Rodeo gallery-Απόστολος Γεωργίου ΕΝΑΣ ΕΝΑΣ ONE BY ONE
Σε αυτή τη νέα σειρά έργων, ερχόμαστε αντιμέτωποι με μία πληθώρα καταστάσεων που συμβαίνουν στους οικείους, απροσδιόριστους εσωτερικούς χώρους του Γεωργίου. Αλλά, αυτή τη φορά, για αλλαγή, κάποιες καταστάσεις γίνονται σε εξωτερικό χώρο.
Η φύση του ανθρώπου ξετυλίγεται σε διάφορα έργα. Απομόνωση, αποτυχία και φαινομενικός παραλογισμός, είναι επαναλαμβανόμενες συνθήκες, τις οποίες υφίστανται τα υποκείμενα του Γεωργίου. Ωστόσο, ποτέ δεν είναι μη ρεαλιστικές μη πραγματοποιήσιμες. Το κύριο υλικό του καλλιτέχνη είναι η ανθρώπινη φύση και η άβυσσός της.
Ως συγγραφέας μικρών ιστοριών, ο καλλιτέχνης συνθέτει πίνακες μεγάλης κλίμακας, στους οποίους οι λέξεις έχουν αντικατασταθεί με γρήγορες πινελιές. Μία προέκταση του σώματός του που εμπεριέχει τα αφηγήματα που υφίστανται οι ήρωές του. Γίνονται μία σειρά από πράξεις, που ορισμένοι μπορούν ακόμη και να τις αποκαλέσουν περφόρμανς: η ιστορία στο μυαλό του καλλιτέχνη, η ιστορία στο σώμα του καλλιτέχνη, καθώς ξεδιπλώνει την ιστορία στον καμβά, ο θεατής που έρχεται αντιμέτωπος με τον πίνακα. Όπως υποδηλώνει και ο τίτλος της έκθεσης, σε μία στιγμή που το συλλογικό βρίσκεται απέναντι σε μία πρόκληση, μετατρεπόμαστε σε μονάδες και ως οντότητες και ως θεατές. Δεν υπάρχει τίποτε αρχαιότερο από την αφήγηση. Αλλά ο Γεωργίου δεν είναι ένας πλανόδιος τροβαδούρος. Κρύβεται κάτω από το έδαφος, ξετυλίγει τις ανέκδοτες ιστορίες του με ακρυλικά στον καμβά. Πολύ τραγικό για να είναι κωμικό. Πολύ κωμικό για να είναι τραγικό.
Άραγε, η περιπλανώμενη μορφή φοράει τον μανδύα του τρελού ή του σοφού;
Τι σκέφτονται οι κατσίκες για τους γυμνούς άντρες που καταβροχθίζουν το φαγητό τους, και τι είδους πράξη είναι αυτή;
Είμαστε ηδονοβλεψίες ή επίτιμοι καλεσμένοι;
Τι συζητούν όταν τα ανθρώπινα μέλη ξεθάβονται μαζί με τις αρχαιότητες;
Συμβολισμός, αλλά και πάλι, όχι. Μεταφορά, αλλά όχι ακριβώς. Ούτε πραγματικότητα. Όμως, όλα τα παραπάνω ισχύουν και μπορούμε να τα επικαλεστούμε όταν περιγράφουμε τι είναι μπροστά μας.
Αν υπάρχει ο τύπος του “macho φεμινιστή”, τότε σίγουρα ο Γεωργίου είναι αυτός. Αν δεν υπάρχει, και πάλι αυτός είναι.
Ένας άντρας που πουλάει ένα ψάρι σε μια γυναίκα. Μία γυμνή κυρία με την πλάτη της στραμμένη στον σκεπτόμενο βιομήχανο. Ένα ζευγάρι σε ερωτικές περιπτύξεις, ενώ σκέφτεται άλλους. Ένας άντρας που ζουλάει το στήθος μίας κυρίας σε πόζα γοργόνας στην παραλία, με το ηβικό της περίγραμμα να τονίζεται κάτω από το μπικίνι της. Μία ξαπλωμένη γυναίκα πάνω στην άμμο δέχεται προτάσεις από τρεις ακέφαλους άντρες. Μία γυναίκα που μαζεύει μαύρα λουλούδια στον γκρίζο ορίζοντα, ενώ ένας άντρας κρυφοκοιτάζει κάτω από τη φούστα της. Τρεις άντρες απορημένοι και ανίκανοι να συνθέσουν ένα κάθετο τρίπτυχο στον ορίζοντα, το έργο ενός γυναικείου γυμνού. Και μία γονατιστή γυναίκα που βοηθάει έναν ντυμένο άντρα, ξαπλωμένο στο κρεβάτι.
Ενοχλητική εικονογραφία σε ουδέτερο φόντο. Τα χρώματα είναι αχνά και θυμόμαστε τον καλλιτέχνη που είπε κάποτε για την τονικότητα της παλέτας του, ότι οφείλεται στην ένταση του φυσικού φωτός. Μία ενδιαφέρουσα παρατήρηση για τη ζωγραφική που γεννιέται σε ένα υπόγειο, με μάτια εξασκημένα στο πολύ έντονο φως του ήλιου.
Αυτή είναι η πρώτη έκθεση του καλλιτέχνη στην Αθήνα μετά την Documenta 14 (2017).
Όπως ξεκινήσαμε με την προηγούμενη έκθεση του Shahryar Nashat, η ατομική έκθεση του Απόστολου Γεωργίου συνεχίζει το νέο πρόγραμμα της Rodeo στο οποίο οι εκθέσεις επεκτείνονται και στους δύο χώρους, στον Πειραιά και στο Λονδίνο. Η συνέχιση της έκθεσης Ένας Ένας στο Λονδίνο θα ανοίξει τις επόμενες εβδομάδες. Θα ανακοινώσουμε την ημερομηνία έναρξης το συντομότερο δυνατό, καθώς ακολουθούμε στενά τις οδηγίες της βρετανικής κυβέρνησης.
Σε μια προσπάθεια να διατηρήσουμε την γκαλερί ασφαλή και ακολουθώντας τις οδηγίες, περιορίζουμε τον αριθμό των επισκεπτών κάθε φορά. Η γκαλερί είναι επίσης ανοιχτή κατόπιν ραντεβού, επικοινωνήστε μαζί μας για να κανονίσετε.
Ο Απόστολος Γεωργίου[Θεσσαλονίκη,Ελλάδα,1952] στο <<Άτιτλο>> με θέση a [2020][Ακρυλικά σε καμβά][Διαστάσεις: 230 χ 230 εκατοστά] παρουσιάζει 4 άνδρες να γεύονται και να γλείφουν ξύλινα κλαδιά,ενώ ο τράγος στο κίτρινο φόντο με τον διαφωτιστικό του χαρακτήρα συνεπικουρεί, ώστε η ανθρώπινη τετράδα να αποκτήσει τη γνώση της φύσεως.Ο άνδρας στο πρώτο επίπεδο έχει στραμμένη την πλάτη στον θεατή,αν και αχνοφαίνονται τα πρόσωπα των άλλων τριών στο δεύτερο επίπεδο.Έτσι ο καλλιτέχνης υπογραμμίζει εμφατικώς με τον χρωστήρα του την ανωνυμία της πρωταγωνιστικής τετράδος.Το γκρίζο ψυχρό χρώμα δεσπόζει στη σύνθεση της εικόνας.
Στο <<Άτιτλο>> με θέση b [2020][Ακρυλικά σε καμβά][Διαστάσεις: 230 χ 230 εκατοστά] ο καλλιτέχνης εκθέτει έναν λουόμενο που με τη στάση του σώματός του μοιάζει να ντρέπεται ή να ξύνεται σε ένα γκρίζο αετωματικό λουτρό.Με αυτόν τον τρόπο το λούσιμο μετατρέπεται σε ένα είδος κάθαρσης ή αυτοκάθαρσης.
Στο <<Άτιτλο>> με θέση d [2020][Ακρυλικά σε καμβά][Διαστάσεις: 230 χ 230 εκατοστά] 4 σκαπανείς ενώπιον 2 προ΄ι΄σταμένων μοχθούν εν ώρα εκτελέσεως των καθηκόντων τους,ενώ το εκπηγάζον από το έδαφος χέρι που κρατάει το τηλέφωνο συμβολίζει την επικοινωνία των εν λόγω προσώπων με τα ενδότερα μυστικά τη γης.Το έργο τους φαίνεται ότι έχει αποτέλεσμα, αφού στην επιφάνεια του εδάφους έχουν αναδυθεί μία προτομή αγάλματος και ένας κίονας.Εν κατακλείδι, άλλοι είναι κεκμηκότες και εργάζονται για την ανακάλυψη και τη διερεύνηση του ιστορικού παρελθόντος, ενώ άλλοι προ΄ί΄στανται της επιτελέσεως των εργασιών.
Στο <<Άτιτλο>> με θέση e [2020][Ακρυλικά σε καμβά][Διαστάσεις: 170 χ 170 εκατοστά] ένα ζεύγος ανδρός και γυναικός έχει φιλοτεχνηθεί να φιλιέται παρουσία μίας μεσήλικης γυναικός που πιθανόν να υποδύεται μία μητρική φιγούρα.Η τελευταία αποδοκιμάζει με τη στάση της αυτόν τον ερωτικό ασπασμό εξερχόμενη εκ του αυτοκινήτου.
Στο <<Άτιτλο>> με θέση h [2020][Ακρυλικά σε καμβά][Διαστάσεις: 170 χ 170 εκατοστά]ο καλλιτέχνης εκθέτει ένα δεσμευμένο νεαρό ζευγάρι στο πρώτο επίπεδο,ενώ στο δεύτερο επίπεδο μία ομάδα παιδιών παίζει με το νερό της θαλάσσης στην αμμουδιά.Ένας εφαψίας άπτει το στήθος της γυναίκας του,ενώ στρέφοντας το βλέμμα του αλλού προσποιείται ότι δεν έχει προβεί σε ουδεμία άσεμνη χειρονομία.
Στο <<Άτιτλο>> με θέση k [2020][Δίπτυχο][Ακρυλικά σε καμβά][Διαστάσεις: 230 χ 460 εκατοστά] μία γυναίκα στα γόνατα υπηρετεί έναν ηλικιωμένο άνδρα,ενώ το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας της κλίνης είναι άδειο,γεγονός που αποδεικνύει την άνεση στην οποία θα ευρίσκεται και θα απολαμβάνει ο ηλικιωμένος.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/ΑΡΕΛΗΣ
Rodeo gallery
www.rodeo-gallery.com
+00 30 210-4123977
Πολυδεύκους 41,Πειραιάς,Αθήνα 185 45
Διάρκεια έκθεσης: 4.6.2020-5.9.2020
Ωράριο λειτουργίας:Τετάρτη-Σάββατο 13.00--21.00
Rodeo gallery,Λονδίνο
+00 44 2074399777
12α Μπουρντόν,
Λονδίνο,Αγγλία.
W1K 3PG,Ενωμένο Βασίλειο
Ωράριο λειτουργίας:Τρίτη-Σάββατο 11.00--18.00