Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

Στα Σκοτεινά

AddThis Social Bookmark Button

Making-Movies-3-900Κριτική - παρουσίαση της παράστασης: ΣΤΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ making movies
 Της Κλεοπάτρας Σβανά Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

O Θοδωρής Βουρνάς ένας φέρελπις σκηνοθέτης κάνει τη δυναμική επανεμφάνισή του αυτή τη φορά στο cartel τεχνοχώρος. Το έργο δεν το ήξερα σύντομα όμως πληροφορήθηκα ότι ήταν το ''bedtime stories - (μια ωραία και πιστευτή ιστορία), στα σκοτεινά'' του Γιώργου Ηλιόπουλου, γραμμένο πριν 14 χρόνια. Ο Γιώργος Ηλιόπουλος, μου αρέσει ως Έλληνας σύγχρονος και νέος συγγραφέας. Ό,τι έχω δει δικό του με εκφράζει και είναι σαν να σκέφτομαι εγώ. Ένας άλλος άνθρωπος έχει σκεφτεί κι έχει καταγράψει τα ίδια πράγματα για τα οποία έχω προβληματιστεί και αναρωτηθεί. Στο συγκεκριμένο έργο, υπάρχουν αληθινοί χαρακτήρες, που αισθάνονται, πονάνε, γελάνε, έχουν διαστροφές, είναι διττοί, είναι όμως ήρωες που έχουμε υπάρξει ή έχουμε δεί, ή έχουμε κάνει παρέα μαζί τους.

Ο Θοδωρής Βουρνάς έρχεται για να δημιουργήσει και παρεμβαίνει επί του έργου του συγγραφέα. Του αλλάζει τον τίτλο, το σκηνοθετεί σύμφωνα με το σχέδιο που έχει πλάσει και αυτοσχεδιάζει κινηματογραφώντας επί σκηνής. Φωτίζει, δηλαδή υποφωτίζει. Ο τίτλος τα λέει όλα: Στα σκοτεινά. Παίζει με την κάμερα, για την ακρίβεια βάζει τους ηθοποιούς να παίζουν με την κάμερα. Όμως θέλει τα δικά του συγκεκριμένα πλάνα. Αμόρσες, διπλά μακρινά, πλάτες και τραχιά κοντινά. Φλερτάρει πάλι με το πάντρεμα του κινηματογράφου και του θεάτρου. Νομίζω είναι το νέο στιλ σκηνοθεσίας που θέλει επίμονα να πλασάρει βάζοντας τη δική του υπογραφή. Είναι φανερό ότι έχει δικο του στίγμα στις παραστάσεις του.

Σε ένα θεατρικό χώρο που ονομάζεται καρτέλ, δεν έχει τίποτα άλλο στη σκηνή παρά καρτέλ. Τα σκηνικά είναι λιτά και λειτουργικά. Δύο διαφάνειες, αριστερά και δεξιά που λειτουργούν ώς καθρέφτες, ως ντους, ως πόρτες, ώς δωμάτια, ως οτιδήποτε. Η κάμερα και η οθόνη πρωταγωνίστριες, Και η κεντρική καρέκλα. Εκεί γίνονται οι καταθέσεις ψυχής. Εκεί φωτίζονται οι ιστορίες. Η βοηθός σκηνοθέτη Σοφία Λεγάτου επιμελήθηκε τα σκηνικά και τα κουστούμια. Μια ''γαιδούρα΄΄ με ρούχα επι σκηνής είναι αυτή που ντύνει ανάλογα τον κάθε χαρακτήρα.

Η μουσική είναι πρωτότυπη και την έχει γράψει ο Σωτήρης Καστάνης. Απόλυτα ταιριαστή. Φειδωλή, αλλά υποστηρικτική στις σκηνές που υπάρχει. Ο σκηνοθέτης δεν θέλει η μουσική να παρασύρει το συναίσθημα, πιστεύει πως οι διηγήσεις από μόνες τους είναι δυνατές και αρκείται σε αυτές. Το κάνει συχνά στα πλαίσια της κινηματογραφικής οπτικής που έχει.

Making-Movies-2-900Προβληματισμός αλλά και γέλιο. Ο Ορέστης Τρίκας ξεκινά και τελειώνει την παράσταση. Είναι ένας ηθοποιός με πολλές δυνατότητες. Δουλεύει αρκετά και πάντα κάνει εκτιμητέες προσπάθειες για να είναι ενεργός με όλα του τα εκφραστικά μέσα. Το σώμα του τον βοηθάει πολύ και παίζει πολύ με αυτό. Τον παρακολουθούσα και ήθελα να δω τις εναλλαγές του, τις διαφοροποιήσεις του. Έχει αυτή την ικανότητα. Κράτησε όλη την παράσταση.

Εξ΄ ίσου δυνατή και η Λία Τσάνα, με διαφοροποιήσεις στους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Οι γυναίκες που επιλέγει ο Βουρνάς για ηθοποιούς έχουν κάτι ΄΄κρυμμένο΄΄ που το εξωτερικεύουν έτσι ώστε να εκπλήσσουν και να μαγεύουν το θεατή. Ένας άντρας έχει διαφορετική οπτική και σίγουρα ξέρει καλύτερα τι ζητάει από μία γυναίκα.

Ο Νίκος Αναγνωστόπουλος είναι καλύτερος τις φορές που υποδύεται τον ΄΄αφελή΄΄. Αξιοπρεπής η παρουσία του παρ' όλα αυτά.
Ο Λάζαρος Βασιλείου ώριμος επί σκηνής προσπάθησε να αποτυπώσει όσο καλύτερα μπορούσε τους χαρακτήρες που υποδύθηκε.

Κατά τη διάρκεια της παράστασης παρακολουθούσα τις αντιδράσεις του συγγραφέα και του σκηνοθέτη. Φυσικά παρακολουθούσα και τις σιωπές των ηθοποιών την ώρα που δεν παίζαν. Το κοινό γελούσε σε κάποια σημεία κι εγώ γελούσα σε σημεία με περισσότερο πικρό χιούμορ. Μου άρεσαν πολύ οι συνδέσεις που έκανε ο σκηνοθέτης με το θάνατο και την κάμερα. Οι διηγήσεις που αφορούσαν την άλλη διάσταση και την οπτική που μπορεί να έχει κανείς ''βγαίνοντας'' από το σώμα του, τις αποτύπωσε πολύ ωραία υποδηλώνοντας ότι είναι σαν να υπάρχει ένα τρίτο μάτι μια κάμερα δηλαδή.

Είναι μια παράσταση που αξίζει να δει κανείς γιατί έχει κάτι το διαφορετικό. Αν κάποιος δεν έχει ξαναδει θέατρο σίγουρα θα επέλεγα να τον πάω να δει αυτή την παράσταση για να δει, να μυρίσει να αισθανθεί τη μαγεία του θεάτρου, ελπίζοντας ότι θα λατρέψει το θέατρο.

Making-Movies-1Στοιχεία παράστασης:
Υπάρχει μια στιγμή λίγο πριν κοιμηθούμε που οι άμυνες, οι αντιστάσεις και όλοι οι μηχανισμοί που έχουμε αναπτύξει καθώς μεγαλώνουμε για να αντέξουμε υποχωρούν... Ανοίγουν οι πόρτες που τόσο καλά, συνειδητά ή όχι, έχουμε φροντίσει να κλειδώσουμε και «αυτό» που πνίγουμε μέσα μας παρουσιάζεται μπροστά μας.

Το "Στα Σκοτεινά – Making Movies" είναι μια σειρά από διαδοχικές ιστορίες ανθρώπων που συναντάμε καθημερινά και θα μπορούσαμε να είμαστε εμείς. Οι ήρωες σύγχρονοι, με αγωνίες, όνειρα και ελπίδες που προσπαθούν, όπως κι εμείς, να επιβιώσουν σε μια πραγματικότητα γεμάτη από κοινωνικές συμβάσεις.

Δεν είναι μονόλογοι, αλλά μια σειρά διαλόγων σ' ένα ημερολόγιο συναντήσεων – μια σειρά εξομολογήσεων. Μια άσκηση συνειδητοποίησης και κατανόησης. Είναι μια διαδρομή προς τα μέσα – μια συνάντηση με το σκοτάδι που θέλει να γίνει φως...

Σαν μια κάρτα view master, έναν χάρτινο δίσκο με τρισδιάστατες φωτογραφίες από πρόσωπα που με το συνεχές πάτημα του κουμπιού μιλούν και αφηγούνται ολόκληρες ιστορίες. Είναι μια σειρά από πρόσωπα που περίμενα να μας μιλήσουν.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Γιώργος Ηλιόπουλος
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Σοφία Λεγάτου
Φωτισμοί: Θοδωρής Βουρνάς
Σκηνικά – Κοστούμια: Σοφία Λεγάτου
Μουσική: Σωτήρης Καστάνης
Φωτογραφία promo/artwork: Γιώργος Γιαννίμπας
Φωτογραφίες παράστασης: Μαρία Σαλταούρα
Βίντεο: Γιώργος Τσιρογιάννης
Επικοινωνία: ForArtist - Χρύσα Ματσαγκάνη & Αρτίνα Γκέτση

ΠΑΙΖΟΥΝ: Ορέστης Τρίκας, Νίκος Αναγνωστόπουλος, Λάζαρος Βασιλείου, Λία Τσάνα

Τετάρτη & Πέμπτη στις 21.15 / Διάρκεια: 80'
Τιμή εισιτηρίου: Γενική είσοδος 12€ / μειωμένο: 8€

Τεχνοχώρος CARTEL
Αγ. Άννης & Μικέλη 4 – Βοτανικός, στάση μετρό Ελαιώνας, T. 693 9898258 (14.00-21.00)

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Κλεοπάτρα Σβανά

Κλεοπάτρα Σβανά

Η Κλεοπάτρα Σβανά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976, σπούδασε σκηνοθεσία στη σχολή Κ.Ε.Α. και εργάστηκε για το θέατρο τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Γράφει θεατρικά έργα εκ των οποίων 2 έχουν τιμηθεί με το 3ο βραβείο. Έχει κάνει δύο ταινίες μικρού μήκους. Προτιμά να σκηνοθετεί θέατρο και να γράφει σενάρια μεγάλου μήκους....

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

 
Πέμπτη, 17 Αυγ. 2017 - 23:07:29
 

Newsletter

ΑρχικήΘέατροΘεατροκριτικέςΣτα Σκοτεινά Top of Page