Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΧορόςΒιογραφικό του Γκες Μίχωφ

Βιογραφικό του Γκες Μίχωφ

AddThis Social Bookmark Button

michof-1Από την Καβαζίδου Ελένη, Χορογράφος, Χορολόγος, Χορο/κινησιοθεραπεύτρια.Ο Γκες Μίχωφ γεννήθηκε στο Πλέβεν της Βουλγαρίας. Aπό 7 ετών ξεκίνησε βιολί στη δημοτική σχολή του Πλέβεν. Στα 10 του παρακινείται να μεθοδεύσει τις σπουδές του στις καλές τέχνες και, με την υποστήριξη του πατέρα του, επισκέπτεται την Κρατική Σχολή Μπαλέτου της Σόφιας. Στο πλαίσιο διαλογής ταλέντων, επιλέγεται ως ικανός να προοδεύσει τόσο στο βιολί, όσο και στο μπαλέτο.

  Μεταξύ των δύο διαθέσιμων επιλογών, ακολουθεί την κατεύθυνση της Ορχηστικής Τέχνης, σύντομα δε, επιβεβαιώνονται οι προσδοκίες των δασκάλων του. Κατά τη διάρκεια των βασικών του σπουδών στον έντεχνο χορό (1961-1968) διακρίνεται συχνά για τις επιδόσεις του μεταξύ συνομηλίκων. Από τους δε δασκάλους του, ομολογεί ότι αποτέλεσαν καθοριστικής σημασίας οι μεγάλες καλλιτεχνικές φυσιογνωμίες των Ναϊμα .Βαλτατσέεβα, Φαίη Μπαλάμπινα και. Αμπντού Ραχιμάν Κομίσνικωφ. Πριν ενηλικιωθεί, παράλληλα με το χορό σπουδάζει μουσική. Ακολούθως (1975-1976) μετεκπαιδεύεται στη Βέρνη (Jazz Dance) με δασκάλους, τους Αλέν Μπερνάρ και Μίσα Μπεργκέζε και αποφοιτεί από την Ανώτατη Μουσική Ακαδημία της Σόφιας.

  Από το 1968 έως και το 1983, είναι σολίστας στο μπαλέτο Arabesque της Σόφιας (Βουλγαρία). Καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας του ως χορευτής διεκδικεί και αποκτά σημαντικές διακρίσεις, όπως, 1ου ανδρικού ρόλου, χορογραφίας και νεοκλασικής χορογραφικής δραματουργίας. Κι ενώ οδεύει το 1983 στο απόγειο της καριέρας του ως χορευτής μπαλέτου, κι ενώ τυγχάνει πρότασης για αναγόρευση με τίτλο τιμής «Sir» στη Σόφια, το νήμα της χορευτικής του καριέρας κόβεται απότομα με έναν σοβαρό τραυματισμό στην άρθρωση του γόνατος, ώστε αναγκάζεται να εγκαταλείψει άμεσα την καριέρα του ως χορευτής.

michof  Ως ερμηνευτής, είχε ευρεία αποδοχή από το ελληνικό κοινό. Στα πλαίσια καλλιέργειας κοινωνικών σχέσεων με ενδεχόμενους συνεργάτες από το εξωτερικό, συνεργάσθηκε με την Άσπα Φούτση, δασκάλα χορού και ιδιοκτήτρια του ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ ΜΠΑΛΕΤΟΥ στη Θεσσαλονίκη. Το 1983 αποδέχεται πρόσκλησή της, για να εργασθεί ως Χοροδιδάσκαλος στη σχολή της (σύστημα Vaganova), κι έτσι, ξεκινά την εκπαιδευτική του καριέρα. Από τις αρχές του 1984 μετακομίζει στην Αθήνα, για να εργασθεί στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού της Δέσποινας Γρηγοριάδου (1984-1990). Μεταξύ 1988-1990 εργάζεται παράλληλα στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Το 1990 εγκαταλείπει την Αθήνα, εν όψει μίας πολλά υποσχόμενης αλλά λειτουργικά δύσκολης θέσης, ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Δημοτικής Σχολής Μπαλέτου Λάρισας. Αγωνιζόμενος για την ποιότητα στην εκπαίδευση, και ταυτιζόμενος κυρίως με το ρόλο του πρωτο-χορευτή, παρά του Καθηγητή Χορού, προβάλλει και μεταδίδει πρωτίστως το πάθος του για καλλιτεχνική δημιουργία στους μαθητές του. Οραματίζεται χορευτική σκηνή στην περιφέρεια της Θεσσαλίας και το καταφέρνει. Το 1997 εδραιώνει Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού στη Λάρισα με συνοδοιπόρους και συνεργάτες τις τοπικές δημοτικές αρχές, οδηγώντας κάθε χρόνο σε διακρίσεις τους μαθητές του ανά το Πανελλήνιο, την Ευρώπη και τον κόσμο, ώστε γίνεται καθεστώς και ρουτίνα η επιτυχία. 

  Άνθρωπος ταπεινός, κλειστός, σταθερός στις αξίες και τα πιστεύω του. Επίμονος, εργατικός και ατίθασος. Διακριτικά ανήμερος, υπερβατικός ... και μέσα σε όλα αυτά γοητευτικός, πόλος έλξης της αναβράζουσας νεολαίας. Η σταθερότητα στη διάκριση - ως σολίστ - επιβεβαιώνει το ταλέντο και την κλάση του στο μπαλέτο. Η επανάληψη στη διάκριση και η μεθοδική του επιτυχία ως εκπαιδευτής πρωτο-χορευτών, επιβεβαιώνει τον ιδιάζοντα χαρακτήρα του και το υπερβατικό του ταλέντο. Η κοινωνική δε ολοκλήρωση των επιτευγμάτων του, προκύπτει από την αστείρευτη δημιουργική του πορεία μέσω ανάδειξης και προβολής της δικής του αδάμαστης δύναμης στο καλλιτεχνικό πορτραίτο των μαθητών του.

  michof-2Καταλήγοντας, ο Γκες Μίχωφ αποτέλεσε -Βασικό Πυρήνα και Άξονα θεμελίωσης Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού στη Λάρισα, επιτρέποντας την άνθιση του μπαλέτου σε περιοχή καλλιτεχνικά υποβαθμισμένη. -Θεμέλιο λίθο και εδραιωτή του ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΥ ΜΠΑΛΕΤΟΥ, ανοίγοντας ορίζοντες και ρεαλιστικές προοπτικές εδραίωσης χορευτικής σκηνής στην επαρχία. -Ενσαρκωτή και εμψυχωτή καλλιτεχνικών ταλέντων στον έντεχνο χορό, δίνοντας πνοή στην καλλιτεχνική δημιουργία και την τοπική πολιτισμική ανάπτυξη. Αυτοί οι τρεις άθλοι του, αποτέλεσαν την πηγή για μία σειρά από κοινωνικά επιτεύγματα και την πολιτιστική άνθιση στην πόλη της Λάρισας και στην περιφέρεια της Θεσσαλίας, η δε επαγγελματική του σταδιοδρομία λειτούργησε ως κοινωνικό πρότυπο, άξιο προς μίμηση και θαυμαστό στη φύση του. Η κοινωνική επίδραση και εμβέλεια του καλλιτεχνικού του έργου ήταν καθοριστικής σημασίας για πολλούς νέους. Ο ίδιος, αποτέλεσε παράδειγμα διδαχής και μίμησης προς κάθε συνάδελφό του, παραδειγματίζοντάς μας, ότι η επιμονή, η υπομονή, η αφοσίωση, η πίστη και η γνώση οδηγούν μονόδρομα στην επιτυχία. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «σε κάθε αίθουσα χορού, υπάρχει τουλάχιστον ένα ταλέντο. Το θέμα είναι να πιστέψουμε, να ασχοληθούμε και να εκπαιδεύσουμε κατάλληλα τους μαθητές μας... και σίγουρα θα φέρουν δόξα και επιτυχία, αρκεί να τους δοθεί η ευκαιρία σε πλαίσιο πάντα, κατάλληλης διδαχής».

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Ποιες δράσεις ακτιβισμού θα κάνατε;

 
Σάββατο, 22 Ιουλ. 2017 - 18:46:48
 

Newsletter

ΑρχικήΧορόςΒιογραφικό του Γκες Μίχωφ Top of Page