Προσεγγίζοντας τη Mona Lisa

Το γνώριζα ότι “δεν θα προλαβαίναμε να τα πούμε”. Ήταν τόσοι πολλοί οι “θαυμαστές” και τόσο μεγάλος ο συνωστισμός, που το μόνο που ήθελα ήταν να της ανταποδώσω το χαμόγελο. Σαν έναν φόρο τιμής σε εκείνη και τον δημιουργό της, που έχουν καταφέρει να συνομιλήσουν μαζί μου σε όμορφες στιγμές καλλιτεχνικών αναζητήσεων αλλά και σε άλλες, δύσκολες προσωπικές στιγμές.

Jean-Jacques Lemêtre: Από και προς το μουσικό σώμα

της Ελένης Πετράκου. “Αν σε μια ταινία ακούς είκοσι πέντε καμπάνες και βλέπεις στην οθόνη τρεις εκκλησίες, νοιώθεις ότι κάτι δεν πάει καλά.

A.antonopoulou.art gallery -Emfylo-ποιείν

Ο Αντώνης Βολανάκης[Αθήνα,Ελλάδα,1976] αφορμώμενος από ένα ιστορικό γεγονός όπως η θυσία των σαράντα παρθένων από τον τύραννο της Θράκης Λικίνιο και του Αμμούν επειδή δεν δέχονταν να θυσιάσουν για χάρη των ειδώλων παρουσιάζει στο έργο του "Remove before sex"[2010]την σύγχρονη εκδοχή τους εν είδει ψυχογραφήματος να δείχνουν αναμονή, αποφασιστικότητα, καλή ευσυνειδησία και έλεγχο του εαυτού τους.

Η Καλλιτεχνική και Κοινωνική Προσφορά του Κώστα Κροντηρά

στη Βόρεια Ελλάδα και ευρύτερα: ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

«Η προσφορά κι η μνήμη» φόρος τιμής στον Κώστα Κροντηρά

Το καλλιτεχνικό απόσταγμα του ΚΩΣΤΑ ΚΡΟΝΤΗΡΑ μέσα από τα μάτια ενός νέου... Ο Ντένης Ζαχαρόπουλος περιγράφει τον Κώστα Κροντηρά όπως τον γνώρισε, ΠΡΌΣΩΠΟ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ, ΗΧΗΡΗ ανάμνηση από τα νεανικά του χρόνια:

Πάμε Μουσείο!

Παγκόσμια μέρα του μουσείου η σημερινή, και πλήθος κόσμου από το πρωί συρρέει σε μουσεία και αρχαιολογικούς τόπους.

Σύγχρονοι ηθοποιοί και ήθος…..

Ποιώ ήθος τουτ’ εστίν ηθοποιός. Πλέον έχουμε τόσους πολλούς σαβουροτηλεοπτικούς ηθοποιούς- μοντέλα- ανεπάγγελτους- για την πλάκα μας- για την δημοσιότητα- για την κάθαρση της ψυχής- για ψυχοθεραπεία, που έχουμε χάσει τη μπάλα.

Οθωμανική αρχιτεκτονική

Του Ρόκα Εμμανουήλ-Απόστολο Μουσειολόγος - Μουσειογράφος

Σάνια Iβέκοβιτς Red star fear not-Aτομική έκθεση στο State of Concept

H Σάνια Ιβέκοβιτς [Ζάγκρεμπ, Κροατία, πρώην Γιουγκοσλαβία,6-1-1949] στο βίντεο "Φάρος"[1987-2000][Διάρκεια: 3 λεπτά και 59 δευτερόλεπτα]μας παρουσιάζει ένα οπτικό ημερολόγιο 14 ετών στο οποίο διασταυρώνονται σκηνές της επίσημης ιστορίας της χώρας που έζησε[πρώην Γιουγκοσλαβία]και της ιδιωτικής ιστορίας της καλλιτέχνιδος.

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Απόφοιτοι 2014-2017,Μέρος δεύτερο.

Η Τζίνα Δελασούδα στο έργο "Έξοδος ελεύθερη"[2018][Βαθυτυπία, μεταξοτυπία, υψιτυπία][Διαστάσεις: 35 χ 45 εκατοστά]μας παρουσιάζει έναν παπαγάλο εκτός κλουβιού, ελεύθερο να πάει όπου θέλει και η καλλιτέχνης υπογραμμίζει πως μέσω της επαναληπτικότητας του λόγου και της γραφής- που εκπροσωπεί το φτερό της πένας- το πουλί κερδίζει την ελευθερία του στο γαλάζιο του ουρανού που συμβολίζει την αριστοκρατική του καταγωγή.

Ισλαμική τέχνη

Ισλαμικός υφαντός κόσμος: μια μικρή γνωριμία με έναν «παρεξηγημένο» πολιτισμό και θρησκεία

Αστική Δημοκρατία

Η προσφορά της Αστικής Δημοκρατίας προς τα πλήθη των δυτικών λαών – κοινωνιών, είναι η απόλυτη ελευθερία του λόγου. Και αυτό ισχύει ι δ ι α ί τ ε ρ α για την Ελλάδα:

Χώροι πολιτιστικής κληρονομιάς και προσέλκυση κοινού

Γράφει ο Ρόκας Εμμανουήλ – Απόστολος Μουσειολόγος – Μουσειογράφος

Οι νέοι εμπρηστές και ο διαχρονικός κύριος Μπήντερμαν

Γράφει ο Χρήστος Τσαντής* Στο θεατρικό έργο του Ελβετού συγγραφέα Μαξ Φρις, «Ο Μπήντερμαν και οι εμπρηστές», τα σπίτια μιας πολιτείας δέχονται καθημερινά εμπρηστικές επιθέσεις και καίγονται το ένα μετά το άλλο.

Ο άνεμος της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης

Ο άνεμος που μπορεί να διώξει μακρά το σύννεφο του μίσους...

Η πατριδοκαπηλία, ο κλέφτης του κρεοπωλείου και ο άνθρωπος «χωρίς ταυτότητα»

Ο άνθρωπος που βρίσκει νόημα στο να ξορκίζει, να βρίζει και να ασκεί βία απέναντι σε καθετί διαφορετικό – στη διαφορετική άποψη, στη διαφορετική ομάδα, στο διαφορετικό κόμμα, στον διαφορετικό άνθρωπο - αναζητώντας μια επίπλαστη «ασφάλεια» σε μία ψευδεπίγραφη εθνική ταυτότητα, της οποίας το περιεχόμενο αγνοεί, εύκολα μπορεί να γίνει έρμαιο της φασιστικής προπαγάνδας, θύτης και θύμα μιας νέας – πραγματικής αυτή τη φορά – εθνικής συμφοράς.

Η Συμβολή του Ζήζου Χαρατσάρη στην Δραματική Τέχνη στη Β. Ελλάδα

Ζήζος (Κυριαζής) Χαρατσάρης (1912-1971). Ο Αλεξανδρινός της Θεσσαλονίκης (γεννηθείς στην Αίγυπτο).

Ο  πολιτισμός μας!

της Κλεοπάτρας Σβανά. Η δύναμη της τηλεόρασης είναι τεράστια, από τους ανθρώπους που εμφανίζονται σε αυτήν και γίνονται με μια φορά ‘’σταρ’’ μέχρι τα λάθος μηνύματα που εκπέμπονται καθημερινά.

«Κεντρική & Τοπική Εξουσία - Κράτος & Δήμος!»

Αναλώσιμη κομματική ύλη η «αριστερή» απλή αναλογική και οι... αντίπαλοί της. Γράφει ο επαναπατριζόμενος Θεσσαλός Πολίτης Βάιος Φασούλας

Το ημερολόγιό μου

Της Κλεοπάτρας Σβανά. Στις 5 Μαρτίου βρέθηκα στο μέγαρο μουσικής για μια μικρή τελετή λήξης της έκθεσης Van Gogh alive. Δεν είχα σκεφτεί να πάω σε αυτή την έκθεση γιατί το θεωρούσα ανόητο εφ’ όσον είχα πάει στην Ολλανδία στο Μουσείο vincent van Gogh.