Με αφορμή το θεατρικό μουσείο

της Κλεοπάτρας Σβανά. Όταν πρωτοπήγα στο θεατρικό μουσείο ήμουν 17 ετών, χάρηκα που υπήρχε ένας τέτοιος χώρος γιατί διαφύλασσε θεατρικά ντοκουμέντα και αρχεία πολύ σημαντικά. Η μαγεία που ένιωσα μπαίνοντας μέσα και η συγκίνηση όταν αντίκρισα την αίθουσα με τα καμαρίνια των μεγάλων θεατρίνων ήταν τεράστια.

Το νόημα των ανθρώπινων δικτύων

της Ιωάννας Μπαλάφα, Κοινωνιολόγος. Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν ένα σύνολο αλληλεπιδράσεων και διαπροσωπικών σχέσεων αλλά και

Ανθρώπινα Δικαιώματα; Ποτέ την Κυριακή!

Γράφει ο Χρήστος Τσαντής*. Πριν από λίγες μέρες έδωσε τέλος στη ζωή του ένας άνθρωπος, σε ηλικία εξήντα έξι χρονών, στην Πάτρα. Ήταν ένας από τους απολυμένους σχολικούς φύλακες. Καιρό τώρα ζούσε χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, ανήμπορος να βοηθήσει την υπέργηρη και κατάκοιτη μητέρα του.

Ένας προβληματισμός....

της Κλεοπάτρας Σβανά. Κι ενώ η κρίση καλά κρατεί και με 155 ναι στη Βουλή όλα βαίνουν καλώς και είμαστε όλοι "ευτυχισμένοι" με αυτό που μας συμβαίνει.... στις πόλεις οι νέοι και όχι μόνο, εξακολουθούν να ασχολούνται με αυτό που τους απασχολεί.

Ενάντια στο σχεδιασμό

του Ν.Μιτζάλη, δρ.αρχιτεκτονικής ΕΜΠ. Συμμετοχή στην έκθεση φαντάσου την πόλη, Πάτρα 2014, 3-11/10/2014, αγορά Αργύρη Πάτρα

Τί μας είπε ο Καμύ

της Ιωάννας Μπαλάφα, Κοινωνιολόγος. Στις 10 Δεκεμβρίου 1957, ο Αλμπέρ Καμύ, εκφωνεί στο δημαρχείο της Στοκχόλμης ομιλία στο τέλος του συμποσίου της τελετής των βραβείων Νόμπελ. Έχοντας μόλις παραλάβει το βραβείο Νόμπελ, καταθέτει μπροστά στο κοινό, τις ιδέες του για τη σημασία του προσωπικού του έργου το οποίο αποσκοπεί στη υπηρέτηση της αλήθειας και της ελευθερίας.

Για την τηλεόραση

Της Κλεοπάτρας Σβανά. Δεν είμαι κριτικός τηλεόρασης, αλλά έχω δει αρκετή τηλεόραση στη ζωή μου. Ανήκω στη γενιά των ΄΄Αθηναιόπαιδων΄΄ που έβλεπαν πιο συχνά, γιατί δεν έβγαινε στη φύση και ζούσε σε διαμέρισμα. Είχαμε στερηθεί την αφθονία της στα παιδικά μας χρόνια και όταν ξεκίνησαν να εκπέμπουν οι ιδιωτικοί σταθμοί, βλέπαμε με τις ώρες σήριαλ γιατί δεν είχαμε ξαναδεί τόσα πολλά μαζί. Βλέπαμε εκπομπές talk show γιατί επιτέλους δεν μιλούσαν για πολιτική αλλά είχαν και άλλους καλεσμένους.

Ένας μάγος από την Ιαπωνία

της Ιωάννα Μπαλάφα. Αν κάποιος θέλει να μετατρέψει τη λογοτεχνική του ανάγνωση σε ένα ταξίδι ανάμεσα στον πνευματικό και υλικό κόσμο, φλερτάροντας με πραγματικά και παράλληλα σύμπαντα δεν έχει παρά να αφιερώσει μέρος του αναγνωστικού του χρόνου στον εξαιρετικό συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι.

Μια Κινηματογραφική Παιδεία

Ο κινηματογράφος σε μια εποχή που εξελίσσεται ταχύτατα ως προς τις ψηφιακές μορφές έκφρασης συνεχίζει να υπάρχει ως θεσμός και να παράγει σε πολλές περιπτώσεις, εξαιρετικά αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικές δυνατότητες που μπορεί να παρέχει είναι απεριόριστες και ανεκτίμητες.

Σκοτώνεται η φαντασία;

Με αφορμή το τελευταίο νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο και την Παιδεία αξίζει να σταθούμε στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων όπου για άλλη μια φορά ο χώρος της Παιδείας μετατρέπεται σε πεδίο μάχης αλλά και δυναμικής διεκδίκησης.

Λήμνος, η πυρόεσσα..

της μπλόγκερ Σοκατζού.

«Άλλη φορά, που να 'ρθω θέλησα βοηθός σου, από το πόδι
Μ' έπιασε αυτός κι από το αθάνατο με πέταξε κατώφλι.
Όλη τη μέρα ως το ηλιοβασίλεμα του γήλιου, εγκρεμιζόμουν,
Ως που στη Λήμνο πια σωριάστηκα με την ψυχή στο στόμα.
Κι ευθύς, ως έπεσα, με πήρανε να με γνοιαστούν οι Σίντες».
Ιλιάδα,Α,590-504, μετφρ Καζαντζάκη- Κακριδή

Σκύρος

Όποιος αποζητά την απόλυτη ησυχία, θέλει να ξεκουραστεί ή είναι πολύ ερωτευμένος, τότε να διαλέξει τη Σκύρο. Ένα νησί πεντακάθαρο, με σεβασμό στην αρχιτεκτονική του παράδοση, ήρεμο και ασφαλές, με αντιθέσεις στο φυσικό του τοπίο και υπέροχη θάλασσα.

Αμοργός, το απέραντο γαλάζιο...

της μπλόγκερ Σοκατζού.
Τα τζιτζίκια - Die Zikaden (Οδυσσέας Ελύτης)

«Η Παναγιά τα πέλαγα
κρατούσε στην ποδιά της.
Την Σίκινο, την Αμοργό
και τ' άλλα τα παιδιά της».

Ατάκες της χρεοκοπημένης Αργεντινής

Σχολιάζει ο αντιμνημονιακός Θεσσαλός Πολίτης Βάιος Φασούλας

Στα πεταχτά περί παπάδων το ανάγνωσμα....

και τον ...ευλογημένο υπουργό (Ο Α.Λοβέρδος ζήτησε ανεπισήμως την απομάκρυνση των Ρώσων μοναχών από τον Άγιον Όρος κατ'εντολήν των δανειστών.

Το μάθημα των τροχαίων εγκλημάτων

Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της χώρας μας εδώ και χρόνια. Το 2009, πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα η πρώτη Παγκόσμια Σύνοδος Υπουργών για την Οδική Ασφάλεια όπου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Νέων για την Οδική Ασφάλεια έκανε λόγο για 1,3 εκατομμύρια νέους και 50 εκατομμύρια ανθρώπων που αποτελούν θύματα και τραυματίες τροχαίων ατυχημάτων παγκοσμίως κάθε χρόνο.

Η απαρχή της Τρίτης Ιντιφάντας

του Νικόλα Μιτζάλη, δρ.αρχιτεκτονικής ΕΜΠ

Φυλάξου.
Από την πείνα μου φυλάξου
κι απ' την οργή μου
Μαχμούντ Νταρουίς

Γάζα: τα «ψιλά γράμματα» του «πολιτισμένου» κόσμου!

Γράφει ο Χρήστος Τσαντής* «Σε μια σκηνή της πιο ανθρώπινης ταινίας του Αντρέι Βάιντα, με τίτλο «Η θυσία του Κόρτσακ, ο Γιάνους Κόρτσακ (φιλολογικό ψευδώνυμο του μεγάλου παιδαγωγού Χένρικ Γκόλντσμιτ), ένας βαθιά ανθρώπινος κινηματογραφικός ήρωας, ακούει να του θυμίζουν τις φρίκες των πολέμων που έζησε η πολυβασανισμένη γενιά του.

Πόσο εγκλεισμό αντέχουμε;

της Ιωάννας Μπαλάφα. Ξεκινώντας μια αναδρομή στην ιστορία, από τις πρωτογενείς κοινωνίες έως τη σύγχρονη εποχή, διαπιστώνουμε ότι η βία, η επιθετικότητα και η τάση για καταστροφή, αποτελούν ίσως τις πιο πολύπλοκες και συνάμα σκοτεινές εκδηλώσεις της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Ψυχική υγεία και εκπαίδευση

της Ιωάννας Μπαλάφα. Οι πλέον σαρωτικές οικονομικές αλλαγές, η ανεργία και η ανασφάλεια, τόσο στην Ευρώπη αλλά και παγκόσμια, οδήγησαν στο να δίνεται ένα ιδιαίτερο βάρος, μέσα από έρευνες και συγκριτικές μελέτες στους νέους, στους στόχους τους, στις προσδοκίες τους αλλά και στις ψυχικές και γενικότερες συναισθηματικές τους ανάγκες που αναπόφευκτα συμβαδίζουν με τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις.