Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣτέργιος Σαραγιώτης: Η τέχνη μπορεί να δώσει νέους ορίζοντες στον άνθρωπο

Στέργιος Σαραγιώτης: Η τέχνη μπορεί να δώσει νέους ορίζοντες στον άνθρωπο

stergios1Στέργιος Σαραγιώτης. Συγγραφέας θεατρικών έργων, σκηνοθέτης, ηθοποιός. Νέος, πετυχημένος, με πολλά όνειρα.

Έτοιμος για ένα λαμπρό καλλιτεχνικό αύριο και όχι μόνο. Τον γνώρισα πριν λίγους μήνες όταν παρουσίαζε στο Θέατρο Αθήναιον της Θεσσαλονίκης το έργο “Γκρίνια μου”. Θυμάμαι πόσο “ανήσυχος” ήταν για το άρτιο αποτέλεσμα της παράστασης. Σήμερα, μόλις τέσσερις μήνες μετά, τον συναντώ πιο ώριμο και πιο συνειδητοποιημένο και αναρωτιέμαι κατά πόσο η τέχνη μπορεί να αλλάξει θετικά έναν άνθρωπο, ο οποίος αποφάσισε να την υπηρετήσει πιστά. Του ζήτησα να μου μιλήσει για την καταιγιστική κωμική ιστορία “Σώστε τον μπαμπά!”, που ανεβαίνει και πάλι στο Θέατρο Αθήναιον. Μία παράσταση που ενθουσιάζει τους θεατρόφιλους της πόλης. Μία παράσταση που διακόπτεται από το χειροκρότημα και τα “μπράβο” των θεατών. Μία παράσταση που σίγουρα δεν είναι σαν όλες τις άλλες...

Είστε ο συγγραφέας και υπογράφετε τη σκηνοθεσία της παράστασης “Σώστε τον μπαμπά!”, που παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο Θέατρο Αθήναιον. Μιλήστε μας για την παράσταση και για το τι πραγματεύεται έργο;

stergios2-900Ο Ανδρέας είναι ένας πατέρας που μεγαλώνει τη μονάκριβη κόρη του όσο καλύτερα μπορεί. Με μια δεσποτική μάνα που έχει άποψη για τα πάντα, μια κόρη στην εφηβεία και μια ιδιόρρυθμη σύζυγο απούσα, αγχώνεται για το μέλλον του παιδιού, για τις πανελλαδικές εξετάσεις που πλησιάζουν απειλητικά, για τα αγόρια γύρω του που μεγαλώνουν και γίνονται παλικάρια. Δε φαντάζεται όμως πως το σύμπαν έχει πάντα έτοιμη την απάντηση στην ερώτηση “Τι χειρότερο θα μπορούσε να μου συμβεί;”. Στη ζωή του μπαίνει ξαφνικά η μητέρα της κόρης του, μετά από 16 χρόνια, και φέρνει τα πάνω κάτω. Ο Ανδρέας χρειάζεται επειγόντως βοήθεια.

 

Ταυτόχρονα συμμετέχετε στο έργο και ως ηθοποιός. Πείτε μας ποιος είναι ο ρόλος σας και γιατί επιλέξατε ως συγγραφέας του έργου τον συγκεκριμένο ρόλο;

Μου αρέσει η υποκριτική, όμως η μεγάλη μου αγάπη είναι η σκηνοθεσία. Φέτος είναι η χρονιά που θέλησα να υποδυθώ τους δεύτερους ρόλους στα δύο έργα που ανέβασα για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι ήθελα να εμβαθύνω στη σκηνοθεσία και ο δεύτερος είναι ότι είχα πολύ δυνατούς άνδρες ηθοποιούς, στο “Σώστε τον μπαμπά!” τον Κωνσταντίνο Γιωτόπουλο και στο “Γκρίνια μου” τον Ιωάννη Μενεσίδη.

Παρακολουθώντας την πορεία σας μπορεί εύκολα να αντιληφθεί κανείς ότι σε κάθε νέο σας εγχείρημα είστε ο συγγραφέας και ο σκηνοθέτης της εκάστοτε παράστασης ενώ συμμετέχετε σε αυτή και ως ηθοποιός. Τι είναι αυτό που σας ωθεί στο να παίρνετε πάνω σας όλους αυτούς τους σημαντικούς ρόλους, στα έργα που παρουσιάζετε;

stergios4-900Σε κάθε παράσταση που ξεκινώ, περνάω 2 μήνες σκηνοθετώντας τους ηθοποιούς, παίζοντας σε κάποιες σκηνές μαζί τους, ώρες πριν και μετά την πρόβα με τη βοηθό μου για να αναλύσουμε το τι θα συμβεί στη πρόβα καθώς και μετέπειτα το αποτέλεσμά της. Έπειτα στα σκηνικά, στα ρούχα καθώς και στον φωτισμό έτσι ώστε όλα να κουνηθούν σε μια κοινή φιλοσοφία. Αυτοί που αγαπάμε το θέατρο δεν κάνουμε απλά τη δουλεία μας.

 

 

Συγγραφέας, σκηνοθέτης και ηθοποιός. Τρεις διαφορετικοί αλλά συνάμα σημαντικοί συντελεστές της παράστασης. Πείτε μας τι αντλείτε από τη συγγραφή, τι από τη σκηνοθεσία και τι από την υποκριτική;

Από τη συγγραφή γίνομαι καλύτερος άνθρωπος από τη σκηνοθεσία σοφότερος και από την υποκριτική ευτυχισμένος.

Κατά τη διάρκεια μιας παράστασης ποιος από τους τρεις ρόλους είναι αυτός που κυριαρχεί επί σκηνής και γιατί;

Κατά την διάρκεια της παράστασης είμαι ηθοποιός. Διότι μέσα από της πρόβες έχω περάσει στους ηθοποιούς την φιλοσοφία μου ως συγγραφέας και ως σκηνοθέτης. Αν δεν τα έχω καταφέρει τότε πάνω στη σκηνή είμαι ένα τίποτα.

Επιστρέφοντας στο έργο και στην καταιγιστική κωμική ιστορία με ανατροπές και ευτράπελα “Σώστε τον μπαμπά!”. Μέσα από αυτή θίγετε το τόσο σημαντικό θέμα της μονογονεϊκής οικογένειας. Πώς ένας νέος άνθρωπος ασχολείται με ένα τόσο σοβαρό κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο στις μέρες μας παίρνει τρομακτικές διαστάσεις;

stergios3-900

Στο πρώτο μου έργο με τίτλο “Ένοχη σιωπή” ασχολήθηκα για πρώτη φορά με το φαινόμενο της μονογονεϊκής οικογένειας. Φέτος στο πέμπτο έργο μου, είπα να ασχοληθώ ξανά με αυτό το θέμα, αλλά από μια άλλη οπτική. Πρέπει σε ότι κι αν συμβεί στη ζωή μας να δούμε και την κωμική του πλευρά γιατί... μια ζωή την έχουμε.

 

 

Στη ζωή του πρωταγωνιστή, μετά από 16 χρόνια, μπαίνει ξαφνικά η μητέρα της κόρης του. Ποιες μπορεί να είναι οι επιπτώσεις στον ψυχικό κόσμο αρχικά στον πρωταγωνιστή και ύστερα στην κόρη του βιώνοντας την επιστροφή ενός τόσο σημαντικού προσώπου όπως αυτό της συζύγου και πόσο μάλλον αυτό της μητέρας, εάν υποθέσουμε πως δεν πρόκειται για κάποιο θεατρικό έργο;

Αν κάνουμε αυτή την υπόθεση τότε κάθε μία περίπτωση είναι ξεχωριστή. Ποτέ δεν ξέρεις πως θα αντιδράσει ένας άνθρωπος και ούτε μπορείς να το προβλέψεις.

Πέρα από την μονογενεϊκή οικογένεια θίγονται και θέματα όπως πανελλαδικές εξετάσεις, οι δεσποτικοί γονείς και οι σχέσεις μεταξύ των νέων ανθρώπων και ιδιαίτερα αυτές των εφήβων. Πιστεύετε γενικότερα ότι η τέχνη μπορεί να βοηθήσει στο να βελτιωθούν ή ακόμη και να εκλείψουν κάποιες καταστάσεις που αποτελούν μάστιγα για τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία;

Η τέχνη μπορεί να δώσει νέους ορίζοντες στον άνθρωπο.

Παρουσιάσατε πριν λίγους μήνες και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία το έργο “Γκρίνια” μου στο Θέατρο Αθήναιον. Ένα έργο, το οποίο όσον αφορά την καριέρα σας, ανέβασε τον πήχη ψηλά. Πόσο αγχωτικό μπορεί να είναι κάτι τέτοιο για έναν καλλιτέχνη;

Πάντοτε έβαζα ψηλά τον πήχη διότι γνώριζα πως ακόμη και αν δε φτάσω εκεί που θέλω, πάντα θα σημαδεύω ψηλά. Όσο για το άγχος, προσπαθώ να ελέγχω και να το μετατρέπω σε ευθύνη, έτσι ώστε με αυτό τον τρόπο να πορευτώ στο επόμενο έργο.

Τώρα που παρουσιάζετε το έργο “Σώστε τον μπαμπά!” είστε το ίδιο ευχαριστημένος από το σύνολο του έργου ή μήπως το σύντομο χρονικό διάστημα, που μεσολάβησε για να ανεβάσετε τη δεύτερή σας κωμωδία, δεν σας επέτρεψε να λειτουργήσετε με τον ίδιο άριστο τρόπο όπως στη “Γκρίνια μου”;

Τολμώ να πω, πως κάθε έργο με ευχαριστεί το ίδιο και αυξάνει την ευθύνη που αναλαμβάνω για επόμενο.

Από ότι καταλαβαίνουμε είστε ένας νέος και καλλιτεχνικά ανήσυχος άνθρωπος. Αποκαλύψτε μας τα μελλοντικά σας σχέδια...

Ακόμη δεν είμαι σίγουρος. Σίγα-σιγά τελειώνει η θεατρική σεζόν της Θεσσαλονίκης και αρχίζουμε τον Σεπτέμβριο. Πάντως σύντομα θα έχετε νέα μου...

Ταυτότητα παράστασης:
Κείμενο, σκηνοθεσία: Στέργιος Σαραγιώτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλεία Καραγιάννη
Παίζουν: Κωνσταντίνος Γιωτόπουλος, Χριστίνα Χασάπη, Μάρθα Ξάνθου, Γιούλη Τόλκα, Στέργιος Σαραγιώτης
Σκηνικά, κοστούμια, μουσική: Θεατρική ομάδα Δρυάδες

Πληροφορίες:
Χώρος: Θέατρο Αθήναιον / Μικρή Σκηνή (Βασιλίσσης Όλγας 35)
Πρεμιέρα: 8 Μαρτίου 2019
Πληροφορίες: 2310 832 060 (Θέατρο Αθήναιον) και 2310 262 051 (Θέατρο Αριστοτέλειον)
Τελευταίες παραστάσεις: Παρασκευή 15, Σάββατο 16 Μαρτίου στις 21:00 και Κυριακή 17 Μαρτίου στις 20:30

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Έρη Χριστοφορίδου

Έρη Χριστοφορίδου

Η Έρη Χριστοφορίδου γεννήθηκε στη Γερμανία, ενώ σήμερα ζει μόνιμα στη Θεσσαλονίκη. Είναι Υποψήφια Διδάκτωρ ΑΠΘ, απόφοιτη του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, κάτοχος δύο Μεταπτυχιακών Τίτλων Σπουδών, στην Κοινωνιολογία και στη Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα Επικοινωνίας (με υποτροφία), καθώς και Διπλώματος Εξειδίκευσης στη Δημοσιογραφία από το ...

Δημοσκόπηση

Ποιες δράσεις ακτιβισμού θα κάνατε;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Ιούνιος 2019
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Πέμπτη, 20 Ιουν. 2019 - 21:05:20
 

Newsletter

ΑρχικήΆρθραΣυνεντεύξειςΣτέργιος Σαραγιώτης: Η τέχνη μπορεί να δώσει νέους ορίζοντες στον άνθρωπο Top of Page