Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΚινηματογράφοςΑφιέρωμα στον καλύτερο Δράκουλα όλων των εποχών

Αφιέρωμα στον καλύτερο Δράκουλα όλων των εποχών

AddThis Social Bookmark Button

DRACULA PRINCE OF DARKNESS-1Η καλύτερη ταινία των στούντιο Χάμερ, με θέμα τον κόμη Δράκουλα

«Την ίδια εποχή που γεννιόμουν εγώ (1922), γεννιόταν και το "Νοσφεράτου", ή αλλιώς ο "Δράκουλας", η σπουδαία βωβή εκδοχή του Γερμανού F.W.Murnau».  Κρίστοφερ Λι

«Στα νιάτα μου πήγαινα συνέχεια σινεμά με την παλιοπαρέα. Όταν βλέπαμε το σήμα της HAMMER, ξέραμε πως η ταινία ήταν πολύ σπέσιαλ...Πως θα ζούσαμε μια ανεπανάληπτη εμπειρία, συνήθως σοκαριστική...»  Μάρτιν Σκορτσέζε

ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΠΑΡ 28/02-ΣΑΒ 01/03-ΚΥΡ 02/03
ΑΠΟ ΤΗ NEWSTAR ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ NEW STAR ART CINEMA

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ new star art cinema,
(Κρέμου 141, Καλλιθέα, τηλ.: 210-95.12624, 210-95.12604) 


Προβολή μεγαλύτερου χάρτη

DRACULA PRINCE OF DARKNESS-900Δράκουλας ο άρχων του σκότους (1966) Dracula: Prince of Darkness

Τέσσερις τουρίστες χάνονται στα Καρπάθια και καταλήγουν σε ένα απειλητικό κάστρο όπου τους υποδέχεται ένας παράξενος υπηρέτης. Ο αφέντης του διψάει για φρέσκο αίμα. Αναμφισβήτητα, η κορυφαία ταινία του Δράκουλα, μια συνάντηση της μοναδικής σκηνοθετικής δεξιοτεχνίας του Τέρενς Φίσερ, της ανεπανάληπτης, εμβληματικής ερμηνείας του Κρίστοφερ Λη που επιβάλλεται στο σετ χωρίς να αρθρώνει ούτε μια λέξη και καθιερώνεται ως ο ένας και μοναδικός Κόμης Δράκουλας της Ιστορίας του σινεμά, αλλά και της αισθησιακής, παγερής γοητείας της Μπάρμπαρα Σέλλεϋ. Τα φημισμένα βρετανικά στούντιο σπάνια κατάφεραν ανάλογο συνδυασμό καλλιτεχνικής και εμπορικής επιτυχίας, σε ένα έργο που έχει ξεπεράσει πια το είδος παραμένοντας διαχρονικά κλασικό.

Είδος: Movies
Παραγωγή: 1966
Διάρκεια: 90 λεπτά
Κατηγορίες: Horror
Σκηνοθέτης: Terence Fisher
Ηθοποιοί:
Christopher Lee as Count Dracula
Barbara Shelley ... Helen Kent
Andrew Keir ... Father Sandor
Charles Bud Tingwell ... Alan Kent
Thorley Walters ... Ludwig
George Woodbridge ... Landlord
Francis Matthews ... Charles Kent
Philip Latham ... Klove
Walter Brown ... Brother Mark
Jack Lambert ... Brother Peter
Joyce Hemson ... Mother

Dracula-900Πρόλογος
Η ιστορία ξεκινάει με τις τελευταίες σκηνές του Δράκουλας, δείχνοντας το θάνατο του Δράκουλα στα χέρια του Dr Van Helsing ( Peter Cushing ) και συνοδεύεται από την εξής αφήγηση :

" Μετά από τη βασιλεία του τρόμου, που διαρκεί περισσότερο από έναν αιώνα , ο βασιλιάς των Απέθαντων εντοπίστηκαν τελικά στη σπηλιά του ψηλά στα Καρπάθια όρη . Στο πέρασμα των δεκαετιών , πολλοί είχαν προσπαθήσει να τον καταστρέψουν . Όλοι είχαν αποτύχει. Επιτέλους βρέθηκε ένας αντίπαλος οπλισμένος με επαρκή γνώση για τα βαμπίρ , για να επιτύχει τη τελική και ολοκληρωτική καταστροφή . Αυτή λοιπόν ήταν η μοίρα του . Χιλιάδες είχαν υποδουλωθεί στην λατρεία του βαμπιρισμού . Τώρα, η κύρια πηγή χάθηκε. Μόνο η μνήμη του παρέμεινε . Η μνήμη του πιο κακού και τρομερού πλάσματος που άφησε τα ίχνη του στον πολιτισμό . "

Χρησιμοποιώντας ένα αυτοσχέδιο σταυρό , Van Helsing παρασέρνει τον Κόμη στις καταστροφικές ακτίνες του ήλιου. Τελικά , ο Δράκουλας ( Christopher Lee) καταστρέφεται και θρυμματίζεται σε σκόνη από το φως του ήλιου . Καθώς ο άνεμος φυσά μακριά στάχτες, μόνο το δαχτυλίδι του Κόμη παραμένει .

Ο Δράκουλας δεν μιλάει στην ταινία , εκτός από μερικά σφυρίγματα . Σύμφωνα με τον Christopher Lee : " Δεν μίλησα σε αυτήν την ταινία. Ο λόγος ήταν πολύ απλός διάβασα το σενάριο, είδα τον διάλογο και είπα στον Hammer , αν νομίζεις ότι θα πω κάποιες από αυτές τις γραμμές , κάνεις λάθος." Αλλά σεναριογράφος Jimmy Sangster , στα απομνημονεύματά του Inside Hammer ( Reynolds & Hearn , 2001 ) , αναφέρει «Οι Βρυκόλακες δεν συζητάνε. Γι 'αυτό και δεν έγραψα κανένα διάλογο . Ο Chris Lee ισχυρίζετε ότι αρνήθηκε να πει το διάλογο που του δόθηκε ... Οπότε μπορείτε να πιστέψετε εκείνον ως τον λόγο που ο Christopher Lee δεν κάνει κανέναν διάλογο στην ταινία . Ή μπορείτε να πιστέψετε αυτό που λέω εγώ, ότι δηλαδή δεν είχα γράψει διάλογο ."

Η ταινία γυρίστηκε παράλληλα με το Ρασπούτιν , το Mad Monk , χρησιμοποιώντας πολλά από τα ίδια κοστούμια και συντελεστές. Η Barbara Shelley θυμάται μια φορά που κατάπιε κατά λάθος ένα από τα δόντια της σε μια σκηνή , και χρειάστηκε να πιεί θαλασσινό νερό για να το φέρει πίσω πάλι λόγω του αυστηρού χρονοδιαγράμματος των γυρισμάτων (καθώς δεν υπήρχε εφεδρικό σετ κυνόδοντες) .

ΤΕΡΕΝΣ ΦΙΣΕΡ – ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

Ο πιο διάσημος σκηνοθέτης της Hammer, γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1904 και μπήκε στην κινηματογραφική βιομηχανία το 1933. Ξεκίνησε ως κλακετίστας, «...ένας από τους παλαιότερους στο χώρο», στην ηλικία των 28, και αργότερα εργάστηκε ως μοντέρ. Το 1947, σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία, Colonel Bogey, και κέρδισε σημαντική αναγνώριση μέσω της δουλειάς του στα Highbury και Gainsborough Studios. Το 1951, ο Φίσερ γύρισε την ταινία The Last Page για τη Hammer, σηματοδοτώντας το ξεκίνημα μιας μακράς, ιστορικής συνεργασίας που τον κατέταξε στο πάνθεον των «κλασικών» σκηνοθετών του φανταστικού κινηματογράφου. Για τα επόμενα πέντε χρόνια, θα σκηνοθετήσει δέκα ακόμα παραγωγές της Hammer (Stolen Face-1953, Ανθρωποπαγίδα-1953, The Stranger Came Home-1954, Μάσκα Από Χώμα-1956 κ.α.) μέχρι που, το 1957, με την Μάσκα Του Φρανκενστάιν, θα ανακαλύψει τη «χρυσή τομή» στην αέναη πάλη των δυνάμεων του κακού και του καλού «...αποθανατίζοντας την απόλυτη νίκη του καλού ενάντια στο κακό». Από τότε, ο Φίσερ δούλεψε σχεδόν αποκλειστικά για τη Hammer, γυρίζοντας τη μία επιτυχία μετά την άλλη, κλασικές ταινίες του φανταστικού που έμειναν στην ιστορία του κινηματογράφου και έφτασαν τη φήμη της εταιρίας στο ζενίθ: Η Εκδίκηση Του Φρανκενστάιν (1958), Δράκουλας, Ο Βρυκόλακας Των Καρπαθίων (1959), Ο Βρυκόλακας Των Πυραμίδων (1959), Η Επιστροφή Του Σέρλοκ Χολμς (1959), Ο Εξορκιστής Του Δράκουλα (1960), Η Μνηστή Του Φρανκενστάιν (1967), Η Ερωμένη Του Διαβόλου (1969) κ.α.
Με 28 ταινίες στο ενεργητικό του, ο Φίσερ σκηνοθέτησε την τελευταία του ταινία το 1973, Ο Φρανκενστάιν Και Το Τέρας Της Κολάσεως. Η Χρυσή Εποχή της Hammer είχε μόλις τελειώσει. Ο Τέρενς Φίσερ πέθανε το 1980.

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
1947 COLONEL BOGEY
1951 THE LAST PAGE
1953 STOLEN FACE
1953 ΑΝΘΡΩΠΟΠΑΓΙΔΑ
1954 THE STRANGER CAME HOME
1956 ΜΑΣΚΑ ΑΠΟ ΧΩΜΑ
1957 Η ΜΑΣΚΑ ΤΟΥ ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΪΝ
1958 Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΪΝ
1959 ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ, Ο ΒΡΥΚΟΛΑΚΑΣ ΤΩΝ ΚΑΡΠΑΘΙΩΝ
1959 Ο ΒΡΥΚΟΛΑΚΑΣ ΤΩΝ ΠΥΡΑΜΙΔΩΝ
1959 Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΣΕΡΛΟΚ ΧΟΛΜΣ
1960 Ο ΕΞΟΡΚΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΥΛΑ
1961 Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΛΥΚΑΝΘΡΩΠΟΥ
1963 ΤΑ ΠΥΡΙΝΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΠΥΡΓΟΥ
1964 ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ, Ο ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ
1967 Η ΜΝΗΣΤΗ ΤΟΥ ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΪΝ
1969 Η ΕΡΩΜΕΝΗ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ
1971 Ο ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΪΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ
1973 Ο ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΪΝ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ

DRACULA-1-900ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΛΙ (Christopher Lee) ΗΘΟΠΟΙΟΣ
Ο «Πρίγκιπας του Τρόμου» γεννήθηκε το 1922 και σπούδασε στο Κολέγιο Γουέλλινγκτον. Έκανε το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο το 1947, με ένα πέρασμα στην ταινία Corridor Of Mirrors. Αμέσως μετά, υπέγραψε συμβόλαιο για εφτά χρόνια με την Rank Organization, με μισθό δέκα λιρών την εβδομάδα. Το 1951, η εταιρία διέκοψε το συμβόλαιο, θεωρώντας τον Λη υπερβολικά ψηλό και «όχι αρκετά Βρετανό» για τις εγχώριες παραγωγές. Συνέχισε παίζοντας μικρούς ρόλους μέχρι που, το 1956, η Hammer του προσέφερε τον ρόλο του Πλάσματος για το πρώτο ριμέικ των σπουδαίων ταινιών τρόμου του '30, Η Μάσκα Του Φρανκενστάιν (1957). Ένα νέο κεφάλαιο μόλις είχε ανοίξει στην καριέρα του Λη. Το 1958, η ίδια ομάδα θα γυρίσει το Δράκουλας, Ο Βρυκόλακας Των Καρπαθίων και ο Λη, με την εντυπωσιακή φιγούρα και τα «γοτθικά» χαρακτηριστικά του, θα γίνει η απόλυτη ενσάρκωση του καταραμένου, απέθαντου Ρουμάνου Κόμη που διατηρεί την ύπαρξή του πίνοντας το αίμα των ζωντανών θυμάτων του. Η ταινία θα γνωρίσει τεράστια εμπορική επιτυχία, χαρίζοντας στον πρωταγωνιστή της διεθνή φήμη και μία σειρά από πρωταγωνιστικούς ρόλους σε παραγωγές όπως: Ο Βρυκόλακας Των Πυραμίδων (1959), Taste Of Fear (1961), The Pirates Of Blood River (1961), Ρασπούτιν Ο Δαίμων Της Ρωσίας (1966), Η Ερωμένη Του Διαβόλου (1968) κ.α. Ο Λη θα ερμηνεύσει τον Δράκουλα σε έξι ακόμα σήκουελ της Hammer μέχρι που, το 1972, απογοητευμένος από την στασιμότητα και την κοινοτυπία με την οποία οι σκηνοθέτες αντιμετώπιζαν το ρόλο του, ορκίζεται ότι δεν θα ξαναπαίξει πλέον το ρόλο αυτό.
Την ίδια χρονιά ιδρύει την Charlemagne Productions, μαζί με τον παραγωγό της Hammer Άντονυ Νέλσον Κηζ, με την οποία θα γυρίσει μονάχα μία παραγωγή (Nothing But The Night-1973), αφού οι προσπάθειές του για την απόκτηση των δικαιωμάτων των βιβλίων του Ντένις Γουέδλεϋ απέτυχαν. Ένα από αυτά, To The Devil... A Daughter (1976), γυρίστηκε τελικά από τη Hammer, τερματίζοντας οριστικά τη συνεργασία του ηθοποιού με την εταιρία. Στα τέλη του '70, ο Λη μετακομίζει στο Χόλιγουντ, με σκοπό να ξεφύγει από τους τυποποιημένους ρόλους και αποδεικνύει το πλούσιο ερμηνευτικό του ταλέντο παίζοντας σε περίπου 200 ταινίες. Παρόλα αυτά, το όνομά του δεν θα πάψει ποτέ να είναι συνώνυμο με αυτό του Δράκουλα και της εταιρίας που τον έκανε διάσημο σε όλον τον κόσμο.

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
1947 CORRIDOR OF MIRRORS
1957 Η ΜΑΣΚΑ ΤΟΥ ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΪΝ
1959 ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ, Ο ΒΡΥΚΟΛΑΚΑΣ ΤΩΝ ΚΑΡΠΑΘΙΩΝ
1959 Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΣΕΡΛΟΚ ΧΟΛΜΣ
1959 Ο ΒΡΥΚΟΛΑΚΑΣ ΤΩΝ ΠΥΡΑΜΙΔΩΝ
1960 Ο ΔΡΑΚΟΣ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ
1961 TASTE OF FEAR
1961 THE PIRATES OF BLOOD RIVER
1966 ΡΑΣΠΟΥΤΙΝ, Ο ΔΑΙΜΩΝ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ
1966 ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ, Ο ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ
1968 Η ΕΡΩΜΕΝΗ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ
1970 TASTE THE BLOOD OF DRACULA
1973 THE SATANIC RITES OF DRACUL
1976 TO THE DEVIL... A DAUGHTER
1975 ΟΥΡΛΙΑΧΤΟ 2
1999 ΑΚΕΦΑΛΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ
2001 Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΩΝ - Η ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΟΥ
2002 STAR WARS- Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΚΛΩΝΩΝ
2002 Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΩΝ - ΟΙ ΔΥΟ ΠΥΡΓΟΙ
2003 Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΩΝ - Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Ποιες δράσεις ακτιβισμού θα κάνατε;

 
Τετάρτη, 23 Αυγ. 2017 - 12:18:18
 

Newsletter

ΑρχικήΚινηματογράφοςΑφιέρωμα στον καλύτερο Δράκουλα όλων των εποχών Top of Page