Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με την Ομάδα χορού ΦΙΖ

Συνέντευξη με την Ομάδα χορού ΦΙΖ

fiz-900Τι σημαίνει '' ΣαΓύνη'';

Φωτεινή Αγγέλη: Αν υποθέσουμε ότι κάθε έμβιο ον φέρει μια αύρα γύρω του, τότε η αύρα της παράστασης μας ονομάζεται ΣαΓύνη, περικλείει έννοιες και ρόλους που διαγράφει μια γυναίκα στα στάδια της ζωής της, από την αγνότητα της ύπαρξης της μέχρι τη γοητεία της σαγήνης!
Ιουλία Κουκουζέλη : Είναι λογοπαίγνιο ανάμεσα στις λέξεις “σαγήνη” και “ σα γυνή”. Η λέξη σαγήνη, στο άκουσμα, είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη θηλυκότητα και ενώ η παράσταση κάνει αναφορά στη σαγήνη της γυναίκας στο σύνολό της, αποφασίσαμε να πλάσουμε μια λέξη που να εμπεριέχει και τα δύο.
Ζαφειρία Τσιρακάκη: Η "ΣαΓύνη" είναι ένα λογοπαίγνιο που αφήνει να εννοηθεί το θέμα του έργου ως προς το γυναικείο φύλο. Ταυτόχρονα δημιουργεί συνειρμούς τόσο για τους ρόλους που καλείται κάθε γυναίκα να ακολουθήσει στο σήμερα όσο και για οτιδήποτε θεωρείται "γυναικείο".

                                    

Πως γεννήθηκε η ιδέα αυτής της παράστασης;
Φωτεινή Αγγέλη: Τα ερεθίσματα γύρω μας είναι πολλά... το αρχικό κάλεσμα των συνεργατών μου περιείχε άλλη θεματική η οποία πέρασε από πολλά στάδια, συζητήσεων, αναμονής, δημιουργίας, αποχωρήσεων, όταν λοιπόν ο πυρήνας αυτής της ομάδας κατέληξε να αποτελείται από 3 γυναίκες, συνειδητοποίησα την ανάγκη μου να μιλήσω για την ίδια την υπόσταση μας, όπως αυτή έχει εξελιχθεί μέσα στη γενιά μου και όπως εξελίσσεται στις νεότερες. Ζούμε στην εποχή της εικόνας , μέσα σε μια στημένη ωραιοπάθεια, και αυτό σαν ερέθισμα παίρνει μεγάλη ανάλυση καλλιτεχνική και μη.
Ιουλία Κουκουζέλη: Η ιδέα είναι της Φωτεινής, γεννήθηκε από την ανάγκη να μιλήσει για το πώς έχει χαθεί η επικοινωνία σε όλους τους τομείς στη σύγχρονη κοινωνία.
Ζαφειρία Τσιρακάκη: Η ιδέα για αυτή την παράσταση προέκυψε κάπως τελολογικά! Ύστερα από απόπειρες που διαρκώς άλλαζαν συνισταμένες η Φωτεινή, διέκρινε την κοινή ανάγκη που απασχολούσε τις συζητήσεις μας. Την γυναίκα του σήμερα.

Ποια τα μηνύματα και το κοινό που στοχεύει;
Φωτεινή Αγγέλη: Αν ο θεατής μπορέσει να βρει έστω και μία πτυχή του εαυτού του μέσα σε αυτή την παράσταση, αν οξύνουμε τη σκέψη του, αν ξυπνήσουμε κρυμμένα συναισθήματα του , αυτό είναι το δυνατότερο μήνυμα. Ο κάθε θεατής φεύγοντας από το θέατρο μπορεί να πάρει ότι εκείνος νομίζει ότι του χρειάζεται. Μπορεί στο θέμα μας να δείχνει κυρίαρχο η γυναίκα, όμως πίσω από αυτήν αν ανοίξουμε τα μάτια κρύβεται η ανάγκη κάθε εαυτού θηλυκού ή αρσενικού να επικοινωνήσει ουσιαστικά, να αναγνωρίσει πρώτα το μέσα του και έπειτα όσους υπάρχουν δίπλα του.
Ιουλία Κουκουζέλη : Κατά τη γνώμη μου το κυρίαρχο μήνυμα, όπως είπα και πιο πριν, είναι η έλλειψη επικοινωνίας σε κάθε επίπεδο, τόσο με τους άλλους όσο και με τον ίδιο μας τον εαυτό. Όλα ξεκινούν από μέσα μας, η επικοινωνία δεν αποτελεί εξαίρεση, όταν δεν μπορούμε να κατανοήσουμε και να επικοινωνήσουμε σε αρχικό στάδιο με τον εαυτό μας, πώς περιμένουμε αυτό να συμβεί με τους γύρω μας; Δε στοχεύουμε σε κάποιο συγκεκριμένο κοινό, απευθυνόμαστε στον άνθρωπο της σύγχρονης κοινωνίας.
Ζαφειρία Τσιρακάκη: Η παράσταση "ΣαΓύνη" διαπραγματεύεται την γυναίκα του σήμερα. Την εικόνα που προβάλει προς τα έξω αλλά και αυτή που κρύβει μέσα της. Εικόνες συχνά αντίθετες , σε μια προσπάθεια να ταιριάξει και να γίνει αποδεκτή τόσο από τους άνδρες αλλά και τις υπόλοιπες γυναίκες. Στην εξέλιξη του το έργο χρησιμοποιεί την γυναίκα ως σύμβολο ώστε κάθε θεατής , ανεξαρτήτου φύλου, να ανακαλύψει σημεία ταύτισης.

Πως ξεκίνησε η συνεργασία σας;
Φωτεινή Αγγέλη: Μέσα από προηγούμενα project της περασμένης χρονιάς, τα οποία κάποια κατέληξαν σε παραστάσεις και κάποια όχι, ξεκίνησε η γνωριμία και η τριβή μεταξύ μας.
Ιουλία Κουκουζέλη: Γνωριστήκαμε πέρυσι από τη συνεργασία μας σε άλλες παραγωγές. Η Φωτεινή μας προσέγγισε φέτος, στη πρώτη της σκηνοθετική δουλειά και από κει κι ύστερα ήταν αμοιβαίο να γίνει το επόμενο βήμα. Προσωπικά δε μου πήρε πολύ χρόνο να πω το ναι, έδειξα τυφλή εμπιστοσύνη.
Ζαφειρία Τσιρακάκη: Γνωριστήκαμε πέρυσι για μια δουλειά που τελικά δεν προχώρησε. Είχαμε και οι τρεις την ανάγκη για δημιουργία και έκφραση κι έτσι αποφασίσαμε να πλεύσουμε παρέα. Πέρυσι κάναμε την πρώτη μας βουτιά με το έργο "Μεταξύ_μου" και φέτος με την "ΣαΓύνη" ευτυχώς ακόμα κολυμπάμε!

Προερχόσαστε από δύο διαφορετικούς χώρους τέχνης, το σωματικό θέατρο και το χορό, πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η συνύπαρξη και συνεργασία διαφορετικών καλλιτεχνών;
Φωτεινή Αγγέλη: Ευκολίες και δυσκολίες υπάρχουν ακόμη και στη συνύπαρξη ομοίων καλλιτεχνών, αυτό που κάνει πιο απλά τα πράγματα είναι το κοινό όραμα να εξελιχθούμε και να συνυπάρξουμε μέσα στην Τέχνη. Για να συμβεί αυτό χρειάζεται ευελιξία και σεβασμός στο συνεργάτη και στην εκπαίδευση του, αλλά και διάθεση να μάθει ο ένας από τον άλλο ώστε στο τέλος να δημιουργηθεί ένα κοινός κώδικας που βοηθάει στο να κυλά η δουλειά πιο ευχάριστα και γρήγορα.
Ιουλία Κουκουζέλη: Το πάντρεμα διαφορετικών τεχνών μόνο καλά αποτελέσματα μπορεί να φέρει, καθώς ο κάθε καλλιτέχνης έχει κάτι διαφορετικό να δώσει, μια άλλη οπτική στα πράγματα. Ωστόσο, πρέπει ο κάθε καλλιτέχνης από τη μεριά του να είναι ανοιχτός σε διαφορετικούς τρόπους δουλειάς, να υπάρχει αλληλοσεβασμός, μόνο έτσι μπορεί να υπάρξει μια αρμονική συνεργασία.
Ζαφειρία Τσιρακάκη: Ίσως τελικά δεν είναι διαφορετικοί χώροι αλλά εστιάσεις. Υπάρχουν αρκετά κοινά σημεία που βοηθάνε στην επικοινωνία. Χρειάζεται η δημιουργία ενός κοινού κώδικα πριν ξεκινήσει η σύνθεση. Νομίζω όμως πως αφορά την συνεργασία γενικότερα ανεξαρτήτου χώρου. Προτιμώ τις συνεργασίες. Κάνεις πίσω σε πολλά άλλα ενισχύεις πιο σημαντικά θέματα. Δεν είμαι υπέρ του να τα κάνεις όλα μόνος σου. Αν και χρειάζεται να κάνεις πολλά, χρειαζόμαστε περισσότερους συνοδοιπόρους.

Η παραγωγή είναι δικής σας, ποιες οι δυσκολίες ή οι ευκολίες που συναντήσατε;
Φωτεινή Αγγέλη: Μοιάζει αστείο στην Ελλάδα του 2016 να υπάρχουν ευκολίες στην τέχνη...δυστυχώς... Στηριχτήκαμε στις δικές μας δυνάμεις καθαρά και όταν αποφασίζεις το όραμα σου να το κάνεις πραγματικότητα τότε συναντάς ανθρώπους που ξέρουν τι θα πει παλεύω μόνος μου και σου απλώνουν το χέρι! Έτσι μπόρεσε να πάρει μορφή αυτή η παράσταση, με τη βοήθεια του καλού φίλου και συνεργάτη Παναγιώτη Δέμου από την Παιδική Θεαμάτων και της Δέσποινας Γιαννάτου όπου μας παραχώρησε ώρες εκτός μαθημάτων τη σχολή Μπαλέτου της για πρόβες , με τη βοήθεια της φίλης και μουσικού Μάτας Κούρτη , με τους Avenew στα κοστούμια, το θέατρο Rabbithole που μας πίστεψε, και φυσικά τους υποστηρικτές μας, το γραφείο Εύα Επικοινωνία, τους Εν λάδι, τον Πολύδωρο Κουβαράκη, και άλλους ανθρώπους πίσω μας όπου όλοι μας ξέρουμε τι θα πει δυσκολία σήμερα και δε στοχεύουμε στο χρήμα, αλλά στην Τέχνη.
Ιουλία Κουκουζέλη: Μόνο δυσκολίες. Όταν αναλαμβάνεις μια παραγωγή, no budget, ευκολίες δεν υπάρχουν. Οι δυσκολίες υπήρξαν σε κάθε στάδιο αυτής της παράστασης και ακόμα υπάρχουν. Παρόλα αυτά είμαστε το ζωντανό παράδειγμα πως ότι είναι δύσκολο δεν είναι και ακατόρθωτο.
Ζαφειρία Τσιρακάκη: Ευκολίες η δυσκολίες, θα έλεγα "εμπειρίες". Οι ευθύνες μιας δικής σου παραγωγής είναι πολλές. Η καλή οργάνωση στον καθαρό στόχο βοηθάει. Με γνώμονα το αισθητικό αποτέλεσμα έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου την υπενθύμιση πως χρειάζεται να είσαι ευέλικτος. Θα διαπραγματευτείς πολλές φορές τα πάντα, μέχρι και τον ίδιο σου τον εαυτό. Δεν υπάρχει budget που θα αντέξει να καλύψει τις αμοιβές όλων όσων είναι απαραίτητοι σε κάθε παραγωγή, έτσι συχνά καλείσαι να κάνεις και την δουλειά κάποιου άλλου. Ευτυχώς οι φίλοι βοηθάνε πολύ. Πίσω από ένα έργο βρίσκονται πολλοί φίλοι , που έχουν προσφέρει τις ειδικότητες τους αφιλοκερδώς. Τονίζω το αφιλοκερδώς!

Την εποχή της κρίσης μεγάλες παραγωγές ναυαγούν, θέατρα κλείνουν, πως επιβιώνει μέσα σε αυτό ένας νέος καλλιτέχνης ;
Φωτεινή Αγγέλη: Βρισκόμαστε στα όρια μιας κόκκινης γραμμής, από τη μία πλευρά οι παλαιοί και φτασμένοι καλλιτέχνες και από την άλλη εμείς οι νέοι, οι άπειροι ακόμη, αλλά γεμάτοι οράματα. Το θέμα είναι ότι εμπειρία και εξέλιξη αποκτάς μόνο πάνω στη δουλειά, οι ευκαιρίες για δουλειά όμως είναι που μας λείπουν και προφανώς έλειπαν πάντα από την Ελλάδα. Είναι υπερπληθής ο κλάδος μας ώστε να μπορέσει να μας στηρίξει μια χώρα με τόσα προβλήματα. Ναυάγια στην τέχνη υπήρχαν πάντα είτε μικρά είτε μεγάλα και θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όταν γίνεσαι όμως καλλιτέχνης έχεις γνώση ή την αποκτάς στην πορεία πως πρέπει να έχεις και γερό στομάχι. Όπως με συμβούλεψε ένας ταλαντούχος ηθοποιός της γενιάς μας '' Αν τα όνειρα δεν έρχονται σε εσένα να πηγαίνεις εσύ σε αυτά'', έτσι επιβιώνει ένας καλλιτέχνης!
Ιουλία Κουκουζέλη: Για τον νέο καλλιτέχνη δεν είναι κάτι καινούργιο αυτό διότι και παλιότερα οι νέοι καλλιτέχνες προσπαθούσαν να επιβιώσουν χωρίς την στήριξη του κράτους και διάφορων θεσμών, απλώς τώρα το βιώνει μια μεγαλύτερη μερίδα των ανθρώπων της τέχνης. Όμως , η τέχνη θα βρει τον τρόπο να υπάρξει έστω και σε δύσκολες συνθήκες. Οι καλλιτέχνες βρίσκουν νέους τρόπους για να δημιουργήσουν έστω και με παραγωγές χαμηλού προϋπολογισμού.
Ζαφειρία Τσιρακάκη: Με μεγάλη ευελιξία! ! Ο νέος καλλιτέχνης-δημιουργός έχει το προνόμιο και την ατυχία της ανωνυμίας. Ατυχία γιατί ακόμα δεν έχει γίνει γνωστός σε ένα κοινό ικανό να τον στηρίζει σε παραγωγές έτσι διαρκώς προχωράει με μια μεζούρα , μετρώντας τι χάνει τι κερδίζει, τι αντέχει , τι θα προσαρμόσει. Είναι όμως και προνόμιο γιατί οποιοδήποτε λάθος δεν θα του κοστίσει μια καριέρα αλλά θα του χαρίσει εμπειρίες για τα επόμενα βήματα. Σίγουρα βοηθάει στην επιβίωση να διατηρείσαι ταπεινός και ανοιχτός προς την τέχνη. Η τέχνη δεν μας χρειάζεται. Είμαστε απλά ένας αγωγός για αυτήν προς τον κόσμο. Επίσης συνήθως όταν ξεκινάς εστιάζεις περισσότερο στο τι σου λείπει. Χρήματα, φήμη, ταλέντο, γνωριμίες, εμπειρία. Προτείνω να εστιάσουμε σε αυτά που έχουμε. Έτσι και αλλιώς ότι λείπει , προκύπτει στην πορεία μέσω της πράξης.

Έχετε κάποια σχέδια για το μέλλον;
Φωτεινή Αγγέλη: Δεν τα πάω καλά με το μέλλον, κοιτάζω το τώρα και αν όλα πάνε κατ' ευχήν με αυτή την παράσταση τότε βλέπουμε και το επόμενο βήμα!
Ιουλία Κουκουζέλη:Τα σχέδια είναι να καταφέρουμε η “ΣαΓύνη” να ταξιδέψει και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Ζαφειρία Τσιρακάκη: Ελπίζουμε η "Σαγύνη" να μιλήσει στο κοινό και να μας βοηθήσουν να μεγαλώσουμε το ταξίδι. Υπάρχουν σχέδια για το μέλλον. Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε στις παραστάσεις της Αθήνας.

Δημοσκόπηση

Είναι έμφυτη η ανθρώπινη επιθετικότητα;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Νοέμβριος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Κυριάκη, 19 Νοεμ. 2017 - 08:40:30
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με την Ομάδα χορού ΦΙΖ Top of Page