2.Gregory Grozos_Secret Garden_2009_mixed media_25x15cm

H Nitra Gallery στη Θεσσαλονίκη με μεγάλη χαρά παρουσιάζει τη διατομική έκθεση Realized Fragments των Γρηγόρη Γκρόζου και Εμμανουήλ Μπιτσάκη, δύο εικαστικών οι οποίοι επιλέγουν τη μικρογραφία ως τρόπο έκφρασης. Η έκθεση θέτει ερωτήματα σχετικά με την ιδεολογία και τα αίτια αυτής της επιλογής και επιχειρεί να αποκωδικοποιήσει την αναγκαιότητα της κατασκευής μικρού μεγέθους έργων, που συμπυκνώνουν σύνθετα σύμπαντα, υποκατάστατα της πραγματικότητας.

Ο Γρηγόρης Γκρόζος κατασκευάζει γλυπτικές συνθέσεις με την πρόθεση να δημιουργήσει συμβολικές μικρογραφίες του κόσμου, όπου συνυφαίνει αντιφατικές έννοιες και θέματα, ενώ ο Εμμανουήλ Μπιτσάκης ζωγραφικά έργα σε διακριτικού μεγέθους επιφάνειες, όπου συνθέτει ελεγχόμενους, άψογα οργανωμένους κόσμους.
Η ακρίβεια στον τρόπο εκτέλεσης, η ανάδειξη της λεπτομέρειας, η υπονόμευση του συμβατικού, η σκηνοθεσία παράδοξων, αντιφατικών οπτικών συνόλων είναι μερικές από τις εμμονές των δύο εικαστικών της έκθεσης.

Γρηγόρης Γκρόζος
Ο Γρηγόρης Γκρόζος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, από όπου και αποφοίτησε το 2008. Στη συνέχεια, φοίτησε στο Dutch Art Institute στο Enschede, Ολλανδία (2009-2010). Έχει στο ενεργητικό του ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Κύπρο και την Ολλανδία και έχει συμμετάσχει σε διεθνή φεστιβάλ και art fairs. Έργα του υπάρχουν σε συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στη Λευκωσία.

Εμμανουήλ Μπιτσάκης
Ο Εμμανουήλ Μπιτσάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1996-2001). Το 2001 και το 2008, με υποτροφία του Ινστιτούτου της Δανίας στην Αθήνα και της National Portrait Gallery αντίστοιχα, έμεινε στην Κοπεγχάγη και την Κίνα για ελεύθερη καλλιτεχνική εργασία. Έχει πραγματοποιήσει πέντε ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε art fairs και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

 

Διάρκεια έως 9 Νοεμβρίου 2019

Nitra Gallery - Θεσσαλονίκη, Φιλίππου 51, Ρωμαϊκή Αγορά
Τετάρτη - Σάββατο 11.00 - 15.00 | Πέμπτη - Παρασκευή 11.00 - 15.00 & 17.00 - 20.00
τηλ: 2310 285890, www.nitragallery.com

 

 

Nitra gallery-Διατομική έκθεση Γρηγόρη Γκρόζου και Εμμανουήλ Μπιτσάκη με τίτλο "Realized fragments"

 

Ο Γρηγόρης Γκρόζος[Αθήνα,18-11-1980]στο έργο"Secret garden"[2009][Μεικτή τεχνική][Διαστάσεις: 25 χ 15 εκατοστά]παρουσιάζει την προτομή του αγάλματος μιας κοπέλας στην οποία απουσιάζει το μεγαλύτερο μέρος του εξωτερικού περιβλήματος της κάρας της.Τα δένδρα που ενοικούν στο νου της υπονοούν μια σπάνια ανθοφορία ιδεών που προεκτείνεται πέραν του εαυτού της. Ο καλλιτέχνης επισημαίνει την μεταδοτικότητα και την επικοινωνιακή της διάθεση. Η σκάλα είναι σύμβολο ανόδου ή και μέσου επικοινωνίας με αυτόν τον κόσμο.

Στο έργο"Archeology"[Μεικτή τεχνική][Διαστάσεις: 22 χ 18 εκατοστά] δύο σκαπανείς -αρχαιολόγοι φέρνουν στο φως μία τεράστια νεκροκεφαλή που πιθανόν να ανήκει σε γίγαντα εντός ενός δάσους.Ο καλλιτέχνης επισημαίνει το μεγαλείο της ιστορίας και των ανθρωπίνων ειδών,τουτέστιν όσων έχουν ανθρώπινη μορφή. Το επιμύθιο του καλλιτεχνήματος είναι πως ό,τι ευρίσκεται κεκρυμμένο στην μήτρα της γης, πρέπει να αναδύεται στο φως για την εκτίμηση της αξίας του.

Στο έργο"Observing"[Μεικτή τεχνική][Διαστάσεις: 19 χ 15 χ 8 εκατοστά] μία μορφή που ερείδεται σε ένα κνέφας παρατηρεί με ένα τηλεσκόπιο το μακρινό σύμπαν, ενώ δεν απολαμβάνει οπτικώς τα αστρικά φαινόμενα του σύμπαντος που τον περιβάλλει. Ο καλλιτέχνης υπογραμμίζει με έμφαση πως ο άνθρωπος έχει την τάση -αν είναι αιθεροβάμων- να θέλει να ανακαλύψει ό,τι είναι πολύ μακριά του, ενώ ό,τι είναι σχετικώς εγγύς του δεν του αποδίδει ουδεμία σημασία ούτε τέρπεται από αυτό.

Στο έργο "Revealed"[Μεικτή τεχνική][Διαστάσεις: 20 χ 23 χ 9 εκατοστά] μία τεράστια ανθρώπινη μορφή που έχει συνενωθεί με την Φύση διαχωρίζεται από αυτήν, προβάλλοντας σε προθήκες την γνώση που κατέχει σε μορφή παπύρων, κυλίνδρων και βιβλίων. Οι δύο περαστικοί που ευρίσκονται ενώπιον αυτού του θεάματος φαντάζουν πολύ μικροί στο μέγεθος της ένθετης γνώσης αυτής της μορφής.

Στο έργο "Weight"[Μεικτή τεχνική][Διαστάσεις: 19 χ 15 χ 8 εκατοστά] μία ανδρική φιγούρα κουβαλάει στην πλάτη της πέντε μέλη εκ της οικογένειάς της, διακομίζοντάς τα από την μία άκρη του βουνού στην άλλη, αψηφώντας τους κινδύνους που διατρέχει εξ´ αυτού του εγχειρήματος για την ασφαλή διέλευσή τους σε έναν καινό κόσμο και στοχεύοντας στην προστασία τους.

Στο έργο" Storytime"[Μεικτή τεχνική] μια ηλικιωμένη γυναίκα αναγιγνώσκει ένα πιθανολογούμενο παραμύθι ενώπιον τριών μικρών παιδιών. Το μέγεθος της παρουσίας της φαντάζει τεράστιο εν συγκρίσει με αυτό των τριών παιδιών που αποδίδουν στα λεγόμενά της υπερφυσικές διαστάσεις. Το επιβλητικό δέντρο τονίζει το μεγαλείο της Φύσης έναντι του ανθρωπίνου είδους.

Το έργο "Standing figure"[2018/2019][Διαστάσεις: 30 χ 22 εκατοστά] του Εμμανουήλ Μπιτσάκη[Αθήνα,Ελλάδα,1974]χωρίζεται σε δύο τμήματα. Στο άνω μέρος έχουμε την απεικονιστική περιγραφή δύο γυμνών ανθρωπίνων ποδών. Στο κάτω μέρος παρουσιάζονται δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα βυζαντινής ναοδομίας. Ο καλλιτέχνης θέτει το ερώτημα αν η άνω φιγούρα ερείδεται στον βυζαντινό πολιτισμό ή αν κατ´ουσίαν έχε αποσκιρτήσει και έχει ανεξαρτητοποιηθεί από τα ιδεώδη και τις αξίες του.

Στο έργο "Statue" [2019] [Ακρυλλικό σε καμβά][Διαστάσεις: 13 χ 18 εκατοστά] στο πρώτο επίπεδο ο καλλιτέχνης εκθέτει την κεφαλή και την βάση ενός αγάλματος, ενώ στο απουσιολόγιο του χρωστήρα έχει καταγραφεί ο κορμός αυτού. Ο καλλιτέχνης επισημαίνει με τον τρόπο του πως από την ελληνική αρχαιότητα παραμένει ως σήμερα η σταθερή της έδρα που διαπνέεται από το πνεύμα της πρακτικότητας και το λογιστικό της τμήμα, ενώ απουσιάζει το επιθυμητικόν[τα ένστικτα]και το θυμοειδές αυτής. Το τοπίο που πρωταγωνιστεί στο δεύτερο επίπεδο χαρακτηρίζεται από το στοιχείο του υποβλητικού, γεγονός που ενέχει μια λογική παραδοξότητα, αφού το άγαλμα υποτίθεται ότι κλέβει την παράσταση λόγω της πλαισίωσής του στο πρώτο επίπεδο. Πιθανές είναι επιδράσεις ως προς την θεματική από τον Τζόρτζιο Ντε Κίρικο[Βόλος, Ελλάδα,10-7-1888-Ρώμη,Ιταλία,20-11-1978].

Στο έργο" βασιλιάς Οιδίπους" ήτοι λατινιστί "Oedipus rex"[2019][Ακρυλλικό σε ξύλο][Διαστάσεις: 15 χ 7,5 εκατοστά]ο ήρωας βλέπει στο χέρι του την μοίρα του, αφού η ύλη από την οποία είναι πλασμένος και οι πράξεις του καθορίζουν την φύση της, ενώ με το άλλο χέρι θωπεύει το χέρι της γυμνής πιθανώς μητρός του που εκτίθεται γυμνή με τους μαστούς της απεικονισμένους λίαν γλαφυρώς. Παραλλλήλως το φάντασμα ή το άγαλμα του Σοφοκλή[Ιππίος Κολωνός,Αθήνα,Ελλάδα,497/6 π.Χ-Αθήνα, Ελλάδα, Δεκέμβριος 406 π.X/Φεβρουάριος 405 π.Χ] ατενίζει καρτερικά την εξελισσόμενη ζωγραφική αναπαράσταση του έργου του "Οιδίπους τύραννος" [περίπου 428 π.Χ] με μεταμοντέρνα διάθεση.

Στο έργο "Roman statue"[2018][Ακρυλλικό σε καμβά][Διαστάσεις: 18 χ 13 εκατοστά] ο καλλιτέχνης παρουσιάζει ένα ακέφαλο ρωμαϊκό άγαλμα υπομιμνήσκοντας πως στην ρωμαϊκή αρχαιότητα εκλείπει το λογιστικό στοιχείο, ήτοι η κυριαρχία της λογικής επί της αισθησιοκρατίας, ενώ ενυπάρχει το θυμοειδές, το επιθυμητικόν και το πνεύμα της υλικής πρακτικότητας. Το άγαλμα πλαισιώνεται από ένα στείρο και άγονο βουνό που με την επιπεδότητά του θυμίζει έργα του Έλληνα ζωγράφου Θεόφιλου[Μυτιλήνη,Ελλάδα,1870-Μυτιλήνη,Ελλάδα,24-3-1934].

Νίτρα gallery
Φιλίππου 51,Ρωμα΄ι΄κή Αγορά,Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο επικοινωνίας: + 00 30 2310285890
Ωράριο λειτουργίας:
Πέμπτη και Παρασκευή: 11.00-15.00 και 17.00-20.00
Τετάρτη και Σάββατο: 11.00-15.00
http://www.nitragallery.com
Διάρκεια έκθεσης: 11-10-2019 ως 25-11-2019

Pin It