Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΚινηματογράφοςΙστορίες για Αγρίους, (Relatos Salvajes), 2014

Ιστορίες για Αγρίους, (Relatos Salvajes), 2014

AddThis Social Bookmark Button

Relatos salvajesτου Νικόλα Μιτζάλη. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Damian Szifron, Ηθοποιοί: R.Darin, O.Martinez, L.Sbaraglia, E.Rivas, R.Cortese, J.Zylberberg, D.Grandinetti,

Φωτογραφία: J.Julia, Κοστούμια: R.Fischerman, Μουσική:G.Santaolalla, Διάρκεια: 122'

Οι έξι μικρές ιστορίες που συναποτελούν αυτή την μαύρη κωμωδία ουσιαστικά αναπτύσσουν επιδέξια μια ολόκληρη πραγματεία πάνω στις έννοιες της προσβολής και της εκδίκησης. Η πρώτη λέγεται Πάστερνακ. Με σαφή το σύνδεσμο με τον ρώσο λογοτέχνη η ιστορία υλοποιεί ουσιαστικά την πρώτη στροφή από το ποίημα του: «...αποκομμένος από φίλους, ελευθερία, τον ήλιο...δεν έχω πουθενά να τρέξω». Ένας πολλαπλά ψυχολογικά κακοποιημένος (από γονείς, δασκάλους, συντρόφους, συμμαθητές) φροντιστής αεροπλάνου στήνει μετά από χρόνια μια περίτεχνη παγίδα θανάτου. Τους συγκεντρώνει όλους σε ένα αεροπλάνο το οποίο και ρίχνει στο σπίτι των γονιών του.

Η δεύτερη ιστορία τιτλοφορείται: 'οι αρουραίοι'. Δύο γυναίκες δουλεύουν σε ένα ταπεινό εστιατόριο. Η μία στην κουζίνα η άλλη στο σερβίρισμα. Όταν μπαίνει στο μαγαζί για να γευματίσει με το παιδί του ο εκνευριστικός τοκογλύφος που είχε καταστρέψει την οικογένεια της μικρότερης, το δίλημμα είναι μεγάλο και διπλό. Η εκδίκηση θα παρθεί ή είναι καλύτερα να δοθεί τόπος στην οργή; Ποιο ζεύγος «αρουραίων» θα επικρατήσει; Ο τοκογλύφος με το γιό του που ατιμώρητος κατεβαίνει για δήμαρχος ή οι δύο σκληρά εργαζόμενες και αδικημένες γυναίκες; Η μεγαλύτερη ηλικιακά από τις τελευταίες δρα δηλητηριάζοντας και μαχαιρώνοντας το αντίπαλο ζεύγος παίρνοντας πάνω της το έγκλημα (αν και δεν ήταν δική της υπόθεση).

Relatos salvajes-3Η τρίτη ιστορία λέγεται: 'ο πιο δυνατός'. Το ζήτημα της επιβολής και της υποταγής εκτυλίσσεται αριστουργηματικά σε ένα περιστατικό ακραίας οδηγικής συμπεριφοράς. Ο λαϊκός Μάριο με το σαραβαλάκι του δεν αφήνει τον γιάπη Ντιέγκο να τον προσπεράσει με την ακριβή του λιμουζίνα. Ο τελευταίος, του χειρονομεί όταν τελικά τα καταφέρνει, για να ακολουθήσει μια κλιμάκωση των «αντιποίνων» εκατέρωθεν σε σημείο που στο τέλος απανθρακώνονται κι οι δύο για να καταχωρηθεί από την αστυνομία το ανεξιχνίαστο περιστατικό ως έγκλημα πάθους (ή μήπως δεν ήταν;!).

Η 'Βομβίτσα' που ακολουθεί, είναι η περιγραφή της καθημερινότητας ενός μηχανικού κατεδαφίσεων που η αγάπη του για το σωστό και το λογικό συναντά τον παραλογισμό της τροχαίας. Από την σύγκρουση -και την βόμβα που τελικά βάζει- θα κατεδαφιστεί όλη του η ζωή, θα κλειστεί φυλακή και θα αναδομήσει μια καλύτερη σχέση με την οικογένειά του.

Η Πέμπτη ιστορία λέγεται 'Η πρόταση'. Ο μοναχογιός μιας μεγαλοαστικής οικογένειας χτυπά κατά λάθος μια έγκυο γυναίκα την οποία και εγκαταλείπει αβοήθητη. Εκείνη πεθαίνει και ο πατέρας του σε συνεργασία με τον δικηγόρο του και την σύμφωνη γνώμη του επιστάτη της έπαυλης αποφασίζει να φορτώσει το έγκλημα στον τελευταίο. Με το αζημίωτο φυσικά, αυτό που επιζητά ο δικηγόρος αλλά και ο εισαγγελέας που ζητά κι αυτός το μερτικό του. Στο τέλος και έπειτα από παζάρια συμφωνούν στα λεφτά και όταν ο επιστάτης οδηγείται στο περιπολικό του επιτίθεται ξαφνικά ο άντρας της αποθανούσης.

Relatos salvajes-2-900Η τελευταία ιστορία είναι: 'Μέχρι ο θάνατος να μας χωρίσει'. Ένα γαμήλιο πάρτι και η αποκάλυψη της απιστίας από την πλευρά του άνδρα προκαλεί την οργιλή αντίδραση της γυναίκας του η οποία μεταμορφώνεται σε μια εκδικητική χίμαιρα αποκαλύπτοντας έναν άλλο εαυτό. Στο τέλος θα συμβιβαστούν και οι δύο με την πραγματικότητα και θα συμφιλιωθούν.
Είναι απολύτως κατανοητό το γιατί ο Αλμοντοβάρ συμμετείχε στην εν λόγω παραγωγή. Οι ιστορίες δεν περιγράφουν μονάχα την κοινωνική προβληματική της Αργεντινής η οποία είναι κοινή πια, αλλά την μικροφυσική κανονικότητα της εξουσίας που συνεχώς δημιουργεί αδικημένους και αποκλεισμένους ενώ αναπαραγάγει τον εαυτό της και την διαφθορά που επιφέρει, σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και τις σχέσεις.

Η κανονικότητα αυτή ορθολογικοποιεί το 'παράλογο' της διαφθοράς και της διαπλοκής ενώ ανορθολογικοποιεί το 'λογικό' της αντίδρασης αναδεικνύοντας το σε 'τρέλα'. Η εμβύθιση στα βαθύτερα αίτια είναι μια αναγκαιότητα όλων μας προκειμένου να κατανοηθούν πράξεις και γεγονότα που τους αποδίδονται επιδερμικοί τίτλοι.

Λ.χ. Τα πρόσφατα επεισόδια στη Βαλτιμόρη δεν έγιναν από επίδοξους πλιατσικολόγους ή αργόσχολους νέους αλλά από οργισμένους πολίτες που διαμαρτύρονταν για τον αδικαιολόγητο θάνατο από αστυνομική βία προσαχθέντα.

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Νικόλας Μιτζάλης

Νικόλας Μιτζάλης

Ο Νικόλας Μιτζάλης είναι αρχιτέκτονας μηχανικός και διδάκτορας αρχιτεκτονικής του Ε.Μ.Π. Έχει κατα καιρούς υπάρξει διδάσκοντας σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ και αρθρογραφεί τακτικά σε διάφορα έντυπα. Διατηρεί την μόνιμη στήλη "Επιλεγόμενα" στο διαδικτυακό περιοδικό www.greekarchitects.gr και έχει συγγράψει τρια βιβλία. Από τις πατρινές εκδόσεις Το Δόντι ...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Είστε υπέρ ή κατά της κατάργησης του θρησκευτικού όρκου;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Μάιος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Σάββατο, 27 Μαΐου 2017 - 04:49:31
 

Newsletter

ΑρχικήΚινηματογράφοςΙστορίες για Αγρίους, (Relatos Salvajes), 2014 Top of Page