Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη του ηθοποιού-σκηνοθέτη Μιχάλη Κοιλάκου

Συνέντευξη του ηθοποιού-σκηνοθέτη Μιχάλη Κοιλάκου

koilakou-900Γιατί αποφασίσατε να ανεβάσετε την παράσταση δεύτερη φορά;

Όταν παίρνεις ένα κείμενο πρώτη φόρα στα χέρια σου δεν έχεις ιδέα που θα φτάσεις. Όταν φτάνεις μερικές φορές εύχεσαι να μπορούσες να το ξαναζήσεις από την αρχή. Την πρώτη φορά σταματήσαμε τις παραστάσεις λόγο εγκυμοσύνης της Τάνιας. Έπαιζε μέχρι τον 4ο μήνα σε μία πολύ απαιτητική παράσταση. Δεν υπήρχε θέμα να αντικατασταθεί γιατί η όλη παράσταση ξεκίνησε σαν πολύ προσωπική ιστορία της Τάνιας. Είπαμε ο κύκλος κλείνει. Πρώτα η ζωή. Στη συνέχεια είδαμε ότι ο κύκλος δεν κλείνει. Ναι, η ζωή συνεχίζεται άλλα ο κύκλος μεγαλώνει. Το κείμενο γίνεται συνεχώς πιο επίκαιρο από ποτέ. Το έργο φεύγει από τη σφαίρα της βιογραφίας-πορτρέτου της δημοσιογράφου Άννα Πολιτκόφσκαγια και μετατρέπεται σε ύμνο στη ζωή και στην ελευθερία του λόγου.

Πώς επιλέξατε το συγκεκριμένο έργο;
Ξεκίνησε σαν ιδέα της Τάνιας Παλαιολόγου, της ηθοποιού που υποδύεται στην παράστασή μας την Άννα. Λίγο μετά το θάνατο της Άννα Πολιτκόφσκαγια το 2006 η Τάνια άρχισε να μαζεύει υλικό, συνεντεύξεις, ρεπορτάζ, βιβλία της. Συζητήσαμε τότε και με τον συγγραφέα Δημήτρη Αλεξάκη το ενδεχόμενο να κάνουμε μία παράσταση για την Πολιτκόφσκαγια με αυτό το υλικό στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων. Ακριβώς εκείνη την περίοδο ο Δημήτρης ανακάλυψε στην Γαλλία το έργο του Μασίνι "Ανεπίδεκτη Διόρθωσης". Το διαβάσαμε. Μας ήτανε τόσο οικείο σαν να το είχαμε γράψει όλοι μαζί, παρέα. Και αυτό γιατί το έργο δεν απομακρύνεται από τα γραπτά και την ζωή της. Είναι ένα κείμενο με 20 εικόνες-σταθμούς της ζωής της Άννα Πολιτκόφσκαγια.

Τί προκλήσεις αντιμετωπίσατε ως σκηνοθέτης;
Έχουμε να κάνουμε με ένα υπαρκτό πρόσωπο. Με ένα θέατρο σαν βιογραφικό-ντοκιμαντέρ. Αυτό εκ πρώτης φαίνεται να σε περιορίζει. Έπειτα πώς γίνεται θέατρο μια γραπτή συνέντευξη; Έστω και αν αυτή έχει γίνει μέσα ένα τανκ, ένα διαλυμένο νοσοκομείο ή έναν ερειπωμένο στρατώνα. Όλα μοιάζουν με πληροφορίες ενός δημοσιογραφικού δελτίου ειδήσεων η με απόκομμα εφημερίδας. Φαίνεται σαν να μην έχει δράση. Το μόνο που πάλλεται φαίνεται να είναι η καρδιά της Πολιτκόφσκαγια.
Από την άλλη έχουμε να κάνουμε με ένα σύγχρονο έργο ανοιχτό σε πειραματισμούς και προσεγγίσεις. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτήν την στιγμή το ίδιο έργο παίζεται στην Νέα Υόρκη με τρεις γυναίκες ηθοποιούς , στο Λονδίνο με τέσσερις και στην Ιταλία έχει παιχτεί παλαιότερα σαν ένας μονόλογος για μία γυναίκα και μια άρπα.
Ξεκινήσαμε από το ότι θέλουμε να μιλήσουμε για την Άννα, να πούμε την ιστορία της. Να ξαναποκτήσουν φωνή τα θύματα ενός εξωφρενικού πολέμου. Μέσα από την Άννα. Μέσα από αναμνήσεις ή θραύσματα μνήμης. Με όλα τα "μέσα".

Σχέδια για το μέλλον
Στο τέλος του μήνα ετοιμάζομαι να πετάξω με "Το φτερωτό άλογο", ένα αδημοσίευτο κείμενο του Νίκου Καζαντζάκη, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου. Το Γενάρη θα ξαναβρεθώ στο αγαπημένο μου Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων με μία σπουδή πάνω στον τρόμο, μέσα από τρεις βικτωριανές ιστορίες φαντασμάτων. Τίτλος αυτού "ΜΠΟΥ".
Ευχαριστώ

Δημοσκόπηση

Πρέπει να επιτραπούν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Δεκέμβριος 2018
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Τετάρτη, 19 Δεκ. 2018 - 17:58:56
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη του ηθοποιού-σκηνοθέτη Μιχάλη Κοιλάκου Top of Page