Ένας μάγος από την Ιαπωνία

της Ιωάννα Μπαλάφα. Αν κάποιος θέλει να μετατρέψει τη λογοτεχνική του ανάγνωση σε ένα ταξίδι ανάμεσα στον πνευματικό και υλικό κόσμο, φλερτάροντας με πραγματικά και παράλληλα σύμπαντα δεν έχει παρά να αφιερώσει μέρος του αναγνωστικού του χρόνου στον εξαιρετικό συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι.

Μια Κινηματογραφική Παιδεία

Ο κινηματογράφος σε μια εποχή που εξελίσσεται ταχύτατα ως προς τις ψηφιακές μορφές έκφρασης συνεχίζει να υπάρχει ως θεσμός και να παράγει σε πολλές περιπτώσεις, εξαιρετικά αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικές δυνατότητες που μπορεί να παρέχει είναι απεριόριστες και ανεκτίμητες.

Σκοτώνεται η φαντασία;

Με αφορμή το τελευταίο νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο και την Παιδεία αξίζει να σταθούμε στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων όπου για άλλη μια φορά ο χώρος της Παιδείας μετατρέπεται σε πεδίο μάχης αλλά και δυναμικής διεκδίκησης.

Λήμνος, η πυρόεσσα..

της μπλόγκερ Σοκατζού.

«Άλλη φορά, που να 'ρθω θέλησα βοηθός σου, από το πόδι
Μ' έπιασε αυτός κι από το αθάνατο με πέταξε κατώφλι.
Όλη τη μέρα ως το ηλιοβασίλεμα του γήλιου, εγκρεμιζόμουν,
Ως που στη Λήμνο πια σωριάστηκα με την ψυχή στο στόμα.
Κι ευθύς, ως έπεσα, με πήρανε να με γνοιαστούν οι Σίντες».
Ιλιάδα,Α,590-504, μετφρ Καζαντζάκη- Κακριδή

Σκύρος

Όποιος αποζητά την απόλυτη ησυχία, θέλει να ξεκουραστεί ή είναι πολύ ερωτευμένος, τότε να διαλέξει τη Σκύρο. Ένα νησί πεντακάθαρο, με σεβασμό στην αρχιτεκτονική του παράδοση, ήρεμο και ασφαλές, με αντιθέσεις στο φυσικό του τοπίο και υπέροχη θάλασσα.

Αμοργός, το απέραντο γαλάζιο...

της μπλόγκερ Σοκατζού.
Τα τζιτζίκια - Die Zikaden (Οδυσσέας Ελύτης)

«Η Παναγιά τα πέλαγα
κρατούσε στην ποδιά της.
Την Σίκινο, την Αμοργό
και τ' άλλα τα παιδιά της».

Ατάκες της χρεοκοπημένης Αργεντινής

Σχολιάζει ο αντιμνημονιακός Θεσσαλός Πολίτης Βάιος Φασούλας

Στα πεταχτά περί παπάδων το ανάγνωσμα....

και τον ...ευλογημένο υπουργό (Ο Α.Λοβέρδος ζήτησε ανεπισήμως την απομάκρυνση των Ρώσων μοναχών από τον Άγιον Όρος κατ'εντολήν των δανειστών.

Το μάθημα των τροχαίων εγκλημάτων

Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της χώρας μας εδώ και χρόνια. Το 2009, πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα η πρώτη Παγκόσμια Σύνοδος Υπουργών για την Οδική Ασφάλεια όπου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Νέων για την Οδική Ασφάλεια έκανε λόγο για 1,3 εκατομμύρια νέους και 50 εκατομμύρια ανθρώπων που αποτελούν θύματα και τραυματίες τροχαίων ατυχημάτων παγκοσμίως κάθε χρόνο.

Η απαρχή της Τρίτης Ιντιφάντας

του Νικόλα Μιτζάλη, δρ.αρχιτεκτονικής ΕΜΠ

Φυλάξου.
Από την πείνα μου φυλάξου
κι απ' την οργή μου
Μαχμούντ Νταρουίς

Γάζα: τα «ψιλά γράμματα» του «πολιτισμένου» κόσμου!

Γράφει ο Χρήστος Τσαντής* «Σε μια σκηνή της πιο ανθρώπινης ταινίας του Αντρέι Βάιντα, με τίτλο «Η θυσία του Κόρτσακ, ο Γιάνους Κόρτσακ (φιλολογικό ψευδώνυμο του μεγάλου παιδαγωγού Χένρικ Γκόλντσμιτ), ένας βαθιά ανθρώπινος κινηματογραφικός ήρωας, ακούει να του θυμίζουν τις φρίκες των πολέμων που έζησε η πολυβασανισμένη γενιά του.

Πόσο εγκλεισμό αντέχουμε;

της Ιωάννας Μπαλάφα. Ξεκινώντας μια αναδρομή στην ιστορία, από τις πρωτογενείς κοινωνίες έως τη σύγχρονη εποχή, διαπιστώνουμε ότι η βία, η επιθετικότητα και η τάση για καταστροφή, αποτελούν ίσως τις πιο πολύπλοκες και συνάμα σκοτεινές εκδηλώσεις της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Ψυχική υγεία και εκπαίδευση

της Ιωάννας Μπαλάφα. Οι πλέον σαρωτικές οικονομικές αλλαγές, η ανεργία και η ανασφάλεια, τόσο στην Ευρώπη αλλά και παγκόσμια, οδήγησαν στο να δίνεται ένα ιδιαίτερο βάρος, μέσα από έρευνες και συγκριτικές μελέτες στους νέους, στους στόχους τους, στις προσδοκίες τους αλλά και στις ψυχικές και γενικότερες συναισθηματικές τους ανάγκες που αναπόφευκτα συμβαδίζουν με τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις.

Ο Όμηρος του Χελμού…

Το 2013 σημαδεύτηκε από την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε το ανέβασμα της γνωστής σε όλους μας «Γκόλφως» στο Εθνικό Θέατρο. Μια παράτολμη προσέγγιση αλλά διασκευασμένη έτσι ώστε να μην χάσει την αγνότητα της, αλλά και την ταυτότητα του βουκολικού δραματικού ειδυλλίου που της είχε προσδώσει ο δημιουργός της.

Ο Εκφυλισμός της Καλλιτεχνίας και τα Αποτυπώματά Της

Της Καβαζίδου Ελένης, Msc – PhD, Χορογράφος, Χοροδιδάσκαλος, Χοροκινησιοθεραπεύτρια

Ο φωτογραφικός μας κόσμος

της Ιωάννας Μπαλάφα. Η λέξη φωτογραφία είναι σύνθετη και προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις φως και γραφή που αναφέρονται στη δημιουργία οπτικών εικόνων μέσω της αποτύπωσης του φωτός. Από τις πρώτες φωτογραφικές μεθόδους (camera obscura) έως τη χημική φωτογραφία, την νταγκεροτυπία, τη σχέση θετικής και αρνητικής φωτογραφίας και τα σύγχρονα προγράμματα φωτογραφικής επεξεργασίας, εκτός από καλλιτεχνική έκφραση συγγενική με τη ζωγραφική, η φωτογραφική τέχνη λειτουργεί και ως ο άμεσος τρόπος να φτάσουν οι παγκόσμιες ειδήσεις παντού μέσα από τη δύναμη της εικόνας.

Ψυχόδραμα…αναπτύσσοντας την έκφρασή μας στη σκηνή !

της Δανάη Χορομίδου Ψυχολόγος - ψυχοδραματίστρια, πρωτοβουλία στην αλλαγή, μια εναλλακτική φιλοσοφία ζωής

Ότι  καλύτερο για τα παιδιά μας

του Θωμά Κινδύνη. Είναι ολοφάνερο ότι για την σωστή ανατροφή των παιδιών μας, έτσι ώστε να τα κά-νουμε ευτυχισμένα, το πρόβλημα είναι οι ενήλικες.

Πρόταση - Πάσχα στην Κέρκυρα

της μπλόγκερ Σοκατζού. Στην Κέρκυρα ο εορτασμός του Πάσχα είναι έξω από κάθε φαντασία. Είναι το απαύγασμα της αγάπης τους για τη μουσική και τον Άγιο. Οι Κερκυραίοι το ζουν, είναι κομμάτι από τη ζωή τους, ό,τι κάνουν το κάνουν για τους ίδιους και απόδειξη οι λιτανείες που οργανώνουν όλο το χρόνο δίχως τουρίστες. Όλη τους η καθημερινότητα στηρίζεται στις λιτανείες του Αγίου, είναι κομμάτι της ιστορίας τους. Είναι άδικο να νομίσει κάποιος ότι όλα αυτά αποτελούν τουριστική ατραξιόν, οι ξένοι καλοί και αναγκαίοι αλλά μέχρι εκεί.