Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

Lady on a train (1945)

AddThis Social Bookmark Button

Lady-on-a-Trainτου Γιώργου Παυλίδη.  Μια γυναίκα, μανιώδης αναγνώστρια αστυνομικών βιβλίων, γίνεται μάρτυρας ενός φόνου μέσα από το παράθυρο του τρένου με το οποίο ταξιδεύει. Όταν φτάνει στον προορισμό της προσπαθεί να αναφέρει το περιστατικό στην αστυνομία, η οποία όμως δεν πιστεύει την ιστορία της υποστηρίζοντας ότι είναι αποτέλεσμα της φαντασίας της και των πολλών βιβλίων μυστηρίου που διαβάζει. Έτσι, αποφασίζει να ερευνήσει η ίδια την υπόθεση ζητώντας βοήθεια από τον συγγραφέα των αγαπημένων της βιβλίων.

Θα ανακαλύψει την ταυτότητα και το σπίτι του ανθρώπου που δολοφονήθηκε, θα μπλέξει στα σκοτεινά μυστικά της οικογένειάς του (που έχουν να κάνουν με τη διαθήκη του δολοφονημένου) παριστάνοντας ότι είναι η κρυφή ερωμένη του, και θα έχει να αντιμετωπίσει τις ενδοοικογενειακές ίντριγκές αλλά και τις πλεκτάνες των δύο ανιψιών που διεκδικούν την περιουσία.

Η πρωταγωνίστρια Deanna Durbin λάμπει με την ζωντανή, σπιρτόζα και γεμάτη αυτοπεποίθηση παρουσία της, ενώ με τις φωνητικές τις ικανότητες στο τραγούδι (είχε τραγουδήσει από ρομάντζα μέχρι οπερατικές άριες) συνέβαλε τα μέγιστα ώστε η ταινία να κερδίσει όκσαρ καλύτερου Ήχου.

Η ταινία είναι απολαυστική και συνδυάζει ανεπιτήδευτα στοιχεία μούζικαλ, κωμωδίας, μυστηρίου και ρομάντζου. Οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν την ηρωίδα είναι εξαιρετικά προσεγμένοι και οι καλώς εννοούμενες στερεότυπες συμπεριφορές που συναντάμε (ο δειλός συγγραφέας αστυνομικών βιβλίων, ο υπεράνω υποψίας ευγενικός και καλοπροαίρετος ανιψιός, ο καλοκάγαθος υπηρέτης που μπλέκεται συνεχώς σε απρόοπτα και παρεξηγήσεις, η στριμμένη χήρα του θύματος) δένουν υπέροχα μεταξύ τους και χτίζουν μια ταινία με ρυθμό, ανατροπές, κωμικές και μουσικές στιγμές.

Ειδική αναφορά αξίζει στο ύφος της σκηνοθεσίας που μεταβάλλεται με πλαστικότητα, αναμορφώνοντας την ατμόσφαιρα ανάλογα με την διάθεση της σκηνής: φωτεινές αποχρώσεις με απαλή εστίαση και μακρινά – μεσαία πλάνα στις σκηνές κωμικών διαλόγων και τραγουδιών, υψηλό κοντράστ φωτοσκιάσεων και κοντινά πλάνα που οξύνουν της δραματικότητα και την ένταση σε στιγμές αγωνίας και δράματος. Η σκηνή της καταδίωξης την ηρωίδας λίγο πριν το τέλος δομείται αριστουργηματικά με ένα μονοπλάνο ασυνήθιστης διάρκειας και εξαίσια προσεγμένων καδραρισμάτων (τονίζοντας την ηρωίδα που παρακολουθείται μέσα από τις σκιερές γωνίες των δωματίων χωρίς η ίδια να το γνωρίζει).

Ένα κλασσικό – αν και πιθανώς όχι τόσο γνωστό - δείγμα του παλιού, καλού Χόλυγουντ που αξίζει τον χρόνο που θα του διαθέσετε.

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Γιώργος Παυλίδης

Γιώργος Παυλίδης

O Γιώργος Παυλίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε πρώτα μηχανολογία, έπειτα ακολούθησαν σπουδές Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής και μεταπτυχιακό στην Φιλοσοφία και την Αισθητική του Κινηματογράφου. Τέλος, έκανε ένα πέρασμα από την κινηματογραφική σχολή του Lodz, στην Πολωνία, όπου παρακολούθησε εργαστήρια σκηνοθεσίας, φωτογραφίας και animation. Έχ...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Δημοσκόπηση

Ποιες δράσεις ακτιβισμού θα κάνατε;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Ιούνιος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Κυριάκη, 25 Ιουν. 2017 - 02:36:51
 

Newsletter

ΑρχικήΚινηματογράφοςMovies to RememberLady on a train (1945) Top of Page