Στέλλα Καπεζάνου "Baby 1 more time"

Ευριπίδης Αρτ γκαλερί

 

H Στέλλα Καπεζάνου[Aθήνα, Ελλάδα, 12-3-1977]στο έργο "Knees & Τoes"[2018,Λάδι σε καμβά. Διαστάσεις: 130 χ 160 εκατοστά]παρουσιάζει ένα γυμνό ζευγάρι με τις πατούσες τους αδαμιαίες σε μία κλίνη και έναν άνδρα ως τρίτο πρόσωπο που κοιτάζουν τον θεατή ως τέταρτο πρόσωπο σε αυτήν τη σκηνή. Ο άνδρας και η γυναίκα κοιτάζουν με αμηχανία τον ζωγραφικό φακό, ενώ το τρίτο πρόσωπο με την επίσημη στολή και τη στάση του σώματός του μοιάζει να διαθέτει αυτοπεποίθηση, μα μοιάζει κεκμηκώς και προβληματισμένος. Τα ροκοκό διακοσμητικά μοτίβα στο άνω μέρος του κρεβατιού προσδίδουν μία ανάλαφρη διάθεση στον μουντό χαρακτήρα των προσώπων. Η ανθοφορία κίτρινου χρώματος στην τοιχογραφία αποτελεί μία ευχετικού χαρακτήρα παρουσία που εξασφαλίζει μέσω της διαφώτισης την ακμή του κάλλους ιδεών και καταστάσεων.

Στο έργο "That summer Night in June"[2019. Λάδι σε καμβά. Διαστάσεις: 50 x 45 εκατοστά] μία γυμνόστηθη κοπέλα ανέτως καθήμενη σε έναν καναπέ αδιαφορεί για την παρουσία του κιθαρίστα-φίλου της που ίσως μέσω της τέχνης της μουσικής προσπαθεί να της επικεντρώσει την προσοχή στο πρόσωπό του ανεπιτυχώς όπως φαίνεται.

Στο έργο "Somebody Else Locked Down" [2020. Λάδι σε καμβά. Διαστάσεις: 50 x 50 εκατοστά] η καλλιτέχνης υπογραμμίζει τη ζωοφιλική διάθεση της γυναικείας φιγούρας, καθώς ενδυόμενη τα εσώρουχά της θωπεύει με τρυφερότητα τη χνουδωτή γάτα της που αν και ακουμπάει το παρελθόν της κοπέλας κοιτάζει προς το μέλλον με την αγχίνοιά της.

Στο έργο "Stranger's Love"[2018. Λάδι σε λινό. Διαστάσεις: 70 x 50 εκατοστά] ένας άνδρας υπηρέτης κοιτάζει με ίμερο την ολόγυμνη αφέντρα του που ατενίζει τον θεατή με φρέσκο,ζωντανό βλέμμα σε αντιδιαστολή με την “Ολυμπία"[1863,Λάδι σε καμβά,Διαστάσεις: 130,5 χ 190 εκατοστά][Μουσείο Ορσέ,Γαλλία] του Μανέ[Παρίσι,Γαλλία,23-1-1832- Παρίσι,Γαλλία,30-4-1883] που είναι δύσθυμη, ενώ η μαύρη υπηρέτρια την παρατηρεί με δέος και αποστροφή προσφέροντάς της άνθη.

Στο έργο "Nocturnal Rites"[2018. Λάδι σε λινό. Διαστάσεις: 200 x 230 εκατοστά] μία ομάδα γυναικών μοιάζει να συμμετέχουν σε μία εορταστική εσπερίδα,ενώ οι τίγρεις που κυλιούνται στο πρώτο επίπεδο μοιάζουν τελείως ανέμελες και πως έχουν ξεφαντώσει.Ο άνδρας στο κέντρο της σύνθεσης μοιάζει να δίνει κατευθυντήριες οδηγίες στην κοπέλα με το νυκτερινό λευκό φόρεμα που έχει εστραμμένη την πλάτη προς τον θεατή.Η γυναίκα που τσιμπάει από τον βότρυ φαίνεται να απολαμβάνει τον καρπό της.Προδίδει την χρονική στιγμή της αποτυπωμένης σκηνής: πρόκειται είτε για καλοκαίρι προς Αύγουστο είτε προς αρχές Φθινοπώρου προς Σεπτέμβριο.

Στο έργο "Can't Touch This"[ 2018. Λάδι σε λινό. Διαστάσεις: 130 x 100 εκατοστά] ένας τζέντλεμαν με σμόκιν και παπιγιόν κοιτάζει με τέρψη ποζάροντας στον φακό,ενώ αγγίζοντας τη σαμπάνια μοιάζει αυτή να είναι σύμβολο υπεροχής και ερωτικής έκστασης.Μάλιστα, η τελευταία συμβαδίζει με τον χρόνο όπως διαφαίνεται από την παρουσία του ρολογιού του στο δεξιό του χέρι.Η σκηνή φαντάζει ως πρόκληση στο θεατή.

Στο “Single's Party" [2018. Λάδι σε καμβά. Διαστάσεις:200 x 300 εκατοστά]μια ημίγυμνη γυναίκα κοιτάζει ηδυπαθώς τον θεατή,ενώ μία λεοπάρδαλη ερείδεται σε ένα κίτρινο επιμήκη σταυρό που πλαισιώνει στο κάτω αριστερό τεταρτημόριο 5 άνδρες.Οι τρεις εξʼ αυτών έχουν ερωτική διάθεση πιθανώς για την κοπέλα,ο τέταρτος είναι σε στάση προσευχής,ικεσίας και αγιότητας, ενώ ο πέμπτος έχει αλλοιωμένα τα χαρακτηριστικά του εμφανώς για τον πόθο που έχει προς τη συγκεκριμένη γυναίκα.Στο κάτω δεξιό τεταρτημόριο παρατηρείται επέκταση της μορφής του άνδρα σε μία δεσμίδα χρωμάτων.Στο άνω αριστερό και κάτω αριστερό τεταρτημόριο ο ουρανός είναι ανοιχτός και πλαισιώνει ένα νατουραλιστικό τοπίο, δίνοντας μία αίσθηση ελευθερίας που την διασφαλίζει η λεοπάρδαλη με τη ζωώδη φύση της.

Στο “Brittany’s Back Yard" [2018. Λάδι σε λινό. Διαστάσεις: 210 x 180 εκατοστά] ένας άνδρας γυμνός στο δεύτερο επίπεδο προτείνει με το χέρι του ένα μπουκάλι με οίνο σε μία γυναίκα καθήμενη σε ένα κάθισμα με τη βρετανική σημαία εν είδει άνεσης και ανάπαυσης σε αυτή την ειδυλλιακή έπαυλη που απεικονίζεται στο τρίτο επίπεδο.Στο πρώτο επίπεδο η πισίνα γίνεται ίστωρ αυτής της σκηνής φιληδονίας και ανάπαυσης του ζευγαριού.Η παρουσία του δέντρου εξασφαλίζει στο ζεύγος προφύλαξη από την ηλιακή ακτινοβολία.

Στο “Penelope's Wait", [2017. Λάδι σε λινό. Διαστάσεις:180 x 140 εκατοστά]μία κοπέλα στηρίζεται σε έναν αρχαίο ελληνικό κίονα περιβαλλόμενη από κότες.Το ερώτημα που τίθεται ενδεχομένως από αυτή την σκηνή είναι αν η αρχαία ελληνική πολιτιστική κληρονομιά προσφέρει άνεση και τέρψη στον μοντέρνο άνθρωπο.Άλλα ερωτήματα που ανακύπτουν από την σκηνή είναι αν υφίσταται βεβήλωση ή καταπάτηση των πολιτιστικών μνημείων του ενδόξου παρελθόντος της Ελλάδας ή αν οι Έλληνες είναι τόσο γενναίοι με τους Έλληνες του παρελθόντος.

Ευριπίδης γκαλερί,
Ηρακλείτου 10 και Σκουφά, Κολωνάκι, Αθήνα.
Ωράριο λειτουργίας:
Τετάρτη: 11.00-17.00
Τρίτη, Πέμπτη και
Παρασκευή: 11.00-20.30
Σάββατο: 11.00-16.00
Διάρκεια έκθεσης: 8-10-2020 ως 31-10-2020
Τηλέφωνο επικοινωνίας: + 00 30 210 3615 909
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
www.evripides-art.gr

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΡΕΛΗΣ
www.arelis.gr
www.theaterinfo.gr
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Pin It