Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΦωτογραφία “Journey in the Labyrinth”

“Journey in the Labyrinth”

AddThis Social Bookmark Button

JOURNEY-900Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση φωτογραφίας της Θαλασσινής Δούμα με τίτλο, “Journey in the Labyrinth”, που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 15 Ιουνίου στις 20:00 και θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 8 Ιουλίου.

Η έκθεση, σε επιμέλεια Lorenzo Canova, τελεί υπό την αιγίδα του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών. Μέρος της έκθεσης παρουσιάστηκε από τον Τεχνοχώρο στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας από τις 26 Απριλίου έως και τις 14 Μαΐου 2017, σε επιμέλεια της Δρ. Νίνας Φραγκοπούλου, υπό την αιγίδα του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες συνθέτουν τρεις ενότητες: “Dissolving Travellers”, “Move In” και “Lines”. Η πρώτη ενότητα δημιουργήθηκε στη Γροιλανδία, η δεύτερη σε υπόγεια φαράγγια της Αριζόνα, και η τρίτη στη Νέα Υόρκη, ενώ όλες μαζί αποτελούν ένα πολυεπίπεδο ταξίδι ανάμεσα σε έρημα τοπία της φύσης και κτίρια της μεγαλούπολης.

Εγκαίνια: Πέμπτη 15 Ιουνίου, 20:00 – 23:00
Διάρκεια έκθεσης: 15 Ιουνίου έως 8 Ιουλίου 2017
Επιμέλεια: Lorenzo Canova*

O ιστορικός τέχνης, Lorenzo Canova, αναφέρει: «...Η Θαλασσινή Δούμα υλοποιεί ένα σύνθετο ταξίδι που τη δύναμή του τη βρίσκει μέσα απ’ την ένταση ενός βλέμματος που διεισδύει στον ζωτικό πυρήνα του τοπίου, με σκοπό να αποστάξει την ιστορία του καθώς και την ενσυναίσθηση που το ορίζει. Δουλεύοντας και εστιάζοντας στην εικονογραφία του αστικού και φυσικού τοπίου, η Δούμα διασχίζει λοιπόν εδάφη φαινομενικά απόμακρα και αντίθετα, ανακαλύπτοντας εκείνες τις ομοιότητες και συμφωνίες που μ’ έναν μυστηριώδη τρόπο ενώνουν τα παγόβουνα του ωκεανού με τους αμμόλοφους της ερήμου, τους βράχους των υπόγειων φαραγγιών με τις κρυστάλλινες προσόψεις ενός ουρανοξύστη. Οι θεματικές του έργου της Δούμα, μπορούν κάλλιστα να διαβαστούν σαν ένα ταξίδι πολυεπίπεδο, όπου η παρουσία και η απουσία του πολιτισμού αποτελούν συμπληρωματικά συστατικά ενός μοναδικού περάσματος...».

Η ίδια η καλλιτέχνις σημειώνει: «Όταν ξεκίνησα την προσωπική αυτή έρευνα δε γνώριζα πού πραγματικά θα με οδηγούσε η αναζήτησή μου αυτή, και ποια θα ήταν η σύνδεση των τόπων αυτών για μένα στον χωροχρόνο. Αυτό που τελικά με χαρά αποκόμισα, ήταν η επιστροφή μου στις μυθικές ρίζες της Ελλάδας, το ταξίδι, και σ’ ένα άλλο κεντρικό σύμβολο που συνδέει το αρχαίο με το μοντέρνο και το παρόν, ξαναβρίσκοντας την ιδέα του λαβυρίνθου στην πέτρα και στους ουρανοξύστες, στο νερό και στο κρύσταλλο, στην άμμο και στον πάγο, αποκαλύπτοντας τις μεταβαλλόμενες και αιώνια αναγεννημένες φόρμες. Η δουλειά μου αυτή είναι μεταφορικά ένα ταξίδι ψυχής που ξαναβρίσκει τον λαβύρινθό της, όπου λαβύρινθος είναι η εσωτερική αναζήτηση, επαναγέννηση και επανασύνδεση...η επιστροφή στη μήτρα της Μητέρας Γης.»

Η Θαλασσινή Δούμα σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Περούτζια, στο Πανεπιστήμιο του Ουρμπίνο και στο Ινστιτούτο Roberto Rossellini της Ρώμης. Έζησε στην Ιταλία από το 1987 έως το 1998, όπου ήρθε σε επαφή με τους κύκλους σύγχρονης τέχνης του San Lorenzo και με την vecchia avant-garde art της Ρώμης.
Ως φωτορεπόρτερ, από το 1991 έχει καλύψει κρίσεις σε εμπόλεμες ζώνες καθώς και τον αντίκτυπο στην καθημερινότητα σε αρκετές αποστολές, από τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία έως τη Μέση Ανατολή, το Πακιστάν και το Αφγανιστάν. Η δουλειά της έχει εμφανιστεί στα μεγαλύτερα διεθνή έντυπα, μεταξύ των οποίων: The Observer, The Guardian, The Straits Times, L’Espresso, Archaeology magazine, Expressen, κ.α. To 1998 ξεκίνησε να συνεργάζεται με το Associated Press στην Αθήνα και για δύο χρόνια (2002-2004) εργάσθηκε για τη φωτογραφική υπηρεσία του Γραφείου Τύπου της Οργανωτικής Επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας 2004.
Η δημιουργική της δουλειά έχει φιλοξενηθεί σε μια σειρά από ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό από το 2006 έως σήμερα. Ζει στην Ελλάδα και ταξιδεύει συχνά για τη δημιουργία των φωτογραφικών της projects.

* Ο Lorenzo Canova γεννήθηκε το 1967 στη Ρώμη. Είναι ιστορικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων και κριτικός τέχνης. Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στην Ιστορία της Τέχνης από το Πανεπιστήμιο La Sapienza της Ρώμης και καθηγητής Ιστορίας Σύγχρονης Τέχνης στο Τμήμα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Molise. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη, με ιδιαίτερη έμφαση για την Ρωμαϊκή τέχνη του 5ου αιώνα, την τέχνη του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα και την τέχνη των τελευταίων γενεών στην Ιταλία και διεθνώς. Έχει επιμεληθεί εκθέσεις σε Iταλικά και διεθνή μουσεία και δημόσιους χώρους. Είναι ιδρυτής και διευθυντής του ΑRATRO – Αρχείο Ψηφιακών Τεχνών – Εργαστήριο Σύγχρονης Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Molise, στο Campobasso της Ιταλίας και μέλος της επιτροπής προσκλήσεων της 15ης Quadriennale της Ρώμης (2008). Είναι συνεργάτης της ημερήσιας εφημερίδας Avvenire και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του Ιδρύματος Giorgio e Isa de Chirico της Ρώμης.
Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών και του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών.
Χορηγοί επικοινωνίας είναι οι art22 και globalview.
Τη βραδιά των εγκαινίων θα συνοδέψουν τα εξαιρετικά κρασιά, χορηγία του Οινοποιείου Παλυβού.
Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 15 Ιουνίου, 20:00

Διάρκεια Έκθεσης: 15 Ιουνίου – 8 Ιουλίου 2017
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:30 – 15:00 & 18:00 – 21:00
Τετάρτη, Σάββατο: 11:30 – 15:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org | Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Ποιες δράσεις ακτιβισμού θα κάνατε;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Ιούνιος 2017
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Σάββατο, 24 Ιουν. 2017 - 11:02:22
 

Newsletter

ΑρχικήΦωτογραφία “Journey in the Labyrinth” Top of Page