Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Απόφοιτοι 2014-2017,Μέρος δεύτερο.

ekthesiapofoitwnelc-900Η Τζίνα Δελασούδα στο έργο "Έξοδος ελεύθερη"[2018][Βαθυτυπία, μεταξοτυπία, υψιτυπία][Διαστάσεις: 35 χ 45 εκατοστά]μας παρουσιάζει έναν παπαγάλο εκτός κλουβιού, ελεύθερο να πάει όπου θέλει και η καλλιτέχνης υπογραμμίζει πως μέσω της επαναληπτικότητας του λόγου και της γραφής- που εκπροσωπεί το φτερό της πένας- το πουλί κερδίζει την ελευθερία του στο γαλάζιο του ουρανού που συμβολίζει την αριστοκρατική του καταγωγή.

Η Αικατερίνη Διαμαντή[Αθήνα.Ελλάδα,1989]στο έργο "Γκουέρνικα"[2018][Μαύρο ακρυλικό σε καμβά][Διαστάσεις: 180 χ 130 εκατοστά] μας παρουσιάζει μια παραλλαγή του ομώνυμου πίνακα του Πάμπλο Πικάσσο[Μάλαγα,Ισπανία,25-10-1881-Μουζέν,Γαλλία,8-4-1973].Σε αυτό όμως το έργο της Διαμαντή πρωταγωνιστούν φιγούρες κινουμένων σχεδίων, όπως ο Γκούφυ που συμβολίζει την αδεξιότητα, ο Μίκυ Μάους και η Μίνι, ήρωες του Γουώλτ Ντίσνευ [Σικάγο,ΕΠΑ,5-12-1901-Λος Άντζελες,ΕΠΑ,15-12-1966].Η καλλιτέχνης επισημαίνει πως ο πόλεμος σε πολλά μέρη της γης χειραγωγείται από άδηλα κέντρα εξουσίας και πως έχει καταλήξει ένα παιχνίδι θεάματος.
stella kapezanou-9-900Η Στέλλα Καπεζάνου[Αθήνα,Ελλάδα,1977]στο έργο "Garden of Eden/Κήπος της Εδέμ"[2018][Λάδι σε λινό][Διαστάσεις: 170 χ 130 εκατοστά]μας εκθέτει έναν καθιστό άνδρα πιθανόν αριστοκρατικής καταγωγής και κομψευόμενο να κρατάει ένα ποτήρι κρασί-που συμβολίζει την ερωτική έκσταση- και να κοιτάει με προσήλωση και αναμονή έναν άνδρα ενδυόμενο στα ροζ,ενδεικτικό της ερωτικής του διάθεσης.Τον όρθιο άνδρα τον έχει ζώσει ένα καλόβολο φίδι.Η ερωτική ατμόσφαιρα είναι διάχυτη και στην Φύση, αφού το ροζ χρώμα διαφαίνεται στα πράσινα φυτά του φόντου.Το κρυμμένο φλαμίνγκο είναι σύμβολο χιλιετίας,πλούτου και χλιδής.


Η Μαριλία Κολυμπίρη[Αθήνα,Ελλάδα]στο έργο "Fighters/Μαχητές"[2019][Ακρυλικά σε αλουμινόχαρτο][Διαστάσεις: 30 χ 200 εκατοστά]μας παρουσιάζει κάποιες θεότητες της Λατινικής Αμερικής πιθανόν από τον πολιτισμό των Ίνκα[Ουαρί].Στο πρώτο τμήμα η μορφή εφάπτεται των φιδιών και η καλλιτέχνης επισημαίνει πως τα φίδια είναι φίλοι/Snakes are friends.Όπως διαφαίνεται στο έργο το θεϊκό στοιχείο υπερνικά το ανθρώπινο. Στο δεύτερο τμήμα η καλλιτέχνης επισημαίνει για την θεότητα πως το σώμα της παραμένει ζωντανό[My body stay alive].H θεότητα έχει δύο μορφές: η μία είναι όρθια και η άλλη καταποντίζεται στη γη.Tο κίτρινο χρώμα στα πόδια του φωτίζει τη θεότητα. Στο τρίτο τμήμα η θεότητα ανεπηρέαστη βρέχεται από μια νεφέλη. Στο τέταρτο τμήμα γίνεται μια αναφορά της καλλιτέχνιδος για εκατό χέρια[Εκατόγχειρες]και εκατό πόδια. Στο πέμπτο τμήμα η θεότητα ικανοποιεί την φυσική ή σεξουαλική της ανάγκη. Το σχόλιο της καλλιτέχνιδος είναι πως η θεότητα είναι ζώσα.[He is alive].Στο έβδομο τμήμα η θεότητα αναρωτιέται ποια είναι και η καλλιτέχνης σχολιάζει: "όχι άλλος φόβος/no more fear".Στο όγδοο τμήμα δεν υπάρχουν οφθαλμοί στον ουρανό και η θεότητα πατάει σε άνθη που χορεύουν. Στο ένατο τμήμα γίνεται αναφορά πως η καταγωγή της θεότητος είναι από τον ουρανό, ενώ στην γη έρχονται τα πάνω κάτω/upside down όπως σχολιάζει η καλλιτέχνης. Στο δέκατο τμήμα ο ήλιος στέλνει μήνυμα στην θεότητα να μην φοβάται γιατί έχει μέσα της τα μάτια του Θεού. Το έργο χαρακτηρίζεται από αρμονική εναλλαγή θερμών[ροζ]και ψυχρών χρωμάτων[γαλάζιο].
vivi papadimitriou-900Η Παρασκευή/Βιβή Παπαδημητρίου στο έργο "Majesty"[2017][Oξυγραφία και ακουατίντα][Διαστάσεις: 60 χ 90 εκατοστά]μας παρουσιάζει μια θεότητα εξωγήινης προέλευσης που περιβάλλεται από ένα παιδάκι με σκυλάκι, ενδεικτικό της φιλικότητας που το διέπει αλλά που δεν συνειδητοποιεί την παρουσία ενός κροκοδείλου ο οποίος συμβολίζει την εξαπάτηση και την προδοσία-απεικονιζόμενος συνήθως προσκυνάει τον Πταχ- και κάποιων σαυρών που είναι πεσμένες εις το έδαφος και εκπροσωπούν τη θε΄ι΄κή σοφία και την καλή τύχη. Ο Πύργος της Βαβέλ είναι τοποθετημένος σε ένα έπιπλο ενδεικτικό της ακινησίας του, ενώ αστρικά φώτα λαμπυρίζουν τον κατάμαυρο ουρανό.


Η Liberty Peterson [Λονδίνο,Ενωμένο Βασίλειο,1983]στο έργο "Δίπολα"[2017][Μεικτή τεχνική][Διαστάσεις: 180 χ 200 εκατοστά]μας παρουσιάζει συνδετήρες σε μελανό φόντο που εξαρτώνται ο ένας από τον άλλον τονίζοντας πως άλλοτε είναι φανερές οι σχέσεις αλληλεξάρτησης και ενίοτε αχνοφαίνονται.Το γαλάζιο χρώμα επιφέρει γαλήνη στον θεατή.
Ο Ηλίας Σίψας[Αθήνα,Ελλάδα,1981] στο έργο "Terrace"[2017][Eκτύπωση,duratrans,plexiglass,λάμπες φθορισμού, ξύλινο κουτί][Διαστάσεις: 43 χ 53 χ7 εκατοστά]μας παρουσιάζει στο background τον Παρθενώνα που φωτίζει τον περιβάλλοντα χώρο ως φορέας των δημοκρατικών αξιών της Αθήνας του Περικλή[Χολαργός,Αθήνα,Ελλάδα,495 π.Χ-Αθήνα, Ελλάδα, Αύγουστος 429 π.Χ], ενώ στο πρώτο επίπεδο παρουσιάζονται μορφές πιθήκων.Ο καλλιτέχνης αναρωτιέται αν πιθηκίζουν όσοι μιμούνται τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό ή αν οι νεοέλληνες πιθηκίζουν αντιγράφοντας τον πολιτισμό τους.

Την επιμέλεια της εκθέσεως έχει κάνει η Κατερίνα Τσέλου.
Βοηθοί επιμέλειας οι φοιτητές του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της ΑΣΚΤ:
Ιωάννα Αρβανίτη, Δήμητρα Γεωργίου, Τώνια Γκιάτου, Μαρίνα Ζιάβρα, Νικόλας Κατσιβελάκης, Ματίνα Κωνσταντοπούλου, Ειρήνη-Μαρία Νανούρη, Σιμώνη Νιάρου, Μαρία Πανά, Φωτεινή Σαλβαρίδη, Βασιλική Σπυρέλλη, Χριστίνα Τσιριγωτάκη

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/ΑΡΕΛΗΣ

http://www.arelis.gr

http://www.theaterinfo.gr

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
Εκθεσιακός χώρος Νίκος Κεσσανλής
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. www.asfa.gr
+00 30 210-3897137/210-4801259-60
Πειραιώς 256,Ρέντης,Αθήνα.

Διάρκεια έκθεσης:17.1.2019-9.2.2019
Ωράριο λειτουργίας:Τρίτη-Παρασκευή 12.00-20.00
Σάββατο 11.00-15.00

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ελευθέριος Άρελης

Ελευθέριος Άρελης

O Ελευθέριος Άρελης [ή κατά κόσμον Ελευθέριος Παπαδόπουλος] γεννήθηκε στην Αθήνα στις 30 Ιουλίου 1979. Σπούδασε φιλοσοφία [1998-2003] και ιστορία- αρχαιολογία [2005-2013] στην Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Εργάστηκε ως πολιτιστικός διαχειριστής και επιμελητής εικαστικών εκθέσεων στον δήμο Χολαργού. Δοκίμιά του για την μοντέρνα ελληνική, ευρωπαϊκή και αμ...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο