Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τον σκηνοθέτη Κυριάκο Χατζημιχαηλίδη

Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Κυριάκο Χατζημιχαηλίδη

AddThis Social Bookmark Button

kyriakos-1Τι είναι η Αντριάνα; Ποια είναι; Που μένει; Ποια είναι η ιστορία της;
Η Αντριάνα είναι η γυναίκα της διπλανής πόρτας. Μια γυναίκα που ολόκληρη η καθημερινότητά της απορρέει από το παρελθόν. Ένα παρελθόν το οποίο, παράλληλα, καθρεφτίζεται στο μέλλον κάνοντας το παρόν της μονότονο, θυμωμένο, οργισμένο. Η Αντριάνα έχει - και θα αφήσει - άλυτα όλα τα ζητήματα στη ζωή της.

Είναι η γυναίκα εκείνη που μπροστά στην αγάπη για τους οικείους της καταστρέφει την δική της ζωή, βάζοντάς την σε ένα κλειστό, σχεδόν αδιαπέραστο περιβάλλον. Αυτό την κάνει θεατρικά σημαντική και σαν ηρωίδα αγαπητή.

Έχετε ασχοληθεί πολύ με τον κινηματογράφο. Θεωρείτε πως αυτό που λέμε «ολική τέχνη» είναι το θέατρο ή η τέχνη του σινεμά;
Δε ξέρω τι είναι η «ολική τέχνη». Κουράστηκα και κατανάλωσα πολύ χρόνο για να μάθω και να αντιληφθώ τι είναι η Τέχνη αυτή καθ΄ εαυτή. Έχω την αίσθηση ότι όταν ένα δημιουργήμα είναι δυνατό και αφορά την ζωή μας, κατορθώνει τελικά να είναι όντως τέχνη ανεξάρτητα από το είδος στο οποίο ανήκει. Σαφέστατα το σινεμά σαν ένα είδος στο οποίο συνυπάρχουν όλες οι τέχνες μαζί είναι περισσότερο συν-ολική και άρα (ίσως) ποιο ολοκληρωμένη μορφή τέχνης. Τι κρίμα όμως αυτή η διατύπωση να φαντάζει σημαντική σε βάρος των υπόλοιπων εξαίρετων τεχνών!

kyriakos-2Τι διαφορά έχει το θέατρο από τον κινηματογράφο σε ότι αφορά έναν σκηνοθέτη;
Την χαρά του να χαίρεσαι το εφήμερο στο θέατρο αλλά και το διαχρονικό στον κινηματογράφο. Επίσης σε αντίθεση με το θέατρο η πρόκληση στον κινηματογράφο είναι το να διηγείσαι κατακερματισμένα μια ιστορία. Με πλάνα. Ανάκατα Χαοτικά. Πρώτα το τέλος και μετά την αρχή. Οι δυσκολίες στο θέατρο δεν έχουν καμία σχέση με την απίστευτη περιπέτεια της δημιουργία μιας ταινίας. Στο σινεμά δοκιμάζεις πραγματικά τα όρια και τις αντοχές σου. Στο σινεμά κόντρα στις συνθήκες του θεάτρου είσαι πάντα σε εγρήγορση και σε δράση. Το να πλάθεις μια ιστορία μέσα από ένα κουτί – την κάμερα – είναι τεράστια εμπειρία σε σχέση με την θεατρική αποτύπωση της σε μια σκηνή. Πέραν τούτου οι δυό αυτές τέχνες είναι σχετικές μεταξύ τους γιατί ό,τι δεν έχει η μία το κατέχει η άλλη.

Η Αντριάνα έχει καθαρά γυναικεία ψυχολογία, μιλάει στις γυναίκες για τις γυναίκες; Τι δυσκολίες μπορεί αυτό να έχει για έναν άντρα;
Θεωρώ ότι το ζήτημα όλο έχει να κάνει με το να νοιώσει κανείς το έργο. Να εισβάλει στις λέξεις, στις φράσεις, στις καταστάσεις και στα νοήματα του συγγραφέα. Να κάνει τις σωστές αναγωγές και να βρει τις διόδους μέσα από τις οποίες θα ανακαλύψει τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα του έργου και της ηρωίδας. Από την στιγμή που θα κατορθωθεί αυτό έχει σημασία να αποκτηθεί μια σχέση ουσίας - στις πρόβες - με την ηθοποιό. Οι δυσκολίες πάντα υπάρχουν σε όλα τα έργα. Ο κάθε ρόλος έχει την δική του ιδιοσυγκρασία και την δική του ξεχωριστή προσωπικότητα. Η Αντριάνα όμως είναι δίπλα μου. Μέσα από την Αντριάνα μελέτησα τον γυναικείο περίγυρό μου και μέσα από την έρευνα αυτή βρήκα και την Αντριάνα.

Λεπτομέρειες για την παράσταση "Αντριάνα" πατήστε ΕΔΩ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1963. Σπούδασε παραϊατρικά επαγγέλματα και παράλληλα Κινηματογράφο, Θέατρο, Φωτογραφία. Στον κινηματογράφο εργάζεται από το 1985 περνώντας από τα περισσότερα τμήματα στην κατασκευή μιας ταινίας. Τα τελευταία χρόνια δουλεύει ως Σκηνοθέτης, και Παραγωγός. Έχει εργαστεί για πολλές ταινίες μικρού μήκους ενώ οι παραγωγές του αριθμούν σε περισσότερες από πενήντα. Εργασίες του στην μεγάλου μήκους είναι: «Ηνίοχος» σκ. του Αλέξη Δαμιανού (τομέας παραγωγής), «Η Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά» σκ. του Πάνου Κούτρα (Δ/νση παραγωγής), καθώς επίσης και σε ταινίες των Γλυκοφρύδη, Τσαρουχά, Γιούργου, Κούνδουρου. Στην TV μεταξύ άλλων: «Χαραυγή», «Ο Μεγάλος Θυμός», κ.α. Έχει ασχοληθεί σκηνοθετικά και με Παιδικές Σειρές, Video Art, και Video Clip. Με την ιδιότητα του ηθοποιού συνεργάστηκε στις παραστάσεις: «Ερωτόκριτος» 1990 σκ. Τηλέμαχος Μοδατσάκης, «Ματωμένος Γάμος» 1992 σκ. Θανάσης Παπαγεωργίου. Από το 1996 έως το 1999 υπήρξε μέλος, Γεν. Γραμματέας και Πρόεδρος του Δ.Σ. του σωματείου «μικρό», φορέα για την προώθηση της ταινίας μικρού μήκους. Έχει ασχοληθεί σημαντικά με την φόρμα της μικρής ταινίας έχοντας σκηνοθετήσει και ο ίδιος ταινίες μικρού μήκους: «Προδοσία» 1990, «Του Χάρου Τα Δόντια» 1996, «Alimentare» 1998, «Ο έρωτας» 1999, «Οι Άντρες Δεν Κλαίνε» 2001, «Ύστατη Προσπάθεια» 2003. Στο θέατρο σκηνοθέτησε το 2001 την παράσταση μουσικό θέαμα «Βαλίτσα» με τον Κώστα Ζαχαράκη, το 2008 τη θεατρική παράσταση «Η Κυρία του Κυρίου» των Ν. Τσιφόρου-Π. Βασιλειάδη και το 2009 τη θεατρική παράσταση «ΚΥΝΑΣΤΟΝ» του Στέφανου Κακαβούλη. Παραδίδει σεμινάρια: σεναρίου - σκηνοθεσίας – διδασκαλίας ηθοποιού – υποκριτικής και παραγωγής κινηματογράφου (μικρό πολυτεχνείο, δραματική σχολή Ίασμος, Θέατρο των αλλαγών Αμοργός, Ζάκυνθος, Αγκίστρι, Σχοινούσα, κ.α). Τον Δεκέμβριο του 2000 ίδρυσε την Αστική Μη κερδοσκοπική Εταιρεία t-shOrt, με αντικείμενο δραστηριοτήτων την ταινία μικρού μήκους και τα «μικρά» καλλιτεχνικά και θεατρικά δρώμενα. Ανάμεσα σε πολλές βραβεύσεις η παραγωγή της t-shOrt «Προσευχή» σε σκηνοθεσία Θανάση Νεοφώτιστου απέσπασε το Χρυσό Διόνυσο στο 37ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (2014).
Περισσότερα πληροφοριακά στοιχεία και λεπτομέρειες στο site: www.t-short.gr

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Αλέξανδρος Καρατζάς

Αλέξανδρος Καρατζάς

Ο Αλέξανδρος Καρατζάς είναι απόφοιτος γυμνασίου της Πατριαρχικής Μεγάλης τους Γένους Σχολής, απόφοιτος Δημοσιογραφικής Σχολής Όμηρος! Απόφοιτος Σχολής Γραφικών Τεχνών και Φωτογραφίας (Τ.Ε.Ι.).Έχει συνεργαστεί ως βασικός συντάκτης επί σειρά ετών στα παρακάτω έντυπα:Περιοδικό ΚΑΙ, ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ, ΡΟΜΑΝΤΖΟ, ΒΕΝΤΕΤΑ, ΒE ΒΕST, ΜΑΝΙΝΑ (Νεανικό), ΤV ΟΘΟΝΗ 7 ΜΕ...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Δημοσκόπηση

Ποιες δράσεις ακτιβισμού θα κάνατε;

 
Πέμπτη, 17 Αυγ. 2017 - 03:23:07
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τον σκηνοθέτη Κυριάκο Χατζημιχαηλίδη Top of Page