Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με την χορεύτρια-performer Λαμπρινή Γκόλια

Συνέντευξη με την χορεύτρια-performer Λαμπρινή Γκόλια

valpoyrgi1-900μιλά αποκλειστικά στο independent.gr με αφορμή την συμμετοχή της στην χοροθεατρική παράσταση «Βαλπούργη-Η Ιστορία μιας Μάγισσας» στο θέατρο Olvio

-Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον χορό και σε ποια ηλικία;

Ξεκίνησα χορό στα 6 μου σε ένα σχολείο στην Γερμανία. Πορτογαλικό χορό! Η δασκάλα χορού είχε μιλήσει στη μαμά μου και της είχε πει ότι πρέπει να ασχοληθώ με τον χορό πιο σοβαρά. Έκτοτε χόρευα ..έγινα δεκτή στη Λυρική Σκηνή όπου φοίτησα έναν χρόνο και έπειτα αποφάσισα να ασχοληθώ με τον σύγχρονο χορό, εμπνεόμενη από δύο πολύ αγαπημένους καθηγητές μου, τον Νίκο Καλογεράκη και τον Ερμή Μαλκότση. Έγινα δεκτή στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης όπου αποφοίτησα με αριστείο. Μετά την αποφοίτησή μου, το ένα ταξίδι διαδέχτηκε το άλλο με ποικίλες συνεργασίες. μια εκ των οποίων ήταν η συνεργασία μου με τον David Zambrano για την οποία νιώθω βαθιά ευγνωμοσύνη. Υπάρχει και ένα άλλο κεφάλαιο του χορού που με συνεπαίρνει, είναι η χορογραφική διαδικασία. Έχω χορογραφήσει «Το Σύμπλεγμα της Μέδουσας» , το οποίο είχε την ευκαιρία να παρουσιαστεί σε φεστιβάλ της Ελλάδας και το «Camouflage» σε συνεργασία με τον Narendra Patil , ένα ντουέτο που είχε την τιμή να έχει διεθνή πορεία. Πολλές όμορφες, βαθιά καλλιτεχνικές δημιουργίες και αλληλεπιδράσεις οι οποίες χρωμάτισαν και συνεχίζουν να χρωματίζουν τη ζωή μου και να της δίνουν νόημα. Μοιάζει σαν έναν ισόβιο δεσμό η σχέση μου με τον χορό, που το διαζύγιο δεν θα προκύψει από την δική μου πλευρά.

-Έχετε ασχοληθεί με πολλά είδη χορού. Ποιο είναι αυτό που σας εμπνέει περισσότερο;

Σε όλα τα είδη κάτι βρίσκω που ολοκληρώνει την δική μου ταυτότητα. Λέω πως ασχολούμαι με τον σύγχρονο χορό, έχει μια ελευθερία και ποικιλομορφία. Ωστόσο αποφεύγω τις ταμπέλες ώστε να μην περιορίζομαι καθώς ο χορός είναι μια παγκόσμια γλώσσα που ενώνει τα πάντα και δεν δεσμεύεται σε μικρογραφίες.

-«Βαλπούργη - Η Ιστορία μιας Μάγισσας»: η χοροθεατρική παράσταση στην οποία συμμετέχετε ως χορεύτρια-performer στο θέατρο Olvio από τις 16 Δεκεμβρίου 2017. Τι πραγματεύεται;

Πραγματεύεται την αδικία πίσω από κάθε μορφή κακοποίησης. Τον θυμό που προκαλεί η αδικία και πώς ο κάθε άνθρωπος αντιμετωπίζει ένα συμβάν, περιορισμό, ταπείνωση, εξευτελισμό, χειρισμό, κακοποίηση σεξουαλική, σωματική, ψυχική, κοινωνική. Επί παραδείγματι, η Ισπανίδα Γιασμίν μεταλλάσσει την πραγματικότητά της ώστε να την αντέξει, με αποτέλεσμα να κάνει κύκλους γύρω από ψευδαισθήσεις, φέρνοντάς την στην κατάθλιψη. Ενώ η Μις Κέιτ από την Σκωτία, μοιρολατρικά χρησιμοποιεί την αδικία ως άλλοθι για να ζει μέσα σε μια θλιβερή, μοναχική ζωή .Σε αντίθεση με την Σανίγια (Ινδή) , όπου στέκεται με τις αδικίες που υπέστη και με αφοπλιστική συνείδηση αυτών, αλλάζει τον εαυτό της και τον κόσμο θετικά. Η Φράου Άτλα (Γερμανίδα) απαρνείται το παρελθόν της, το διαγράφει, με αποτέλεσμα η ναρκισσιστική διαταραχή να της χτυπάει την πόρτα. Εν κατακλείδι, η Βαλπούργη, εγκλωβισμένη στο πιο ισχυρό συναίσθημα που αφήνει η αδικία, τον θυμό, ζει επαναλαμβανόμενα σαν πνεύμα την τελευταία της στιγμή, κάθε φορά που βγαίνει από μια ηρωίδα για να περάσει σε άλλη.

-Πιστεύετε στο μαγικό και υπερφυσικό στοιχείο;

Παρατηρώ τις συμπτώσεις,, τις δυναμικές και το momentum κάποιων συμβάντων στη ζωή μου και πολλές φορές νιώθω πως υπάρχει κάποιο νήμα που μας συνδέει όλους και όλα ...και κάπως μαγικά όλα γίνονται (ή δεν γίνονται). Πιστεύω στη μαγεία.

valpoyrgi2-900- Πώς είναι η συνεργασία σας με την σκηνοθέτιδα της παράστασης Φένια Αποστόλου;

Η συνεργασία μου με την Φένια είναι γεμάτη εμπιστοσύνη, αγάπη, αλληλοκατανόηση και αλληλοσεβασμό . Σε αυτή τη συνεργασία εκφραζόμαστε ελεύθερα ,άμεσα και αυθόρμητα , πράγμα που βοηθάει όλη την εξέλιξη των προβών και το τελικό αποτέλεσμα. Είναι πολύ σημαντικό στη δημιουργική διαδικασία να αλληλοθαυμάζονται οι συνεργάτες, να μην πιέζονται από κανόνες «ευγένειας» και «καθωσπρεπισμού» και να είναι ελεύθεροι να διαφωνούν και να συμφωνούν. Γι’ αυτό λατρεύω και θαυμάζω την Φένια και τα έργα της. Η συνεργασία μας ξεκίνησε αφότου είχα δει την εκπληκτική δουλειά «Twisted Genders» που η ίδαι είχε χορογραφήσει... είχα μείνει άναυδη! Την ίδια βραδιά στο Ζante Dance Festival παρουσίαζα και εγώ δική μου δουλειά: «Το Σύμπλεγμα της Μέδουσας». Ερμήνευα με λόγο και κίνηση μαζί. Αυτό άρεσε στην κα. Αποστόλου πολύ και ενθουσιασμένες και συνεπαρμένες από δέος, το ίδιο βράδυ μιλούσαμε περί συνεργασίας. Το ένστικτο και ο ενθουσιασμός εκείνης της βραδιάς επιβεβαιώνονται καθ' όλη τη διάρκεια των προβών μέχρι και σήμερα.

Η ταυτότητα της παράστασης
Σκηνοθεσία-Χορογραφία: Φένια Αποστόλου
Κείμενο: Φώτης Θαλασσινός
Σκηνικά-Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Μουσική Σύνθεση: Κωνσταντίνα Πολυχρονοπούλου
Video Art: Χρυσάνθη Σιέμπου
Φωτισμοί: Ευδοκία Βεροπούλου
Boηθός Σκηνοθέτη- Acting Coaching: Βιργινία Ταμπαροπούλου
Χορογραφία Ινδικού χορού kathak :Χριστίνα Ζάννη

Χορευτές-Performers: Λαμπρινή Γκόλια, Περικλής Σκορδίλης

Οργάνωση Παραγωγής: Χαράλαμπος Μπερτσάτος
Παραγωγή: Χοροθέατρο Λυδία Λίθος
Προβολή-Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Με την ευγενική υποστήριξη ΙΔΡΥΜΑ ΙΩΑΝΝΟΥ Φ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

Διάρκεια: 75 λεπτά

Κατάλληλο άνω των 16 ετών

Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Κάθε Τετάρτη στις 19.00
Κάθε Σάββατο στις 18.00
Πρεμιέρα: Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017
Τελευταία παράσταση: Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2018

Τιμές εισιτηρίων
Κανονικό: 10,00 ευρώ
Μειωμένο (φοιτητικό-ανέργων-ΑΜΕΑ-ατέλειες): 8,00 ευρώ

Πληροφορίες-κρατήσεις: Ταμείο θεάτρου (τηλ. 210 3414118)
Προπώληση εισιτηρίων : Στο viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου
Facebook group παράστασης:
https://www.facebook.com/groups/267157013812858/

Δημοσκόπηση

Πρέπει να επιτραπούν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Δεκέμβριος 2018
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Σάββατο, 15 Δεκ. 2018 - 09:54:40
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με την χορεύτρια-performer Λαμπρινή Γκόλια Top of Page