Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΘέατροΘεατροκριτικές΄΄Χωρίζουμε λέμε΄΄

΄΄Χωρίζουμε λέμε΄΄

AddThis Social Bookmark Button

xorizoume-700κριτική για την παράσταση των Ρήγα - Αποστόλου στο θέατρο Αθηνά

της Κλεοπάτρας Σβανά Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μια κοινωνικοπολιτική ανάλυση και φωτογράφιση των κοινωνικών φαινομένων με αφορμή το διαζύγιο δύο ανθρώπων που ερωτεύτηκαν και τελικά ''χάθηκαν''. Η κρίση που περνάνε όλα τα σύγχρονα ζευγάρια εξ' αιτίας της οικονομικής κρίσης. Οι συγγραφείς δώσαν περισσότερη βαρύτητα στο γεγονός ότι τελικά αυτή η κρίση ήταν περισσότερο κρίση αξιών παρά οικονομική. Όχι βέβαια πως η οικονομική κρίση μας αφήνει αδιάφορους και ειδικά αλώβητους. Αλλά το ζήτημα της κωμωδίας εδώ είναι το πως τα εξωτερικά γεγονότα και οι εξωτερικοί παράγοντες επηρεάζουν ένα σπίτι.

Οι εξωτερικοί παράγοντες δεν είναι μόνο οι κοινωνικοί και οι πολιτικές προεκτάσεις αλλά και οι άνθρωποι που περιβάλλουν ένα ζευγάρι, από τα οικεία πρόσωπα και τα συγγενικά μέχρι τον περίγυρο. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ηθοποιοί που βοηθήσαν σε αυτό, με τις βιντεοσκοπημένες μαρτυρίες τους ήταν αρκετοί και συνέβαλαν και αυτοί με τα κωμικά στοιχεία τους στην διαμόρφωση αυτής της παράστασης.

Τα γεγονότα που περιγράφονταν στην παράσταση μπορεί να ήταν για κάποιους υπερβολικά, αλλά προσωπικά τα περισσότερα περιστατικά τα έχω βιώσει και τολμώ να πώ πως είναι πραγματικότητα σε μεγάλο ποσοστό οικογενειών.

Το έργο βασίζεται περισσότερο πάνω στην ατάκα. Ατάκα στην ατάκα σε έχει σε ένα συνεχή ρυθμό και σε κρατάει αναμμένο για να παρακολουθήσεις τη συνέχεια.

Γέλασα σε σημεία που το κοινό σιωπούσε και άκουγα άλλους να γελούν σε πράγματα που δεν τα θεώρησα αστεία γιατί είναι πραγματικότητα.

Οι συγγραφείς σκιαγραφώντας ένα σύγχρονο παντρεμένο 15 έτη ζευγάρι, κατάφεραν και σχολίασαν την σημερινή πραγματικότητα με το δικό τους τρόπο. Πράγματα στα οποία θεωρώ ότι συμφώνησε το μεγαλύτερο μέρος του κοινού.
Στη σκηνοθεσία δεν έδωσα μεγάλη σημασία γιατί δεν με απασχόλησε όπως και τον ίδιο τον Αλέξανδρο Ρήγα που ασχολήθηκε με την συγγραφή και την υποκριτική. Δεν είχε δηλαδή κάποιο ιδιαίτερο σκηνοθετικό εύρημα. Η μουσική απουσίαζε, εκτός από τα σημεία της αρχής του τέλους και του διαλείμματος.

Η σκηνογραφία της Λίας Ασβεστά, καλαίσθητη και εντυπωσιακή. Τα κουστούμια το ίδιο καλά.

Η Μπέσσυ Μάλφα, παίζει με τον ευατό της πλέον, έχοντας περάσει σε άλλη διάσταση. Έχει μια ευκολία υποκριτική και κάνει πράγματα που θέλει η ίδια, δοκιμάζει και τεστάρει τον ευατό της και τα όριά της. Αυτό της δίνει μια άνεση υποκριτικά και μια ελευθερία σκηνικά, πάντα όμως στα πλαίσια των οδηγιών του σκηνοθέτη. Εδώ ήταν εμφανής η δουλειά του σκηνοθέτη. Ασχολήθηκε με τους ρόλους και τους ηθοποιούς.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης συγκρατημένος έτσι όπως όριζε ο ρόλος και οριοθετημένος στα πλαίσια που απαιτούσε ο ρόλος.
Ο Αλέξανδρος Ρήγας εκ του ασφαλούς. Ως ρόλος κρατούσε μια θέση απόστασης και σιγουριάς για τα πράγματα. Πολύ καλός στο μονόλογό του.

Όταν όλοι μας οι φίλοι χωρίζουν ίσως αυτό που θα έπρεπε να τους πούμε είναι: δοκιμάστε, προσπαθήστε, εξαντλήστε όλα τα περιθώρια. Δείτε το, δουλέψτε το. Αυτό είναι το μήνυμα της παράστασης. Όταν όμως ένας κύκλος τελειώνει πρέπει απλά να πάμε μπροστά!

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Κλεοπάτρα Σβανά

Κλεοπάτρα Σβανά

Η Κλεοπάτρα Σβανά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976, σπούδασε σκηνοθεσία στη σχολή Κ.Ε.Α. και εργάστηκε για το θέατρο τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Γράφει θεατρικά έργα εκ των οποίων 2 έχουν τιμηθεί με το 3ο βραβείο. Έχει κάνει δύο ταινίες μικρού μήκους. Προτιμά να σκηνοθετεί θέατρο και να γράφει σενάρια μεγάλου μήκους....

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Μάιος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Τρίτη, 30 Μαΐου 2017 - 09:42:26
 

Newsletter

ΑρχικήΘέατροΘεατροκριτικές΄΄Χωρίζουμε λέμε΄΄ Top of Page