Ένας «Πλούτος» μα τι «Πλούτος»

του Αλέξη Γκλαβά. Έχουν περάσει περίπου 10 χρόνια, όταν, αγανακτισμένος από μία ακόμα «διδασκαλία» (έτσι τουλάχιστον ισχυρίζονταν οι πρώτοι διδάξαντες) του Αριστοφάνη, σε κείμενό μου σε τοπική εφημερίδα,

Κυπριακά μαθήματα...

του Χρήστου Τσαντή. Μαθήματα παραδίδει η Κύπρος για άλλη μια φορά. Σε λαούς, κοινοβούλια, θεσμούς. Ένα νησί που βιώνει την Τουρκική κατοχή και παραμένει πεδίο οξύτατων γεωπολιτικών αντιπαραθέσεων και ανταγωνισμών. Μια χώρα, μόλις 840.000 κατοίκων, αψήφησε πάλι τους ωμούς εκβιασμούς, τις απειλές μεγάλων ιμπεριαλιστικών κέντρων.

Ο Έλλην Αη Βασίλης «Φωτογραφίζοντάς» τον μέσα από τις παραδόσεις και τα κάλαντα

του Αλέξη Γκλαβά. Αν ο Άγιος Βασίλειος, ο ασκητικός και ελληνομαθής επίσκοπος δεν μοιάζει στον κοκκινοντυμέ-νο, προγάστορα, λευκογένη γέροντα που κοπανάει μιά κουδούνα φωνάζοντας χο-χο-χο καθώς ξεφυτρώνει από μιά διαφήμιση της Coca-Cola του μεσοπολέμου,

Αυτό το ζόμπι η «Αθηνά»  μας στοίχισε 137 χιλ. ευρώ!

του Γιώργου Δημ. Μόσχου. Σαράντα τέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των ο οποίων οι Αχαιοί Μ. Κανελλοπούλου και Β. Χατζηλάμπρου καταγγέλλουν ότι η παρουσίαση του. ζόμπι -που ονομάζεται κατ' ευφημισμό σχέδιο «Αθηνά»- στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Πάμε για Χοροθεραπεία; της Καβαζίδου Ελένης, Msc, PhD

Σήμερα, ολοένα και περισσότερο εδραιώνεται η θεραπευτική χρήση του χορού στην χώρα μας. Οι εφαρμογές της συναντώνται πλέον σε ειδικό και κανονικό πληθυσμό αλλά και σε άτομα με ειδικές απαιτήσεις στην ψυχοσωματική απόδοση. Έτσι, νέες εφαρμογές Χοροθεραπείας, προτάσσονται πλέον, όχι μόνο ως υποστηρικτικά εργαλεία ατόμων που χρήζουν ανάγκης ψυχοθεραπευτικής αγωγής – αλλά και ως μέσα ψυχαγωγίας, πρόληψης της υγείας και βελτίωσης της ψυχοσωματικής μας απόδοσης.

Στους καιρούς της σκουριάς λάμπουν μόνο τα σκουπίδια κι ο χρυσός! Κι οι άνθρωποι;

του Χρήστου Τσαντή, Πατρινού συγγραφέα.
Η απάντηση έρχεται από μόνη της αν παρακολουθήσει κανείς τα όσα διαδραματίζονται στην περιοχή της Χαλκιδικής.

Το παραμύθι είναι το καράβι σου

της Κατερίνας Γκούτη. Το παραμύθι θα είναι το καράβι σου και οι ήρωες οι ναύτες σου.. Δρόμος σου η θάλασσα.. Άρχισα σιγά, σιγά να ασχολούμαι με τη διαδικασία της αφήγησης. Συνειδητοποίησα ότι έπρεπε πρώτα να ελευθερώσω τον εαυτό μου για να μπορέσω να επικοινωνήσω με το κοινό. Οποιοδήποτε ψέμα θα φαινόταν με κάθε κίνηση μου. Στην αρχή παίρνεις τη θέση σου πάνω στη σκηνή, τους κοιτάς όλους στα μάτια. Είσαι έτοιμος να τους αντιμετωπίσεις. Ξεκλειδώνεσαι και ξεκλειδώνεις.

Αφηρημένη Εννοια  του Βλάσση Κοκκώνη

«Δεν σε βλέπω καλά σήμερα!» είναι μία έκφραση που μπορεί να ακούσεις από οποιονδήποτε στα καλά καθούμενα. Εννοιολογικά, μπορεί να έχει διττή σημασία και να υπονοεί θεμιτή ανησυχία ή απειλητική προειδοποίηση. Θα μπορούσαν όλα να τελειώσουν ανέμελα και καλά σε αυτό το σημείο και να μη δοθεί προέκταση στο θέαμα. Στη πραγματικότητα όμως, μία τέτοια προβολή επισημαίνει μία τάση, αρθρώνει κάποιον υφέρπων φόβο, διαχέει μία νεφελώδη

«Αισθητικά Σημειώματα». Ένας ύμνος στη ζωή...

Πετρούλα Ψηλορείτη, (ψευδώνυμο της Γαλάτειας Καζαντζάκη) Περιοδικό «Γράμματα», τεύχ. 1, 1911. (ψευδώνυμο της Γαλάτειας Καζαντζάκη)

Γράφει ο Χρήστος Τσαντής.
Φλεβάρης 2013 για το independent.gr

Καλές Τέχνες: Ο Επιλογικός Απόγονος Διαφοροποίησης της Ανθρώπινης Διάννοιας από Κατώτερες Μορφές Ευφυΐας – ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ!

της Καβαζίδου Ελένης

Πολλές φορές διατυπώθηκαν και ακόμη διατυπώνονται ποικίλα θεωρήματα και αξιώματα σχετικά με τις διαφορές μεταξύ ανθρώπων και λοιπών έμβιων. Μεταξύ ομολόγων μας, όπως θηλαστικών και πρώτερων ανθρωποειδών, οι διαφορές περιορίζονται. Μεταξύ ομοειδών, ο homo sapiens αναδεικνύεται άλλοτε για το σύνθετο γλωσσικό σύστημα που χρησιμοποιεί, άλλοτε για το αυθόρμητο εξελικτικό του διποδισμού και άλλοτε για την υψηλή χειρωνακτική και νοητική δεξιοτεχνία του και για άλλα τόσα απίστευτα!

Σκέψεις για την πολιτιστική πολιτική στη σημερινή συγκυρία

του Στέφανου Σταμέλλου. Κινητοποίηση όλων των δημιουργικών και πνευματικών δυνάμεων και η ανάδειξη των συμμετοχικών θεσμών της πόλης. Ο πολιτιστικός ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ήταν και είναι αναντικατάστατος. Όμως αυτό πρέπει να αποδεικνύεται διαρκώς. Στη σημερινή ειδικά συγκυρία της ολόπλευρης κρίσης, η πολιτιστική προσφορά και δράση είναι ουσιαστικός παράγοντας άμβλυνσης και αντίδοτο της κοινωνικής κατάθλιψης και της φτώχειας.

Η Αγία Ιωάννα των Σφαγείων

της Ελένης Σιακαβέλλα. Ο Μπρεχτ ξεκίνησε να γράφει το έργο «Η Αγία Ιωάννα των Σφαγείων» το 1929 κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης που έπληξε τότε όπως και σήμερα μεγάλο μέρος της ανθρωπότητας. Τότε που ο καπιταλισμός σάρωσε τα πάντα στο πέρασμά του φτωχοποιώντας ολόκληρους πληθυσμούς και οδηγώντας τον κόσμο σε έναν ακόμα παγκόσμιο πόλεμο. Διαβάζοντάς το, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο τρομακτικά επίκαιρο είναι το έργο στις μέρες μας, αφού μπροστά μας ξετυλίγεται η σημερινή πραγματικότητα με χειρουργική ακρίβεια.

Στις αμαρτίες του καιρού μας (3ο)

Στο μωσαϊκό των παροιμιών, των προέδρων, των βουλευτών και η «Λίστα» Λαγκάρτ - Γράφει ο Πολίτης Βάιος Φασούλας
Ματιές στο χτες, στο σήμερα...(Μέρος πρώτο)
«Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται. Διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας. Διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθά-δεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία». Ισοκράτης (436π.χ.—338π.χ.)

Σε Αυστηρά Οικονομική Βάση

του Βλάσση Κοκκώνη

Επί σειρά ετών, παρατηρώ τα ανήσυχα αντανακλαστικά του κόσμου μέσα σε συνθήκες οικονομικής αστάθειας και συνεπαγόμενων τραυματικών κυρίως εμπειριών.

Στις αμαρτίες του καιρού μας…!

Στο καλειδοσκόπιο του 2013 τα Μέσα Μαζικής (Ε)Αποβλάκωσης. Γράφει ο Πολίτης Βάιος Φασούλας

Λοιπόν, κουμπιά, Στοπ! Πατάτε και γυρίστε, όχι κανάλια αλλά πλευρό. Ανοίξτε τα παράθυρα και πετάξετε τηλεκοντρόλ, ξηλώστε «πιάτα», γκρεμίστε αντένες, ξεριζώστε καλώδια, πετάξτε τα κουτιά της πλάνης για να γλιτώσετε την κυριολεκτική αποβλάκωση. Και παν απ' όλα σταματήστε να πληρώνεται το κρατικό κανάλι.

Το φάντασμα του Φασισμού, πλανιέται πάνω από την Ελλάδα

Σάββατο, 2/2/2013, ώρα περίπου 21:10, διάλειμμα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και από τα φυμε τζάμια κάποιοι παρακολουθούν μια πορεία στο δρόμο.. Αναρωτιέμαι, ποιος μπορεί να διαδηλώνει τέτοια ώρα και πως δεν το πήρα χαμπάρι.. Βγαίνω στην πλαϊνή αυλή του Μεγάρου. Είναι πολλοί θεατές συγκεντρωμένοι εκεί, παρακολουθούν με πρόσωπα σκυθρωπά, δεν μιλάει κανείς.. Ασυνήθιστο.