Σε Μικρή Κλίμακα: Ένα Ψηφιδωτό Σύγχρονης Δημιουργίας

Με το σταδιακό πέρας των απαγορεύσεων και των περιορισμών και την πολυπόθητη επιστροφή των χώρων τέχνης στην κανονική λειτουργία τους, η γκαλερί ΑΛΜΑ εγκαινιάζει την ομαδική έκθεση Σε Μικρή Κλίμακα: Ένα Ψηφιδωτό Σύγχρονης Δημιουργίας, η οποία αποτελείται εξʼ ολοκλήρου από έργα μικρών διαστάσεων.

 

Η επιμελητική  ομάδα της γκαλερί προσκάλεσε 39 σύγχρονους καλλιτέχνες, Έλληνες και διεθνείς, παλαιότερους και νέους συνεργάτες, για να μετατρέψουν τον χώρο της σε ένα ψηφιδωτό σύγχρονης δημιουργίας. Με την έκθεση αυτή, η ΑΛΜΑ ελπίζει σε έναν γόνιμο διάλογο με θέμα την εξέλιξη της καλλιτεχνικής δημιουργίας εν καιρώ πανδημίας και με γνώμονα τη μικρή κλίμακα. Ένα μικρό έργο αγκαλιάζει τον θεατή με διαφορετικό τρόπο από ένα επιβλητικό έργο μεγάλων διαστάσεων. Με περισσότερα από 50 μικρά έργα-φωτογραφίας, ζωγραφικής, σχεδίου, γλυπτικής, κατασκευών και μικτής τεχνικής- η έκθεση προσκαλεί το κοινό να πλησιάσει και να αναρωτηθεί αν και πώς τελικά η κλίμακα διαμορφώνει τον τρόπο που βιώνουμε το έργο τέχνης.

Στο έργο της Σύλβιας Αντωνιάδη "Filtering toxicity"[2021][Διαστάσεις: 50 x 43 εκατοστά][Ακρυλικό σε ξύλο]η Τζην Χάρλοου[Κάνσας,Μισούρι,Ε.Π.Α,3-3-1911-Λος Άντζελες,Ε.Π.Α,7-6-1937] από τη μία πλευρά κάνει ένα νεύμα πρόσκλησης προς τον θεατή να επισκεφθεί τις Ε.Π.Α και πιο συγκεκριμένα τη Nέα Υόρκη, ως εκπρόσωπο της διανοουμενίστικης ανατολικής πλευράς των Ε.Π.Α που ιδρύθηκε από τους Ολλανδούς, έχοντας ως φόντο το Άγαλμα της Eλευθερίας[1884], το έμβλημα της πόλης που συμβολίζει την ελευθερία της έκφρασης και των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του πολίτη ως δώρου του γαλλικού λαού προς τον αμερικανικό και έργο του Μπαρτολντύ[Κολμάρ,Αλσατία,Γαλλία,2-8-1834-Παρίσι,Γαλλία,4-10-1904] με τη δάδα που συμβολίζει τη γνώση μέσω της οποίας αποκτάει κάποιος την ελευθερία του όπως και μέσω της αλήθειας και του πάθους για ζωή που ανυψώνεται ως τον ουρανό.Από την άλλη πλευρά η Μπέτυ Ντέιβις[Λόουελ,Μασαχουσέτη,Ε.Π.Α,5-4-1908-Παρίσι,Γαλλία,6-10-1989] που καπνίζει αρειμανίως συμβολίζει την υλιστική δυτική πλευρά των Ε.Π.Α και πιο συγκεκριμένα, τον κόσμο του Χόλυγουντ με την ασύδοτη,αχαλίνωτη,δίχως φραγμούς και όρια ξέφρενη ζωή.Το πλοίο στο φόντο συμβολίζει το μέσο με το οποίο οι ασθενείς μεταφέρονται για τη θεραπεία και την επούλωση των πληγών τους τόσο από τους κοινωνικοοικονομικούς περιορισμούς και την πολιτική καταπίεση όσο και από τη φίμωση της ελευθεροστομίας ή από την λογοκρισία που έχουν υποστεί στη χώρα τους.Οι κροκόδειλοι συμβολίζουν τους κινδύνους που συνεπάγεται το ταξίδι αυτό και η παρουσία των τραυματισμένων ανθρώπων εκεί.

Στο έργο του Capten με τίτλο "The animal fucker"[2020][Διαστάσεις: 32 x 37 εκατοστά][Μεικτή τεχνική]παρατηρούμε πως ένας τράγος αναδύει τον έρωτα με ροζ καρδούλες ενώ οι μαστοί στον οπισθότυπό του την αστείρευτη παραγωγικότητα και ευγονία του.Επιπλέον, η σκηνή του χωρικού που δέχεται το βέλος πισώπλατα από τον ερεθισμό του για τον τράγο συμβολίζει την κακεντρέχεια γιʼ αυτή την ερωτική του εμμονή που διαφαίνεται από την εξωθούμενη γλώσσα του, αν και στρεφόμενη ένεκα αποπροσανατολισμού προς τον πομπό που στέλνει το τόξο ως σύμβολο στόχου.

Στο έργο της Γωγώς Ιερομόναχου[Κάλυμνος,Ελλάδα,1973] "Ο τουρίστας"[2020][Διαστάσεις: 40 χ 40 εκατοστά][Λάδι σε καμβά]μία τουρίστρια με μπαντάνα εκπροσωπεί το τρέντυ στοιχείο συνδυάζοντάς το με τη μάσκα του κοροναϊού που πρεσβεύει το κωμικό και το παιγνιώδες, αφού η μορφή της παραπέμπει σε αυτήν της Μίνι Μάους.Έτσι, η καλλιτέχνης επισημαίνει,πιθανώς, ότι το φαινόμενο αυτό έχει τη ρίζα του από τη Ντίσνεϋλαντ ή ότι το φαινόμενο του κοροναϊού παρομοιάζεται με καρτούν και ότι κανείς δεν το λαμβάνει στα σοβαρά υπόψιν είτε ξένος είτε Έλληνας.Η παρουσία της τουρίστριας δείχνει ότι οι ξένοι στην Ελλάδα αψηφούν τον φόβο και την τρομοϋστερία από τον κοροναϊό και πως απολαμβάνουν τις διακοπές τους με άνεση στη χώρα μας.

Στο έργο του Κώστα Λάβδα[Ελλάδα,1980] με τίτλο "Me too II" [2021][Διαστάσεις: 31 χ 41 εκατοστά][Ακρυλικό σε ξύλο]παρατηρούμε μία θηλυκή μορφή με κεφαλή αλωπεκής που εκπροσωπεί την πονηρία και η οποία ψαχουλεύει την τσάντα της που μπορεί να είναι γεμάτη ή άδεια,ενώ τα καχεκτικά της ή τα ανορεξικά της πόδια στηρίζονται σε έναν λίθο ως θεμέλιο που αντικατοπτρίζεται ο έναστρος ουρανός και από τον οποίον έχει δημιουργηθεί ο πλανήτης, ώστε τα όντα που τον ενοικούν να διαφεντεύουν σε αυτόν και να βασιλεύουν.Τα δέντρα είναι δίχως φύλλα και πανύψηλα σε αυτό το πυκνό δάσος με τα μυστήριά του που δεν αφήνει τον ουρανό να διαφανεί.

Στο έργο του Μιχάλη Μανουσάκη[Χανιά,Ελλάδα,1953] με τίτλο "Άτιτλο"[2021] [Διαστάσεις: 40 χ 40 εκατοστά][Ακρυλικό και κάρβουνο σε ινόπλακα/ινοσανίδα μέτριας πυκνότητας]μία γυναίκα σε σερπεντινοειδές στυλ είναι σε κατάσταση ονείρου ενώ ο άνδρας της άπτει την κόμη μεταγγίζοντάς της τις σκέψεις του και την αφοσίωσή του σε αυτήν ενώ μοιάζει να επεξεργάζεται τη δική της σκέψη.Οι δύο μορφές έχουν το χρωματισμό του τοπίου που μοιάζει σεληνιακό,ενώ ο ορίζοντας είναι χωρισμένος στα δύο, ένα γεγονός που συμβολίζει τη διχογνωμία των εκπροσώπων του.

Στο έργο του Σταμάτη Θεοχάρη[Αθήνα,Ελλάδα,1976] "Self indulgence" [2021] [Διαστάσεις: 35 χ 45 εκατοστά][Ακρυλικό σε καμβά] μια ευτραφής κοπέλα που προσιδιάζει στο αναγεννησιακό ιδεώδες των μοντέλων του Ρέμπραντ[Λάιντεν,Ολλανδία,15-7-1606-Άμστερνταμ,Ολλανδία,4-10-1669] όπως η Σάσκια, κρατάει στο χέρι της μία μπανάνα που συμβολίζει τον ερωτικό της πόθο για κάποιον άνδρα, ενώ η εμφάνιση της ως πειρατής εκπροσωπεί κάποιον παράνομο έρωτα ή μια μονομέρεια στον τρόπο που αντιμετωπίζει τον έρωτα.Το ωοειδές πλαίσιο σε ροζ φόντο συμβολίζει την αρχή της δημιουργίας μέσω της ερωτικής διαθέσεως ενώ οι 4 μύγες τον θεό Βάαλ που εκπροσωπεί την ερωτική λαγνεία και τη διασπείρει στα 4 σημεία του ορίζοντα, για να βασιλεύει παντού.

ARELIS

http://www.arelis.gr

http://www.theaterinfo.gr

GALLERY ALMA
Υψηλάντου 24,Κολωνάκι,Αθήνα, Τ.Κ 106 76
Τηλέφωνο επικοινωνίας
211 4003160
https://galleryalma.com

Διάρκεια έκθεσης: 13-5-2021 ως 12-6- 2021
Ωράριο λειτουργίας Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή: 11.00-14.30 και 17.30-21.00
Τετάρτη και Σάββατο: 11.00-15.00

 

Pin It