Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΖωγραφική«Σινεμά ο Απόλλων»

«Σινεμά ο Απόλλων»

GRAGKISKOS-DOUKAKHS-1Στη μαγεία της κινηματογραφικής αίθουσας και της 7ης Τέχνης μας ταξιδεύει η νέα έκθεση του Φραγκίσκου Δουκάκη που κάτω από τον εύγλωττο τίτλο «Σινεμά ο Απόλλων» εγκαινιάζεται στην ανακαινισμένη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά στις 22 Απριλίου, σε επιμέλεια της ιστορικού και κριτικού τέχνης Ίριδας Κρητικού.

Ο καταξιωμένος εικαστικός καλλιτέχνης με οδηγό τις μνήμες του από την παιδική και νεανική του ηλικία, τότε που γοητευμένος ανακάλυπτε τον κόσμο του σινεμά, δημιούργησε μια νέα σειρά έργων, όπου η σκοτεινή αίθουσα, το φως της μεγάλης οθόνης, οι σταρ του Χόλιγουντ, αυτός ο ίδιος ο κινηματογράφος αναδεικνύεται στο μεγάλο πρωταγωνιστή της δουλειάς.
Η συγκεκριμένη ενότητα έργων είναι το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Φραγκίσκου Δουκάκη «Ταξίδια μνήμης και αναμνήσεων», το πρώτο μέρος της οποίας, με τίτλο «Το τοπίο της ΣΕΚ- Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους», όπου ο καλλιτέχνης έκανε κατάδυση σ έναν ακόμα προσφιλή τόπο μνήμης, παρουσιάστηκε πέρσι το Μάιο στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα Μερκούρη.

FRAGKISKOS-DOUKAKHS-2Στην έκθεση «Σινεμά ο Απόλλων» ο Φραγκίσκος Δουκάκης παρουσιάζει 17 έργα αφηγήσεις λάδια σε μουσαμά: «Το θέμα της έκθεσης από μόνο του με οδήγησε σε έργα μεγάλων & μεσαίων διαστάσεων», λέει ο Φραγκίσκος Δουκάκης και συνεχίζει:
«Μετά το «Τοπίο της Σ.Ε.Κ» ο κινηματογράφος ΑΠΟΛΛΩΝ μου έδινε ένα άλλο διαφορετικό ερέθισμα. Η δουλειά μου αυτή σε συνδυασμό με την επέκταση της ζωγραφικής μου φόρμας είναι ένα ταξίδι της μνήμης μου πίσω στα υστεροπαιδικά χρόνια μέσα από τον λαμπερό και συνάμα μαγικό κόσμο του Σινεμά.
Εδώ είχα να δώσω μια διαφορετική ατμόσφαιρα. Το εσωτερικό του σινεμά, με την βελούδινη αίσθηση, το χαμηλό φωτισμό και την υποβολή που σου διοχετεύει η αίθουσα, έρχονται σε εκ διαμέτρου αντίθεση με την φωτεινή εικόνα.
Η οθόνη σαν πηγή φωτός, παρουσιάζεται λαμπερή και επίπεδη, άρρηκτα δεμένη με τον γύρω χώρο του κινηματογράφου που είναι σκιερός και ανάγλυφος».

Τι ήταν όμως αυτό που έκανε τον καλλιτέχνη να ασχοληθεί ειδικά με τον κινηματογράφο ΑΠΟΛΛΩΝΑ; «Υπήρχαν και άλλοι κινηματογράφοι γύρω, αλλά ξεχώρισα τον ΑΠΟΛΛΩΝΑ για αρκετούς λόγους», σημειώνει ο Φραγκίσκος Δουκάκης στον πρόλογο του στον κατάλογο της έκθεσης. «Πρώτα-πρώτα ήταν ο πιο λαμπρός, έφερνε πάντα τις καλύτερες ταινίες, και είχε το όνομα της περιοχής. Και το κυριότερο είναι πάνω από 25 χρόνια κλειστός χωρίς να κατεδαφιστεί, ίσως περίμενε να τον ζωγραφίσω...»

Και οι μνήμες πως ανασύρθηκαν; «Στις συνεχείς διαδρομές μου όταν ζωγράφιζα το «Τοπίο της Σ.Ε.Κ» περνούσα απ΄ έξω και αντίκριζα τις κλειστές πόρτες. Μόνο η μαρκίζα στέκει εκεί να θυμίζει σε κάποιους την αίγλη που είχε παλιά. Το εσωτερικό του δεν το θυμάμαι καλά, οι παιδικές μου μνήμες μπερδεύονται με την σιωπηλή ομορφιά του χώρου όπου μέσα σε αυτόν οι φιγούρες των ανθρώπων έπαιρναν άλλη υπόσταση, ήταν κάτι σαν εκπλήξεις.
Όλα αυτά όμως είναι για λογοτέχνες, στην ζωγραφική μου χρειάζομαι κάτι το υπαρκτό για να δημιουργήσω. Στηρίχτηκα έτσι στους κινηματογράφους ΠΑΛΛΑΣ (Παγκράτι), ΖΕΦΥΡΟ και ΣΙΝΕΑΚ τους οποίους ονόμασα ΑΠΟΛΛΩΝ.
Πήρα στοιχεία από τα εσωτερικά και εξωτερικά τους τα οποία διαφοροποιώντας τα έφτιαξα το δικό μου σινεμά ΑΠΟΛΛΩΝ. Το ζωγράφισα τοποθετώντας το σε ένα πεδίο ελεύθερο από χρόνο και τόπο.
Στα έργα που παρουσιάζω, η γοητεία των ηθοποιών, τα φώτα, τα βελούδινα εσωτερικά, η ομορφιά της ανθρώπινης παρουσίας, οι γιγαντοαφίσες, όλα αυτά συνθέτουν τον κινηματογράφο ΑΠΟΛΛΩΝΑ», καταλήγει ο ζωγράφος.

FRAGKISKOS-DOUKAKHS-3Η Ίρις Κρητικού στο κείμενο της στον κατάλογο της έκθεσης σημειώνει, ανάμεσα σε άλλα: «Η πρόσφατη ενότητα έργων του Φραγκίσκου Δουκάκη, συναρπαστική στην εξωστρεφή σινεφίλ εμμονή της, καθηλωτική στην εσωστρεφή συμπαγή πρώτη ύλη της, αποτελεί το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας ταξιδιών αναδίφησης και μνήμης του ζωγράφου. Υπό τον εύγλωττο τίτλο «Σινεμά ο ΑΠΟΛΛΩΝ» αναπτύσσονται στον καμβά 17 καλειδοσκοπικές αφηγήσεις μεγάλων και μεσαίων διαστάσεων, αναδίδοντας μια τρυφερή οικειότητα συντελεσμένου χρόνου, ακολουθώντας τους εκκρεμείς νυχτερινούς όγκους των κοντινών πλάνων, απολαμβάνοντας το εναγώνιο λιώσιμο της φόρμας και των χρωμάτων που μετουσιώνονται σε αφαιρετικούς μα αναγνωρίσιμους τόπους επιδέξιας πάστας, αποτυπώνοντας τις ανεπαίσθητες μετακινήσεις των σκιών των αθέατων θεατών και ανασύροντας από τη λήθη τους ξεχασμένους ήρωες της οθόνης, ψηλαφίζοντας τις φθαρμένες βελούδινες στόφες των καθισμάτων και εντέλει διασώζοντας τον ξεχασμένο ρετρό κόσμο της μεγάλης σκηνής που αγαπά ο ζωγράφος».

Διάρκεια έκθεσης: 22 Απριλίου – 10 Μαΐου 2015 Εγκαίνια 22 Απριλίου 8.00 μ.μ. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ:ΙΡΙΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ
ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟ ΔΟΥΚΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 12.00-2.00μ.μ.
Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά: Φίλωνος 29, Πειραιάς
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 11.00 π.μ–2.00μ.μ. και 6.00-10.00 μ.μ., Σάββατο- Κυριακή 10.00 π.μ. – 2.00μ.μ.

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Νατάσα Παππά

Νατάσα Παππά

Η Νατάσα Παππά γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Έχει αποφοιτήσει από το τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός. Έχει ασχοληθεί με την επιμέλεια-διόρθωση άρθρων σε ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεάτρου, έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός σε θεατρικές παρασ...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Πρέπει να επιτραπούν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Οκτώβριος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Δευτέρα, 23 Οκτ. 2017 - 19:30:28
 

Newsletter

ΑρχικήΖωγραφική«Σινεμά ο Απόλλων» Top of Page