Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΘέατροΘεατροκριτικέςΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΣΟΝΑΤΑ

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΣΟΝΑΤΑ

gtryryrΓράφει η Κλεοπάτρα Σβανά - Το έργο του Σουηδού σκηνοθέτη Ίνγκμαρ Μπέργκμαν ‘’φθινοπωρινή σονάτα ‘’ παρουσιάζεται στο θέατρο της οδού Κεφαλληνίας.

Η Μπέτυ Αρβανίτη εδώ και χρόνια επιμένει στην ποιότητα με κάθε κόστος.
Στην κυψέλη λοιπόν υπάρχει μια κυψέλη θεατρικής θαλπωρής σε ένα από τα θέατρα που φωτίζουν τη γειτονιά.
Η φθινοπωρινή σονάτα είναι γνωστή από την κινηματογραφική ταινία του 1978. Είναι ένα ψυχολογικό δράμα που διεισδύει βαθιά στην σχέση μεταξύ μιας μητέρας και μιας κόρης.
Προσωπικά όταν είδα την ταινία συγκλονίστηκα και αμέσως την λάτρεψα και ακόμα και σήμερα θεωρώ πώς είναι μία από τις καλύτερες ταινίες που έχω δει.
Τυχαία είδα στην τηλεόραση ένα απόσπασμα από τη συνέντευξη των δύο γυναικών ηθοποιών της παράστασης και σκέφτηκα ότι σίγουρα θα πρόκειται για μία καλή πρόταση αλλά αυτό που με απασχόλησε ήταν το αν η θεατρική απόδοση θα ήταν ικανοποιητική.
Η μετάφραση από τα σουηδικά έγινε από τον Ζάννη Ψάλτη. Και ναι ήταν ικανοποιητικότατη!
Τυχαία επίσης δέχτηκα και μία πρόσκληση δύο μέρες μετά κι έτσι χωρίς δεύτερη σκέψη ετοιμάστηκα για να τη δω.
Μπαίνοντας στην αίθουσα βλέπεις λιτά σχεδόν μηδαμινά σκηνικά επί σκηνής, με ένα απαλό μπεζ χρώμα. Θαρρείς και είναι ένας απλός ζωγραφισμένος τοίχος. Δεν μπορείς να φανταστείς όμως πόσο έξυπνα αυτό το σκηνικό ανοίγεται μπροστά σου κρύβοντας μέσα τα πάντα. Από φαγητό, ποτό, ποτήρια, πιάτα, μέχρι πιάνο, κρεβάτι, ντουλάπα. Η Ελένη Μανωλοπούλου μάγεψε με την εύστροφη εφευρετική της δυνατότητα επί σκηνής. Τόσα πολλά σε τόσο ταξινομημένη ισορροπία.
Με τους φωτισμούς έρχεται να ολοκληρώσει ο Αλέκος Αναστασίου την εικόνα και την αφήγηση της υπόθεσης, χωρίς να κουράσει κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον.
Ο Άρης Τρουπάκης που έκανε τη σκηνοθεσία σύνθεσε ένα υπέροχο σύνολο -σε κλασσικές γραμμές- αξιοπρεπές, χωρίς ελλείψεις.
Η Μαρία Αλβανού που επιμελήθηκε την κίνηση νομίζω πρόσεξε ώστε να αποφευχθούν υπερβολές , και το όλο έρεε απόλυτα φυσικά με ήρεμες και όχι σπασμωδικές κινήσεις.
Ο Δημήτρης Ήμελλος επιβλητικός και γοητευτικός επί σκηνής ήταν ο ισορροπιστής της υπόθεσης γιατί αν και μικρός ο ρόλος του ήταν καταλυτικός.
Η Δέσποινα Κούρτη ήταν η αποκάλυψη της παράστασης. Κρεμόμουν από τα χείλη της και περίμενα με ανυπομονησία το μονόλογό της που ήρθε να απογειώσει την ατμόσφαιρα. Σκαλί σκαλί ανέβαινε και υψώθηκε στην κορυφή ο ψυχισμός της, το παράπονό της, η αγάπη της, η πίκρα της, η λύπη της, ο θυμός της και όλα τα συναισθήματα που με αβίαστο τρόπο κατάθεσε επί σκηνής.
Η Μπέτυ Αρβανίτη νομίζω έδωσε μια από τις καλύτερες ερμηνείες στην πολύχρονη καριέρα της. Είναι ένας ρόλος που της ταιριάζει απόλυτα.
Το θέμα αυτό θα είναι επίκαιρο πάντα, εμένα είναι το αγαπημένο μου, θα σας πρότεινα ανεπιφύλακτα να πάτε. Ίσως όταν έχετε ιδέα για το τι πρόκειται να δείτε να είστε περισσότερο προετοιμασμένοι για το τι θα συμβεί. Προτείνω να δείτε και την ταινία (αν δεν την έχετε δει) και μετά να πάτε στο θέατρο, είναι όμως στη βούλησή σας αν προτιμάτε το θέατρο ή το σινεμά.

Γράφει η Κλεοπάτρα Σβανά Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Κλεοπάτρα Σβανά

Κλεοπάτρα Σβανά

Η Κλεοπάτρα Σβανά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976, σπούδασε σκηνοθεσία στη σχολή Κ.Ε.Α. και εργάστηκε για το θέατρο τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Γράφει θεατρικά έργα εκ των οποίων 2 έχουν τιμηθεί με το 3ο βραβείο. Έχει κάνει δύο ταινίες μικρού μήκους. Προτιμά να σκηνοθετεί θέατρο και να γράφει σενάρια μεγάλου μήκους....

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Απρίλιος 2018
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Δευτέρα, 23 Απρ. 2018 - 23:09:38
 

Newsletter

ΑρχικήΘέατροΘεατροκριτικέςΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΣΟΝΑΤΑ Top of Page