Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΙερατείο

Ιερατείο

AddThis Social Bookmark Button

arxigosΛίγες αθεόφοβες κουβέντες για το προαναγγελθέν τέλος
  της Δραματικής Σχολής του Δηπεθέ Πάτρας

Στην δασκάλα μου Ελένη Μποζά

Το ιερατείο είναι οργανωμένο. Έχει σαφώς καθορισμένες εσωτερικές λειτουργίες τις οποίες επιδιώκει σταθερά να επιβάλει στον εξωτερικό κόσμο. Το ιερατείο ακριβώς έτσι αντιλαμβάνεται τον πέρα του μυστικού του χώρου συνεδριάσεων τόπο: ως έξω κόσμο. Για το ιερατείο υπάρχει συνεχώς μία σύγκρουση εσωτερικού και εξωτερικού κόσμου. Το μέσα, το δικό μας, το ταξικά άμωμο είναι το αντικείμενο αυτής της σύγκρουσης. Μόνο στον παράδεισο θα μας αποδοθεί η ταξική πάλη που μας αξίζει.

Το ιερατείο ενώ δεν πιστεύει σε τίποτα , μας καλεί να πιστέψουμε. To κάλεσμα γίνεται υποχρέωση όταν το ιερατείο κυριαρχήσει- εφήμερα πάντα- μεταξύ του ποιμνίου. Πρέπει να πιστέψουμε ότι η κάθαρση, ακόμα και αν οδηγεί σε καταστροφή δεν παύει να είναι ιαματική. Πρέπει να πιστέψουμε ότι η αποψίλωση μπορεί να οδηγήσει σε κάτι καλύτερο από την ίδια την ύπαρξη.

Το ιερατείο είναι γελοίο για τον έξω κόσμο. Αλλά ακριβώς αυτή η γελοιοποίηση του δημιουργεί και μία τομή που με τη σειρά της ισχυροποιεί την πίστη. Μέσω της τομής, προκύπτουν απειλές: ή θα μείνεις γελοίος ή θα πρέπει να αλλάξεις. Η γελοιότητα δεν παύει να δημιουργεί μία ισχυρή ταυτότητα και αυτό συχνά το παραβλέπουν οι μη γελοίοι ή οι σοβαροί.

Κουράστηκα να γράφω και να μιλάω υπέρ της προηγούμενης κατάστασης στο ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας και στη Δραματική Σχολή της πόλης. Κουράστηκα να μαθαίνω ότι όσοι σιωπήσαν κατά τη διάλυση, αναλαμβάνουν θεσούλες και όσους δεν σιωπήσανε, το ιερατείο προσπαθεί να τους ενσωματώσει μέσω μιας ιδιότυπης πολιτικής επιστράτευσης. Κουράστηκα να αναζητώ με υπαρξιακή αγωνία τεκμηρίωση για τις θέσεις μου όταν αυτές αντιμετωπίζονται ως απολωλότος προβάτου από μία πόλη που επί 30 χρόνια συμμετείχε με τις μπάντες στο μεταπολιτευτικό αλισβερίσι και ξαφνικά βρίσκεται στην πρώτη γραμμή μιας φαντασιακής πρωτοπορίας.

Κουράστηκα όπως κουράστηκαν και άλλοι πολλοί-και το ιερατείο το γνωρίζει αυτό. Όπως επίσης το γνωρίζουν ορισμένοι νεόκοποι κονδυλοφόροι του ασύμμετρου πληκτρολογίου, που αφού αποφάσισαν ότι η ταξική πάλη του δελτίου ΄΄ειδήσεων΄’ του 902 δεν αποτελεί ικανό μέσο ταξικής προέλασης, βάλθηκαν να δολοφονήσουν τα όνειρα νέων ανθρώπων από οθόνης. Η νέα τηλεμαχία δεν έχει απλώς παρουσιαστές, έχει κυρίως συμμέτοχους και αυτό την καθιστά πολλαπλασιαστικά αλλοτριωτική και χυδαία.

Κουράστηκα, και ίσως αυτό να σημαίνει και την ήττα μου. Και αυτό το γνωρίζει το ιερατείο και επιχαίρει τρίβοντας τις παλάμες κάτω από το βυζαντινό πορφυρό ράσο. Αλήθεια όμως, πόσες ήττες μπορούν να θρέψουν ένα ιερατείο; Αγνοεί το ιερατείο, παρά τις πλούσιες συναφείς ιστορικές του εμπειρίες, ότι η μιζέρια ως θεμέλιο πολιτικής εξουσίας και ιδεολογικής ηγεμονίας είναι ιδιαιτέρως σαθρή.

Είναι απορίας άξιο πώς, μπαίνοντας στην τρίτη δεκαετία της ζωής μου, κουράστηκα και αντιθέτως, η διαλυτική αποφασιστικότητα θλιβερών περσόνων τύπου Καζάκου παραμένει εφηβικά ακμαία. Επειδή αντιστρατεύομαι σθεναρά τη μεταφυσική, αντίθετα με την ηγεσία του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας που θεωρεί ότι με το να μειώνει τους σπουδαστές σώζει τον Πολιτισμό, αρνούμαι να πιστέψω σε κάτι άλλο ως λόγο για τα όσα συμβαίνουν , πέρα από την ηθική και αισθητική της μικρότητα. Και εξ όσων γνωρίζω και από τα δικά μου αδιόρθωτα ιδεολογικά καμώματα, μόνο η ηθική και η αισθητική συγκρατεί τους κομμουνιστές όρθιους στο μέσο της πιο τρομαχτικής νύχτας. Καληνύχτα λοιπόν, καληνύχτα.

του Βαγγέλη Γέττου

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Βαγγέλης Γέττος

Βαγγέλης Γέττος

Ο Βαγγέλης Γέττος γεννήθηκε το 1986 στην Πάτρα, όπου και ''μεγάλωσε''. Είναι απόφοιτος της Νομικής Αθήνας και κάτοχος μεταπτυχιακού Ποινικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Sophia Antipolis της Νίκαιας της Γαλλίας. Έχει εργαστεί σαν ραδιοφωνικός ρεπόρτερ και παραγωγός, ασκούμενος δικηγόρος και πολιτικός σύμβουλος. Προσπαθεί να είναι μουσικός (παίζει κρ...

Δημοσκόπηση

Ποιες δράσεις ακτιβισμού θα κάνατε;

 
Παρασκευή, 28 Ιουλ. 2017 - 06:36:53
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΙερατείο Top of Page