Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΕκθέσειςAthens Biennale 2018, Anti

Athens Biennale 2018, Anti

images2Η Ρέιτσελ Μακλίν[Εδιμβούργο,Σκωτία,1987]στο ψηφιακό της βίντεο "Μάτια σε εμένα/Eyes 2 me"[2015][Διάρκεια: 3 λεπτά]παρουσιάζει ένα κατάξανθο μοντέλο, μεστό παιδικότητας να προβαίνει στις πράξεις που επιτάσσει μια φωνή από το υπερπέραν.

Η φωνή αν και του λέει να σταματήσει να σκοτώνει κυκλώπεια πλάσματα δεν κάνει τίποτα για να το σταματήσει και η καλλιτέχνης κριτικάρει την παθητικότητα των θεατών στην άσκηση βίας.Επιπλέον η φωνή διατάζει το μοντέλο να φορέσει δύο πορφυρά πανύψηλα τακούνια, λέγοντάς του πως δεν θα πάθει τίποτα,μα το ίδιο χάνει την ισορροπία του και έτσι τραυματίζει τον ψυχικό και σωματικό του κόσμο.Η καλλιτέχνης καυτηριάζει με τον τρόπο της τον κόσμο της μόδας -και όχι μόνον- που εξαναγκάζει τα μοντέλα σε πράξεις που δεν συνάδουν με την φύση τους.Επίσης το μοντέλο χάνει τον έλεγχο του εαυτού του και όταν αποφασίζει να αντιδράσει στα λεγόμενα του διαφεντευτή του κόβει την γλώσσα του και βουτηγμένο στο αίμα χάνει την ομιλία του, ανήμπορο να αντιδράσει.Η καλλιτέχνης υπογραμμίζει με τον τρόπο της πως όταν κάποιος αποφασίσει να εισέλθει σε κάποιο κοινωνικό σύστημα και αλλοτριωθεί έτσι σε μεγάλο βαθμό, τότε όταν θελήσει να αντιδράσει στα κακώς του κείμενα δεν θα δύναται, γιατί θα έχει προδώσει τις ιδέες και την φύση του.[Κτήριο Σταδίου 15]
Η Σάεμποργκ[Τογιάμα,Ιαπωνία,1991]στο βίντεο της "Compilation" [2018][Διάρκεια: 2 λεπτά,58 δευτερόλεπτα]εκθέτει μια υπερφυσικού μεγέθους γουρούνα από λάτεξ να γεννάει κίτρινα,ροζ γουρουνάκια και ένα μελανό.Η καλλιτέχνης υπογραμμίζει το μεγαλείο της μητρότητας-δεν έχει σημασία αν είναι γουρούνα ή γυναίκα-που αγκαλιάζει όλα τα παιδιά της με τον ίδιο τρόπο θηλάζοντάς τα,έστω και αν εκείνα δεν είναι ίδια.Οι εικονικοί θάνατοι των χοίρων τονίζουν τον εθισμό των ανθρώπων στην απανθρωπιά του θεάματος της δολοφονίας και του κομματιασμού τους, όπως στην περίπτωση του Πενθέα.Μεταξύ μυθικού και αληθοφάνειας η καλλιτέχνης υπογραμμίζει πως το είδος των χοίρων που ανατρέφεται για να χρησιμοποιηθεί κατόπιν για μαζική κατανάλωση, ομοιάζει με το είδος των ανθρώπων που αφού ανατραφεί χρησιμοποιείται από τις κοινωνικές κάστες, μέχρι να επέλθει το τέλος του.[Κτήριο Άνθιμου Γαζή 2]
Η Τάι Σάνι[Λονδίνο,Αγγλία,1976]στην εγκατάστασή της "Psy chic anem one"[2018][Φελιζόλ,κονίαμα,μπογιά,ατσάλι,ύφασμα,αλουμίνιο,αφρός πολυουρεθάνης,γυαλί,ξύλο,ρητίνη]μας παρουσιάζει δύο καλοφτιαγμένα χέρια σε οφιοειδή σχηματισμό που φορούνε βραχιόλια και σε πράσινο χρώμα που μαρτυρεί την ελπιδοφόρο άποψη της καλλιτέχνιδος για την βελτίωση της θέσης της γυναίκας στο απώτερο μέλλον.Τα χέρια κρατούνε την σφαίρα, αφού από την γυναίκα προέρχεται το σύμπαν.Η επανάληψη της μορφής της πυραμίδος τονίζει την ένωση του θείου με το ανθρώπινο που εξασφαλίζει η γυναικοκρατία.Οι όγκοι με πολυουρεθάνη με το τηκόμενο αιδοίο τονίζει την έννοια της καταπίεσης των γυναικών στην σημερινή κοινωνία.[Κτήριο Σταδίου 15]
Ο Σαράγου Τσουτιγονκπέτι[Μπανγκόνγκ,Ταιλάνδη,1970] στην εγκατάσταση "Ευχές,Ψέματα και Όνειρα,Αντιαποικιακή δύναμη/Wishes,Lies and Dreams,Anticolonial power"[2016]παγώνει την στιγμή της επίθεσης μιας τίγρης σε έναν κυνηγό που έχει όπλο,μα όχι κεφάλι.Ο καλλιτέχνης τονίζει πως στους νόμους της ζούγκλας ο άνθρωπος για να επιβιώσει, χάνει την λογική και την σκέψη του.Ας τονισθεί πως το λευκό χρώμα που κυριαρχεί, επιτείνει την αίσθηση του παγώματος της σκηνής.Η τίγρης σε αντίθεση με τον κυνηγό είναι ατόφια και δεν στέκεται στην γη, αφού δεν ερείδεται στις υλικές ανάγκες τόσο, όσο στο ένστικτο της επιβίωσης.[Κτήριο Σταδίου 15]

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/ΑΡΕΛΗΣ

http://www.arelis.gr

http://www.theaterinfo.gr

Athens Biennale
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. www.athensbiennale.org
+00 30 210-5232222
Σταδίου 15 και 22
Κολοκοτρώνη 4
Άνθιμου Γαζή 2

Διάρκεια έκθεσης:26.10.2018-9.12.2018
Ωράριο λειτουργίας:Δευτέρα-Παρασκευή 14.00-22.00
Σάββατο-Κυριακή: 12.00-22.00

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ελευθέριος Άρελης

Ελευθέριος Άρελης

O Ελευθέριος Άρελης [ή κατά κόσμον Ελευθέριος Παπαδόπουλος] γεννήθηκε στην Αθήνα στις 30 Ιουλίου 1979. Σπούδασε φιλοσοφία [1998-2003] και ιστορία- αρχαιολογία [2005-2013] στην Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Εργάστηκε ως πολιτιστικός διαχειριστής και επιμελητής εικαστικών εκθέσεων στον δήμο Χολαργού. Δοκίμιά του για την μοντέρνα ελληνική, ευρωπαϊκή και αμ...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Ποιες δράσεις ακτιβισμού θα κάνατε;

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Ιούνιος 2019
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Πέμπτη, 20 Ιουν. 2019 - 21:03:06
 

Newsletter

ΑρχικήΕκθέσειςAthens Biennale 2018, Anti Top of Page