Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με την Δέσποινα Γκάτζιου, σκηνοθέτιδα

Συνέντευξη με την Δέσποινα Γκάτζιου, σκηνοθέτιδα

AddThis Social Bookmark Button

GKATZIOYΜιλήστε μας λίγο για το ΠΡΟΧΕΙΡΟ ΘΕΑΤΡΟ, τους στόχους του και τι σημαίνει η ονομασία του.
 Tο ΠΡΟΧΕΙΡΟ ΘΕΑΤΡΟ είναι ένα καταφύγιο μαστόρων της θεατρικής τέχνης, οι οποίοι εξαρτούν απολύτως την ύπαρξή τους από την μαστορική τους και κυρίως από τη βαθειά πεποίθηση ότι ο τεχνίτης όταν παύει να εξασκεί την τέχνη του, καταργείται.

  Για να μυηθείς στα μυστικά της τέχνης απαιτείται μια ολόκληρη ζωή και για να μυηθείς στα μυστικά της ζωής απαιτείται η μύηση στην τέχνη. Έτσι λοιπόν με βασικό εργαλείο το αρχαίο δράμα και με υλικά ό,τι κάθε φορά βρίσκεται ΠΡΟ των ΧΕΙΡΩΝ μας ( μια σκέψη, ένα γεγονός, μια συνάντηση, ένας ήχος, μια πράξη, μια μελέτη, η επικαιρότητα και βεβαίως το προσωπικό φορτίο του καθενός) ξεκινά μια αναζήτηση, με πολλή και ακαταπόνητη δουλειά, για την οποία κανείς μας δεν ξέρει εκ των προτέρων πού θα καταλήξει. Αν οδηγήσει σε θεατρική παράσταση, είμαστε ευτυχείς και χρήσιμοι.

 "Μήδεια. Ο σπαραγμός της Ανατολής", μια σύγκρουση ανάμεσα στον κόσμο της Ανατολής και στον κόσμο της Δύσης, κάτι εξαιρετικά επίκαιρο. Με ποιον τρόπο έχετε αναδείξει αυτή την ακραία σύγκρουση στην παράσταση;
 Παραλληλίζοντας τον λόγο του Ευριπίδη με την πραγματικότητα των βομβιστριών αυτοκτονίας της Μέσης Ανατολής. Eίναι ανατριχιαστικά ταυτόσημο.

 Πιστεύετε σήμερα ότι μπορεί να υπάρξουν σύγχρονες Μήδειες αφού "δεν έχουν λόγο να ζουν..." ;
 Μα υπάρχουν, για αυτές μιλάμε στην παράσταση, με ονοματεπώνυμο.

 Όταν ένας άνθρωπος δεν έχει λόγο να ζει και δε φοβάται για την ίδια του τη ζωή μπορεί να κάνει και τα πιο ακραία πράγματα, πχ να ζωθεί ο ίδιος με εκρηκτικά. Πιστεύετε ότι η Μήδεια του Ευρυπίδη θα έφθανε, αν ζούσε σήμερα, σε αυτή την ακραία ενέργεια;
 Όπως γνωρίζουμε ο μύθος είναι το ιερό σκεύος στο οποίο φυλάσσεται η αιώνια αλήθεια της εκάστοτε πραγματικότητας. ΖΕΙ λοιπόν η Μήδεια του Ευριπίδη σήμερα και έχει ήδη ξεκινήσει την αποτρόπαια ενέργειά της. Το ερώτημα είναι προλαβαίνουμε να την αποτρέψουμε ή είναι ήδη πολύ αργά;
  Στην παράσταση βλέπουμε με ποιον τρόπο ακριβώς η σύγχρονη Μήδεια ξεκίνησε το σφαγιασμό. Αν ο δυτικός κόσμος δεν αντιληφθεί την ουσία του προβλήματος και τις δικές του ευθύνες ως προς αυτό, τότε με μαθηματική ακρίβεια η φρίκη θα ολοκληρωθεί.

 Μιλήστε μας λίγο για την παράστασή σας, για την εμπειρία σας στην Κύπρο που ανέβηκε και αν είναι μια παράσταση εν εξελίξει, ποια είναι η συνέχεια του σημερινού ανεβάσματος
 Στην Κύπρο συνεργαστήκαμε με θαυμαστή σύμπνοια με την ηθοποιό Σοφία Καλλή. Δουλέψαμε γενναία και ήσυχα. Το αποτέλεσμα ήταν "μια ευτυχισμένη παράσταση μέσα στην όλη δυστυχία του θέματος" ( Όπως γράφει η Ελένη Νικοδήμου στην κριτική της, στην στήλη Πολιτισμός, της εφημερίδας Φιλελεύθερος 27/11/2015), με αφάνταστα συγκινητική αποδοχή από τους θεατές. Τώρα, η εν Ελλάδι διαδρομή της έχει τους εξής σταθμούς: 3 παραστάσεις στην Αθήνα στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών ( 8,15,22 Δεκεμβρίου), 2 στο Ναύπλιο (29,30 Ιανουαρίου 2016, στο θέατρο Τριανόν) και κατά πάσα πιθανότητα την άνοιξη στην Αγγλία και στην Γερμανία. Είναι σημαντικό να εξηγήσουμε οτι στο Πρόχειρο Θέατρο καμιά παράσταση δεν είναι κατάληξη αλλά πάντα ένα στάδιο μελέτης. Επανερχόμαστε διαρκώς στο υλικό όλων των παραστάσεών μας μέχρι τώρα, επαναπροσδιορίζοντας τις μορφές τους μέσα στο εργαστήριο.

Λεπτομέρειες για την παράσταση πατήστε ΕΔΩ

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Νατάσα Παππά

Νατάσα Παππά

Η Νατάσα Παππά γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Έχει αποφοιτήσει από το τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός. Έχει ασχοληθεί με την επιμέλεια-διόρθωση άρθρων σε ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεάτρου, έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός σε θεατρικές παρασ...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Δημοσκόπηση

Ποιες δράσεις ακτιβισμού θα κάνατε;

 
Τρίτη, 25 Ιουλ. 2017 - 18:38:24
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με την Δέσποινα Γκάτζιου, σκηνοθέτιδα Top of Page