Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

"Caveman" του Rob Becker

Caveman-Georgos PartsalakisEντυπώσεις, της Κλεοπάτρας Σβανά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Στο θέατρο coronet για 8η χρονιά, παίζεται ένα έργο που ξεκίνησε την πορεία του αθόρυβα και τη συνεχίζει ακάθεκτα. Το ρόλο του caveman τα προηγούμενα χρόνια είχε ο Γεράσιμος Γενατάς, ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης και ο Ζήσης Ρούμπος.

φέτος με μεγάλη επιτυχία συνεχίζεται με το Γιώργο Παρτσαλάκη. Σκεπτόμενη τον ηθοποιό αυτό σε αυτό το ρόλο στην αρχή παραξενεύτηκα. Όμως μετά σκέφτηκα πως κανένα άλλο αρσενικό δεν θα μπορούσε να κάνει αυτό το ρόλο καθώς είναι ένας άντρας ώριμος, έμπειρος, και παλαιάς κοπής θα λέγαμε. Δηλαδή άντρας εκτός από ηθοποιός.

Το έργο τελικά του ταίριαζε πάρα μα πάρα πολύ. Το ίδιο το έργο είναι έτσι γραμμένο και διασκευασμένο στα Ελληνικά από την Αναστασία Παπαστάθη που δεν υπάρχει άντρας ή γυναίκα που να μην ταυτιστεί με τις καταστάσεις. Γι' αυτό και το γέλιο έβγαινε αβίαστα από τους περισσότερους. Ο καθένας γελούσε όταν αυτό που λεγόταν επί σκηνής το είχε βιώσει. Παρατηρούσα τους διπλανούς μου, πότε γελούσαν και σε ποια ατάκα. Ό,τι μα ό,τι ειπώθηκε στο έργο εμένα μου έχει συμβεί.

Το έργο εξυμνεί τον άντρα θα έλεγα, και χωρίς να μειώνει τη γυναίκα εξηγεί τις διαφορές του τρόπου σκέψης και συμπεριφοράς των δύο φύλων και των αιώνιων παρεξηγήσεων.

Ο ηθοποιός επί σκηνής μας εξηγεί τον τρόπο σκέψης του άντρα και κατά συνέπεια τον τρόπο δράσης του. Δηλαδή ένας άντρας από την παιδική ηλικία παίζει παιχνίδια που στο τέλος θα υπάρχει νικητής. Στα κοριτσίστικα παιχνίδια ποτέ δεν υπάρχει νικήτρια. Ένας άντρας θα διαπραγματευτεί την κάθε του απόφαση, την κάθε του πράξη. Ενώ μια γυναίκα θα σκεφτεί πώς θα λύσει διεξοδικά ένα πρόβλημα με διάλογο και προπάντων με συνεργασία. Ο άντρας γεννήθηκε για να είναι κυνηγός και να κυνηγά το θήραμά του, και επικεντρώνεται σε αυτόν το στόχο, χωρίς να παρεκκλίνει. Ενώ η γυναίκα γεννήθηκε για να είναι τροφός αλλά και συλλέκτρια τροφής όπως πχ βοτάνων κλπ, σε ένα τεράστιο καλάθι. Άρα η γυναίκα διαλέγει και θέλει να έχει περισσότερα γιατί δεν επικεντρώνεται σε ένα μόνο πράγμα. Γι' αυτό και ο εγκέφαλός της σκέφτεται πολυδιάστατα.

Όλα αυτά που ο ηθοποιός με περίσσια χάρη μας εξηγεί επί σκηνής τα έχω διαβάσει πολλές φορές σε ανάλογα βιβλία διαφοράς αρσενικών θηλυκών. Όμως σαν να τα άκουγα για πρώτη φορά πείστηκα από την εξιστόρηση του ηθοποιού.

Η σκηνοθεσία του Βλαδίμηρου Κυριακίδη δεν έχει ιδιαίτερα σκηνοθετικά ευρήματα, γιατί το κείμενο είναι πολύ δυνατό. Ο ίδιος ο Κυριακίδης βέβαια έχοντας παίξει αυτό το έργο γνωρίζει καλύτερα κάθε πτυχή του και έδωσε σίγουρα μια σωστή κατεύθυνση με τη σκηνοθεσία του. Θεωρώ ότι επικεντρώθηκε στα υποκριτικά σημεία και έβγαλε τον καλύτερο εαυτό και την καλύτερη εκδοχή του Παρτσαλάκη. Ένα μικρό ανεπαίσθητο σχόλιο συγκινητικό γιατί μας θύμισε τον Θύμιο Καρακατσάνη έκανε ο Παρτσαλάκης όταν για λίγο μιμήθηκε τη φωνή του Καρακατσάνη.

Τα σκηνικά και τα κουστούμια τα έχει κάνει η Ειρήνη Παγώνη, λιτά και λειτουργικά. Τη μουσική ο Πάνος Φουρτούνας και τη μετάφραση η Ερατώ Τάττη.

Το έργο είναι one man show που χαρίζει σε κάθε ηθοποιό πιστεύω την δυνατότητα αποκάλυψης των δυνατοτήτων του.

Στο τέλος συγκινήθηκα και αισθάνθηκα την ανάγκη να συγχαρώ τον κύριο Παρτσαλάκη. Πήγα και του είπα απλά ''Ευχαριστώ'' κι ότι μέσα σε δύο ώρες κατάλαβα ότι δεν είχα καταλάβει πολλά χρόνια. Του είπα επίσης ότι το έργο του ταιριάζει υποκριτικά, κι εκείνος μου απάντησε αστειευόμενος για τα προσωπικά του.

Φυσικά και θα συνέστηνα την παράσταση σε οποιονδήποτε να τη δει γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να μην περάσει καλά. Είναι από τα έργα που μπορεί να παίζονται για άλλα τόσα χρόνια.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την παράσταση πατήστε ΕΔΩ

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Κλεοπάτρα Σβανά

Κλεοπάτρα Σβανά

Η Κλεοπάτρα Σβανά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976, σπούδασε σκηνοθεσία στη σχολή Κ.Ε.Α. και εργάστηκε για το θέατρο τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Γράφει θεατρικά έργα εκ των οποίων 2 έχουν τιμηθεί με το 3ο βραβείο. Έχει κάνει δύο ταινίες μικρού μήκους. Προτιμά να σκηνοθετεί θέατρο και να γράφει σενάρια μεγάλου μήκους....

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Νοέμβριος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Τρίτη, 21 Νοεμ. 2017 - 23:21:36
 

Newsletter

ΑρχικήΘέατροΘεατροκριτικές"Caveman" του Rob Becker Top of Page