Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΘέατροΤο θεατρικό παιχνίδι ως μέσο μάθησης

Το θεατρικό παιχνίδι ως μέσο μάθησης

AddThis Social Bookmark Button

theatriko paignidiτης Κλεοπάτρας Σβανά. Στις μέρες μας το θεατρικό παιχνίδι είναι αρκετά διαδεδομένο. Υπάρχει στα σχολεία, υπάρχει σε θεατρικά εργαστήρια και τα παιδιά είναι αρκετά εξοικειωμένα με αυτό.

Η πρότασή μου είναι το θεατρικό παιχνίδι στα σχολεία ως μέσω μάθησης. Το σχολείο για πολλά παιδιά είναι βαρετό και αδιάφορο. Όμως αν προσεγγίσει ο μαθητής τα μαθήματά του μέσα από το θεατρικό παιχνίδι θα γίνει και ενδιαφέρον και διασκεδαστικό. Υπάρχουν πολλά τρικ και τρόποι να γίνει η μάθηση παιχνίδι.

Αρχικά πρέπει να πείσουμε το παιδί ότι η μάθηση είναι σαν ένα χωράφι ή κτήμα. Όσο πιο πολλές γνώσεις έχεις τόσο πιο πλούσιος είσαι. Επομένως είναι σαν να κατέχεις πολλά κτήματα. Έπειτα πρέπει να μάθουμε στο μαθητή το πιο απλό, τί σημαίνει το όνομά του. Όλα τα ονόματα έχουν κάποια σημασία. Έτσι θα ξυπνήσουμε το ενδιαφέρον για να θέλει να μάθει τί κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Το πρόγραμμα αυτό αφορά τους μαθητές όλων των τάξεων του δημοτικού. Ανάλογα με την τάξη και τα μαθήματα δίνονται και τα παιχνίδια.

Μικρά παραδείγματα:

Τα μαθηματικά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού είναι ωραίο να συνοδεύονται από τραγούδια. Με μια απλή μελωδία που τραγουδάνε μέσα στην τάξη ο πολλαπλασιασμός μαθαίνεται ως ένα απλό τραγούδι αλλά η μνήμη του θα συνοδεύει τα παιδιά σε όλη τους τη ζωή.

Η γλώσσα είναι διασκεδαστική γιατί έχει όμορφα γράμματα που το καθένα το συνοδεύει μια ιστορία. Η ορθογραφία είναι εξ' ίσου συναρπαστική εμπειρία όταν έχεις να θυμάσαι μια ιστορία για να ξεχωρίζεις πώς γράφεται το κάθε τί. Ένα απλό παράδειγμα είναι το ρήμα παίρνω και το ρήμα περνώ. ''περνώ με το ποδήλατο και παίρνω δύο πράγματα από το μαγαζάκι'' (γιατί το παίρνω έχει το Α και το Ι, άρα 2 πράγματα). Τα ομόηχα, τα ομώνυμα, τα τονικά παρώνυμα μας δίνουν τη δυνατότητα πολλών παιχνιδιών.

Αργότερα στην Τρίτη και Τετάρτη δημοτικού που μπαίνει η Ιστορία και είναι άσχημο στο μάτι να βλέπει ένα κατεβατό το οποίο πρέπει να διαβαστεί και να απομνημονευτεί. Υπάρχει και πιο διασκεδαστικός τρόπος να μάθει κανείς τί λέει το βιβλίο. Με πόσους τρόπους μπορείς να διαβάσεις το κείμενο και να μάθεις τί λέει; Μπορείς να διαβάσεις το κείμενο σα να είσαι βουλευτής; Μανάβης; Αθλητικός ανταποκριτής; Δημοσιογράφος; Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι και κάθε φορά που το διαβάζεις δυνατά απλά ακούς το μάθημα και πριν το καταλάβεις το έχεις μάθει ήδη.

Η φυσική στην Πέμπτη και έκτη δημοτικού είναι εύκολο να δοθεί με όσο πιο πολλά πειράματα γίνεται. Τα πειράματα και η παρατήρηση του εξωτερικού κόσμου είναι ο μόνος τρόπος να αντιληφθεί το παιδί τις δύσκολες έννοιες της Φυσικής.

Η Γεωγραφία είναι ένα μάθημα που το μαθαίνεις σε όλη σου τη ζωή, όχι δεν είναι αστείο. Σε όλη μας τη ζωή ταξιδεύουμε. Μόνο έτσι μαθαίνουμε ποτάμια, βουνά, θάλασσες χωριά, πόλεις και νομούς. Όμως δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τα διασκεδαστικά παιχνίδια για να θυμόμαστε την Έδεσσα που ανήκει στο νομό Πέλλας. (Πέλλα- Έδεσσα δηλαδή την κοπέλα έδεσα)

Εκτός όμως από τα παιχνίδια που αφορούν τα μαθήματα υπάρχουν τα κινητικά και συναισθηματικά παιχνίδια που μπορούν να παιχτούν μεταξύ γονέων και παιδιών ή μεταξύ δασκάλων και παιδιών.
Τα παιδιά μέσα από το θεατρικό παιχνίδι μαθαίνουν να χαλαρώνουν, να μη φοβούνται, να διώχνουν το άγχος. Να ξεθυμώνουν, να μη βρίζουν. Να μαθαίνουν, να γελάνε, να μαθαίνουν να είναι δυνατά, να αποκτούν αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία. Να γνωρίζουν τον εαυτό τους τα ταλέντα τους και να αξιοποιούν τις αδυναμίες τους. Για όλα αυτά υπάρχουν πολλά παραδείγματα και παιχνίδια που θα έπρεπε να γίνονται στα σχολεία και στο σπίτι.

Τα κινητικά παιχνίδια επίσης βοηθούν στην καλή επαφή του παιδιού με το γονέα ή το δάσκαλο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένας θησαυρός για όλους. Ακόμα και επαγγελματίες μπορεί να βοηθήσει στη δουλειά τους να γίνουν καλύτεροι. Είναι μια εμπειρία που θα πρέπει να δίνεται η ευκαιρία σε όλους να την απολαύσουν.

Για περισσότερες πληροφορίες: Κλεοπάτρα Σβανά Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Κλεοπάτρα Σβανά

Κλεοπάτρα Σβανά

Η Κλεοπάτρα Σβανά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976, σπούδασε σκηνοθεσία στη σχολή Κ.Ε.Α. και εργάστηκε για το θέατρο τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Γράφει θεατρικά έργα εκ των οποίων 2 έχουν τιμηθεί με το 3ο βραβείο. Έχει κάνει δύο ταινίες μικρού μήκους. Προτιμά να σκηνοθετεί θέατρο και να γράφει σενάρια μεγάλου μήκους....

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Είστε υπέρ ή κατά της κατάργησης του θρησκευτικού όρκου;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Μάιος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Σάββατο, 27 Μαΐου 2017 - 04:53:55
 

Newsletter

ΑρχικήΘέατροΤο θεατρικό παιχνίδι ως μέσο μάθησης Top of Page