«Δέηση»

Η επίσκεψη στο «Μουσείο Κώστα Τσόκλη» στην Τήνο είναι από εκείνες τις εμπειρίες που κατά την έξοδο αισθάνεσαι πιο πλούσιος συναισθηματικά, αφού γνωρίζεις το καινούργιο λιθαράκι που έχει προσθέσει ο εικαστικός Κώστας Τσόκλης στον κόσμο της Τέχνης.

Η Κραυγή της Φύσης

«Περπατούσα στο δρόμο με δύο φίλους - ο ήλιος άρχισε να δύει - ένιωσα μια ριπή μελαγχολίας - ξαφνικά ο ουρανός έγινε κόκκινος σαν αίμα. Σταμάτησα, νιώθοντας εξαντλημένος και έσκυψα στο κιγκλίδωμα- καθώς αίμα και γλώσσες φωτιάς κρέμονταν πάνω από το μπλε-μαύρο φιόρδ και την πόλη - οι φίλοι μου προχώρησαν - Στάθηκα εκεί τρέμοντας με αγωνία - και ένιωσα μια ατελείωτη κραυγή να διαπερνά τη φύση».

Η συνωμοσία του λευκού…

Το τεύχος Απριλίου 2020 της Ιταλικής Vogue, για πρώτη φορά στη μακρά ιστορία της και εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, κυκλοφόρησε με ένα ολόλευκο εξώφυλλο που δεν απεικονίζει απολύτως τίποτα.

Η γυναίκα που ταξιδεύει

Μια σπουδαία έκθεση με τίτλο “Λιουμπόβ Ποπόβα. Φόρμα. Χρώμα. Χώρος” παραγωγής του MOMus-Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη, φιλοξενείται στους δύο ορόφους της Μονής Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη, από τις 12 Οκτωβρίου 2019 έως την 1 Μαρτίου 2020.

Προσεγγίζοντας τη Mona Lisa

Το γνώριζα ότι “δεν θα προλαβαίναμε να τα πούμε”. Ήταν τόσοι πολλοί οι “θαυμαστές” και τόσο μεγάλος ο συνωστισμός, που το μόνο που ήθελα ήταν να της ανταποδώσω το χαμόγελο. Σαν έναν φόρο τιμής σε εκείνη και τον δημιουργό της, που έχουν καταφέρει να συνομιλήσουν μαζί μου σε όμορφες στιγμές καλλιτεχνικών αναζητήσεων αλλά και σε άλλες, δύσκολες προσωπικές στιγμές.

Προς μεγάλη μου έκπληξη!

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού 07-07-2016

Ο Ηλίθιος

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού 30-04-2016

Προσοχή άνθρωπος δαγκώνει

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού 07-10-2015. «Προσοχή άνθρωπος δαγκώνει» ονομάζεται η καινούργια παράσταση που έκανε πρεμιέρα

Το μπαρ της Ευρώπης

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού, 14-09-2015. Όταν ο Σπύρος Πατσιαλός με προσκάλεσε στον χώρο του (huntingspirits.tv), προκειμένου να διηγηθώ ιστορίες καλλιτεχνών με θεματολογία γύρω από το αλκοόλ, αποφάσισα να εγκαινιάσω τη στήλη Drinks in Art με ένα έργο το αγαπημένου μου κινήματος, του Ιμπρεσιονισμού, που έχει τίτλο το Μπαρ του Φολί Μπερζέρ, το οποίο φιλοτέχνησε ο Εντουαρ Μανέ το 1882.

ΟΧΙ/ΝΑΙ

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού 04-08-2015 (Εικόνα 1: Markus Raetz, YES/NO, 2003)

Ο Gaudi στην Πάτρα

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού, 11-07-2015

Ο Antoni Gaudi γεννήθηκε στις 25 Ιουνίου 1852 στο Ρέους, κοντά στη Βαρκελώνη, όταν η Καταλονία διένυε μία περίοδο κοινωνικών αλλαγών. Στα μέσα του 19ου αιώνα, η βιομηχανική επανάσταση μεταμόρφωνε όχι μόνο τις παραδοσιακές κοινωνικές δομές, αλλά ολόκληρη τη φιλοσοφία του αστικού σχεδιασμού.

Ημερολόγιο συναισθημάτων

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού. Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η ταινία Rosewater (2014) του Jon Stewart, αφηγείται την ιστορία

Ξανασυναντώντας την καρδιά της παπαρούνας

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού 20-04-2015. Στις 20 Απριλίου 1893, ακριβώς πριν από 122 χρόνια, γεννήθηκε ο σουρεαλιστής ζωγράφος και γλύπτης Joan Miro. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μου στη γενέτειρά του, τη Βαρκελώνη, επισκέπτομαι το Ίδρυμα Miro, που βρίσκεται στην πανέμορφη περιοχή Montjuϊc, και απολαμβάνω τα έργα του σπουδαίου δημιουργού, του «πιο σουρεαλιστή απ' όλους μας» όπως τον αποκάλεσε ο Andre Breton.

Το μαύρο κουτί

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού 31-03-2015. Ακούγοντας τις λέξεις "μαύρο κουτί", η σκέψη πιθανόν πηγαίνει στη "συσκευή καταγραφής στοιχείων πτήσης".

Η αποκατάσταση της Καλλιόπης

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού 10-02-2015. «Μουσάων Ελικωνιάδων ἀρχώμεθ' ἀείδειν,...»

Η δύναμη του κόκκινου

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού 13-01-2015. Πώς μπορεί να συνδέεται ένα σκίτσο του Picasso με τους Rolling Stones;

Η επιβίωση ως έργο τέχνης

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού 15-12-2014. - Σε εκείνο το σπίτι που θα πάμε, θα έχει θέρμανση, είπα, και χωρίς να το καταλάβω μου ήρθαν στο μυαλό τα λόγια:

Η χρωματική μνήμη

της Κωνσταντίνας Πατσιαλού 19-11-2014. «Οι αγροί είναι πιο πράσινοι στην περιγραφή τους παρά στην πραγματικότητα. Τα άνθη, αν περιγράφονταν με φράσεις που καθορίζονται από τον χώρο της φαντασίας, θα είχαν χρώματα ανεξίτηλα που η ζωή των κυττάρων δεν επιτρέπει» [1].