Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

SANGRE Y AGUA

AddThis Social Bookmark Button

tango-2MIA ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΠΑΛΛΑΣ - Γράφει η Μαρία Πανούτσου

tango, tamgu

Τo Παλλάς είναι κυρίως συνδεδεμένο με επιτυχίες και μεγάλες παραγωγές. Μια σκηνή που είναι εύκολο να την γεμίσεις αλλά δύσκολο να την δαμάσεις. Στην παράσταση ' sangre y agua' τo θέμα και μόνο του ήταν ένα κάλεσμα για γιορτή. Μουσική, χορός και τραγούδι, μια συναυλία, ένα concerto, μια χορευτική παράσταση. Όλα μαζί σε μία πραγματική γιορτή με βάση την μουσική της Αργεντινής το περίφημο τάνγκο(1). Το τάνγκο δεν είναι μόνο φανταχτερά ρούχα , ωραίες γυναίκες, ωραίοι άνδρες και πάθος, είναι η ίδια η ζωή με τις δύο οριακές καταστάσεις , έρωτας - θάνατος επιβίωση, που μέσα σε τρομερά δύσκολες κοινωνικές συνθήκες όπως μετανάστευση, φτώχεια, γεννήθηκε στο Μπουένος Αιρες, στα τέλη του 19 αιώνα. Και τα πρώτα ζευγάρια ήταν ανδρικά, άνδρας με άνδρα. Θα μπορούσα να γράφω σελίδες για το tango, έχει τόσα πολλά να πει κανείς, αλλά θα περιοριστώ στην παράσταση του Παλλάς.

tango-1Η εισαγωγή που έκανα είναι για να θυμήσω την λαϊκότητα και την περιθωριακή καταγωγή του τάνγκο. Η υψίφωνος Βιβιάνα Γιαννάκη, Ελληνοκυπριακής καταγωγής και υπότροφος του ιδρύματος Α. Ωνάσης, η κεντρική φιγούρα της παράστασης φαίνεται να είναι εξόχως αγαπητή στο κοινό της. Η παρουσία της γινόταν με θερμή υποδοχή και σε κάποιες στιγμές της ερμηνείας της, η συγκίνηση ήταν μεγάλη στο κοινό. Το πάθος του τάνγκο δεν έβγαινε μόνο από την φωνή της, γεμάτη με όλες τις αποχρώσεις της χαράς, του πόνου, της νοσταλγίας αλλά και από το παλλόμενο σώμα της. Ιδιαίτερα εκφραστικά ήταν τα χέρια της.

Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν το σπάσιμο της παρουσίας μιας σοπράνο και την μεταμόρφωση της σε μια λαϊκή φιγούρα ζεστή ανθρώπινη προσεγγίσημη μια γυναίκα αγαπητή και επιθυμητή από άνδρες και γυναίκες, μια φίλη που έχει ανέβει στην σκηνή και τραγουδά σε φίλους με περίσσια ζεστασιά. Κατόρθωσε να κάνει την σκηνή του Παλλάς έναν Αργεντίνικο δρόμο και να της δώσει μέρος της καταγωγής του τάνγκο.Το ίδιο και οι δυό μουσικοί της παράστασης Roman Gomez και Μάριος Καζάς σε όλη την διάρκεια αλλά κυρίως στο μουσικό κομμάτι πιάνου για τέσσερα χέρια, ήταν η αποθέωση της βραδιάς.
Η βραδιά είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της Βιβιάνας Γιαννάκη με την ομάδα sangre y agua. Η ομάδα «sangre y agua». που στα ελληνικά σημαίνει «αίμα και νερό» συμβολίζει και εμπεριέχει τα στοιχεία που αποτελούν και τροφοδοτούν με ζωοδόχο ενέργεια την ανθρώπινη ύλη. Γοητευτικοί οι χορευτές της ομάδας όλοι, χωρίς εξαιρέσεις , απέσπασαν την λατρεία του κοινού. Η σκηνική επιμέλεια της Χριστολίνας Καλλιανιώτη υπήρξε ικανοποιητική. Φανερά τα σημάδια μιας επέμβασης στην όλη παράσταση, διακριτικής αλλα ουσιαστική ς.

tango-3Το «sangre y agua tango» φέρει την αιγίδα της πρεσβειας της Αργεντινής στην Αθήνα, της πρεσβείας της Κυπριακής δημοκρατίας στην Αθήνα και του ομίιλου φίλων του Ελληνικού ΙνστιτοΎτου Pasteur.
Η ημέρα της επετείου της επανάστασης στην Αργεντινή, η 25η Μαϊου, εχει τιμητικά επιλεχθεί ως η πρώτη ημέρα της παράστασης.

Ιδιαίτερα θερμή βραδιά που εύκολα και ευχάριστα το κοινό θα ήθελε να την συμπεριλάβει στις παραστάσεις που κάθε χρόνο θα παρακολουθούσε.

Πριν κλείσω αυτό το μικρό αφιέρωμα στην παράσταση SANGRE Y AGUA θα ήθελα να επισημάνω την έλειψη κατά την γνώμη μου, της ανανέωσης και έρευνας στους χορευτές και στους χορογράφους του σύγχρονου tango.

©ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΟΥΤΣΟΥ για το independent
Σκέψεις για μια παράσταση.

1.( Το τάνγκο από τα Ισπανικά, είναι είδος μουσικής (σε ρυθμό 2/4 ή 4/4) και αντίστοιχου χορού. Το τάνγκο γεννήθηκε, ήκμασε και ακμάζει ακόμη στην περιοχή του Ρίο δε λα Πλάτα, δηλαδή στην Αργεντινή και την Ουρουγουάη, αλλά και διαδόθηκε σχεδόν σε όλον τον κόσμο. Η Ισπανική λέξη tango ετυμολογείται πιθανόν από την γλωσσική οικογένεια Niger-Congo της Δυτικής Αφρικής και είναι συγγενής με την λέξη tamgu (χορός/χορεύω) της γλώσσας Ibibio αυτής της οικογένειας.).

ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Ομαδικές χορογραφίες: Fabian Ballejos. Σκηνοθετική επιμέλεια παράστασης: Χριστολίνα Καλλιανιώτη. Σοπράνο: Βιβιάννα Γιαννάκη (νικήτρια στους Διεθνείς Διαγωνισμούς Όπερας «Giuseppe di Stefano» και «Stanislao e Giuseppe Giacomantonio»). Πιάνο: Μάριος Καζάς. Πιάνο, Bandoneon, κιθάρα: Roman Gomez. Χορευτές: Fernando Carrasco & Jimena Hoeffner (Τρις-πρωταθλητές στις τρεις διαγωνιστικές κατηγορίες Tango pista, Vals, Μilonga στο Buenos Aires Metropolitano Championship, νικητές στο διαγωνισμό Pelando Variationes Price 2015 / Buenos Aires), Fabian Ballejos & Τζίνα Νικολίτσα, Διονύσης Θεοδωρόπουλος & Χλόη Θεοδωροπούλου (Πρωταθλητές Tango Acropolis / Tango Escenario 2012), Ariel Horacio Fuhr & Πέγκυ Δαδάκη, Λουκάς Μπαλόκας & Γεωργία Πρίσκου, Βαγγέλης Χατζόπουλος & Μαριάννα Κουτάντου (Πρωταθλητές Ευρώπης Tango Salon 2013).

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Μαρία Πανούτσου

Μαρία Πανούτσου

Η Μαρία Πανούτσου είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης θεάτρου. Σπούδασε μουσική, χορό, θέατρο και ζωγραφική, στην Ελλάδα, Αγγλία, Πολωνία. Διδάσκει βιογραφικό λόγο, αυτοσχεδιασμό, κινησιολογία και σύνθεση, στο θέατρο. Διευθύνει το Θέατρο Τομή ‘Εταιρεία Θεατρικής Έρευνας και Εκπαίδευσης’ και το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Κέας. Εμφανίστηκε στο θέατρο και στην...
 

Ημερολόγιο Άρθρων

Μάρτιος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Πέμπτη, 30 Μαρ. 2017 - 16:33:09
 

Newsletter

ΑρχικήΘέατροΘεατροκριτικέςSANGRE Y AGUA Top of Page