Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΘέατροΘεατροκριτικέςΗ ΑΣΠΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ

Η ΑΣΠΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ

aspisΤΟΥ ΜΕΝΑΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΥΚΙΑΝΟΥ
   Η πρώτη ελληνική παράσταση για μη ακούοντες και μη ορώντες. Πέρα από το γεγονός ότι είδαμε έργο του Μενάνδρου στο θέατρο σε συρραφή με ένα άλλο έργο του Λουκιανού.


Το ενδιαφέρον που παρουσιάζει το έργο στρέφεται περισσότερο στους συγγραφείς και στην απόδοση των μεταφραστών λόγω του ότι δεν έχει ξαναδει το κοινό κάτι ανάλογο.
Η αγωνία ήταν να δω ένα αρχαίο κείμενο να ζωντανεύει έχοντας γνώση στο παρελθόν μόνο τα έργα του Αριστοφάνη.
Ο Μένανδρος ήταν μεταγενέστερος του Αριστοφάνη και εκπρόσωπος της νέας κωμωδίας.
Από το κείμενο ξεχωρίζουν τα λόγια της θεάς τύχης, όσο για την υπόθεση μια φάρσα θα τη χαρακτηρίζαμε στις μέρες μας. Ο Μένανδρος ήταν άλλωστε ο προπομπός της κομέντια ντελ άρτε.
Η παραγωγή είναι της εταιρίας ανθός ''πειραϊκό θέατρο'' Δημήτρης Ροντήρης.
Τη μετάφραση της ασπίδας την έκανε ο Χριστόφορος Χριστοφής καθώς και τη σκηνοθεσία. Στο έργο ο μεταφραστής έχει προσθέσει δύο μονολόγους από δύο άλλα έργα του Μενάνδρου και απόσπασμα ενός άδηλου έργου.
Το μαγικό ήταν πώς κολλήθηκε η συνέχεια του έργου σαν να επρόκειτο για το ίδιο έργο και όμως ήταν το ΄΄Συμπόσιο΄΄ του Λουκιανού. Η μετάφραση του συμποσίου έγινε από τον Πάνο Δημητρόπουλο και η αντίστοιχη σκηνοθεσία από τον Γιώργο Παπαθεοδώρου. Επίσης και στο έργο αυτό έγιναν συρραφές από άλλα έργα του Λουκιανού.
Το συμπόσιο σαν έργο παρουσίαζε μεγαλύτερο ενδιαφέρον μιας και οι σοφιστείες που ακούγονταν μέσα ήταν πράγματα που ακόμα και σήμερα σε μία παρέα μπορούν να ακουστούν. Από την άλλη το ίδιο το έργο ήταν ένα σχόλιο για τα συμπόσια της εποχής και τους φιλοσόφους. Τις διαφορές μεταξύ, σοφιστών, ηδονιστών, επικούρειων, πλατωνικών, κυνικών, στωικών κ.α '' Σα σμίγει του καθένα η μωρία γεννιέται και μια αχρεία θεωρία΄΄ ΄΄Τα μακριά τα γένια δεν φέρνουν τη σοφία γιατί ο κάθε τράγος θα ήταν Πλάτων΄΄ ''Αν θέλεις στη ζωή να ευτυχείς θα πρέπει να 'σαι άρχων της ψυχής΄΄ λέει ο υπηρέτης. Αυτά τα λόγια είναι και το νόημα του έργου καθώς και το μήνυμα που τελειώνει η παράσταση.
Δεν θα ασχοληθώ με το υποκριτικό μέρος τόσο μιας και στο τιμόνι της παράστασης είναι δύο παλαίμαχοι ηθοποιοί Δημήτρης Πιατάς και Τάσος Παλατζίδης με χρόνια δουλειάς στην πλάτη τους και γνώση του θεάτρου. Επίσης παίζουν οι ηθοποιοί: Γιάννης Σιαμσιάρης, Γιάννης Παπαθύμιος, Αλέξης Μαρτζούκος, Κυριακή Υψηλάντη, Πέτρος Τσαπαλιάρης, Κωνσταντίνα Σπάθη, Κέλλυ Νικηφόρου, Εβίτα Φυτσαντωνάκη, Παναγιώτης Γιωργούλας, Κίμωνας Δούσης, Ελένη Ζαφείρη, Ιουστίνη Ματσιάσεκ, Βασιλική Γεωργικοπούλου, Ισμήνη Κυρίτση
Σκηνογραφικά δεν έχω άποψη μιας και δεν στήθηκε το σκηνικό λόγω του αέρα. Ενδυματολογικά με μπέρδεψε λίγο το γεγονός ότι τα κουστούμια ήταν ενδυμασίες της εποχής με σύγχρονα στοιχεία, όπως τα παπούτσια και κάποια αντικείμενα. Τα σκηνικά και τα κουστούμια τα είχε επιμεληθεί ο Χρήστος Ανδριόπουλος. Η μουσική ήταν του Νίκου Πλατύραρχου, ανάλαφρη και διασκεδαστική. Οι χορογραφίες της Έρσης Πίττα με πινελιές μοντέρνου. Οι φωτισμοί του Τάκη Ποδαρόπουλου, δύσκολη δουλειά μιας και η παράσταση μεταφέρεται και περιοδεύει. Σημαντικό ρόλο στην παράσταση καθώς πρωτοπορεί σε αυτό ήταν οι διερμηνείς στη νοηματική. Αντίστοιχα παίρνουν μέρος οι Στράτος Πατρινός και Γιάννης Γιαλλούρος.
Εαν θα πρότεινα την παράσταση θα το έκανα μόνο για ένα λόγο, για τη μαγεία των αρχαίων κειμένων που δεν γνωρίζουμε!
Κλεοπάτρα Σβανά
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Κλεοπάτρα Σβανά

Κλεοπάτρα Σβανά

Η Κλεοπάτρα Σβανά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976, σπούδασε σκηνοθεσία στη σχολή Κ.Ε.Α. και εργάστηκε για το θέατρο τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Γράφει θεατρικά έργα εκ των οποίων 2 έχουν τιμηθεί με το 3ο βραβείο. Έχει κάνει δύο ταινίες μικρού μήκους. Προτιμά να σκηνοθετεί θέατρο και να γράφει σενάρια μεγάλου μήκους....

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Δεκέμβριος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Κυριάκη, 17 Δεκ. 2017 - 00:31:27
 

Newsletter

ΑρχικήΘέατροΘεατροκριτικέςΗ ΑΣΠΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ Top of Page