Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΚινηματογράφοςΑφιέρωμα στο Σοβιετικό κινηματογράφο

Αφιέρωμα στο Σοβιετικό κινηματογράφο

AddThis Social Bookmark Button

battleship-potemkin-πρόγραμμα προβολών Μάρτης – Απρίλης 2013 Παμμικρασιατικής κινηματογραφικής λέσχης, οι προβολες θα γίνονται κάθε Σάββατο στις 8 το απόγευμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Παμμικρασιατικού, πλατεία Ελευθερίας-Φωκαίας 26 τηλ.2610329787

Είσοδος Ελεύθερη http://www.pammikrasiatikos.gr

Σάββατο 23/3 "Θωρηκτό Ποτέμκιν" «1925» Διάρκεια 75' - Σκηνοθεσία Σεργέι Αϊζενστάιν

Επος σοβιετικής παραγωγής 1925. Στο Θωρηκτό «Ποτέμκιν», το πλήρωμα αρνείται να φάει το σκουληκιασμένο κρέας και ξεσηκώνεται. Πετούν τους αξιωματικούς στη θάλασσα, ένας ναύτης σκοτώνεται από αξιωματικό. Ο νεκρός εκτίθεται σε λαϊκό προσκύνημα στην Οδησσό. Η ανταρσία εξαπλώνεται στην πόλη. Η φρουρά πυροβολεί το άοπλο πλήθος στα σκαλιά του λιμανιού. Το «Ποτέμκιν» σαλπάρει και διασχίζει το στόλο... Το «Θωρηκτό Ποτέμκιν» είναι μια ιστορική ταινία που γυρίστηκε για να τιμήσει τον ξεσηκωμό των ναυτών του ομώνυμου θωρηκτού στην Οδησσό, το 1905, την εποχή του ρωσο-ιαπωνικού πολέμου. Ο Σεργκέι Αϊζενστάιν στηρίζεται στα γεγονότα και τα ξαναπλάθει με ερασιτέχνες. Ενα έπος όπου ο ρυθμός και η λυρική έξαρση πλάθουν μια κινηματογραφική προσωδία, μια πρωτοφανή οπτική ποίηση. Η ταινία ανήκει στον κύκλο των αριστουργημάτων της 7ης τέχνης. Η προβαλλόμενη κόπια είναι προϊόν αποκατάστασης και αναπαλαίωσης, υπό την εποπτεία του Σεργκέι Γιούτκεβιτς και έχει προικιστεί με μουσική του Ντιμίτρι Σοστακόβιτς.

Παίζουν: Αλεξάντρ Αντόνοφ, Βλαντιμίρ Μπάρσκι, Γκριγκόρι Αλεξάντροφ.

Σάββατο 30/3 "Θύελλα στην Ασία" «1928», Διάρκεια 125', Σκηνοθεσία Βσέβολοντ Πουντόβκι

Το Θύελλα στην Ασία ανήκει στην «τριλογία της συνειδητοποίησης», μαζί με τη Μάνα και το Τέλος της Αγία Πετρούπολης. Σαν σεναριογράφος του Θύελλα στην Ασία φέρεται ο Οσίπ Μπρικ, ένας φίλος του Μαγιακόφσκι. Όμως, κατά τον Σαντούκ, το σενάριο του Μπρικ δεν ξεπερνούσε τις τρεις σελίδες και το φιλμ αυτοσχεδιάστηκε στη Μογγολία. Γι' αυτό ακριβώς και διατηρεί έναν χαρακτήρα ντοκιμαντερίστικο. Ωστόσο, η αυστηρά προσεγμένη δομή της ταινίας, φέρνει στον νου το προσφιλές του δόγμα, πάνω στο οποίο στηρίζεται ολόκληρη η αισθητική του:

Σάββατο 6/4 " Ο άνθρωπος με την κάμερα" «1929», Διάρκεια 66', Σκηνοθεσία Τζίγκα Βερτόφ

Ο Ντζίγκα Βέρτοφ σκηνοθετεί την ταινία «Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή». Θεατές μπαίνουν σε μια αίθουσα κινηματογράφου. Ο μηχανικός προβολής ετοιμάζει τις μπομπίνες του. Μια ορχήστρα προετοιμάζεται να ερμηνεύσει τη συνοδευτική μουσική. Η κάμερα περιγράφει μια πόλη κοιμισμένη μετά την αυγή. Η πόλη θα ξυπνήσει σιγά σιγά. Μια κοπέλα σηκώνεται και ντύνεται, ένα τρένο παίρνει θέση στις γραμμές για αναχώρηση και ολόκληρη η πόλη ζωντανεύει, κινείται, τα τραμ, οι μηχανές, τα αυτοκίνητα, τα αεροπλάνα. Ο άνθρωπος με την κάμερα, σε μια πλατφόρμα πάνω σε αυτοκίνητο, αποτυπώνει σε φιλμ την κίνηση της πόλης. Καταγράφει όλους τους ρυθμούς, από όλες τις γωνιές, τους τροχούς, τις μηχανές, τη ράφτρα, την τηλεφωνήτρια, τους εργάτες χειριστές, τη μοντέζ της ταινίας. Σιγά σιγά, ο ρυθμός επιταχύνεται, ο καμέραμαν σαν να μεθάει από την ταχύτητα...

Σάββατο 13/4 "Γενική γραμμή" «1929», Διάρκεια 120', Σκηνοθεσία Σεργέι Αϊζενστάιν

Μια κορυφαία ταινία του μεγάλου σκηνοθέτη, που υμνεί την κολεκτιβοποίηση της γης. Ο Αϊζενστάιν αναπτύσσει το θέμα του και πετυχαίνει να δίνει μηνύματα στο θεατή σαν οπτικά συνθήματα. Η ταινία γυρίστηκε έπειτα από πολλές περιπέτειες στην Κεντρική Ασία, τη Μόσχα, το Λένινγκραντ, το Μπακού και άλλες περιοχές. Ο αρχικός τίτλος της ήταν "το παλιό και το καινούριο" και δεν προβλήθηκε ποτέ στη Δυτική Ευρώπη παρά μόνον μια ακρωτηριασμένη κόπια, στη Γαλλία.

Σάββατο 20/4 "Η μάνα" «1926», Διάρκεια 90', Σκηνοθεσία Βσεβολόντ Πουντόβκιν

Μία από τις σπουδαιότερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου (το 1958 στο Συνέδριο της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου στις Βρυξέλλες συμπεριλήφθηκε ανάμεσα στις 12 σημαντικότερες ταινίες)

Στην ταινία αυτή «συναντώνται» δύο κορυφές της σοβιετικής τέχνης, ο σπουδαίος σκηνοθέτης Βσεβολόντ Πουντόβκιν και ο «γίγαντας» της σοβιετικής αλλά και της παγκόσμιας λογοτεχνίας, Μαξίμ Γκόρκι, αφού στο ομότιτλο, πολυμεταφρασμένο και διαβασμένο από πολλές γενιές μυθιστόρημά του, που γράφτηκε το 1906, με συνταρακτική ηρωίδα την Πελαγία Βλάσοβα -τη μάνα ενός δολοφονημένου μπολσεβίκου επαναστάτη που παίρνει τη θέση του νεκρού γιου της στον αγώνα- βασίζεται το σενάριό της (σ.σ. Εδώ να σημειώσουμε ότι το γκορκικό μυθιστόρημα και η ταινία ενέπνευσαν το ομότιτλο θεατρικό έργο του Μπρεχτ). Τόσο το μυθιστόρημα όσο και η ταινία αναδεικνύουν τις αρετές του επαναστατικού προλεταριάτου, κάτω από την καθοδήγηση του κόμματός του


Προβολή μεγαλύτερου χάρτη

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Είστε υπέρ ή κατά της κατάργησης του θρησκευτικού όρκου;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Μάιος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Σάββατο, 27 Μαΐου 2017 - 04:54:57
 

Newsletter

ΑρχικήΚινηματογράφοςΑφιέρωμα στο Σοβιετικό κινηματογράφο Top of Page