Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τον Jazz Singer Σταύρο Ρωμανό

Συνέντευξη με τον Jazz Singer Σταύρο Ρωμανό

Romanos-1Ανάμεσα στους χιλιάδες που έχουν προσπαθήσει να τραγουδήσουν Σινάτρα, είναι αμφίβολο αν καταφέραν κάποιοι να φτάσουν το 50% της φωνητικής ποιότητας του τεράστιου θρύλου.

Ο Σταύρος Ρωμανός θεωρείται επάξιος εκπρόσωπος της κληρονομιάς του Σινάτρα, ο πρώτος που δημιούργησε big band στην Ελλάδα και εκείνος που με τον μοναδικό δικό του ερμηνευτικό τρόπο μας κάνει να σιγοτραγουδάμε “Fly me to the moon” μεταφέροντας μας νοερά στην Αμερική του Σινάτρα, τότε που οι big band ξεσήκωναν ένα γεμάτο κόσμο ballroom. Κάθε Σάββατο μέχρι τέλος Φεβρουαρίου θα εμφανίζεται στη μουσική σκηνή του JAZZPOiNT.

Γιατί κυρίως Σινάτρα και όχι και άλλους εφάμιλλους καλλιτέχνες;
Ο Σινάτρα ήταν ένας από τους καλύτερους crooner της αμερικάνικης traditional pop, ο οποίος ξεκίνησε τη καριέρα του σε πολύ μικρή ηλικία έχοντας ως σημείο αναφοράς τον Bing Crosby. Το crooning, επειδή προέρχεται από το Bel Canto, πιστεύω ότι είναι ένας από τους καλύτερους συνδυασμούς νοτών και στίχων που έχει τραγουδήσει ο άνθρωπος και η μετεξέλιξή του στο swinging phrasing από το Σινάτρα και το Bobby Darin υπήρξε σταθμός για την αμερικάνικη μουσική.

Ο Σινάτρα ξεχώρισε μεταξύ άλλων και για τον τρόπο που ερμήνευε τα κομμάτια, ως προσωπικές δηλώσεις, στο “μιλητό” με την ευκολία των αυτοσχεδιαστικών ακροβασιών της τζαζ. Τι πιστεύετε ότι κάνει ξεχωριστή τη δική σας ερμηνεία;
Θεωρώ τον εαυτό μου επάξιο εκπρόσωπο της κληρονομιάς του Σινάτρα στην Ελλάδα αλλά ούτε κατά διάνοια ισάξιό του. Χιλιάδες έχουν προσπαθήσει να τραγουδήσουν Σινάτρα αλλά ούτε ένας μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να αποδώσει το 50% της φωνητικής ποιότητας αυτού του τεράστιου θρύλου. Σε κάθε περίπτωση όμως όταν η εντύπωση που έχει ο θεατής ή ακροατής υπερισχύει της αποτύπωσης, πιστεύω ότι ο στόχος έχει επιτευχθεί. Με λίγα λόγια όλοι ξέρουν ότι ο Σινάτρα δεν αντιγράφεται και όταν τους κερδίζει ο καλλιτέχνης με τη δική του ερμηνεία αυτό καταλαμβάνει μια ξεχωριστή θέση στη καρδιά τους όπως και αυτοί στη δική μας.

Στην Ελλάδα μπορεί να επιβιώσει μια μεγάλη μπάντα όπως οι Swingers;
Οι Swingers μπορεί στην Ελλάδα να θεωρούνται μια μεγάλη μπάντα, αλλά μουσικά είναι σχετικά μικρή για την ποιότητα με την οποία αποδίδει το μουσικό έργο του Σινάτρα και όχι μόνο. Μην ξεχνάμε ότι η μουσική του Σινάτρα γράφτηκε για big band και ενίοτε για συμφωνική ορχήστρα. Έχοντας αυτό ως δεδομένο και αν λάβουμε υπόψη μας επιπλέον ότι έως τώρα έχουμε εμφανιστεί ελάχιστα στην Ελλάδα, πιστεύω ότι οι Swingers έχουν πολύ μέλλον σε αυτή τη χώρα.

Ο κόσμος στα live κάθε Σάββατο, ζητάει να ακούσει κάποιο συγκεκριμένο τραγούδι του Σινάτρα; Ποιο είναι top of the list στα ακούσματα του κοινού;
Τα πιο χαρακτηριστικά κομμάτια είναι το My Way (φιγουράρει πάντα πρώτο στις απαιτήσεις του κοινού), New York, Strangers in The Night και Fly Me To The Moon.. Τα τελευταία χρόνια όμως υπάρχει κοινό που ζητάει και άλλα λιγότερο γνωστά κομμάτια του Σινάτρα, όπως π.χ. τα More, Love's Been Good To Me, το The World We Knew ή και το It Was A Very Good Year (αυτό μέχρι σήμερα αποφεύγω να το τραγουδήσω λόγω της ιερής απόδοσής του με έγχορδα από τον Gordon Jenkins).

romanos 2 900

Grande συναυλιακοί χώροι ή ατμοσφαιρικά jazz live club;
Είναι δυο εντελώς διαφορετικοί κόσμοι...! Οι συναυλίες έχουν άλλη μουσική προσέγγιση, άλλο ήχο, άλλο οπτικό εντυπωσιασμό, διαφορετική πειθαρχία και σαφώς πιο δύσκολη προσπάθεια να κερδίσεις το κοινό που σε παρακολουθεί.
Τα jazz clubs έχουν πιο έντονη την αμεσότητα της επαφής με το κοινό, μεγαλύτερη ελευθερία έκφρασης, μεγαλύτερη άνεση κίνησης, τα λάθη περνάνε πιο απαρατήρητα, το κοινό αισθάνεται πιο οικείο το χώρο που βρίσκεται αφού μπορεί να συζητήσει, να φωνάξει και βέβαια να τραγουδήσει.
Προσωπικά προτιμώ τις συναυλίες γιατί έχουν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, πιο υψηλό επίπεδο προετοιμασίας and if you can make it there you can make it anywhere!

Η μουσική για τη μουσική ή η μουσική για την επιτυχία;
Είναι μαθηματικά αποδεδειγμένο ότι όσοι κάνουν μουσική για τη μουσική σε πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας τότε η επιτυχία είναι μεν δεδομένη, αλλά όχι εξασφαλισμένη. Δυστυχώς υπεισέρχονται και άλλοι παράγοντες για την επίτευξη μιας επιτυχίας. Η εμπορική επιβίωση είναι πάντα ένας σοβαρός παράγοντας διαμόρφωσης της μουσικής. Στην Ελλάδα όμως αυτό δυστυχώς δεν εξισώνεται με τη ποιότητα.

Η Ελλάδα της μουσικής και του πολιτισμού ή η Ελλάδα της κρίσης;
Η μουσική και ο πολιτισμός στην Ελλάδα είναι σε βαθιά κρίση πολύ πιο πριν από τη πρόσφατη κρίση που ακόμα ταλανίζει τη χώρα μας. Από τη στιγμή που η διαχείρισή τους περνάει μέσα από το κράτος και τη πολιτεία είναι αναπόφευκτη η συρρίκνωσή τους αφού αυτοί που τη χειρίζονται είναι τεχνηέντως αδιάκριτοι ως προς τις επιλογές τους.

Δημοσκόπηση

Πρέπει να επιτραπούν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Ιανουάριος 2019
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Τετάρτη, 16 Ιαν. 2019 - 01:05:47
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣυνέντευξη με τον Jazz Singer Σταύρο Ρωμανό Top of Page