Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΦεστιβάλ«4ο Φεστιβάλ Αφήγησης»

«4ο Φεστιβάλ Αφήγησης»

AddThis Social Bookmark Button

afisa katheti-800Το Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών διοργανώνει το 4ο Φεστιβάλ Αφήγησης που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια από το 2009 στην Αθήνα.

Φέτος το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί στο «Σπίτι των Παραμυθιών - Το Μουσείο Αλλιώς» τις ημέρες και ώρες: Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015, 17:00 - 23:00 και Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015, 12:30 - 18:30.

«Το Σπίτι των Παραμυθιών - To Μουσείο Αλλιώς», Ιωσήφ των Ρογών 11, Ακρόπολη


Το Φεστιβάλ έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τον πειραματισμό στην τέχνη της αφήγησης και να δώσει βήμα σε αφηγητές να αξιοποιήσουν και να αναδείξουν τις ιδέες τους αναπτύσσοντας παράλληλα ένα γόνιμο διάλογο με το κοινό. Στις 12 παραστάσεις - παρουσιάσεις που θα πραγματοποιηθούν, συμμετέχουν συνολικά 34 αφηγητές, μουσικοί, ηθοποιοί, και
επιστήμονες.
Το φεστιβάλ τελεί υπό την αιγίδα του ομίλου για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ιστοσελίδα: www.e-mythos.eu
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Διεύθυνση: Ιωσήφ των Ρογών 11 και Λεμπέση (πλησίον του Μετρό Ακρόπολη και του Τραμ Λ.Βουλιαγμένης)
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2104313332
Εισιτήρια:
Ημερήσιο: 10€
8€ Πολύτεκνοι, άνεργοι, μαθητές, φοιτητές (απαραίτητη η επίδειξη της κάρτας)
Δύο ημερών: 15€
Βεβαίωση παρακολούθησης.
Για κάθε ενδιαφερόμενο, υπάρχει η δυνατότητα χορήγησης βεβαίωσης παρακολούθησης και
των δύο ημερών του Φεστιβάλ.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

afisa orizontia 800

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015
Ώρα έναρξης: 17:00
Μετά από κάθε παρουσίαση θα ακολουθεί συζήτηση με το κοινό. Ο συνολικός χρόνος δεν θα
ξεπερνάει τα 45' (Παρουσίαση 30' και συζήτηση 15')
----------------------------------------------------------------
Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι
Πρόκειται για μία διασκευή παραμυθιού «Η πριγκίπισσα και το ρεβύθι» του Δανού Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η ηθοποιός εναλλάσσει το ρόλο του αφηγητή με τους διαφορετικούς ρόλους του παραμυθιού αλλάζοντας αξεσουάρ με φρενήρη ρυθμό ενώ με απλά σκηνικά αντικείμενα, (μία σκηνική απεικόνιση του κρεβατιού, μία κούκλα σταθερής κίνησης και μία
κούκλα σε μέγεθος ανθρώπου), δημιουργεί όλους τους διαφορετικούς χώρους και τις ατμόσφαιρες του παραμυθιού. O έμμετρος στίχος, με έντονο το στοιχείο της λεκτικής έκπληξης και του χιούμορ, εκφέρεται από την ηθοποιό/αφηγήτρια με ύφος απλού προφορικού λόγου έτσι ώστε να γίνεται αντιληπτή η ιστορία αλλά ταυτόχρονα, στα αυτιά των παιδιών, να ηχεί το δημιουργικό παιχνίδισμα των λέξεων. Η παράσταση δημιουργήθηκε για μία ηθοποιό/αφηγήτρια, η οποία μέσα στο παιδικό της δωμάτιο ψάχνει να βρεί με ποιο παραμύθι θα παίξει σήμερα.
Υλοποίηση:
Θέατρο «ΡΕΤΡΟ»
Αγγελική Φράγκου (Ηθοποιός)
Θηρεσία Θεοδώρου (Μουσικός)
----------------------------------------------------------------
Η ψείρα στα γένια του βασιλιά
Ενα παραδοσιακό ηπειρώτικο παραμύθι. Η αφήγηση γίνεται με παραστατικό τρόπο και σε κάποια σημεία, με τη συνοδεία μικρών μουσικών οργάνων. Οι μικροί θεατές έχουν την ευκαιρία να ακούσουν αλλά και να συμμετέχουν στη δράση του παραμυθιού, παίζουνε με αυτό, του δίνουνε ήχο και κίνηση, γίνονται το παραμύθι.
Υλοποίηση:
Ειρήνη Μαμάση (Ηθοποιός, Θεατρολόγος)
Αλεξάνδρα Παρασκευοπούλου (Θεατρολόγος)
----------------------------------------------------------------
Διάλειμμα 10'
----------------------------------------------------------------
ΛΟΓΟ. ΠΑΙ.ΓΝ. Ι. Ο
ΛΟΓΟς και ΠΑΙχνίδι με σκοπό τη ΓΝώση, όχημα την Ιστορία και προορισμό τοΟνειρο. Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για εκμάθηση ξένων γλωσσών μέσω αφήγησης και δραματοποίησης. Οι στόχοι είναι τριών ειδών: σε γνωστικό επίπεδο, σε κοινωνικό επίπεδο, σε ψυχο-κινητικό επίπεδο. Με τη χρήση της αφήγησης το παιδί προσλαμβάνει και παράγει με
δημιουργικό τρόπο την ξένη γλώσσα αλλά ταυτόχρονα οικειοποιείται την ιστορία-μύθο, εντοπίζοντας κοινά πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Τα παιδιά εμπλέκονται σε κινητικά παιχνίδια που εμπεριέχουν τη ξένη γλώσσα και παίζουν σε αυτοσχεδιασμούς ενεργοποιώντας τόσο την κίνηση όσο και το συναίσθημα Η αφήγηση παρεμβαίνει σε όλα τα στάδια της διδασκαλίας: στην εισαγωγή ερεθίσματος, στην επεξεργασία, στην παραγωγή καινούργιου παραμυθιού ή την
δραματοποίησή του, τον αυτοστοχασμό (αυτοαξιολόγηση) όπου το παιδί παίζει και το ίδιο ενεργό ρόλο στην όλη διαδικασία.
Υλοποίηση:
Κωνσταντίνα Σόγια (Συντονίστρια, καθηγήτρια γαλλικών)
Βιολέτα Σολιδάκη (Εμψυχώτρια-αφηγήτρια)
Αφροδίτη Χαραλαμπάκη (Επιμελήτρια θεατρο-παιδαγωγικού σχεδιασμού).
----------------------------------------------------------------
Διάλειμμα 20'
----------------------------------------------------------------
Το παιδί της ανοιχτής θάλασσας
Πρόκειται για αφηγηματικό πειραματισμό βασισμένο στο ποιητικό παραμύθι «Το παιδί της ανοιχτής θάλασσας» του Γαλλοουρουγουανού συγγραφέα Ζυλ Συπερβιέλ που πρωτοεκδόθηκε το 1931 στο Παρίσι. Την ποιητική αίσθηση παράλληλα με τον αφηγηματικό λόγο εμπλουτίζει η ζωγραφική της εικονογράφου Ζέφης Μιχαηλίδου που συνοδεύουν την ελληνική έκδοση του ποιήματος, η χρήση μαριονέτας και η μουσική. Η ιδέα ενισχύεται από την αναπαράσταση του
κεντρικού πρόσωπου της αφήγησης –το μικρό κορίτσι- από την εννιάχρονη Μαρίνα Ιορδανίδη που έχει την ίδια σχέση με τον αφηγητή, όπως έχει το μικρό κορίτσι με το πρόσωπο που αποκαλύπτεται στο τέλος της ιστορίας.
Υλοποίηση:
Ομάδα «Πλεύση στο Αιγαίο»
Νίκος Ιορδανίδης (Ηθοποιός, συγγραφέας)
Αγγελική Χριστοδούλου (Μουσικός)
Μαρίνα Ιορδανίδη (Μαθήτρια)
----------------------------------------------------------------
Διάλειμμα 5'
----------------------------------------------------------------
Ο λαβύρινθος των ονείρων
Η πρότασή μας αφορά στη σύνδεση των συμβολικών και μεταφορικών διαστάσεων των ιστοριών και των ονείρων, της αφήγησης και της ψυχολογίας. Κοινός τόπος μας τα όνειρα, της μέρας και της νύχτας, όνειρα ζωής, πραγματοποιήσιμα ή χαμένα, όνειρα που επενδύουν τον προσωπικό μας λαβύρινθο και καθορίζουν το ταξίδι μας στις εσωτερικές μας διαδρομές.
Εργαλεία μας στη συνάντηση αυτή, οι αφηγήσεις, τα όνειρα, η δραματοποίηση, η τέχνη και η ψυχολογία. Ο πειραματικός χαρακτήρας συνίσταται στην ίδια τη φύση της παράστασης, στη δημιουργική συνάντηση δηλαδή της αφηγηματικής τέχνης με την επιστήμη της ψυχολογίας στον κοινό τόπο του ονείρου.
Υλοποίηση:
Δώρα Τάτση (Ψυχολόγος - Αφηγήτρια)
Βίκυ Βάββα (Δραματοθεραπεύτρια - Θεατροπαιδαγωγός)
----------------------------------------------------------------
Ο αυτοσχεδιασμός στην αφήγηση – μια σχέση ελευθερίας στο λόγο και την κίνηση
Μια παράσταση με συμμετοχή του κοινού σε ένα αυτοσχεδιαστικό δρώμενο με στόχο να αφυπνίσει το δημιουργικό ένστικτο, να δώσει ένα ερέθισμα στην φαντασία και να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα διάθεσης για παιχνίδι. Η αφήγηση της ιστορίας θα είναι η βουκέντρα για την ενεργοποίηση μιας σχέσης αλληλεπίδρασης που αφορά την ανθρώπινη πραγματικότητα. Ιστορίες που μας οδηγούν σε ελεύθερη έκφραση του σώματος και του νου. Ο αυτοσχεδιασμός μας προετοιμάζει να παίξουμε με τα σώματά μας, με τη φωνή, με το εαυτό μας και με τους άλλους. Διότι νέες ιδέες καινούργια πράγματα, γεννιούνται και αναπτύσσονται μέσα από την δράση και την εφαρμογή νέων τεχνικών.
Υλοποίηση: Λάιος Γιώργος (Αφηγητής)
----------------------------------------------------------------
Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015
Ώρα έναρξης: 12:30
Μετά από κάθε παρουσίαση θα ακολουθεί συζήτηση με το κοινό. Ο συνολικός χρόνος δεν θα
ξεπερνάει τα 45' (Παρουσίαση 30' και συζήτηση 15')
----------------------------------------------------------------
Παράλληλες πορείες
Ο παραμυθιακός λόγος έχει διαμορφώσει μέσα στο χρόνο συγκεκριμένες μορφές και τύπους. Ωστόσο η μεγάλη διάδοση των κοινωνικών δικτύων οδήγησε σε αναπροσαρμογές ώστε οι ιστορίες και τα παραμύθια να μπορούν να «χωρέσουν» στις φόρμες των σύγχρονων μέσων (youtube, facebook).
Αυτό που θέλουμε να προσεγγίσουμε εδώ είναι οι δυσκολίες που δημιουργούνται όταν ο λόγος της ιστορίας πρέπει να μπει μέσα σε πλαίσια ασφυκτικά μικρά όπως πχ ένα video διάρκειας πολύ λίγων λεπτών που ωστόσο πρέπει να αποδώσει πλήρως την ιστορία. Θα πειραματιστούμε πάνω στις μετατροπές του παραμυθιακού λόγου σε δύο φάσεις του: α) Στη φάση κατά την οποία ένα πραγματικό ιστορικό γεγονός γίνεται παραμύθι β) Στη φάση κατά την οποία ο λόγος αυτός μετατρέπεται σε video για τις ανάγκες των σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Θα ακουστούν δύο γνωστά παραμύθια και οι πραγματικές ιστορίες που κρύβονται πίσω τους ώστε να εντοπιστούν οι διαφορές στον αφηγηματικό λόγο.
Υλοποίηση:
Ηλίας Γιαννικόπουλος, (Αφηγητής, Επιστημολόγος)
Ιωάννα Καψή (Αφηγήτρια)
----------------------------------------------------------------
Καμπύλη γραμμή ευθεία, Ο Κύκλος με την Κιμωλία
Αφηγηματική απόδοση του ομώνυμου θεατρικού έργου του Μπέρτολτ Μπρέχτ με συνοδεία μουσικής και βιντεοπροβολής – ένας διάλογος ανάμεσα στο σώμα, το λόγο και το ρυθμό. Με αφορμή τον Κύκλο με την Κιμωλία, ενσωματώνουμε στην κυρίως αφήγηση της ιστορίας πειραματικές ασκήσεις για να μελετήσουμε σχήματα παράστασης. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη βασίζεται στην παρακάτω ισορροπία: «δίνω νόημα - παίρνω μορφή» όπου με γνώμονα την
αφηγηματική απόδοση του ομώνυμου θεατρικού έργου στοχεύουμε σε μία έρευνα που ενεργοποιεί τα μέσα που διαθέτει ο αφηγητής σε συνδυασμό με μία μελέτη πάνω στην κίνηση, το λόγο και το ρυθμό.
Υλοποίηση:
Κάτια Καντούρη (Εκπαιδευτικός, μουσειολόγος, αφηγήτρια)
Σοφοκλής Σκούλτσος: (Μουσικός)
Nelly Ollivault: (Εικαστικός, σκηνοθέτης κινηματογράφου)
----------------------------------------------------------------
Διάλειμμα 15'

Εις οιωνός...!
Αφηγηματικό αναλόγιο με την συμμετοχή δύο αφηγητριών. Μέσα από τα μάτια ενός Έλληνα και ενός Πέρση στρατιώτη, παρουσιάζεται η ιστορική μαρτυρία ότι λίγο πριν από την Ναυμαχία της Σαλαμίνας μία κουκουβάγια πέταξε στον ουρανό, γεγονός που ερμηνεύθηκε εκατέρωθεν ως οιωνός. Ο πειραματισμός του εγχειρήματος έγκειται κατ’ αρχάς στην επιλογή του αφηγηματικού τρόπου. Πώς θα λειτουργήσει η σχέση αφηγητή - ακροατή όταν η μεταξύ τους απόσταση
μεγαλώνει από την χρήση του αναλογίου; Αλλά και πώς τα λόγια στοιχεία θα συνυπάρξουν με την προφορικότητα της αφήγησης; Και τέλος, πώς τα ίδια συμβολικά σημαίνοντα αποκτούν, ανάλογα με τη χρονική και χωρική τους διάσταση και, κυρίως, ανάλογα με το πολιτισμικό τους περικείμενο, διαφορετικά ή ακόμη και ακριβώς αντίθετα σημαινόμενα;
Υλοποίηση:
Νάγια Οικονομοπούλου (Αφηγήτρια)
Δέσποινα Παπίτσα (Αφηγήτρια)
Επιμέλεια:
Μαρία Βραχιονίδου: (Γλωσσολόγος, Λαογράφος, Αφηγήτρια)
----------------------------------------------------------------
Η Ψείρα
Ένα λαϊκό παραμύθι από τη Θεσσαλία, Στο παραμύθι εγκιβωτίζονται αληθινές μαρτυρίες από κακοποιημένες γυναίκες και γυναίκες θύματα trafficking. O πειραματικός χαρακτήρας της αφήγησης έγκειται στην ένωση παραμυθιού και αληθινών σημερινών ιστοριών, στον τρόπο που αυτές παρουσιάζονται από δυο αφηγητές και στην πρωτότυπη μουσική – μουσικό περιβάλλον και τραγούδια- γραμμένη για το συγκεκριμένο παραμύθι.
Υλοποίηση:
Oμάδα αφήγησης «Παραμυθανθός»
Δημήτρης Μάλλης ( Εκπαιδευτικός, Αφηγητής, Μουσικός)
Καλλιρρόη Μουλά (Εκπαιδευτικός, Αφηγήτρια )
Κώστας Ακτύπης (Μουσικός)
----------------------------------------------------------------
Διάλειμμα 20'
----------------------------------------------------------------
Μια ιστορία, μια συν-τροφιά
Η Πετρόσουπα. Πρόκειται για μια κλιμακωτή ιστορία που μας δίνει την βάση να πειραματιστούμε σχετικά με την διάδραση στην αφήγηση. Στόχος μας να διερευνήσουμε τις δυνατότητες και τα όρια όσον αφορά στην συμμετοχή του κοινού στην αφήγηση μιας ιστορίας και να αναζητήσουμε στιγμές ουσιαστικής συνδημιουργίας. Σημαντικό συστατικό στην απόπειρα αυτή αποτελεί η μουσική και η μουσικότητα του λόγου.
Υλοποίηση:
Κατερίνα Αδαμάρα (Παιδαγωγός - Αφηγήτρια)
Ελένη Ποζατζίδου (Εκπαιδευτικός - Μουσικός)
Αντώνης Αποστόλου (Μουσικός)
----------------------------------------------------------------
Διάλειμμα 10'
----------------------------------------------------------------
Ο Βασιλιάς, ο Χασάν και ο Δράκος
Παράσταση αφήγησης σε τρίτο πρόσωπο, η οποία υποστηρίζεται από εικόνες που δημιουργούνται σε μπερντέ επί σκηνής, η δύναμη των οποίων πηγάζει από την απλότητά τους αλλά και την άμεση συγγένειά τους με το παραδοσιακό θέατρο σκιών (πολιτιστική κληρονομιά – μέρος του συλλογικού ασυνειδήτου μας). Σε διάφορες στιγμές, αφηγητής και μουσικοί ζωντανεύουν με διαλόγους και κίνηση, τους ρόλους ηρώων του παραμυθιού (δραματική έκφραση). Ο ίδιος ο αφηγητής δε, είναι μέλος της ορχήστρας ή βρίσκεται πίσω από τον μπερντέ και χειρίζεται τις φιγούρες - φώτα. Η τέχνη της αφήγησης συναντά το θέατρο (δραματοποίηση), την εικονογράφηση (εικαστικά), την τέχνη του χειρισμού της φιγούρας (θέατρο σκιών) και την τέχνη της μουσικής. Η παράσταση στοχεύει να αγγίξει την έννοια της θεραπείας με τον ίδιο τρόπο, όπως οποιαδήποτε άλλη αυθεντική μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης το πράττει. Ούτε περισσότερο, ούτε λιγότερο.
Υλοποίηση:
Ομάδα «Τα Μαύρα Μάτια σου»
Δημήτρης Καράγιωργας (Ψυχίατρος π & ε - Ψυχοθεραπευτής, Αφηγητής)
Μιχάλης Γιουτλάκης (Οικόλογος - Μουσικός)
Γιάννης Παπαγιαννόπουλος (Δ. υπάλληλος – Μουσικός - Γκασταρμπάιτερ)
Θοδωρής Σκόνδρας (Δάσκαλος - Μουσικός)
Σοφία Ρήγα (Δασκάλα Μουσικής - Μουσικός)
Παναγιώτης Μπίσδας (Μαθηματικός -Μουσικός)

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Με ποιον τρόπο ανταλλάσετε ευχές τις εορτές;

email/facebook κλπ - 12%
sms - 8%
τηλεφωνικά - 36%
ταχυδρομικά - 0%
διά ζώσης - 24%
Δεν ανταλλάσω ευχές - 20%

Συνολικές ψήφοι: 25
Η ψηφοφορία για αυτό το δημοψήφισμα έχει λήξει ενεργό: 23 Απρ 2017 - 18:02
 

Ημερολόγιο Άρθρων

Απρίλιος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Τρίτη, 25 Απρ. 2017 - 08:52:57
 

Newsletter

ΑρχικήΦεστιβάλ«4ο Φεστιβάλ Αφήγησης» Top of Page