Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τον συγγραφέα Κώστα Λεϊμονή

Συνέντευξη με τον συγγραφέα Κώστα Λεϊμονή

lemonis-900Ο Κώστας Λεϊμονής, ο συγγραφέας του θεατρικού έργου «Εκτός Ύλης» (βραβευμένο από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών), το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα κοινοβουλευτικά χρονικά, στην Αίθουσα Γερουσίας της Βουλής (2018), αλλά και του έργου «Ο Ιατροδικαστής ή στη Μνήμη της Έλλης Λαδά», το οποίο παρουσιάζεται στο θέατρο Αλκμήνη έως τις 13-01-19, αποκαλύπτεται στο independent.gr.

Πότε ξεκινήσατε να γράφετε και γιατί;

Ξεκίνησα να γράφω το 2004. Εμπνεόμενος από προσωπικά γεγονότα και από την πρώτη επαφή μου με τη φοιτητική ζωή στην Αθήνα, μεταξύ άλλων, ανάμεσα στα πρωτόλεια έργα μου ήταν η νουβέλα «Επόμενη στάση: Ζωή». Είχε να κάνει με ξεχωριστές ιστορίες ανθρώπων, οι οποίες ξεκινούσαν από κάθε στάση του μετρό και έφταναν όλες σε ένα κοινό μέρος: το αεροδρόμιο. Έτσι, είχαμε την ιστορία από το Μοναστηράκι (αφετηρία τότε της μπλε γραμμής), ιστορία από το Σύνταγμα κ.ο.κ. Ο λόγος που έγραφα ήταν μία μεγάλη εσωτερική ανάγκη. Ανάγκη για έρωτα με τη ζωή. Καλή, κακή, εκείνη με εμπνέει και είναι γλυκιά η άτιμη...

Μιλήστε μου για τα πρώτα σας λογοτεχνικά και θεατρικά έργα.

Τα πρώτα έργα... Πέρα από το προηγούμενο, το κυριολεκτικά πρώτο μου έργο ήταν ένα σπονδυλωτό διήγημα με τίτλο: «Μια εβδομάδα με τον Μανόλη Κυριακόπουλο». Ήμουν 17 στα 18, είχα χάσει τη γιαγιά μου πριν λίγα χρόνια και ήθελα να της αφιερώσω ένα βιβλίο. Έτσι, βλέπουμε πώς ξετυλίγεται η ζωή ενός παππού που ζει για λίγες μέρες μαζί με τον εγγονό του. Ύστερα έγραψα το «Στην τελευταία νότα», όπου κάθε νότα αντιπροσώπευε και μία φάση από τη ζωή του ήρωα. Το μουσικό κλειδί αποτελούσε τη γέννηση, το «Ντο» τα μαθητικά χρόνια και λοιπά... Κάθε νότα,, δηλαδή, φωτογράφιζε και μια χρονική περίοδο. Ύστερα ήρθαν «οι 3 Επαφές», όπου βλέπουμε τρεις διαφορετικές μεν μεταξύ τους ιστορίες αλλά στο τέλος ενώνονται με κοινούς ήρωες και σημεία. Οι «3 Επαφές» πραγματεύονται τη ζωή ενός οικογενειάρχη, ενός γιατρού και ενός δημοσιογράφου, όπου οι δύο τελευταίοι αλλάζουν τη ζωή του πρώτου αναπάντεχα. Στη συνέχεια ακολούθησε ο «Αλλιώτικος Νόμος», ένα βιβλίο που αγαπώ πολύ, πάνω στο οποίο έχουν βασιστεί και 13 τηλεοπτικά επεισόδια για ένα σήριαλ, το οποίο δεν έχω κινήσει ακόμη για κάποια σοβαρή παραγωγή. Πραγματεύεται τη ζωή των δικηγόρων και ως επαγγελματιών αλλά και ως ανθρώπων. Είναι μία κομεντί με ήρωα τα ανθρώπινα πάθη, το γέλιο – πολύ γέλιο, πιστέψτε με – και τις αδυναμίες μας. Το τελευταίο μου βιβλίο είναι το «Ζάρι», ένα σπονδυλωτό μυθιστόρημα, όπου κάθε αριθμός από πλευρά του κύβου του ζαριού σχετίζεται και με το κάθε κεφάλαιο του έργου. Από θεατρικά έργα, πέρα από το «Εκτός Ύλης» (2016) και τον «Ιατροδικαστή» (2018), έχουν γραφτεί και άλλα δύο. Τα «Στοιχεία Ταυτότητας» (2015), κομεντί και το «Στον 9ο» (2016), φαρσοκωμωδία.

Πώς συνδυάζετε τη συγγραφή με το κύριο επάγγελμά σας που είναι η δικηγορία;

Δε γράφω κάθε μέρα. Γράφω, όταν νιώθω ότι κάτι έχω να πω, όταν έχω ανάγκη να φωνάξω μέσα από την Τέχνη. Η δικηγορία από την άλλη είναι μία πρόκληση, γιατί αντιμετωπίζεις τόσα πολλά ευτράπελα, με αποτέλεσμα να αποτελεί ένα γνήσιο θέατρο της καθημερινότητας. Αν έγραφα όσα έχω ζήσει μέχρι τώρα από τη δικηγορία, σίγουρα αρκετοί θα μου αντέτειναν ότι δεν συμβαίνουν τέτοια πράγματα στην πραγματικότητα... Πάντως ο αντιθετικός πυρήνας δικαίου – αδίκου συναντάται και στο θέατρο έντονα πέρα από τον νομικό κλάδο.

Πώς προέκυψε ο «Ιατροδικαστής»;

Ο «Ιατροδικαστής» προέκυψε από μια ιδέα της ευφάνταστης σκηνογράφου και καλλιτεχνικής διευθύντριας της παράστασης, Πολυτίμης Μαχαίρα, η οποία με ώθησε μέσα από ατελείωτες συζητήσεις και ζυμώσεις στο φιλοσοφικό υπόβαθρο του έργου. Με τη σειρά της είχε βασιστεί στην επιστημονική θεώρηση για τον κόσμο του αστροφυσικού, κ. Μάνου Δανέζη. Όμως, πέρα από αυτό, ο «Ιατροδικαστής» ως παραγωγή προέκυψε με πάρα πολύ κόπο αλλά και μεράκι. Είναι μία παράσταση που έχει βρει πολλά εμπόδια στο διάβα της, όμως προχωρά με σύμμαχό της τις αποθεωτικές κριτικές του κοινού, το οποίο ευχαριστούμε θερμά για την αποδοχή του. Αν το έργο αυτό ανέβαινε με ακριβώς τους ίδιους συντελεστές αλλά υπό άλλες συνθήκες, σας διαβεβαιώ ότι θα παιζόταν για πολλά χρόνια. Πάντως είμαι ιδιαιτέρως περήφανος που όλες οι συνιστώσες Τέχνες έδωσαν ως συνισταμένη αυτή την άρρηκτα δομημένη παράσταση.

Τι μηνύματα εισπράττετε από τους θεατές που παρακολούθησαν την παράσταση;

Εισπράττουμε τα μηνύματα που ακριβώς περιμέναμε να εισπράξουμε και αυτό είναι άκρως συγκινητικό, δικαιώνοντας τη συλλογική προσπάθεια.

Προτιμάτε να γράφετε κοινωνικά ή πολιτικά έργα;

Δεν έχω κάποια ιδιαίτερη προτίμηση. Άλλωστε πάντοτε εμποτίζω με κοινωνική και πολιτική χροιά όλα μου τα έργα σε τέτοιες δόσεις, ώστε να μην αραιώσει το καλλιτεχνικό διάλυμα.

Τι ονειρεύεστε για το μέλλον;

Υγεία σε όλο τον κόσμο και μια σταλιά λιγότερη κακία. Μια σταλιά. Ίσως και να μην είναι τόσο ακατόρθωτο...

Η ταυτότητα της παράστασης

Κείμενο: Κώστας Λεϊμονής
Σκηνοθεσία: Παντελής Παπαδόπουλος
Σκηνικά - Κοστούμια: Πολυτίμη Μαχαίρα
Πρωτότυπη Μουσική: Ραφαήλ Πυλαρινός
Φωτισμοί: Mανώλης Μπράτσης

Ερμηνεύουν οι: Χάρης Σώζος, Χρήστος Ευθυμίου

Φιλική Συμμετοχή: Πόπη Τσαπανίδου & Τάσος Τρύφωνος

Σχεδιασμός Αφίσας: Φίλιππος Νικόλας Μπάρλας
Τρέιλερ: Κώστας Γεραμπίνης
Παραγωγή: EIG PRODUCTIONS
Καλλιτεχνική Διεύθυνση - Οργάνωση Παραγωγής: Πολυτίμη Μαχαίρα
Φωτογραφίες: Γιώργος Μαρινάκης
Προβολή - Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Θέατρο Αλκμήνη
Αλκμήνης 8, Κάτω Πετράλωνα
(μετρό «Κεραμεικός», τηλ.: 210 3428650)

Κάθε Σάββατο στις 18.30
Κάθε Κυριακή στις 21.00
Έως τις 13-01-19

Δημοσκόπηση

Πρέπει να επιτραπούν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Απρίλιος 2019
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Σάββατο, 20 Απρ. 2019 - 10:56:27
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τον συγγραφέα Κώστα Λεϊμονή Top of Page