Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

Ερωτική επιθυμία

in the mood for love-800Σκηνοθεσία: Kar Wai Wong
 Σενάριο: Kar Wai Wong
 Μουσική: Shigeru Umebayashi
 Παίζουν: Tony Chiu Wai Leung, Maggie Cheung, Ping Lam Siu
Έτος προβολής: 2000
Χρώμα: Έγχρωμη
Αναλογία διαστάσεων: 1.66 : 1
Διάρκεια: 98' λεπτά.

Στο σινεμά του Kar Wai βρίσκω εκείνη τη διάθεση που θα μπορούσε να ερεθίσει την επιθυμία μας προκειμένου να ξανασχεδιάσουμε ένα μέλλον που μέσα μας βάλτωσε και κατάντησε παρελθόν. Και ο τρόπος να στρέψουμε την προσοχή μας σε αυτή τη δυνατότητα, δίνεται κινηματογραφικά κυρίως με την σαγηνευτική απόχρωση των χρωμάτων, τα μουσικά μοτίβα, τις σιωπές και την επιβραδυνόμενη κίνηση. Όχι με σκέψεις, επιχειρήματα και πράξεις –όχι με τον λόγο και τη δράση- αλλά με εντάσεις, διαθέσεις και κινήσεις που επιχειρούν να γυρίσουν τα πράγματα προς τα μέσα, δηλαδή προς το συναίσθημα. Και αν διαθέσουμε λίγη σκέψη για τα συναισθήματα, το πρώτο που θα καταλάβουμε είναι ότι δεν έχουν πολλή σχέση (στην πραγματικότητα δεν έχουν καμία) με το αίσθημα της ασφάλειας που μας γεννά καθετί που φαίνεται σταθερό και αναλλοίωτο (απλώς και μόνο επειδή κρύβει έναν συνεχή κύκλο καταστροφής και δημιουργίας).

Στην ταινία In the mood for Love, η καθημερινότητα των δύο πρωταγωνιστών συντίθεται από σκηνές που παλινδρομούν (κινούνται συνεχώς από το ένα στο άλλο) ανάμεσα στο εργασιακό περιβάλλον και στο μοτέλ, στιγμιότυπα γευμάτων και διαλόγων με τους – παρόντες απόντες – συζύγους τους, κουτσομπολιά και επιπλήξεις της σπιτονοικοκυράς.

Αυτή η κρούστα της καθημερινότητας – που είναι ασφάλεια και εμπόδιο ταυτόχρονα- μαλακώνει λίγο-λίγο σε κάθε βροχερή σκηνή• νοτίζεται με τη μελαγχολική αύρα του μουσικού θέματος που με κάθε του επανάληψη μπήγει την ερωτική του διάθεση ολοένα βαθύτερα• και το φίλμ καταλήγει να αιμορραγεί όλα εκείνα τα φευγαλέα βλέμματα, τις λέξεις που δεν μιλιούνται, τον καπνό του τσιγάρου, τις συναντήσεις των σωμάτων που διατρέχουν τον χώρο – όλα αυτά δοσμένα σε αργή κίνηση ώστε να διαστέλλουν την παρουσία τους στον χρόνο και να διεκδικούν τη δική τους σημασία, το δικό του βάρος που τα κρατά κάτω από την επιφάνεια της ρουτίνας. Οι ελάχιστες στιγμές που το πάθος μεταξύ τους μοιάζει να βρίσκει μια διέξοδο – στις (μετρημένες) κρυφές συναντήσεις τους σε κάποιο ξενοδοχείο – συλλαμβάνονται ολοένα επιβραδυνόμενες μέχρι που παγώνουν στο χρόνο (υπάρχουν 2 φιξ καρέ – ακίνητα πλάνα/φωτογραφίες- στην ταινία, ένα για κάθε χαρακτήρα, στον ίδιο διάδρομο ξενοδοχείου).

Ο Kar Wai κινηματογραφεί τον ρυθμό της καρδιάς και την πνοή μιας ερωτικής επιθυμίας που γεννιέται ανάμεσα στους δύο ήρωες, μια επιθυμία που παραμένει, ωστόσο, σε εκκρεμότητα ως το τέλος. Μια επιθυμία που πρέπει να υποστούμε, να αναλογιστούμε και στο τέλος να εκμυστηρευτούμε (όπως κάνει ο άντρας στον αρχαίο ναό στην τελευταία σκηνή) την πανάρχαια δύναμή της σε κάθε μια από τις μεθυστικά χρωματισμένες εικόνες της ταινίας.

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Γιώργος Παυλίδης

Γιώργος Παυλίδης

O Γιώργος Παυλίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε πρώτα μηχανολογία, έπειτα ακολούθησαν σπουδές Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής και μεταπτυχιακό στην Φιλοσοφία και την Αισθητική του Κινηματογράφου. Τέλος, έκανε ένα πέρασμα από την κινηματογραφική σχολή του Lodz, στην Πολωνία, όπου παρακολούθησε εργαστήρια σκηνοθεσίας, φωτογραφίας και animation. Έχ...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Δημοσκόπηση

Είναι έμφυτη η ανθρώπινη επιθετικότητα;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Δεκέμβριος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Πέμπτη, 14 Δεκ. 2017 - 06:32:42
 

Newsletter

ΑρχικήΚινηματογράφοςMovies to RememberΕρωτική επιθυμία Top of Page