Ομαδική έκθεση του Δημήτρη Γέρου

Ο Δημήτρης Γέρος[Λειβαδιά,Ελλάδα,1948] στο έργο "Μία αξέχαστη νύχτα"[2019][Ακρυλικό και ακουαρέλα σε χαρτί, διαστάσεις: 36 χ 24,6 εκατοστά]μας παρουσιάζει μία κινούμενη φιγούρα σε πορφυρό φόντο που τροφοδοτείται υλικώς και κατά συνέπεια χρωματικώς από μια μπογιά επίθετη στο έργο και η οποία αποδίδει ζωή στον ζόφο της έναστρης νύχτας με τα επτά αστέρια.

Το μισοφέγγαρο σε φάση γέμισης πιθανό να υποδηλώνει την ανάγκη της μορφής για καλλιτεχνική δημιουργία και κινητικότητα.

Στο "Ένστικτο κατά της περιέργειας"[2009] [Ακουαρέλα σε χαρτί,διαστάσεις: 76 χ 56,5 εκατοστά]ο καλλιτέχνης εκθέτει μία μορφή εν κινήσει με φόντο ένα ηφαίστειο σε έκρηξη, γεγονός που συμβολίζει την λανθάνουσα οργή του εσωτερικού του κόσμου. Ο ουρανός έχει επένδυση από το ιχθυακό στοιχείο διαφορετικών κατευθύνσεων, έχοντας ως άνοιγμα στον κόσμο ένα παράθυρο με μια γαλή ανήμπορη και απαθή να είναι θεατής.

Στο "Άτιτλο"[2019][Ακουαρέλα σε χαρτί, διαστάσεις: 36 χ 25 εκατοστά]ένας άνθρωπος με φτερά ακολουθεί την ίδια κατεύθυνση με τον ελέφαντα που είναι επιχρισμένος από μία ομάδα ανθρωπίνων προσώπων που εκπροσωπούν τη συλλογική μνήμη. Η κεντρική φιγούρα αιωρείται, ενώ το μισοφέγγαρο σε άσπρο φόντο προσδιορίζει χρονικώς την σκηνή: πρέπει να είναι απόγευμα. Επιπλέον συμβολίζει και την επεκτατική διάθεση της μορφής που έχει αυξημένες υλικές, συναισθηματικές και ψυχικές ανάγκες.

Στο έργο "Το καθυστερημένο ραντεβού"[2019] [Ακουαρέλα σε χαρτί, διαστάσεις: 35 χ 25 εκατοστά]ένας κόκορας είναι η δεσπόζουσα μορφή, ερειδόμενη σε έναν κίονα και ίσως ο καλλιτέχνης επισημαίνει την σημασία των φώτων του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Η κινούμενη φιγούρα αν και έχει φτερά τρέχει στο έδαφος της γης, γεγονός που επισημαίνει την προσγείωση του στην πραγματικότητα. Το πρώτο επίπεδο έρχεται σε αντίθεση με το δεύτερο επίπεδο που είναι ερημικό, ενώ ο ουρανός έχει μια οριενταλιστική διάθεση που είναι γνώριμη στην ελληνική τέχνη.

Στο έργο "Ο ποιητής"[2009][Λάδι, ακρυλικό και εφημερίδες σε χαρτί, διαστάσεις: 74 χ 53 εκατοστά]η κεντρική φιγούρα είναι γυμνή, όπως η ποιητική έκφραση απογυμνώνει τον εσωτερικό κόσμο του ποιητή, ενώ οι τοιχογραφίες είναι χαρακτηρισμένες από την παρουσία μίας ξένης γλώσσας και πιο συγκεκριμένα της αγγλικής που αποτελεί πηγή επίπνευσης για τον εν λόγω ποιητή. Τα φτερά της φιγούρας είναι διάφανα από την γραμματοσειρά της ξένης γλώσσας, ενώ το ανοικτό παράθυρο συμβολίζει τη θέαση και τους ανοιχτούς ορίζοντες του λογοτεχνικού κόσμου.

Στο έργο "Η ψυχή του συλλέκτη" [2011][Ακρυλικό και ακουαρέλα σε χαρτί,διαστάσεις: 74,7 χ 53 εκατοστά]η παρουσία της πεταλούδας εκφράζει το ευμετάβλητο των αξιών των έργων τέχνης αλλά και την ψυχή των συλλεκτών που έχουν διαποτισθεί από τον ίμερο για τον κόσμο της τέχνης. Το μπλε χρώμα της πεταλούδας συμβολίζει τις επουράνιες ανάγκες τους για ιδέες, έμπνευση και πρωτοτυπία από τους καλλιτέχνες. Τα εκρηγνυόμενα ηφαίστεια εκπροσωπούν πιθανώς την εκρηκτικότητα των φερέλπιδων καλλιτεχνών, ενώ η φιγούρα την κινητικότητα που πρέπει να υπάρχει στον χώρο της τέχνης από όλους τους παράγοντες.

 

Το κείμενο της έκθεσης έχει επιμεληθεί ο ανεξάρτητος κριτικός τέχνης Dominique Νahas που έχει έδρα τη Νέα Υόρκη[Μανχάταν].

 

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/ΑΡΕΛΗΣ

http://www.arelis.gr http://www.theaterinfo.gr

 

Eικαστικίς Κύκλος ΚΛ
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. www.ikastikoskiklos.com
+00 30 210-3646818-9
Ακαδημίας 6,Αθήνα 106 71

Διάρκεια έκθεσης:6.3.2020-27.6.2020
Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 11.00--20.00
Τετάρτη και Σάββατο 11.00-16.00

Pin It