Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΘέατροΘεατρικό Εργαστήρι από τη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών

Θεατρικό Εργαστήρι από τη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών

filarmoniki-PatronΝέο Τμήμα της Φιλαρμονικής Εταιρίας Ωδείο Πατρών, που απευθύνεται σε παιδιά από 6-16 ετών, χωρισμένο σε τρία ηλικιακά επίπεδα. Οι εγγραφές θα ξεκινήσουν το Σεπτέμβριο 2013.

Το Θεατρικό Εργαστήρι προτείνει στους σπουδαστές του να έρθουν σε επαφή με τεχνικές θεάτρου, θεατρικού παιχνιδιού και εκπαιδευτικού δράματος, που σχετίζονται με σκηνικές δράσεις. Συγκεκριμένα, σκοπός του εργαστηρίου είναι να ενθαρρυνθούν οι σπουδαστές στη δημιουργική και καλλιτεχνική έκφραση, έτσι ώστε να αναπτύξουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την έκφραση σε γλωσσικό, κινησιολογικό και κοινωνικό επίπεδο και να οδηγηθούν τρόπον τινά στη σύνθεση θεατρικής παράστασης.

Το επιστημονικό περιεχόμενο και το περιεχόμενο της διδασκαλίας
Η πολιτιστική καλλιέργεια και καλλιέπεια του νέου ανθρώπου, η εξοικείωση του με την τέχνη και την τεχνική του θεάτρου, η άμεση επαφή με το πολιτιστικό στίγμα (παράδοση, ιστορία, μύθος, παραμύθι, ιδέες-σύμβολα) συμβάλλουν ουσιαστικά στη δόμηση της νέας προσωπικότητας και στην ενεργοποίηση των δυναμικών στοιχείων του νέου ανθρώπου.
Το θέατρο, ως παιδαγωγικό και παιδευτικό εργαλείο έκφρασης, δημιουργικής απασχόλησης, και δυναμικού στοιχείου σύνδεσης της κοινωνικής ζωής με την πολιτιστική ζωή -στη βάση και στο σύνολό της- κατακτά με ραγδαίους ρυθμούς σημαντικό μερίδιο στην εκπαίδευση των παιδιών, καθώς τους προσφέρει τη δυνατότητα έκφρασης, δημιουργίας, επικοινωνίας και προσέγγισης του κόσμου της ιστορίας, του παραμυθιού, του μύθου, των αξιών, των τεχνών κτλ. Κατ' επέκταση λοιπόν, το εκπαιδευτικό θέατρο με τα μέσα που χρησιμοποιεί, παιχνίδια (μουσικά-κατασκευαστικά, επικοινωνίας και εμπιστοσύνης στο πλαίσια της ομάδας), αυτοσχεδιασμούς (κατευθυνόμενους, ελευθέρους, αυθόρμητους, σκηνικούς, κτλ.), σωματική έκφραση, παντομίμα, μιμική, χορό, έθιμα, δραματοποίηση, παράδοση, ιστορία, θέατρο μάσκας, αντικειμένων κτλ., αποβλέπει στην ενεργοποίηση του «δημιουργικού είναι» του νέου ανθρώπου, που τον οδηγεί στην πολύπλευρη και πολυεπίπεδη ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του.
Η λειτουργία Θεατρικού Εργαστηρίου στους κόλπους της Φιλαρμονικής Εταιρείας Ωδείου Πατρών φιλοδοξεί να πετύχει οσμωτική διάχυση της μουσικής με την τέχνη του Θεάτρου, έτσι όπως οι τέχνες συναντώνται και συνδέονται μέσα από τα μουσικά παραμύθια, την παντομίμα με μουσική, τα μουσικοκινητικά δρώμενα, τις θεατρικές παραστάσεις. Μέσα λοιπόν από την ενεργητική ακρόαση, όπως την έχει θεμελιώσει επιστημονικά ο Gagne, τονίζοντας ότι το παιδί μπορεί να ασκηθεί στις διακρίσεις χαρακτηριστικών στη γραφή, στη μουσική, στις ξένες γλώσσες και στην άσκηση των αισθήσεων, το παιδί εξελίσσεται και προάγεται ως προσωπικότητα.
Προκειμένου λοιπόν, μέσα από τη διαδικασία του παιδαγωγικού θεάτρου να πορευτούμε προς την πολιτιστική ευαισθητοποίηση και την εξοικείωση των παιδιών με τον κόσμο της Τέχνης εν γένει, δουλεύουμε πάνω στα ακόλουθα θεματικά επίπεδα και δραστηριότητες:
• Ασκήσεις γνωριμίας
• Ασκήσεις σύστασης ομάδας
• Ασκήσεις αναπνοής, συγκέντρωσης, χαλάρωσης
• Ασκήσεις αισθητηριακές
• Ασκήσεις χωρο-χρονικής αντίληψης
• Ασκήσεις εμπιστοσύνης
• Ασκήσεις μεταμορφώσεως
• Ασκήσεις φωνής-ορθοφωνίας
• Ασκήσεις αυτοεκτίμησης, αλληλοεκτίμησης
• Ασκήσεις φαντασίας
• Μίμηση
• Παντομίμα
• Παραμύθι-Δημιουργική Γραφή-μουσικό παραμύθι
• Αυτοσχεδιασμοί
• Θεματικά στιγμιότυπα-tableaux vivants
• Δραματοποίηση
• Ανάληψη ρόλων
• Παρουσίαση θεατρικών δρώμενων
• Ελεύθερη δραματοποίηση-θεατροποίηση αντικειμένων, ιδεών, συναισθημάτων, κειμένων λόγου και μουσικών κειμένων
• Θεατρική παράσταση

Σκοπός και στόχοι
Ο σκοπός και οι στόχοι του Θεατρικού Εργαστηρίου είναι οι ακόλουθοι :
• Η απόκτηση συγκεκριμένων γνώσεων για το θέατρο, και τις άλλες τέχνες, καθώς και για τη σχέση τους με τον πολιτισμό και την κοινωνία.
• Δημιουργική ανάπτυξη των εκφραστικών δεξιοτήτων μέσα από το λόγο, τη γλώσσα, την κίνηση.
• Η γνωριμία του παιδιού με τον εαυτό του, η συνεργασία και η αρμονική ένταξη του στην ομάδα.
• H διαμόρφωση αισθητικής-καλλιτεχνικής αντίληψης και κριτηρίου για την παραγωγή καλλιτεχνικού προϊόντος.
• Η ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοπειθαρχίας.
• Η γνωριμία και εκτίμηση των διαφόρων πολιτισμών.
• Η καλλιέργεια της κοινωνικότητας, του ομαδικού πνεύματος και του διαλόγου.
Μέσα από την παραπάνω πολιτιστική διαδρομή σκοπεύουμε να καλλιεργήσουμε το πολιτιστικό αισθητήριο των παιδιών μας, έτσι ώστε να δέχονται την τέχνη και να εκφράζονται μέσω αυτής.

Υλοποίηση εργαστηρίου:
Για την αποτελεσματική εργασία πάνω στη σπουδή της τέχνης και της τεχνικής του θεάτρου, θα συσταθούν τρία επίπεδα εργαστηρίου θεάτρου με κριτήριο τις ιδιαίτερες ηλικιακές ανάγκες και ενδιαφέροντα των παιδιών. Έτσι έχουμε:
1. από 6 έως 9 χρονών: α΄ επίπεδο
2. από 10 έως 12 χρονών: β΄ επίπεδο
3. από 13 έως 16 χρονών: γ΄ επίπεδο

Στο Θεατρικό Εργαστήρι θα διδάξει η Μαρία Ανδρ. Σπυροπούλου.
Η Μαρία Σπυροπούλου γεννήθηκε στη Πάτρα και σπούδασε Θέατρο, Φιλοσοφία - Παιδαγωγική και Ψυχολογία. Είναι αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής - Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Επίσης είναι αριστούχος απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Τ.Θ.Σ. του Πανεπιστημίου Αθηνών και Υπ. Διδάκτωρ του ιδίου τμήματος. Μιλάει Αγγλικά και Ιταλικά. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και master class θεάτρου, θεατρικού παιχνιδιού, ευρυθμίας, σωματικού θεάτρου, commedia dell' arte, μάσκας, αρχαίας τραγωδίας, χορού, κλόουν, μουσικής στο θέατρο, θέατρο δρόμου, κινησιολογίας - performing, συναισθηματικής νοημοσύνης, σχολικής ψυχολογίας κ.α. με τους Ανδρέα Μανωλικάκη, Ηλία Πίτσικα, Svetlana Kinganskaia, Mario Gallo, Jonathan Neelands, Roberto Tolledi, Hardwick Lorna, Heyme Hansgunther, Χατζηχρήστου Χρυσή κ.α.
Συμμετέχει ως εμψυχώτρια θεάτρου σε επιμορφωτικά προγράμματα – σεμινάρια όλων των βαθμίδων. Συνεργάζεται με την Ευανθία Στιβανάκη (καθηγήτρια Τ.Θ.Σ. ΕΚΠΑ) και τον Ιωσήφ Βιβιλάκη (καθηγητής Τ.Θ.Σ. ΕΚΠΑ) για την εμψύχωση θεατρικών project για τους φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Από το 2000 ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση, όπου διδάσκει, διασκευάζει, γράφει, σκηνοθετεί και παίζει θέατρο με τους μαθητές της.
Ζει στη Πάτρα και εργάζεται ως εκπαιδευτικός θεάτρου στα Μουσικό Σχολείο Πάτρας, Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών και 5ο ΓΕΛ Πατρών, όπου και έχει συστήσει και θεατρικές ομάδες. Είναι μέλος του ΠΕΣΥΘ, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου.

Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται στη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών σε εβδομαδιαία βάση, με σταθερό πρόγραμμα (σταθερή ώρα και μέρα). Το κάθε μάθημα θα έχει διάρκεια 90΄ λεπτά. Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα θα ανακοινωθεί από τη Γραμματεία σε εύθετο χρόνο.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ να απευθύνεστε στη Γραμματεία της Φιλαρμονικής Εταιρείας Ωδείο Πατρών, Ρήγα Φερραίου 7 και στο τηλέφωνο 2610-277740.


Προβολή μεγαλύτερου χάρτη

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Πρέπει να επιτραπούν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Οκτώβριος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Δευτέρα, 23 Οκτ. 2017 - 21:06:18
 

Newsletter

ΑρχικήΘέατροΘεατρικό Εργαστήρι από τη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών Top of Page