Οι νέοι εμπρηστές και ο διαχρονικός κύριος Μπήντερμαν

Γράφει ο Χρήστος Τσαντής* Στο θεατρικό έργο του Ελβετού συγγραφέα Μαξ Φρις, «Ο Μπήντερμαν και οι εμπρηστές», τα σπίτια μιας πολιτείας δέχονται καθημερινά εμπρηστικές επιθέσεις και καίγονται το ένα μετά το άλλο.

Ο άνεμος της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης

Ο άνεμος που μπορεί να διώξει μακρά το σύννεφο του μίσους...

Η πατριδοκαπηλία, ο κλέφτης του κρεοπωλείου και ο άνθρωπος «χωρίς ταυτότητα»

Ο άνθρωπος που βρίσκει νόημα στο να ξορκίζει, να βρίζει και να ασκεί βία απέναντι σε καθετί διαφορετικό – στη διαφορετική άποψη, στη διαφορετική ομάδα, στο διαφορετικό κόμμα, στον διαφορετικό άνθρωπο - αναζητώντας μια επίπλαστη «ασφάλεια» σε μία ψευδεπίγραφη εθνική ταυτότητα, της οποίας το περιεχόμενο αγνοεί, εύκολα μπορεί να γίνει έρμαιο της φασιστικής προπαγάνδας, θύτης και θύμα μιας νέας – πραγματικής αυτή τη φορά – εθνικής συμφοράς.

Η Συμβολή του Ζήζου Χαρατσάρη στην Δραματική Τέχνη στη Β. Ελλάδα

Ζήζος (Κυριαζής) Χαρατσάρης (1912-1971). Ο Αλεξανδρινός της Θεσσαλονίκης (γεννηθείς στην Αίγυπτο).

Ο  πολιτισμός μας!

της Κλεοπάτρας Σβανά. Η δύναμη της τηλεόρασης είναι τεράστια, από τους ανθρώπους που εμφανίζονται σε αυτήν και γίνονται με μια φορά ‘’σταρ’’ μέχρι τα λάθος μηνύματα που εκπέμπονται καθημερινά.

«Κεντρική & Τοπική Εξουσία - Κράτος & Δήμος!»

Αναλώσιμη κομματική ύλη η «αριστερή» απλή αναλογική και οι... αντίπαλοί της. Γράφει ο επαναπατριζόμενος Θεσσαλός Πολίτης Βάιος Φασούλας

Το ημερολόγιό μου

Της Κλεοπάτρας Σβανά. Στις 5 Μαρτίου βρέθηκα στο μέγαρο μουσικής για μια μικρή τελετή λήξης της έκθεσης Van Gogh alive. Δεν είχα σκεφτεί να πάω σε αυτή την έκθεση γιατί το θεωρούσα ανόητο εφ’ όσον είχα πάει στην Ολλανδία στο Μουσείο vincent van Gogh.

Μουσειακές αποθήκες

Ένα ιδιότυπο «άβατο» που μπορεί να προσελκύσει το κοινό

Το Μουσείο της Αρχαίας Αγοράς

του Ρόκα Εμμανουήλ-Απόστολου, Μουσειολόγος-Μουσειογράφος - Ένα μουσείο σύγχρονων μουσειολογικών προδιαγραφών στεγασμένο σε αναστυλωμένο μνημείο

Τα μουσεία μέσα σε μνημεία

Του Ρόκα Εμμανουήλ-Απόστολου Μουσειολόγος-Μουσειογράφος

Η διαχρονικότητα της Τέχνης: Οι ποικίλες ερμηνείες της

του Ρόκα Εμμανουήλ-Απόστολου, Μουσειολόγος-Μουσειογράφος. Εισαγωγή

Η τέχνη αποτέλεσε και αποτελεί μέχρι και σήμερα μία από τις κυριότερες εκφράσεις της ανθρώπινης ψυχής και ευαισθησίας. Έργα τέχνης απαράμιλλης αξίας εκτίθενται σε μουσεία και άλλες ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές και αποτελούν επιτομές της ανθρώπινης επινοητικότητας και δημιουργικότητας.

Μουσείο Μπενιζέλων

των Εμμανουήλ-Απόστολος Ρόκας/Εμμανουήλ Ψυχής Μουσειολόγοι-Μουσειογράφοι

Που ανήκει η Πολιτιστική Κληρονομιά;

Ρόκας Εμμανουήλ Απόστολος, Μουσειολόγος-Μουσειογράφος

«Οι βίδες, οι διαφημιστές και οι.....απών !!!»

Ο τίτλος που κυκλοφορεί στο ΦΒ, τον οποίο ο γράφων χαρακτηρίζει «Δημοσιογραφι-κές ματιές», από έμπειρο απόδημο δημοσιογράφο θα μπορούσε να ήταν ο υπότιτλος του άρθρου... «Οι βίδες, οι διαφημιστές και οι.....απών !!!» ή αντίστροφα, στο εμπερι-στατωμένο άρθρο περί γλώσσας, στο οποίο, εύστοχα, με τον απόλυτο σεβασμό και αυ-στηρότητα στο χειρισμό που αρμόζει, ο Ντένης Κονταρίνης αναπτύσσει.

Μακρόνησος, το «Νταχάου της Ελλάδας»

Επιμέλεια Αναστασία Διακουμίδου. Πηγαίνοντας από τα Μέγαρα στην Αθήνα, πριν την επίσκεψη στο Μουσείο της Μακρονήσου και το πέρασμα στη Μακρόνησο.)

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

του Ανδρέα Βάλσαμου

Βιογραφικό της Μαίρης Σοΐδου

της ΚΑΒΑΖΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ, Msc, PhD. Χοροδιδάσκαλος, Χορογράφος, Χορο/κινησιοθεραπεύτρια. Η Μαίρη Σοΐδου γεννήθηκε ορφανή από πατέρα και είναι το 10ο τέκνο μίας οικογένειας που μετανάστευσε από την Κωνσταντινούπολη στη Θεσσαλονίκη όταν ήταν ακόμη παι δί.

Ο Μενέλαος Λουντέμης όπως δεν τον ξέρουμε

Το αποκαλυπτικό βιβλίο του Δημήτρη Δαμασκηνού, σαράντα χρόνια μετά από το θάνατο του μεγάλου δημιουργού. Γράφει ο Χρήστος Τσαντής*