Εκθεσιακός χώρο «Νίκος Κεσσανλής» της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, οδός Πειραιώς 256. Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει ο ιστορικός τέχνης Χριστόφορος Μαρίνος.
Η αποφοίτηση από την ΑΣΚΤ σηματοδοτεί την αρχή ενός συναρπαστικού ταξιδιού. Σε αυτό το ταξίδι αυτογνωσίας, όπου οι καλλιτέχνες προσπαθούν να βρουν τον εαυτό τους και τη θέση τους στον κόσμο της τέχνης, δεν υπάρχουν νικητές και χαμένοι. Οι πτυχιακές εργασίες των αποφοίτων απηχούν ένα ετερόκλητο πλήθος εμπειριών, παραστάσεων και ιδεών. Είναι αδύνατον να διαβαστούν ως ομοιογενές σύνολο. Αλλά εκεί ακριβώς, σε αυτή την (επιθυμητή) ανομοιογένεια, την ποικιλία των εικαστικών προτάσεων και τη θεματολογική τους ευρύτητα, έγκειται η γοητεία της έκθεσης των αποφοίτων.
Με ποια θέματα καταπιάνονται οι απόφοιτοι; Υπάρχουν κάποια θέματα που παραμένουν στο επίκεντρο των ενδιαφερόντων τους και τα οποία επαναλαμβάνονται; Εντοπίζουμε θεματικές τάσεις, κατευθύνσεις ή κατηγορίες; Στόχος της έκθεσης είναι να αναδείξει τον πολυδιάστατο χαρακτήρα των πτυχιακών, διατηρώντας παράλληλα τη μοναδικότητα της «φωνής» του κάθε αποφοίτου.
Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος
Ο επιμελητής της έκθεσης συνεργάστηκε με 13 φοιτητές του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης (Αναστασία Γιώγου, Μελίνα Γκέμπερ, Αναστασία Ίσκου, Μαρία Καλλιαντέρη, Ιωάννα Κατραμή, Αλεξάνδρα Μαλακασιώτη, Αρχοντία Μελά, Ευτυχία Παπαγιαννάκη, Αικατερίνη Πατινιώτη, Χριστίνα Ράινχαρτ, Θεοδώρα Ράπαντα, Καλοτίνα Σκώττη, Παναγιώτης Φατσέας) και τη φοιτήτρια του Μεταπτυχιακού Εικαστικών Τεχνών, Βάσια Ζορμπαλή.
Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
Αγγελόπουλος Θεόδωρος, Αδαμίδου Αγγελική, Αλεκίδης Αλέξανδρος, Αλεξίου Γεωργία, Ανδρέου Μαρία, Ανερράψη Ευαγγελία, Αντωνέα Αγγελική, Αντωνοπούλου Έλενα, Αρτέμης Χρήστος, Αυγουστής Ιωάννης, Βεντούρης Ανδρέας, Βουτσά Ελπίδα, Γαλανοπούλου Ευγενία, Γελαγώτη Ελπινίκη, Γεωργιάδου Ισμήνη, Γιαλαμά Βασιλική, Γιαννοπούλου Άννα, Γιαννοπούλου Μαριάνθη, Γιαννούλης Ορέστης, Γκαλερίδη Αγγελική Μαρία, Γκανάς Ανδρέας, Γκέλα Μαρία, Γκίκας Νίκος,Γκούγια Δανάη, Γκουλής Λουκάς, Devoidness (Καλύβης Ιωάννης), Δενδρινός Κοσμάς, Δέρβου Μαριάννα, Δημητριάδη Λυδία, Δημητρίου Στυλιανή, Δουκέλη Εριφύλη, Δρίτσας Γεώργιος, Ευθυμιάδης Γιάννης, Ευλογημένος Μάρκος, Ζαχαράκη Χριστίνα, Ζεϊντάν Ρόζα, Ζούμπα Ελένη, Θεοδωροπούλου Ελένη, Θεολόγου Γεωργία, Θεοχάρη Ελισσό, Ιωαννίδου Μιλοφίλη, Ιωάννου Αναστάσιος, Καζής Νίκος, Καλογερής Δημήτριος, Καλύβα Γεωργία, Κανταρτζής Κωνσταντίνος, Καραμαρούδης Παύλος, Καραμπέρη Βασιλική, Καρατζαφέρη Αικατερίνη, Καρλάφτη Θεώνη, Καρλή Κωνσταντίνα, Καρτσωνάκη Πανδώρα Παναγιώτα, Κατσίνης Χρήστος, Κόλλιας Παναγιώτης, Κοσμόπουλος Κοσμάς, Κουζμένκο Ιρίνα, Κούτρικας Φίλιππος, Κουτρούλης Στέφανος, Κρασιά Χριστιάνα, Κρεμμύδα Σοφία, Κρίκη Δανάη, Κυριακίδου Σοφία, Κυτιάνη Φωτεινή, Κώνστα Ντώρα, Λασκαράτος Τίμοθυ, Λεοντσινίδη Τζένη, Μακρίδης Ιωάννης, Μάρος Κωνσταντίνος, Μαρκουλή Μαρίνα, Μαυρούδη Κυριακή, Μελέτης Αναστάσης, Μεργές Άγγελος, Μηλίγκου Λυδία, Μητρόπουλος Βλαδιμήρ, Μιχαλιτσιάνου Μαρκέλλα, Μεσσήνη Κάτια, Μούρτο Μιλτιάδης, Μπακάλης Βασίλειος, Μπουρίτσα Δήμητρα, Μπούτση Φραντζέσκα, Μπράντζος Γιώργος, Μυλωνά Πούρνιμα Φωτεινή, Νιώτης Βασίλης, Νταούλας Κωνσταντίνος, Ντολτσέτη Καλλιόπη Μαρία, Ορφανίδου Άρτεμις, Πάγκαλος Κλεάνθης, Παλαιολόγου Μυρσίνη, Παναγοπούλου Χριστίνα, Παπαδοπούλου Άννα, Παπαδοπούλου Καλλιρόη Ελένη, Παπακωνσταντίνου Νικολέττα, Παππάς Σέργιος, Πατερίμου Παναγιώτα, Πατσιλινάκος Αναστάσιος, Παυλίδου Αθανασία, Παυλίδου Ντέπη, Πέππας Χρήστος, Πετρά Χρυσάνθη, Πετρόπουλος Αριστείδης, Πιμπλή Ντορίτα, Ρίστα Κωνσταντίνα, Ροζόπουλος Άρης, Ρούση Κωνσταντίνα, Sphinxes, Σαΐτης Θεόδωρος, Σακκά Σταυρούλα, Σαμαρά Άννα, Σαραντοπούλου Γεωργία, Σταματάκος Στράτης, Συρογιαννοπούλου Ερμιόνη, Τόβας Ιωάννης Αλέξανδρος, Τσαγκαράκη Ελένη, Τσάτσου Αθανασία, Τσέρμου Ζέτα, Τσίγκος Στέφανος, Τσιτσίγκος Κωνσταντίνος, Τσόλης Ηλίας, Μόσλαντ Μελίνα, Φιλιππίδη Χρυσάννα, Φωτοπούλου Έλλη, Χάλαρη Παναγιώτα, Χαραλαμπίδης Πρόδρομος, Χατζητάσκος Μάρκος, Χριστοδούλου Βασίλειος.
Διάρκεια έκθεσης: 19/5 – 9/6/2022
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 5:00-9:00 μ.μ.,
Σάββατο 12:00 – 6:00 μ.μ.
Την έκθεση συνοδεύει κατάλογος που θα είναι διαθέσιμος στον εκθεσιακό χώρο “Νίκος Κεσσανλής”.
Τηρούνται όλα τα μέτρα σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, απαραίτητη η χρήση μάσκας εντός του εκθεσιακού χώρου.
Η Ελένη Αντωνοπούλου[Αθήνα,Ελλάδα,1988] στο έργο <<Συνύπαρξη>>[2021][Κατασκευή,φωτογραφία]υπογραμμίζει όχι μόνον την αρμονική συνύπαρξη ζώων όπως είναι η γάτα,ο λύκος,το ελάφι και η άρκτος μεταξύ τους με τον διακατεχόμενο ανθρωπομορφισμό τους, αλλά και τον συγκερασμό αυτής με την ανθρώπινη παιδική παρουσία που δεσπόζει στο ξέφωτο αυτού του δάσους.
Η Λυδία Δημητριάδη[Αθήνα,Ελλάδα,1986] στο έργο <<Μην κάνεις σκηνή>>[2021][Ακρυλικά σε καμβά]παρουσιάζει μία γυναίκα σε άνετη στάση καθήμενη σε καρέκλα και επαναπαυμένη ή χαλαρή να έχει ως κεφαλή μία νεκροκεφαλή πιθήκου.Ακόμη, ένα όπλο ευρίσκεται παρατημένο εν αχρηστία στο τραπέζι,γεγονός που συμβολίζει εκ μέρους της την παραίτηση από κάθε πολεμική ρητορική.Επιπροσθέτως, τα μάτια της ως παράθυρα υπομνηματίζουν το γαλάζιο της πισίνας.Επίσης, το λάστιχο στο δεξιό μέρος του έργου αναβρύζει ατελευτήτως νερό ως μία κρήνη πλουτοπαραγωγικού πλούτου και το βάζο στο τραπέζι εκπροσωπεί την αειφόρο ανθοφορία ιδεών.Επιπλέον, η γυναικεία φιγούρα δε δείχνει να αντιλαμβάνεται το δρώμενο της διαπάλης μεταξύ των δύο πιθήκων στο background που ως σκηνή βίας υποδεικνύει πως ο ένας πίθηκος έχει αρπάξει από τον λαιμό τον άλλον, ώστε να μην είναι σε θέση ο δεύτερος να εκφραστεί.
Ο Κωνσταντίνος Νταούλας[Τρίκαλα,Ελλάδα,1962] στο έργο <<Δίκαιη πληρωμή>> [2022][Σίδηρος,δέρμα,μέταλλο νομίσματος 2 ευρωσέντς]μας παρουσιάζει μέσω της έκθεσης του συγκεκριμένου γαντιού που προτάσσει ένα δίλεπτο, την προσοχή στη διαχείριση ασήμαντων χρηματικών ποσών και τη δέουσα προφύλαξη στις οικονομικές δοσοληψίες, υπογραμμίζοντας πως το δίλεπτο της χήρας σύμφωνα με τη χριστιανική παράδοση έχει χάσει την αξία του, αν και ο καλλιτέχνης θεωρεί ως δίκαιη πληρωμή τα 2 ευρωσέντς για όλους.
Ο Γιώργος Δρίτσας[Αθήνα,Ελλάδα,1982]στο έργο <<Τoxic life>>[2020][Λαδοπαστέλ,ακρυλικά,κάρβουνο]μας παρουσιάζει μια φιγούρα με αντισφυξιαγόνο μάσκα που οσμίζεται ένα τριαντάφυλλο ως υποκατάστατο φαλλικού συμβόλου και ο καλλιτέχνης επισημαίνει πως αισθάνεται τον έρωτα μέσω περιορισμών, υποβληθεισών από κρίσιμες περιστάσεις που ανάγονται σε πόλεμο πυρηνικής ενέργειας ή από μετάδοσης ραδιενέργειας.Η ευδόκιμη παρουσία των ψυχρών και των θερμών χρωμάτων όπως το ροζ,το αζουρένιο και το μπλε που αποπνέουν γαλήνη, έρχεται σε αντίθεση με την εικόνα αυτού του σκηνικού πολέμου.
Ο Μάρκος Ευλογημένος[Αθήνα,Ελλάδα,1998] παρουσιάζει στο έργο <<Symposium>>[2021] από τη σειρά <<Delirium pills>> [2021][6 χαρακτικά,τύπωμα από χαρακτική σε ξύλο] δύο άνδρες που ενώνονται σεξουαλικά μεταξύ τους μέσω ενός ομφάλιου λώρου που υποκαθιστά το πέος εν στύσει και ο καλλιτέχνης επισημαίνει πως η συνουσία των 2 ανδρών εναπόκειται στην ιδέα των κρυφών επιθυμιών και μυστικών που εδράζουν στην εν λόγω περιοχή όπως ακόμη και από τη μέθοδο της αφής ως ένα είδος απτικής εικόνας.Αυτή η σεξουαλική συνεύρεση έρχεται ως αντίδοτο στην πεπτωκυία θέση των φαλλών των εν λόγων ανδρικών μορφών.
Στο έργο <<Salo>>[2021] o καλλιτέχνης τοποθετεί το κεφάλι ενός ανδρός στην έδρα ενός ανδρικού γυμνού κορμιού που χαρακτηρίζεται από την πτώση της στύσεως με την έννοια της μεταβιβάσεως της σκέψης του σε αυτή την περιοχή που θεωρείται ακάθαρτη κατά ορισμένους και κατά άλλους ως περιοχή μεταφυσικών και υποχθόνιων δυνάμεων που μέσω της σκέψης αποκαθαίρεται.Η παρουσία της μακράς γλώσσης στο έργο υποδηλώνει καυστικό λόγο που οδηγεί στο κάτω μέρος του έργου σε μία ερωτική σκηνή ζευγαριού.
Ο Παναγιώτης Κόλλιας[Αθήνα,Ελλάδα,1983] στο έργο<<Sculp>>[2022][Μελάνι σε χαρτί,ακουαρέλα]εκθέτει μία ανδρική φιγούρα που μέσω της έλλειψης ταυτότητας των φυσιογνωμικών της χαρακτηριστικών φανερώνει την πολυπλοκότητα και τη δαιδαλότητα της σκέψης που διάγει σε αλλοίωση ή και σε κατάλυση αυτών.Ο κόκκινος φωτισμός του background έρχεται σε αλληλουχία με το κίτρινο φως του προσώπου ως εύλογη απόρροια.
Η Μελίνα Φακίτσα Μόσλαντ[Mπέργκεν,Νορβηγία,1995] στο έργο <<Μelon ladies>>[2019][Ξυλομπογιές σε καμβά,ακρυλικό,μελάνι]μας εκθέτει δύο γυναικείες φιγούρες σε αναλογικότητα και σε αντιστροφή στην τοποθέτησή τους στο έργο.Συγχρόνως, στο κεφάλι και των δύο ενυπάρχει ο καρδιόσχημος σπόρος του καρπού που περιέχει φως ενώ η εξωτερική πρασινόμορφη περιβολή αναδύει μια νότα αισιοδοξίας γιʼ αυτές τις ερειδόμενες σε φυτά φιγούρες μέσα σε μια άγρια βλάστηση σαρκοφάγων φυτών που εμπεριέχουν το στοιχείο του επελαύνοντος κινδύνου.
Η Κάλλη Ντολτσέτη[Αθήνα,Ελλάδα,1996] στο έργο <<Gods of zoom>>[2020][Μελάνι χαρακτικής,κινέζικο χαρτί]μας παρουσιάζει μία φιγούρα ηλιοτροπική με στοιχεία Γοργούς,με έντονο το τρίτο μάτι της Λογικής και με τη γλώσσα προς τα έξω να χαιρετάει ή να προτρέπει σε παύση και με δάκρυα στους οφθαλμούς που θα μπορούσαν να διερμηνευθούν ως ηλιακές καταιγίδες.Το σκουλαρίκι στη ρίνα μέσω της κυκλικότητάς του παραπέμπει στην αέναη όσφρηση ενώ η περιβολή στο άνω μέρος του σώματος και η γυμνότητα των οπισθίων στην καρέκλα καθʼ υπόδειξιν του εικαστικού κατόπτρου υποδηλώνουν τον ανθρωπομορφισμό των θεών και των θεοτήτων.
Ο Βασίλειος Χριστοδούλου[Αθήνα,Ελλάδα,1997] στο έργο <<Μαύρες βέργες>> [2021][Ακρυλικό,πλαστικό,κάρβουνο,χώμα,χαρτί σε καμβά]μας παρουσιάζει 2 απόκοσμα όντα με ουρά κομπραοειδή ως κληροδότημα γνώσης να διαφεντεύουν μαύρες μαγικές βέργες σε οπές της γης, αναβιβάζοντας και καταβιβάζοντας τα μυστικά του Κάτω κόσμου στη γη και αντιστρόφως.Ταυτοχρόνως, η ταλάντωση στις οπές δείχνει το ανακλόνητο στοιχείο της γης.
Tην επιμέλεια της έκθεσης έχει κάνει ο Χριστόφορος Μαρίνος[Αθήνα,Ελλάδα,1975].
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/ΑΡΕΛΗΣ
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών/Α.Σ.Κ.Τ
Εκθεσιακός χώρος Νίκος Κεσσανλής
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. www.asfa.gr
Πειραιώς 256,Ρέντης,Τ.Κ 182 33,Αθήνα.
+00 30 210-3897121
Διάρκεια έκθεσης:19.5.2022-9.6.2022
Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 17.00-21.00
Σάββατο 12.00-18.00