Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΚινηματογράφος«Εκρηκτικές Πρώτες Ταινίες»

«Εκρηκτικές Πρώτες Ταινίες»

viaios-thanatosΠλέον κλασσικές, όταν αυτές οι ταινίες προβλήθηκαν για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη, χάρισαν στο κοινό εκείνη τη σπάνια στιγμή της ανακάλυψης. Όταν συστήθηκαν στους θεατές ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, ο Μάρκο Μπελόκιο, οι αδερφοί Τζόελ και Ίθαν Κοέν και ο Ζαν Πιερ Ζενέ, δεν μοιράστηκαν μαζί μας μόνο ένα συγκλονιστικό ντεμπούτο, αλλά και την ευκαιρία να δούμε το σινεμά μέσα από τα μάτια μιας αυθεντίας.

Η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης παρουσιάζει από την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου έως και την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014 στην αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος (Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, Αποθήκη Α', Λιμάνι) τα πρώτα κινηματογραφικά βήματα σπουδαίων σκηνοθετών, μέσα από το αφιέρωμα «Εκρηκτικές πρώτες ταινίες» και φέρνει στη μεγάλη οθόνη αγαπημένες ταινίες: Βίαιος θάνατος του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, Οι γροθιές στη τσέπη του Μάρκο Μπελόκιο, Μόνο αίμα των Τζόελ και Ίθαν Κοέν και Delicatessen των Μαρκ Καρό και Ζαν Πιερ Ζενέ.

 

Προβολή μεγαλύτερου χάρτη

Αξίζει να θυμηθούμε ότι:

Όταν ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι γύρισε τον Βίαιο θάνατο -σε σενάριο βασισμένο σε ιστορία του Πιερ Πάολο Παζολίνι- ήταν μόλις 22 ετών και απολύτως δικαιολογημένα θεωρήθηκε ως παιδί-θαύμα.
• Το ντεμπούτο Οι γροθιές στη τσέπη του Μάρκο Μπελόκιο απορρίφθηκε από το Φεστιβάλ Βενετίας, αλλά προβλήθηκε (και βραβεύτηκε) στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, τραβώντας τα βλέμματα όλης της ευρωπαϊκής κριτικής επάνω στον 26χρονο δημιουργό της.
• Ο Τέρι Γκίλιαμ στήριξε την αμερικανική διανομή του Delicatessen των Μαρκ Καρό και Ζαν Πιερ Ζενέ.

Πρόγραμμα προβολών:

ΠΕΜΠΤΗ 23/1
18.30 Βίαιος θάνατος
21.00 Delicatessen
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/1
18.30 Μόνο αίμα
21.00 Οι γροθιές στην τσέπη
ΣΑΒΒΑΤΟ 25/1
18.30 Delicatessen
21.00 Μόνο αίμα
ΚΥΡΙΑΚΗ 26/1
18.30 Οι γροθιές στην τσέπη
21.00 Βίαιος θάνατος

Οι ταινίες αναλυτικά:

Βίαιος θάνατος / The Grim Reaper / La commare secca (Ιταλία, 1962)  Σκηνοθεσία: Μπερνάρντο Μπερτολούτσι / Bernardo Bertolucci. Με τους: Francesco Ruiu, Giancarlo De Rosa, Vincenzo Ciccora. Διάρκεια: 88΄. Ασπρόμαυρη.

Μια πόρνη βρίσκεται δολοφονημένη σ' ένα πάρκο στην περιφέρεια της Ρώμης. Η αστυνομία ανακρίνει διάφορα άτομα που την είδαν για τελευταία φορά και που θεωρούνται ύποπτοι για το φόνο, καθένα από τα οποία δίνει τη δική του εκδοχή για τη μοιραία νύχτα. Οι διηγήσεις των υπόπτων έχουν τον χαρακτήρα μιας σκυταλοδρομίας, καθώς επίσης δεν συμπίπτουν με την οπτική αφήγηση των ιστοριών τους, έτσι ώστε να δημιουργείται ένα σύνθετο και χαοτικό παζλ της νύχτας του εγκλήματος, η οποία φωτίζεται από πολλές διαφορετικές γωνίες. Τελικά, όταν το παζλ ολοκληρώνεται, μαζί με τον δολοφόνο αποκαλύπτεται και μια άθλια όσο και θλιβερή ατομική και κοινωνική πραγματικότητα.

grothies-stin-tsepiΟι γροθιές στην τσέπη / Fists in the Pocket / I pugni in tasca (Ιταλία, 1965)
Σκηνοθεσία: Μάρκο Μπελόκιο / Marco Bellocchio. Με τους:
Lou Castel, Paola Pitagora, Marino Masé. Διάρκεια: 105'. Ασπρόμαυρη.
Σε μια απομονωμένη βίλα ζουν μια τυφλή μητέρα και τα τέσσερα παιδιά της: ο Αλεσάντρο, ο Λεόνε, η Τζούλια και ο Αουγκούστο. Οι τρεις πρώτοι πάσχουν από επιληψία (ο Λεόνε μάλιστα είναι και διανοητικά καθυστερημένος), ενώ ο Αουγκούστο, ο μεγαλύτερος, είναι ο μόνος που ζει μια κανονική ζωή (φίλοι, αρραβωνιαστικιά, δουλειά), και ο οποίος ασφυκτιά από την κατάσταση που επικρατεί στο πατρικό του. Κάποια στιγμή ο Αλεσάντρο αποφασίζει να «απελευθερώσει» τον μεγάλο του αδερφό από τα οικογενειακά βάρη. Σχεδιάζει την δολοφονία της μητέρας, της αδερφής και του καθυστερημένου αδερφού μ' έναν αποτρόπαιο τρόπο: να τους πάει μια βόλτα με το αυτοκίνητο και στην διάρκεια της διαδρομής να ρίξει το αυτοκίνητο σ' ένα γκρεμό και έτσι να τους ξεφορτωθεί. Στην πρώτη προσπάθεια το φοβερό σχέδιο αποτυγχάνει, αλλά σε μια επόμενη φορά που είναι μόνος με την μητέρα, την σπρώχνει στο γκρεμό σκοτώνοντάς την. Το γεγονός εκλαμβάνεται ως ατύχημα και στη διάρκεια της κηδείας εξομολογείται στην Τζούλια το φρικτό έγκλημα που έχει διαπράξει, αλλά εκείνη μοιάζει να δέχεται το γεγονός φυσιολογικά. Αργότερα ο Αλεσάντρο, σε μόνιμη κατάσταση υπερδιέγερσης και εντελώς αποχαλινωμένος, πνίγει τον Λεόνε μέσα στο μπάνιο. Όταν η Τζούλια και ο Αουγκούστο το αντιλαμβάνονται, τα πράγματα εκτροχιάζονται...

mono-aimaΜόνο αίμα / Blood Simple (ΗΠΑ, 1984)
Σκηνοθεσία: Τζόελ και Ίθαν Κοέν / Joel Coen, Ethan Coen. Με τους: John Getz, Frances McDormand, Dan Hedaya. Διάρκεια: 99΄. Έγχρωμη.
Σε μια επαρχιακή πόλη του Τέξας, ένας παθολογικά ζηλιάρης σύζυγος προσλαμβάνει έναν ντετέκτιβ, γιατί υποψιάζεται ότι η γυναίκα του τον απατά με τον υπάλληλό του. Όταν βεβαιώνεται για την απιστία, τού δίνει εντολή να δολοφονήσει τους παράνομους εραστές. Ο ντετέκτιβ παίρνει την αμοιβή και...πυροβολεί τον σύζυγο. Ο εραστής βρίσκει το (σχεδόν) πτώμα του αφεντικού του, αλλά νομίζει ότι τον «σκότωσε» η ερωμένη του. Η σύζυγος, αγνοώντας τα πάντα, υποθέτει ότι ο εραστής της παραφρόνησε. Ο ντετέκτιβ από την μεριά του, θεωρεί ότι το παράνομο ερωτικό ζευγάρι έχει στραφεί εναντίον του και προσπαθεί με κάθε τρόπο να τους εξοντώσει...

DelicatessenDelicatessen (Γαλλία, 1991)
Σκηνοθεσία: Μαρκ Καρό, Ζαν Πιερ Ζενέ / Marc Caro, Jean Pierre Jeunet.
Με τους: Marie-Laure Dougnac, Dominique Pinon, Pascal Benezech. Διάρκεια: 99΄. Έγχρωμη.
Σ' ένα αποκαλυπτικό τοπίο μετά την καταστροφή, το χρήμα δεν υφίσταται και το μόνο νόμισμα είναι τα αγαθά, τα οποία είναι επίσης εξαιρετικά δυσεύρετα. Οι άνθρωποι πλέον ζουν σε μικρές κοινότητες, κάτω από αντίξοες συνθήκες. Σ' έναν από αυτούς τους μικρόκοσμους, στέκει μια απομονωμένη πολυκατοικία στην οποία εμφανίζεται ένας άνεργος κλόουν ο Λουιζόν, που νοικιάζει ένα διαμέρισμα και σε αντάλλαγμα αναλαμβάνει τη συντήρηση του κτιρίου. Η συνάντησή του με την κόρη του χασάπη-σπιτονοικοκύρη του και αφέντη-τυράννου της πολυκατοικίας, ο οποίος διατηρεί στο ισόγειο κρεοπωλείο, καταλήγει σε ένα ρομαντικό ειδύλλιο. Του προκαλεί βέβαια εντύπωση η ικανότητα του χασάπη να βρίσκει συχνά κρέας, σε μια εποχή που αυτό αποτελεί ένα είδος δυσεύρετο. Οι ένοικοι όμως του κτιρίου, μοιράζονται ένα μακάβριο μυστικό με το οποίο θα έρθει σύντομα αντιμέτωπος και ο Λουιζόν...

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Σεβαστή Σημαντήρη

Σεβαστή Σημαντήρη

Σημαντήρη Σεβαστή-Ελένη  Εκ Ρεθύμνου Κρήτης το πάλαι ποτέ ορμώμενη, το ιστορικό - αρχαιολογικό της Αθήνας σπουδάσασα, κατοικοεδρεύει στην Πάτρα. Πρώην φιλόλογος στο επάγγελμα, διαπιστευμένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων, στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών και όχι μόνο. Συμμετείχε στην οργανωτική επιτροπή του Διεθνούς κινηματογραφικού Φεστιβάλ Πάτρας. Λάτρης της...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Πρέπει να επιτραπούν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Οκτώβριος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Δευτέρα, 23 Οκτ. 2017 - 04:49:07
 

Newsletter

ΑρχικήΚινηματογράφος«Εκρηκτικές Πρώτες Ταινίες» Top of Page