Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΔιάφοραΣεμινάρια«Θέατρο & Φωνή / αναζητώντας το αυθεντικό»

«Θέατρο & Φωνή / αναζητώντας το αυθεντικό»

poster-900Λάρισα, 24 – 26 Νοεμβρίου. Το σεμινάριο «Θέατρο & Φωνή / αναζητώντας το αυθεντικό» είναι μια εισαγωγή σε έναν τρόπο δουλειάς, που σκοπό έχει να αφυπνίσει τις δημιουργικές δυνατότητες των συμμετεχόντων, μέσα από την έντονη κίνηση και την απελευθέρωση της φωνής.

Απευθύνεται σε ηθοποιούς, χορευτές, φοιτητές δραματικών σχολών και εργαστηρίων και στον καθένα που επιθυμεί να γευτεί τη χαρά και τις προκλήσεις της ενασχόλησης με το σωματικό θέατρο.

Το εργαστήριο συντονίζει η ηθοποιός Άννα Γριβάκου και εμψυχώνουν με τη συμμετοχή τους, οι τακτικοί συμμετέχοντες του μαθήματος «Θέατρο και Φωνή», έτσι όπως αυτό διεξάγεται στο συνεργατικό στούντιο Λάθος Κίνηση, στην Αθήνα, τα τελευταία χρόνια. Ευχόμαστε πως όλοι μαζί θα δημιουργήσουμε ένα κλίμα συναδελφικότητας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης, ώστε να αναμετρηθεί o καθένας με τα προσωπικά του όρια και να τα υπερβεί.

Λίγα λόγια για το σεμινάριο:
Στην καθημερινότητα , οι ρόλοι που παίζουμε, περιορίζουν το σώμα , τη συνείδηση και τις συγκινήσεις μας και κρύβουν το αληθινό μας πρόσωπο ακόμα και από εμάς τους ίδιους. Στο θέατρο, η διαδικασία διερεύνησης του ρόλου, ξεκινάει από την απελευθέρωση του σώματος και της φωνής του ηθοποιού και αποσκοπεί στην αυτό-αποκάλυψη του ηθοποιού μέσα από τη «μάσκα» του ρόλου. Έτσι, ο Άμλετ, η Ιουλιέτα, ο Βάκχος, η Μήδεια, η Αντιγόνη, ο Οιδίποδας αποκτούν υπόσταση και γίνονται ο καθρέφτης, όπου ο θεατής αντικρίζει το δικό του κρυμμένο πρόσωπο.
«Το σώμα είναι μνήμη»
Επιτρέποντας στο σώμα να κινηθεί με διαφορετικό τρόπο από το συνηθισμένο, ανοίγουμε μία πόρτα προς την εσωτερική ζωή: τον πόνο, την αγάπη , το πάθος , που φέρουμε ως άνθρωποι. Η εξωτερίκευση αυτής της ζωής οδηγεί σε νέες ανακαλύψεις. Στην πραγματικότητα, δεν «αποκαλύπτουμε ό,τι ανακαλύπτουμε» αλλά «αποκαλύπτοντας ανακαλύπτουμε». Με τον τρόπο αυτό βρίσκουμε την προσωπική μας σύνδεση με το κείμενο και συλλέγουμε «στιγμές αλήθειας» για τη δημιουργία του ρόλου.
Στη διάρκεια του σεμιναρίου «Θέατρο & Φωνή / αναζητώντας το αυθεντικό» η διαδικασία εξελίσσεται σταδιακά. Η χαλάρωση και οι ομαδικοί διαλογισμοί γίνονται η πύλη απ’ όπου το σώμα αφήνει πίσω του την ένταση της ημέρας και προετοιμάζεται για να μπει σε μια κατάσταση αυξημένης δεκτικότητας. Με τη βοήθεια της μουσικής, ενθαρρύνονται αρχικά οι ήπιοι και στη συνέχεια οι γρήγοροι, αυθόρμητοι σωματικοί ρυθμοί. Στόχος είναι το ζέσταμα του σώματος και η προετοιμασία του οργανισμού για το άνοιγμα της φωνής και των συναισθημάτων.

Η φωνή, ως αντήχηση της μοναδικότητας μας, συνδέεται άμεσα με τη σωματική μας κατάσταση, τον τρόπο που αναπνέουμε, τα ψυχικά χαρίσματα, τις εμπειρίες μας κ.α. Στη διάρκειά του σεμιναρίου, ατομικές και ομαδικές φωνητικές ασκήσεις, δίνουν την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ξεπεράσουν το φόβο και τη συστολή και να ανακαλύψουν τα ύψη και τα βάθη της φωνής τους. Συνδέοντας τη φωνή με τη δύναμη του σώματος, της αναπνοής και των συναισθημάτων, η φωνή αποκτάει δύναμη και μπορεί να γίνει φορέας ακόμα και των πιο λεπτών δονήσεων, αφήνοντας το αποτύπωμά της στο χώρο και τους θεατές.

Την παραπάνω διαδικασία συμπληρώνει η εργασία με το κείμενο. Το κείμενο λειτουργεί ως όχημα και ως έμπνευση. Ο θεατρικός ρόλος είναι αρχικά –παραδοσιακά- μία λογοτεχνική κατασκευή, την οποία ο ηθοποιός καλείται να «γεμίσει» με το βάθος και την ένταση της ζωής του. Αφήνοντας τον εαυτό να παίξει ελεύθερα με το κείμενο και τους συνεργάτες, οι συμμετέχοντες εξοικειώνονται με τα λόγια, τους ήχους και επιτρέπουν στη σωματική φαντασία να λειτουργήσει, αποκαλύπτοντας τα κρυμμένα νοήματα του κειμένου.

Οι συμμετέχοντες καλούνται να γνωρίζουν απ’ έξω τουλάχιστον 5 σειρές από κάποιο μονόλογο, ποίημα ή τραγούδι, το οποίο αισθάνονται ότι τους συγκινεί και τους εμπνέει. Όσοι επιθυμούν, μπορούν να ετοιμάσουν μία μικρή πρόταση υποκριτικής (έως 3 λεπτά), με καθαρή αρχή, μέση και τέλος, με την οποία θα εργαστούν. Στο σεμινάριο, η ατομική δουλειά προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε συμμετέχοντα.

Μέρες, ώρες και τόπος σεμιναρίου :
24 – 26 Νοεμβρίου 2017
Παρασκευή : 17.00 – 21.00
Σάββατο & Κυριακή : 11.00 – 18.00 ( με διάλειμμα για μεσημεριανό)
Στη Λάρισα, στο στούντιο χορού Tango Larissa, στην οδό Ρούσβελτ 65, 1ος όροφος

Κόστος : 120 ευρώ / για 16 ώρες εργαστηρίου
Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής: τηλ: 6933321531, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Λίγα λόγια για την εισηγήτρια:

Άννα Γριβάκου
Η Άννα Γριβάκου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1977. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Δραματικής Σχολής «ΕΜΠΡΟΣ- Θέατρο Εργαστήριο». Παρακολούθησε σειρά διεθνών σεμιναρίων: “Masks of Dionysus, “Theater Apprentice” και “Wilderness Wending” με την ομάδα LeThal στο Οντάριο του Καναδά. Ιδρυτικό μέλος της ομάδας Mad Dam, συνδιοργάνωσε και εμψύχωσε με τη συμμετοχή της, περισσότερα από 30 σεμινάρια σωματικού θεάτρου, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με εισηγητή τον R. Nieoczym, πρώην μαθητή και συνεργάτη του J. Grotowski. Εμβαθύνοντας διαρκώς στην τέχνη του θεάτρου, παρακολούθησε πλήθος άλλων σεμιναρίων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.To 2016 συνδιοργάνωσε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα και παρακολούθησε σεμινάριο με τον διεθνή οργανισμό, μέλος του Εθνικού Θεάτρου της Ιταλίας: ”Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards” και εισηγητή τον καλλιτεχνικό συν-διευθυντή του κέντρου Mario Biagini. Από το 2009 έως σήμερα, συνεργάστηκε ως ηθοποιός με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακκογιάννης (“Χ-Women”, σκηνοθεσία Κων/νος Μίχος), το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (μουσικό αναλόγιο «Κασσάνδρα Έκστασις: Θέματα και Αυτοσχεδιασμοί», σκηνοθετική επιμέλεια: Σοφία Καρακάντζα, μουσική: Λόλα Τότσιου), το θέατρο Σοφούλη («Κασσάνδρα Έκστασις» , σκηνοθεσία R. Nieoczym), τη Σχολή Καλών Τεχνών και το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ( «Οι Καρέκλες», σκηνοθεσία Αλεξάνδρα Θεολόγου) , το φεστιβάλ Δημητρίων («Οδύσσειες–Θεσσαλονίκη ΙΙ», σκηνοθεσία Αθηνά Δράγκου, σκηνογραφία Σύνθια Γεροθανασίου), το θέατρο του Νέου Κόσμου («Περσόνα» , σκηνοθεσία Ελένη Ευθυμίου), το θέατρο Χώρα («Ιβάνοφ» , σκηνοθεσία Δημήτρης Καρατζάς) , το στούντιο Τεχνουργείο ( «Αίας – ο Εγκλεισμός» και «Αντιγόνη», σκηνοθεσία Στέργιος Καλφόπουλος) κ.α. Το 2010 ξεκίνησε περιοδικά να οδηγεί ομαδικά training και από το 2013 διδάσκει σε εβδομαδιαία βάση το μάθημα «Θέατρο και Φωνή» στο συνεργατικό στούντιο Λάθος Κίνηση στην Αθήνα. Δίδαξε, στα πλαίσια του φεστιβάλ "Δουλεύοντας το σώμα του Ηθοποιού: Πρακτικές και Θεωρία", που διοργάνωσε ο σύλλογος αποφοίτων του Τμήματος Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, το σεμινάριο «Body of Essence: Σώμα – Μυαλό - Καρδιά και η Ενδυνάμωση του Ηθοποιού». Έχει συνδιοργανώσει και διδάξει σεμινάρια προετοιμασίας υποψηφίων σε δραματικές σχολές, με αξιοσημείωτες επιτυχίες. Έχει προσφέρει εισαγωγικά μαθήματα στην τέχνη του σωματικού θεάτρου στο “School of Relationships” στην Αίγινα, στο σεμινάριο για χορευτές «Το τελευταίο μάθημα» στην Αθήνα και στη βιωματική ομάδα "Ολιστικές καταδύσεις στην Πηγή" στον Όλυμπο. Έχει τη χαρά και την τιμή να συντονίζει μία ομάδα νέων ανθρώπων, που με αφοσίωση και πάθος αναζητούν μέσα από το θέατρο και τα εργαλεία του, τον δρόμο προς αυτό που είναι Αληθινό και Ανθρώπινο.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Είναι έμφυτη η ανθρώπινη επιθετικότητα;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Νοέμβριος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Παρασκευή, 24 Νοεμ. 2017 - 09:27:07
 

Newsletter

ΑρχικήΔιάφοραΣεμινάρια«Θέατρο & Φωνή / αναζητώντας το αυθεντικό» Top of Page