Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΚινηματογράφοςΗ καλύτερη προσφορά

Η καλύτερη προσφορά

AddThis Social Bookmark Button

miglioreofferta 3του Νικόλα Μιτζάλη, 25/5/2013. The Best Offer, 2013, Σενάριο/Σκηνοθεσία: Giuseppe Tornatore, Ηθοποιοί: Geoffrey Rush, Jim Sturgess, Sylvia Hoeks, Donald Sutherland, Philip Jackson, Μουσική: Ennio Morricone

Ο Virgil Oldman (Geoffrey Rush) είναι ένας πλήρως επιτυχημένος και διάσημος, σε διεθνές επίπεδο, εκτιμητής έργων τέχνης με κύριο επάγγελμα την διοργάνωση ανοιχτών ανοδικών δημοπρασιών. Ως κύριος δημοπράτης δεν καρπώνεται μονάχα την υψηλή αποζημίωση από τα ποσοστά των πλειοδοτών που παρακρατά ο οίκος, αλλά συμπράττοντας παρανόμως με τον Billy(Donald Sutherland), συλλέκτη και μέτριο ζωγράφο, και εκμεταλλευόμενος τις τεράστιες γνώσεις του, αγοράζει διαμέσου αυτού και με ευτελές αντίτιμο, έργα που αξίζουν το πολλαπλάσιο.

Ο Virgil δεν διαπράττει όμως αυτή την παρανομία με αποκλειστικό σκοπό το χρηματικό κέρδος. Το κέρδος του είναι η απόλαυση τού να παρατηρεί τα εκατοντάδες συλλεχθέντα έργα στο Kunstkammer -σε μια τεράστια κρυφή αίθουσα/πινακοθήκη- στο σπίτι του καθισμένος αναπαυτικά μόνος του. Τα έργα είναι όλα προσωπογραφίες γυναικών [Lawrence Alma Tadema(A Listener), Raffaello Sanzio(La Fornarina), Renoir(La Reverie), κ.α.] κάτι καθόλου τυχαίο καθώς αυτή είναι η μοναδική του σχέση με το αντίθετο φύλο. «Κατακτά» τις γυναίκες (ουσιαστικά την εικόνα τους) αγοράζοντάς τες και κλειδώνοντάς τες για την προσωπική του απόλαυση που συνίσταται στην ανταλλαγή βλεμμάτων. Μια ραφινάτη όσο και αποστειρωμένη σχέση που αντικατοπτρίζει τον εκλεπτυσμένο και μοναχικό χαρακτήρα του Virgil ο οποίος αν και προχωρημένης ηλικίας δεν έχει καταφέρει να αναπτύξει έναν ερωτικό δεσμό αλλά και ούτε μια ουσιαστική ανθρώπινη σχέση.

miglioreofferta 2Η επαναλαμβανόμενη καθημερινότητά του, στα όρια της τελετουργίας, θα διασαλευτεί από ένα περίεργο τηλεφώνημα. Μία μυστηριώδης νεαρή κληρονόμος μιας τεράστιας παραδοσιακής βίλας τον καλεί να καταγράψει και να εκτιμήσει τα έργα τέχνης του οικήματος ισχυριζόμενη ότι ο εκλιπών πατέρας της τον είχε ονοματίσει ως τον πιο ικανό. Η Claire(Sylvia Hoeks) μη εμφανιζόμενη δια ζώσης, επικαλούμενη αγοραφοβία και συμπεριφερόμενη με ασυνήθιστο τρόπο προκαλεί το ενδιαφέρον του Virgil που αρχίζει να την ερωτεύεται γοητευμένος από την φωνή και την ιδιώτευσή της που μοιάζει με την δική του, ενώ παράλληλα συνεχίζει την καταγραφή και αποδελτίωση των έργων.

Κατά την διερεύνηση των τελευταίων, ανακαλύπτει σταδιακά κάποια διάσπαρτα περίεργα γρανάζια τα οποία παραδίδει στον νεαρό του συνεργάτη και ταλαντούχο μηχανικό/επιδιορθωτή Robert (Jim Sturgess) αναθέτοντάς του την ανασύνθεση του όλου μηχανισμού. Τα μηχανικά εξαρτήματα αποδεικνύεται ότι είναι μέρος ενός αυτόματου του 18ου αιώνα, έργο του γνωστού εφευρέτη Jacques da Vaucanson που ο Robert ανασυνθέτει.

miglioreofferta 1Ο Virgil προσεγγίζει σταδιακά την κοπέλα με την βοήθεια του Robert, καταφέρνει να την βγάλει από το δωμάτιο που είναι κλεισμένη και έπειτα από λίγο καιρό γευματίζοντας με τους πιο κοντινούς του ανθρώπους ανακοινώνει ότι θα συζήσει μαζί της μόλις διεκπεραιώσει την τελευταία του δημοπρασία στο εξωτερικό. Ξεναγεί την Claire στο πολυτελέστατο σπίτι του, της αποκαλύπτει την Kunstkammer και της υπόσχεται να ασχοληθεί αποκλειστικά μαζί της. Στην επιστροφή του όμως από το ταξίδι τον περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη.

Η Claire έχει φύγει και η Kunstkammer είναι άδεια. Μονάχα το αυτόματο του Vaucanson υπάρχει στη γωνία, ολοκληρωμένο πια, να του επαναλαμβάνει την μαγνητοφωνημένη φράση που ο ίδιος είχε πει σε ανύποπτο χρόνο: «Μέσα σε κάθε πλαστό, κρύβεται πάντα κάτι το αληθινό».

Οι πιο κοντινοί του άνθρωποι, ο Billy, ο Robert και η ερωμένη του Claire έχουν συνωμοτήσει για να τον κλέψουν σκαρώνοντας αυτό το ευφάνταστο κόλπο. Ο Virgil όταν συνέρχεται από τον νευρικό κλονισμό που παθαίνει, με την βοήθεια κυρίως των αναμνήσεων της ερωτικής του συνεύρεσης με την Claire, αποφασίζει να μετοικήσει στην Πράγα, αγαπημένη πόλη της τελευταίας, και να την περιμένει πια για πάντα στο αγαπημένο της εστιατόριο αποδεικνύοντας ότι δεν είναι ένα αυτόματο.

Ο Tornatore σκηνοθετεί αριστοτεχνικά ένα ρομαντικό έργο που περιστρέφεται γύρω από τον αιώνιο προβληματισμό γύρω από την τελειότητα και την ατέλεια της τέχνης και της ζωής, γύρω από το Ψευδές και το Αληθινό. Το πλαστό έργο τέχνης αποτελεί και αυτό εν μέρει τέχνη αφού εμπεριέχει κάτι από την προσωπικότητα του καλλιτέχνη, άρα δεν συνιστά ποτέ ένα απόλυτο ψευδές. Το ίδιο και ο Virgil: Αν και φαινομενικά τέλειος στη δουλειά του πέφτει στην παγίδα αδυνατώντας να ξεχωρίσει το ψευδές και την ίδια στιγμή αποκαλύπτει την ανθρώπινη πλευρά του αποδεικνύοντας στον θεατή ότι δεν ζει μια ψευδή ζωή και πως πολλές φορές η τιμή που δίδεται στα πράγματα δεν αντιστοιχεί στην πραγματική τους αξία.

Ένα έργο βασισμένο ολοκληρωτικά στην επιβλητική παρουσία του Geoffrey Rush και στην εξαίρετη φωτογραφία του Fabio Zamarion το οποίο συγκαταλέγεται νομίζω στα καλύτερα του Tornatore.

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Νικόλας Μιτζάλης

Νικόλας Μιτζάλης

Ο Νικόλας Μιτζάλης είναι αρχιτέκτονας μηχανικός και διδάκτορας αρχιτεκτονικής του Ε.Μ.Π. Έχει κατα καιρούς υπάρξει διδάσκοντας σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ και αρθρογραφεί τακτικά σε διάφορα έντυπα. Διατηρεί την μόνιμη στήλη "Επιλεγόμενα" στο διαδικτυακό περιοδικό www.greekarchitects.gr και έχει συγγράψει τρια βιβλία. Από τις πατρινές εκδόσεις Το Δόντι ...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Με ποιον τρόπο ανταλλάσετε ευχές τις εορτές;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Μάρτιος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Κυριάκη, 26 Μαρ. 2017 - 20:57:29
 

Newsletter

ΑρχικήΚινηματογράφοςΗ καλύτερη προσφορά Top of Page