Κανελλίδης

Το έργο μου, είναι ένας πόλεμος και στο πόλεμο όπως και στον έρωτα όλα επιτρέπονται

 

Κύριε Κανελλίδη ανεβάζετε για δεύτερη συνεχή χρονιά το αστυνομικό ψυχολογικό θρίλερ "Πλάι στο Νιαγάρα" το οποίο είναι εμπνευσμένο από το story του σεναρίου της ταινίας του 1953 Νιαγάρας. Πρόκειται για διασκευή;

Oχι σε καμία περίπτωση δεν είναι διασκευή της ταινίας. Αν και ξεκίνησα να διασκευάζω την ταινία πολύ γρήγορα κατάλαβα ότι δε θα είχε τη δύναμη που ήθελα για το θέατρο. Έτσι κράτησα ένα στοιχείο της υπόθεσης που με ιντρίγκαρε στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι και
έγραψα ένα ολοκαίνουργιο θεατρικό έργο. Πρόκειται για ένα έργο με τρεις πολύ δυναμικούς χαρακτήρες. Ο Λι, ο ρόλος που ερμηνεύω είναι ένας μακιαβελικός ήρωας συγγραφέας αστυνομικών ιστοριών. Η Destiny η σύζυγός του μια femme fatale,πρώην καλλιτέχνης, τραγουδίστρια στο STORK CLUB του Μανχάταν και ο Adam ένας φαινομενικά ευκολόπιστος άνδρας, ιδιοκτήτης του Tip Top motel στο οποίο έχει πάει ολιγοήμερο ταξίδι αναψυχής το πρωταγωνιστικό ζευγάρι.Μέσα από συνεχής συγκρούσεις οι χαρακτήρες φτάνουν σε
οριακό σημείο.Το έργο μου, είναι ένας πόλεμος και στο πόλεμο όπως και στον έρωτα όλα επιτρέπονται.Η πρώτη ατάκα του έργου είναι η έναρξη του πολέμου και η τελευταία, η λήξη.

Κύριε Κανελλίδη παρακολουθήσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον το mood promo teaser της παράστασης σας τι ακριβώς είναι αυτό και γιατί δεν σκεφτήκατε να καταφύγετε στη λύση ενός trailer;

Eίναι η νέα τάση στην Αμερική, τα ονομάζουν MOOD PROMO TEASER δηλαδή ταινιάκια όπου ο θεατής παίρνει απ αυτά, την αίσθηση της παράστασης ή της ταινίας που θα δει. Πολλές φορές λειτουργούν ως πιλότοι χρηματοδότησης σε μεγάλες εταιρείες,άλλες πάλι όπως και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ως promo video. Γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μια θεατρική παραγωγή.Το θεατρικό έργο μου “Πλάι στο Νιαγάρα” έχει σκηνοθετηθεί και στη σκηνή με τη λογική του κινηματογράφου. Έτσι επέλεξα και στο κομμάτι της διαφήμισης της παράστασης να κάνω κάτι πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα να εισαγάγω στην αγορά της διαφήμισης ένα νέο είδος.Η ταινία μικρού μήκους με ένα αυτοτελές σενάριο το οποίο φίλμαρε ο Νίκος Κακωνάς, προϊδεάζει το θεατή για τη παράσταση που θα δεί. Λειτουργεί συμβολικά σαν μια εναλλακτική εικόνα του μηνύματος του έργου και το θετικό είναι ότι έχει αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις.

Το έργο σας ανεβαίνει για δεύτερη συνεχή σεζόν. Υπάρχουν κάποιες διαφορές σε σχέση με το πρώτο ανέβασμα του έργου;

Αρκετές.Πρώτων στο καλλιτεχνικό κομμάτι επειδή οι ηθοποιοί έχουμε την τάση να θέλουμε συνεχώς να εξελίξουμε τους ρόλους που παίζουμε, μελέτησα το έργο από την αρχή .Βρήκα λοιπόν μέσα στο ίδιο μου το έργο κρυμμένα πράγματα που δεν είχα σκεφτεί πριν.Δοκιμάσαμε νέα πράγματα στη πρόβα και εξελίξαμε πιστεύω πολύ τους χαρακτήρες.Απ την άλλη ακόμα και η αντικατάσταση του ενός ηθοποιού έδωσε νέα πνοή στο έργο.Δεύτερον στο κομμάτι της παραγωγής η παράσταση δεν έχει καμιά σχέση με τη περσινή.Το σκηνικό είναι τριπλάσιο απο το περσινό σε μέγεθος ,κάτι που με βοήθησε και στη σκηνοθεσία και νομίζω και από τα πολύ θετικά σχόλια που έχουμε πάρει ότι μεταφέρει ακριβώς και εντελώς ρεαλιστικά την ατμόσφαιρα που ήθελα να μεταφέρω κι εγώ στη παράσταση.

Κύριε Κανελλiδη είστε ένας ανερχόμενος ηθοποιός, πως αποφασίσατε να εκφραστείτε μέσω της συγγραφής και σκηνοθεσίας ενός έργου και δεν περιοριστήκατε μόνο στο ρόλο της υποκριτικής;

Δέν είναι η πρώτη φορά που σκηνοθετώ ούτε το πρώτο έργο που γράφω.Είναι η πρώτη φορά που σκηνοθετώ και παίζω σε έργο δικό μου όμως.Νομίζω όμως ότι το έργο που έγραψα μόνο ο ίδιος θα μπορούσα να αποτυπώσω σκηνοθετικά και να φωτίσω τα σημεία που ήθελα αλλά και να κρύψω κάποια άλλα, ώστε να διατηρηθεί περισσότερο το σασπένς και η αγωνία στη παράσταση. Ας μη βάζουμε λοιπόν ταμπέλες.Είμαι ένας δημιουργός που παίρνω συνολικά την καλλιτεχνική ευθύνη της παράστασης.Δε φοβάμαι την έκθεση γιατί είμαι απολύτως σίγουρος γι' αυτό που κάνω.Εξάλλου η ανταπόκριση είναι θετική γι' αυτό άλλωστε ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά η παράσταση και αρκετά αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο.

Το έργο σας είναι ένα δυνατό αστυνομικό θρίλερ ποια πιστεύετε ότι είναι τα σημεία που το κάνουν να ξεχωρίζει;

Το ότι το έχω γράψει σε δύο άξονες.Θα μπορούσε να ανέβει σαν ένα δράμα, να επικεντρωθεί ο σκηνοθέτης στις σχέσεις των χαρακτήρων,στα μυστικά που κρύβουν. Αν έλειπε από το έργο το στοιχείο του φόνου θα μπορούσε να είναι ένα ψυχολογικό δράμα γιατι υπάρχει απο κάτω το ψυχολογικό υπόβαθρο στην υπόθεση και στους ήρωες να υποστηριχθεί. Οι χαρακτήρες έχουν τη δυναμική να παίξουν σε μια παρτίδα "σκάκι" για τρεις. Το έργο είναι ένα mind game στην ουσία του.Μια ακροβασία ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα.Ακόμα και στη λύση του μυστηρίου οι οπτικές των χαρακτήρων παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο.

Τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε μία άνθηση στη μυθοπλασία στην ελληνική τηλεόραση σειρές όπως οι "Άγριες μέλισσες" που σαρώνουν σε τηλεθέαση.Πώς το βλέπει αυτό ένας νέος ανερχόμενος ηθοποιός σαν και σας;

Πολύ θετικά. Όταν λέμε άνθιση βέβαια εννοούμε ποιοτική φυσικά!Το θέμα δεν είναι να φτάσουμε στο σημείο να γυρίζονται 80 σειρές το χρόνο, όπως γινόταν πριν μια δεκαετία εξάλλου οι μισές από αυτές είχαν πολύ χαμηλά ποιοτικά standards.Αυτό νομίζω ότι έφερε και τη κρίση στην ελληνική μυθοπλασία. Ακόμα και για οικονομικούς λόγους ένα τηλεοπτικό κανάλι το συμφέρει περισσότερο να ποντάρει οικονομικά σε μια καλή μυθοπλασία πάρα σε ένα reality. Μια πετυχημένη σειρά μπορεί να πουληθεί στο εξωτερικό και να παίζεται για δεκαετίες σε επανάληψη γεμίζοντας σχεδόν χωρίς κόστος το πρόγραμμα ενός σταθμού και φέρνοντας του μεγάλα έσοδα. Ένα reality όσο υψηλή τηλεθέαση και να έχει στη πρώτη του προβολή ποτέ δε θα έχει δεύτερη.Ένα σήριαλ αντιθέτως μπορεί να μην έχει τέλος στην επανάληψή του.Στο πρόσφατο παρελθόν αποδείχθηκε περίτρανα ότι η μυθοπλασία είναι το ισχυρότερο χαρτί σε ένα κανάλι, όταν για σχεδόν ενάμιση χρόνο κρατήθηκε ζωντανό το mega με αποκλειστική προβολή των σειρών του και με πολύ μεγάλη τηλεθέαση.Απ την άλλη μεριά οι "Άγριες μέλισσες" που αναφέρατε είναι μια έξοχη δουλειά γι αυτό και κάνει αυτά τα νούμερα. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται καθημερινό σήριαλ με όρους εβδομαδιαίου και είναι και εποχής.Υπάρχουν πολλές σειρές φέτος εκτός από αυτή που είναι σημαντικές σε όλα τα κανάλια.

Η παράσταση σας ανεβαίνει υπό την αιγίδα της "UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ" πόσο σημαντικό είναι αυτό για σας;

Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ο Όμιλος της "UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ" στηρίζει την προσπάθεια μας και στέκεται για άλλη μια φορά στο πλευρό νέων καλλιτεχνών.Είναι συγκινητικό επίσης το γεγονός ότι για να δώσει την αιγίδα ένας τέτοιος όμιλος αξιολογεί θετικά τη δουλεία σου.Θα θελα να ευχαριστήσω τον Όμιλο της "UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ" για τη στήριξη του.

Παρατηρούμε ότι μεταξύ των τριών χαρακτήρων είναι πολύ δύσκολο μέχρι και την τελευταία σκηνή να καταλάβουμε ποιος ευθύνεται και ποιος όχι, για όσα διαδραματίζονται σε γενικές γραμμές πόσο λεπτή είναι η διαχωριστική γραμμή μεταξύ θύτη και θύματος;

Είναι θέμα οπτικής. Εγώ έχω γράψει ένα έργο στο οποίο είναι όλοι θύματα και θύτες του ίδιου τους του εαυτού.Οι ήρωες κυριεύονται από τα πάθη τους .Άλλοι λειτουργούν με το ένστικτό τους άλλοι με τη στυγνή λογική τους και άλλοι παλαντζάρουν ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα.Το εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι ότι μετά το τέλος της παράστασης οι θεατέ, στις κατ ιδίαν συζητήσεις μας, έχουν ο καθένας μια διαφορετική άποψη σχετικά με τη διαχωριστική αυτή γραμμή , η οποία πηγάζει από τη δική τους εμπειρία στη ζωή. Αυτό εξάλλου ήθελα να πετύχω με το έργο.Να θέσω το ερώτημα στο θεατή , όχι να δώσω την απάντηση.Την απάντηση στη τέχνη και στη ζωή τη δίνουμε ο καθένας μόνος του. Άλλωστε ούτε η τέχνη ούτε η ζωή μπορεί να είναι κατευθυνόμενη. Όταν είναι κατευθυνόμενη, δεν είναι ούτε τέχνη ούτε ζωή.

Κλείνοντας θα θέλαμε να μας πείτε δύο φράσεις από το ρόλο σας, μια με θετικό και μία με αρνητικό πρόσημο που σας χαρακτηρίζουν αντίστοιχα.

Η φράση που με χαρακτηρίζει με θετικό πρόσημο είναι "Κανένα πάθος δε κλέβει τη θέληση και τη λογική απ το μυαλό του ανθρώπου όσο φόβος κι εγώ τη θέληση και τη λογική μου τις κρατάω καλά φυλαγμένες." και με αρνητικό " Οι άνθρωποι κάνουμε πάντα το ίδιο λάθος μετράμε τα πάντα με μονάδα μέτρησης το ίδιο το υποκείμενο .Την απόσταση με την απόσταση ,το χρήμα με το χρήμα, την αγάπη με την αγάπη. Η αλήθεια είναι όμως μία. Υπάρχει όμως μια κοινή μονάδα μέτρησης για όλα ....Ο χρόνος.


"Πλάι στο Νιαγάρα"
Το συναρπαστικό θρίλερ "Πλάι στο Νιαγάρα" ανεβαίνει για δεύτερη συνεχή χρονία υπο την την αιγίδα της UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ στο θέατρο ALTERA PARS. Πρόκειτε για τη πρωτη παράσταση στην Ελλάδα που έχει Mood promo teaser (ταινία μικρού μήκους η οποία δινει την αίσθηση της παράστασης) αντί για τρέιλερ. Δείτε το Mood promo teaser εδώ.

 

 

Συντελεστές:
Κείμενο-σκηνοθεσία: Σταύρος Κανελλίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ειρήνη Αγγέλκου - Νίκη Λειβαδάρη*
Σκηνικα -κοστούμια: Μάρα Βαλφοπούλου
Βοηθός παραγωγής: Πέρσα Κατσανούλη
Παραγωγή: Αίθουσα Καλλιτέχνη


Πρωταγωνιστούν: Σταύρος Κανελλίδης, Άννα Ίρις, Σάββας Πογιατζής


Παραστάσεις: Από 18/10/2019
Κάθε Παρασκευή 21:30 και Σάββατο στις 18:15.
Ακατάλληλο κάτω των 15 ετών.
Προπώληση : https://www.viva.gr/tickets/theater/altera-pars/plai-sto-niagara/
Εισιτήρια-τηλ. επικοινωνίας: 6971580805
Τιμές εισιτηρίων:
14,00€ (κανονικό)


12,00€ (απογευματινή Σαββάτου)
10,00€ (άνω των 65-συνταξιούχων)
8,00€ (φοιτητικό - νεανικό μέχρι 25)
7,00€ ανέργων
5,00€ (ατέλειες)
Α.Μ.Ε.Α. δωρεάν κατόπιν κράτησης
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά χωρίς διάλειμμα.
Θέατρο ALTERA PARS
Μεγ. Αλεξάνδρου 123, Κεραμεικός, Αθήνα.

 

Pin It