Φίλοι χαμένοι στα like και στα share

Γράφει η Ιωάννα Μπαλάφα, Κοινωνιολόγος. Το facebook κι εμείς. Φτιάξαμε λογαριασμούς και προφίλ, ο καθένας για τους λόγους του. Κάποιοι για την προώθηση της δουλειάς τους, κάποιοι για την προώθηση των απωθημένων τους, κάποιοι επειδή όλοι έχουν, άλλοι για να πολεμήσουν την μοναξιά τους και κάποιοι άλλοι για την στοχευμένη ενημέρωση που μπορεί να προσφέρει. Μην μπούμε στη διαδικασία ανάλυσης της επαναστατικότητας του facebook.

Τι είναι ταλέντο τελικά;

της Κλεοπάτρας Σβανά. Όλοι μιλούν για ταλέντο και για γνώση για να παίξεις πάνω στη σκηνή. Το ταλέντο είναι ένα φυσικό χάρισμα, μια έφεση που έχει κάποιος μια φυσική ευκολία στο να ερμηνεύει, να υποδύεται κλπ. Ταλέντο δεν χρειάζεται να έχεις μόνο στο θέατρο, αλλά σε όλες τις μορφές τέχνης, της ζωής και της επικοινωνίας.

Στα… δημοκρατικά συστήματα οι κηφήνες περισσεύουν

Γράφει ο αντιμνημονιακός Θεσσαλός Πολίτης Βάιος Φασούλας

Η επιθυμία και ο τοίχος

του Νικόλα Μιτζάλη, δρ.αρχιτεκτονικής ΕΜΠ
«Φευγάδα το συρματόπλεγμα πωλείται στο μπόι του καθενός»
Γ.Πρεβεδουράκης, Κλέφτικο, Πανοπτικόν, 2013, σ.19

Ποια παιδιά;

Γράφει η Ιωάννα Μπαλάφα, Κοινωνιολόγος. Το θέμα είναι ανεξάντλητο, δεν υπάρχουν σωστές και λάθος απόψεις. Υπό κοινωνιολογική, ψυχολογική ή απλά ανθρώπινη ματιά, ερωτήματα όπως: η ζωή είναι καλύτερη με ή χωρίς παιδιά, γνωρίζεις άραγε την πραγματική αγάπη αν δεν κάνεις παιδιά και αντίστροφα, το να μεγαλώνεις παιδιά έχει μόνο δυσκολίες, είναι τουλάχιστον διφορούμενα.

Γράμμα ενός μικρού μαθητή!

Γράφει ο Χρήστος Τσαντής*
Όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω εθελοντής.
Θέλω να προσφέρω στην κοινωνία και να μην είμαι άνεργος σαν το μπαμπά μου. Μπορεί έτσι κάποτε να βρω κι εγώ μια κανονική δουλειά για να περνάει η ώρα.

Το Παράρτημα

της Σεβαστής Σημαντήρη Στην Πάτρα, Κορίνθου 221, υπάρχει ένα κτίριο φορτισμένο από μνήμες. Σήμερα περνώντας απέξω τίποτα δεν προδιαθέτει τον περαστικό να σταματήσει και ν' αναλογιστεί το παρελθόν και το παρόν.

Με αφορμή το θεατρικό μουσείο

της Κλεοπάτρας Σβανά. Όταν πρωτοπήγα στο θεατρικό μουσείο ήμουν 17 ετών, χάρηκα που υπήρχε ένας τέτοιος χώρος γιατί διαφύλασσε θεατρικά ντοκουμέντα και αρχεία πολύ σημαντικά. Η μαγεία που ένιωσα μπαίνοντας μέσα και η συγκίνηση όταν αντίκρισα την αίθουσα με τα καμαρίνια των μεγάλων θεατρίνων ήταν τεράστια.

Το νόημα των ανθρώπινων δικτύων

της Ιωάννας Μπαλάφα, Κοινωνιολόγος. Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν ένα σύνολο αλληλεπιδράσεων και διαπροσωπικών σχέσεων αλλά και

Ανθρώπινα Δικαιώματα; Ποτέ την Κυριακή!

Γράφει ο Χρήστος Τσαντής*. Πριν από λίγες μέρες έδωσε τέλος στη ζωή του ένας άνθρωπος, σε ηλικία εξήντα έξι χρονών, στην Πάτρα. Ήταν ένας από τους απολυμένους σχολικούς φύλακες. Καιρό τώρα ζούσε χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, ανήμπορος να βοηθήσει την υπέργηρη και κατάκοιτη μητέρα του.

Ένας προβληματισμός....

της Κλεοπάτρας Σβανά. Κι ενώ η κρίση καλά κρατεί και με 155 ναι στη Βουλή όλα βαίνουν καλώς και είμαστε όλοι "ευτυχισμένοι" με αυτό που μας συμβαίνει.... στις πόλεις οι νέοι και όχι μόνο, εξακολουθούν να ασχολούνται με αυτό που τους απασχολεί.

Ενάντια στο σχεδιασμό

του Ν.Μιτζάλη, δρ.αρχιτεκτονικής ΕΜΠ. Συμμετοχή στην έκθεση φαντάσου την πόλη, Πάτρα 2014, 3-11/10/2014, αγορά Αργύρη Πάτρα

Τί μας είπε ο Καμύ

της Ιωάννας Μπαλάφα, Κοινωνιολόγος. Στις 10 Δεκεμβρίου 1957, ο Αλμπέρ Καμύ, εκφωνεί στο δημαρχείο της Στοκχόλμης ομιλία στο τέλος του συμποσίου της τελετής των βραβείων Νόμπελ. Έχοντας μόλις παραλάβει το βραβείο Νόμπελ, καταθέτει μπροστά στο κοινό, τις ιδέες του για τη σημασία του προσωπικού του έργου το οποίο αποσκοπεί στη υπηρέτηση της αλήθειας και της ελευθερίας.

Για την τηλεόραση

Της Κλεοπάτρας Σβανά. Δεν είμαι κριτικός τηλεόρασης, αλλά έχω δει αρκετή τηλεόραση στη ζωή μου. Ανήκω στη γενιά των ΄΄Αθηναιόπαιδων΄΄ που έβλεπαν πιο συχνά, γιατί δεν έβγαινε στη φύση και ζούσε σε διαμέρισμα. Είχαμε στερηθεί την αφθονία της στα παιδικά μας χρόνια και όταν ξεκίνησαν να εκπέμπουν οι ιδιωτικοί σταθμοί, βλέπαμε με τις ώρες σήριαλ γιατί δεν είχαμε ξαναδεί τόσα πολλά μαζί. Βλέπαμε εκπομπές talk show γιατί επιτέλους δεν μιλούσαν για πολιτική αλλά είχαν και άλλους καλεσμένους.

Ένας μάγος από την Ιαπωνία

της Ιωάννα Μπαλάφα. Αν κάποιος θέλει να μετατρέψει τη λογοτεχνική του ανάγνωση σε ένα ταξίδι ανάμεσα στον πνευματικό και υλικό κόσμο, φλερτάροντας με πραγματικά και παράλληλα σύμπαντα δεν έχει παρά να αφιερώσει μέρος του αναγνωστικού του χρόνου στον εξαιρετικό συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι.

Μια Κινηματογραφική Παιδεία

Ο κινηματογράφος σε μια εποχή που εξελίσσεται ταχύτατα ως προς τις ψηφιακές μορφές έκφρασης συνεχίζει να υπάρχει ως θεσμός και να παράγει σε πολλές περιπτώσεις, εξαιρετικά αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικές δυνατότητες που μπορεί να παρέχει είναι απεριόριστες και ανεκτίμητες.

Σκοτώνεται η φαντασία;

Με αφορμή το τελευταίο νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο και την Παιδεία αξίζει να σταθούμε στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων όπου για άλλη μια φορά ο χώρος της Παιδείας μετατρέπεται σε πεδίο μάχης αλλά και δυναμικής διεκδίκησης.

Λήμνος, η πυρόεσσα..

της μπλόγκερ Σοκατζού.

«Άλλη φορά, που να 'ρθω θέλησα βοηθός σου, από το πόδι
Μ' έπιασε αυτός κι από το αθάνατο με πέταξε κατώφλι.
Όλη τη μέρα ως το ηλιοβασίλεμα του γήλιου, εγκρεμιζόμουν,
Ως που στη Λήμνο πια σωριάστηκα με την ψυχή στο στόμα.
Κι ευθύς, ως έπεσα, με πήρανε να με γνοιαστούν οι Σίντες».
Ιλιάδα,Α,590-504, μετφρ Καζαντζάκη- Κακριδή

Σκύρος

Όποιος αποζητά την απόλυτη ησυχία, θέλει να ξεκουραστεί ή είναι πολύ ερωτευμένος, τότε να διαλέξει τη Σκύρο. Ένα νησί πεντακάθαρο, με σεβασμό στην αρχιτεκτονική του παράδοση, ήρεμο και ασφαλές, με αντιθέσεις στο φυσικό του τοπίο και υπέροχη θάλασσα.

Αμοργός, το απέραντο γαλάζιο...

της μπλόγκερ Σοκατζού.
Τα τζιτζίκια - Die Zikaden (Οδυσσέας Ελύτης)

«Η Παναγιά τα πέλαγα
κρατούσε στην ποδιά της.
Την Σίκινο, την Αμοργό
και τ' άλλα τα παιδιά της».