Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τη σκηνοθέτη - ηθοποιό Εμμανουέλλα Κοντογιώργου

Συνέντευξη με τη σκηνοθέτη - ηθοποιό Εμμανουέλλα Κοντογιώργου

kontogiorgouΠώς επιλέξατε αυτό το έργο;

Είναι από τα αγαπημένα μου θεατρικά έργα και το έχω διαβάσει τουλάχιστον δέκα φορές. Επίσης όποτε έβλεπα το «Με δύναμη από την Κηφισιά» στο θέατρο έβλεπα συνεχώς γυναίκες να «δείχνουν» τις πλούσιες, λίγο ελαφρόμυαλες ενώ διέκρινα μια αλήθεια στο κείμενο που χανόταν και σκεφτόμουν «όχι δεν μπορεί να είναι έτσι». Όταν λοιπόν μου έκανε την πρόταση το Φεστιβάλ της Μονής Λαζαριστών, παρόλο που παρά τις σπουδές μου προτεραιότητα μου είναι η υποκριτική, δέχτηκα αμέσως.

Σε τι διαφέρει η δική σας προσέγγιση;

Ξεκίνησα με άξονα την αλήθεια που έχει το έργο αυτό και πόσο κοντά είναι στη γυναικεία σκέψη, χωρίς καμώματα και υπερβολές. Όταν προσεγγίζουμε μια κωμωδία πολύ συχνά «κυνηγάμε» το αστείο αλλά αυτό συνεχώς ξεγλιστράει, σαν τη σκιά μας. Το κωμικό υπάρχει στο κείμενο, ο ηθοποιός και ο σκηνοθέτης αυτό που έχουν να κάνουν είναι απλά να καταλάβουν τι λέει. Μετά, όσο αναφορά τα σκηνικά και την όλη αισθητική της παράστασης, βασίστηκε στη ιδέα του επικείμενου ταξιδιού στην Ταϊλάνδη. Ένα σκηνικό από βαλίτσες και τέσσερις γυναίκες έτοιμες «να το πάρουν και να φύγουν», κάνοντας συνεχώς πισωγυρίσματα. Αυτό που συμβαίνει δηλαδή και στο έργο.

Πως πήρατε την απόφαση να κάνετε θέατρο στα χρόνια της κρίσης;

Νομίζω πως είτε ήταν χρόνια κρίσης είτε ευημερίες πάλι θα έκανα αυτό που ήθελα. Ίσως και η κρίση να φέρει περισσότερη δημιουργικότητα, ποιότητα και λιγότερη προχειροδουλειά. Άλλωστε η οικονομία της χώρας είναι πάντοτε απελπιστική. Ζήσαμε λίγα χρόνια εικονικής ευμάρειες και τώρα λέμε πως έχουμε κρίση. Μα πάντοτε κρίση είχαμε και χειρότερα από σήμερα. Τότε όμως υπήρχε κυρίως συνείδηση μιας που χρήματα δεν υπήρχαν. Αυτό πρέπει να μάθουμε ξανά.

Γιατί θέατρο κι όχι κάποια άλλη μορφή τέχνης;

Γιατί το θέατρο είναι ολική τέχνη και για μένα βασίζεται πολύ στην έρευνα, στο ψάξιμο είτε με το σώμα, τη φωνή, το διάβασμα (υποκριτική), είτε με τη δραματουργία, την αισθητική, τη διδασκαλία ηθοποιών, τη μουσική (σκηνοθεσία). Προσωπικά πιστεύω πως όλα ξεκινούν από την υποκριτική, το σώμα με κατευθύνει πάντοτε. Αυτή η τριβή είναι που με οδήγησε και στο να γράψω, χωρίς αυτή την εμπειρία δεν μπορώ να καταλάβω τίποτα για το θέατρο. Αυτή είναι η προτεραιότητα μου και τα υπόλοιπα είναι ανάγκες που προκύπτουν από εκεί. Το έργο αυτό άλλωστε το έχω δουλέψει στην υποκριτική πολλές φορές. Γι’ αυτό και δεν ανησυχώ για τις ταμπέλες, αν είμαι ηθοποιός, σκηνοθέτης, πελεκάνος. Είμαι η ανάγκη μου.

Δημοσκόπηση

Ανησυχείτε για την άνοδο της ακροδεξιάς στην Ευρώπη;

 
Τρίτη, 13 Νοεμ. 2018 - 20:28:46
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τη σκηνοθέτη - ηθοποιό Εμμανουέλλα Κοντογιώργου Top of Page