πώς δουλέψατε αυτό τον συνδυασμό...

Η ιδέα μου προέκυψε το περσινό καλοκαίρι στις διακοπές μου. Ξέρετε, οι άνθρωποι το καλοκαίρι στη θάλασσα με τα λιγοστά ρούχα, τα παιχνίδια στην άμμο και την επαφή τους με το νερό μου αποκάλυπταν πάντα μια ιδιαίτερα τρυφερή εκδήλωση της ύπαρξής τους. Θέλησα να την αποτυπώσω λοιπόν αλλά και να την ερμηνεύσω αφού η ανθρώπινη φύση πέρα από ευάλωτη είναι κυρίως αινιγματική, ρευστή και κρυφή. Μέσα από τις «μυωπικά» λοιπόν απαθανατισμένες μορφές των ανθρώπων, τα έντονα χρώματα και το καλοκαιρινό φως γεννήθηκαν οι «Λουόμενοι».

Ποια ώρα της ημέρας ήταν αυτή που σας έδινε την καλύτερη αποτύπωση του θέματος;
Αν και οι πρωϊνές και οι απογευματινές ώρες αποδίδουν καλύτερα τις φόρμες επέλεξα να μην περιοριστώ σ’ αυτές. Συνεπώς και τα 30 έργα της ενότητας φωτογραφήθηκαν από όλο το φάσμα της ημέρας από το πρωΐ μέχρι αργά το απόγευμα.

Πώς σας γεννήθηκε η ιδέα μιας τέτοιας έκθεσης;
Οι «Λουόμενοι» αποτελούν σε πρώτο επίπεδο ένα σχόλιο πάνω στην όχι και τόσο προβεβλημένη σχέση της Φωτογραφίας με το ζωγραφικό κίνημα του Γαλλικού Ιμπρεσιονισμού. Συγκεκριμένα, η εμφάνιση της Φωτογραφίας στα τέλη του 19ου αιώνα ήταν ένας από τους σημαντικότερους λόγους που ώθησε τη Ζωγραφική να απαλλαγεί από τη ρεαλιστική απεικόνιση της πραγματικότητας και να αναζητήσει διαφορετικούς δρόμους έκφρασης. Το πρώτο ζωγραφικό κίνημα ήταν εκείνο του Ιμπρεσιονισμού. Όπως στους λουόμενους των ιμπρεσιονιστικών έργων έτσι κι εδώ οι εικόνες έχουν έναν έντονο ζωγραφικό χαρακτήρα με ζωηρά χρώματα και γρήγορες «πινελιές». Ωστόσο σ’ ένα βαθύτερο επίπεδο αυτές οι σκηνές αναψυχής αποτελούν μια αναφορά στο απροσδιόριστο του ανθρώπινου ψυχισμού, στη μυωπική επίγνωση του καθενός για όσα συντελούνται εντός του και γύρω του καθώς και στη γενικότερη υποκειμενικότητα της ανθρώπινης αντίληψης.

Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες σε μια χρονική στιγμή συγκεκριμένη ή κατά την διάρκεια ενός ολόκληρου καλοκαιριού; Ανάλογα με την περίοδο, βρίσκατε διαφορά στην ψυχοσύνθεση των λουομένων; Αυτή μπορούσε να αποτυπωθεί στον φωτογραφικό φακό;
Και οι 30 φωτογραφίες πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο του ’14 όπου για 20 περίπου ημέρες συνδύαζα το τερπνόν μετά του ωφελίμου (μπάνια και φωτογράφιση). Οι λήψεις έγιναν διακριτικά από απόσταση με τηλεφακό και ανεστίαστα ώστε να εξασφαλιστεί η ανωνυμία των «ηρώων» μου που απαθανατίστηκαν σε στιγμές παιχνιδιού, συνύπαρξης, ή στοχασμού. Πιστεύω ότι ο θεατής μέσα από τα προσωπικά του φίλτρα θα διακρίνει τη ψυχοσύνθεση και τη διάθεση των «Λουομένων» μου.

Η έκθεση μετά την Ρόδο θα ταξιδέψει και αλλού;
Το νησί της Ρόδου θα είναι ο πρώτος σταθμός της. Υπάρχουν σχέδια να συνεχίσει τη διαδρομή της τον επόμενο χρόνο στο εξωτερικό ή σε κάποιο άλλο ελληνικό νησί.

                            Περισσότερα για την έκθεση πατήστε ΕΔΩ

Δημοσκόπηση

Ποιο από τα συναισθήματα κυριαρχεί στη ζωή σας τον τελευταίο καιρό;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Δεκέμβριος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Σάββατο, 16 Δεκ. 2017 - 11:21:02
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τον Δημοσθένη Γαλλή, φωτογράφο Top of Page